Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerriekruiden
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-06-2023
Hallo allemaal,

Mijn PS4 geeft sinds mijn nieuwe router aan dat het internet opereert op Nat type 3. Dat betekent dat ik niet meer kan praten via een party etc.

Ik heb een TPLINK Archer C7 router die internet krijgt van een EBU EVW321B modem van Ziggo.

Wat is de beste oplossing die ik kan doen. TPLINK adviseerde om de router om te zetten in een Bridge? Ik heb geprobeerd om mijn PS4 in DMZ te zetten maar ik heb geen idee of ik dat op de juiste manier heb gedaan aangezien het niet heeft gewerkt en het ook kan liggen aan de modem van Ziggo.

Al met al. Ik snap er geen bal van en vroeg mij af of iemand van jullie advies heeft in Jip en Janneke taal. Ik kan in beide inloggen en kijken dus als er meer info moet komen dan hoor ik het graag.

Beste antwoord (via Kerriekruiden op 14-06-2018 14:08)

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Kerriekruiden schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:33:
Hallo allemaal,

Mijn PS4 geeft sinds mijn nieuwe router aan dat het internet opereert op Nat type 3. Dat betekent dat ik niet meer kan praten via een party etc.

Ik heb een TPLINK Archer C7 router die internet krijgt van een EBU EVW321B modem van Ziggo.

Wat is de beste oplossing die ik kan doen. TPLINK adviseerde om de router om te zetten in een Bridge? Ik heb geprobeerd om mijn PS4 in DMZ te zetten maar ik heb geen idee of ik dat op de juiste manier heb gedaan aangezien het niet heeft gewerkt en het ook kan liggen aan de modem van Ziggo.

Al met al. Ik snap er geen bal van en vroeg mij af of iemand van jullie advies heeft in Jip en Janneke taal. Ik kan in beide inloggen en kijken dus als er meer info moet komen dan hoor ik het graag.
Klopt het dat je vandaag ook met onze support desk hebt gebeld?

Gezien de berichten was het bridge van de Ziggo geen optie gezien er meer huisgenoten zijn die een router hebben aangesloten op de Ziggo router.

Zoals andere hier ook al aangeven.

Is het verstandig om de TP-Link als AP in te stellen (DHCP dus uitschakelen)
Het advies is ook van toepassing op de routers van je huisgenoten.
Dit hadden we ook al telefonisch besproken. :)

*knip*. Op het forum is het niet toegestaan om door te verwijzen naar wat voor e-mailadres dan ook. Dit dan vanaf nu ook graag achterwege laten, zie ook : Het algemeen beleid #verbodenanders

Mvg Carmen van TP-Link

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 12-06-2018 17:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Je hebt 2x NAT. 1x van het Ziggo modem en 1x van de TP link. Bel Ziggo eens om het modem in bridge te zetten en stel dan de portforwarding goed in op de TP link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerriekruiden
Hee bedankt voor je reactie.

Ik woon in een studentenhuis met 4 mensen. Ik woon op een verdieping met 1 huisgenoot en gebruiken deze TPLINK. De 2 andere huisgenoten gebruiken een andere.

Ik hoorde dat er dan nog 1 LAN overblijft, ik weet niet zeker wat dat betekent maar volgens mij kunnen er dan geen twee routers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan zou je het Ziggo modem de IP nummer moeten laten uitgeven en op alle routers erachter, waaronder jouw TPLink, DHCP uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Klopt. Maar je wilt geen router achter router hebben omdat je dan dubbel gaat natten. En dat geeft dus dit soort problemen.

Ps4 rechtstreeks op het ziggo modem aansluiten en poorten open zetten zou het op moeten lossen. Of de kabel van het ziggo modem in de LAN poort van de tp link en DHCP uitzetten. Dat werkt ook. Maar je hebt geen goede netwerkscheiding dus je kunt al het verkeer "afluisteren" van je huisgenoten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Kerriekruiden schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:33:
Hallo allemaal,

Klopt het dat je vandaag ook met onze support desk hebt gebeld?

Gezien de berichten was het bridge van de Ziggo geen optie gezien er meer huisgenoten zijn die een router hebben aangesloten op de Ziggo router.

Zoals andere hier ook al aangeven.

Is het verstandig om de TP-Link als AP in te stellen (DHCP dus uitschakelen)
Het advies is ook van toepassing op de routers van je huisgenoten.
Dit hadden we ook al telefonisch besproken. :)

*knip*. Op het forum is het niet toegestaan om door te verwijzen naar wat voor e-mailadres dan ook. Dit dan vanaf nu ook graag achterwege laten, zie ook : Het algemeen beleid #verbodenanders

Mvg Carmen van TP-Link

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 12-06-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerriekruiden
Beste Carmen van TP-Link,

We hebben tijdens ons telefoongesprek naar zoveel mogelijke scenario's gekeken dat mijn hoofd niet meer wist wat de juiste oplossing was. Ik heb zoveel voor mij moeilijke dingen geprobeerd terwijl de oplossing EXTREEM makkelijk was.

Hier de oplossing voor mensen met hetzelfde probleem. Deze oplossing geldt alleen voor mensen met NAT TYPE 3 die internet hebben via een Modem dat doorverbind met je router. In mijn geval een Ziggo modem en een TP-Link C7 Archer router.

Het enige wat je moet doen is:

Log in op je router via het internet,
Zoek in de routersite naar Settings of Operation Mode,
Hier kreeg ik twee keuzes: Router OF Acces Point (AP)
Staat die op router, zet het dan op Acces Point en reboot.

Dat zou je NAT TYPE 2 kunnen geven. (in mijn geval wel)

Bedankt Carmen en TP-Link. Jullie producten maar vooral jullie service maakt voor mij duidelijk dat ik nooit meer een ander merk koop voor internet benodigdheden.
Pagina: 1