Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Learngaming
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Welke 1060
Wat is het verschil tussen alle 1060's? Er kan wel 80 euro verschil zitten tussen twee verschillende, bijvoorbeeld Palit van 305 en de Windforce 6G van 386, komt dat puur neer op het merk? De kloksnelheden ontlopen elkaar niet zoveel.
Daarnaast vraag ik me nog af of het te optimistisch van mij is om te denken dat deze kaart nog 4 jaar meekan op 1080p 60fps, alles low

Budget is 350 euro, tenzij ik echt iets opschiet met een hoger budget

Systeem
Ryzen 1700x
16GB 3200 RAM
AB350 gaming-3
500 Watt Corsair.

[ Voor 4% gewijzigd door Learngaming op 12-06-2018 11:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik denk dat je hier kan beginnen:

*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

En vervolgens hier reviews lezen:

https://nl.hardware.info/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

SpamLame

niks

[/quote]
Er kan wel 80 verschil zitten
[quote]

80 wat, konijnen?

Niet elke 1060 is gelijk.
De ene heeft 3GB Vram de andere 6.
De ene fabrikant of uitvoering draait stockspeed + stockboost, de andere heeft af fabriek (een kleine overklok)

Neem de specs door van de kaarten op je shortlist, lees/kijk reviews, kijk naar beschikbaarheid bij verschillende winkels en stem daar je aankoop op af.

Ervan uitgaand dat je nieuw wilt kopen, je kan overwegen voor 2de hands te gaan voor ~250 zijn ze te vinden in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Learngaming
SpamLame schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:59:
[/quote]
Er kan wel 80 verschil zitten
[quote]

80 wat, konijnen?

Niet elke 1060 is gelijk.
De ene heeft 3GB Vram de andere 6.
De ene fabrikant of uitvoering draait stockspeed + stockboost, de andere heeft af fabriek (een kleine overklok)

Neem de specs door van de kaarten op je shortlist, lees/kijk reviews, kijk naar beschikbaarheid bij verschillende winkels en stem daar je aankoop op af.

Ervan uitgaand dat je nieuw wilt kopen, je kan overwegen voor 2de hands te gaan voor ~250 zijn ze te vinden in V&A.
Bedankt voor je antwoord, het lijkt me duidelijk dat ik 80 euro bedoel, niet 80 konijnen. En natuurlijk begrijp ik het verschil tussen 3 en 6 GB, de twee GPU's uit mijn voorbeeld zijn beide 6GB. Verder snap ik dat de kloksnelheid verschilt, maar is dat de 80 euro waard, dat is mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Learngaming
Dankje, dat heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

SpamLame

niks

Learngaming schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor je antwoord, het lijkt me duidelijk dat ik 80 euro bedoel, niet 80 konijnen. En natuurlijk begrijp ik het verschil tussen 3 en 6 GB, de twee GPU's uit mijn voorbeeld zijn beide 6GB. Verder snap ik dat de kloksnelheid verschilt, maar is dat de 80 euro waard, dat is mijn vraag.
Nee dat was me eerlijk gezegd niet duidelijk, in eerste instantie dacht ik dat je het over een performance resultaat vergelijking had zonder de bron te melden.

Of dat 80 euro verschil jouw het waard is weet ik niet, persoonlijk vind ik van niet.
Dat gezegd als je nu direct een kaart moet omdat je oude defect is en je hebt voor 80 euro extra de kaart morgen in huis vergeleken met de goedkopere die bv 4 weken levertijd heeft dan is dat een ander verhaal.

Voor de performance zal het een niet echt merkbaar verschil zijn, maar daar moet je , zoals gezegd, even de specificaties voor nagaan en reviews doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
als je de 6gb versies met elkaar zult vergelijken (of alle 3 gb versies) zal er weinig verschil in zitten onderling. (3gb vs 6gb versie nog wel enigzins)

waar het verschil in zit is de koeler die de kaart stiller op gewenste temperatuur houdt of net iets meer overclock ruimte geeft, echt verschil in fps valt wel mee

[ Voor 10% gewijzigd door ronald92 op 12-06-2018 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Learngaming Welk beeldscherm gebruik je nu en welke games wil je spelen op 1080 60fps ?
Houdt er rekening mee dat games steeds meer vereisen, en je daar bij upgraden rekening mee moet houden

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 12-06-2018 11:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Learngaming
@Hackus Ik heb een AOC G2460PF scherm, ik speel nu OW en PUBG, in PUBG haal ik geen 60fps constant, wat erg vervelend is, OW uiteraard geen probleem. Maar ik wil dat de kaart nog 4 jaar mee kan, met alle settings desnoods op low, is dat met een 1060 te optimistisch? Moet ik eigenlijk een 980Ti kopen, moet ik toch wachten op next gen?

Je ziet, ik ben een beetje zoekende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je €375,- uit wil geven: https://tweakers.net/pricewatch/compare/757345;562099/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:49
Of als je minder dan €300 wil uitgeven: https://tweakers.net/pric...are/757345;562099;567235/

De verschillen in prestatie zijn marginaal en verre van het prijsverschil waard. De semi-passieve fan vs een actieve (maar wel vrij stille want draait langzaam bij idle) fan kan je het prijsverschil waard zijn maar je praat hier wel over ~25% prijsverschil.

ik zou gewoon de prijzen in de gaten houden en een dual-fan kopen op het moment dat die flink onder de €300 duikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-07 20:42
Ik zou de msi armor rx580 oc 8gb halen. Op dit moment €305-310 en veel meer gaat het zeer waarschijnlijk niet zakken. Hiermee heb je toch iets meer power dan bij de 1060 en nog mogelijkheid voor freesync
Pagina: 1