Nieuwe monitor gekocht met defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Hi,

Ik heb vorige week een monitor gekocht bij de Mediamarkt (Acer Predator z35p) en nu blijkt dat de 3mm audio out deels defect is (alleen de hoge tonen worden afgespeeld, alles aan bas ontbreekt). Ik heb alles nagechecked met meerdere speakers/headphones, drivers en een andere systemen en in alle gevallen heeft de monitor hetzelfde issue.

Ik heb inmiddels via Acer contact gehad en men geeft aan dat het een hardware probleem betreft en de vraag of ik dit wil opsturen. Dit gaat enorm veel tijd en energie kosten en ik heb geen idee in wat voor een staat de monitor zal terugkomen.

Ik zit daar niet bepaald op te wachten.

Ik heb de monitor bij de mm gekocht op de dag dat men de prijs had verhoogd. Ik heb contact met hun klantenservice gehad en men kon de monitor tegen de oude prijs verkopen. Dat is heel netjes van ze.

Idealiter ruil ik de monitor om naar een werkend exemplaar maar ben bang dat men mij verwijst naar de fabrikant voor een reparatie.

Als ik de monitor terugbreng onder mom dat ik niet tevreden ben en vervolgens de zelfde monitor aanschaf is deze 90 euro duurder. Tevens lever ik dan een defecte monitor terug wat niet netjes is.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat denk je van eerst de MM bellen? Misschien ruilen ze hem direct om, misschien moet je hem naar Acer opsturen of doen zij dat voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

De mm is zelf verantwoordelijk voor een oplossing. Jij hoeft geen contact op te nemen met de fabrikant. De kans is wel groot dat mm het met de fabrikant afhandelt en dat je je monitor alsnog een poos kwijt bent. Je kan ev aan mm vragen of je gewoon een nieuwe mag meenemen als je de kapotte inlevert.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

SpamLame

niks

In eerste instantie is de winkelier je eerste aanspreekpunt.

Ik zou gewoon naar de MM gaan en omruilen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Hallo!
Ik vind het zeer nobel van jou dat jij tenminste nadenkt over de consequenties van een defect product binnen te brengen. Zelf zou ik het in ieder geval niet proberen want: 1) je hebt het toestel waarschijnlijk geregistreerd op jouw (echte?) naam (email/adres)? 2) en dus is het serienummer reeds geflagged als "in gebruik/garantie". Dat maakt het mijn inziens al oninteressanter om die weg in te slaan.

Wat ik persoonlijk zou doen, is de communicatie van ACER afdrukken, naar de service desk gaan van MM en hen transport laten regelen. Als hij terugkomt, kan je hem ineens nakijken op (eventuele) transportschade en/of die 3.5mm nu goed werkt.

Dan moet jij tenminste geen vrijaf nemen om te weten wanneer dat scherm eventueel thuis aankomt.

Qua oplossing: probeer je eens een andere HDMI kabel, want die 3.5mm audio data komt ook over dat medium naar het scherm.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Minitrooper schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:37:
Hallo!
Ik vind het zeer nobel van jou dat jij tenminste nadenkt over de consequenties van een defect product binnen te brengen. Zelf zou ik het in ieder geval niet proberen want: 1) je hebt het toestel waarschijnlijk geregistreerd op jouw (echte?) naam (email/adres)? 2) en dus is het serienummer reeds geflagged als "in gebruik/garantie". Dat maakt het mijn inziens al oninteressanter om die weg in te slaan.

Wat ik persoonlijk zou doen, is de communicatie van ACER afdrukken, naar de service desk gaan van MM en hen transport laten regelen. Als hij terugkomt, kan je hem ineens nakijken op (eventuele) transportschade en/of die 3.5mm nu goed werkt.

Dan moet jij tenminste geen vrijaf nemen om te weten wanneer dat scherm eventueel thuis aankomt.

Qua oplossing: probeer je eens een andere HDMI kabel, want die 3.5mm audio data komt ook over dat medium naar het scherm.
Succes!
Ik heb toestel niet geregistreerd. En ik heb ook een HDMI kabel geprobeerd helaas hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P-Nut schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Ik heb toestel niet geregistreerd. En ik heb ook een HDMI kabel geprobeerd helaas hetzelfde issue.
Dus inleveren bij de Mediamarkt ter reparatie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Waarom niet bij MM inleveren. Aangeven wat er aan ontbreekt. En vervolgens een nieuwe uit het schap pakken? Dit kan MM uiteraard ook als coulance doen. Dus eerst even praten met de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

Perkouw

Moderator General Chat
Wat hierboven al gezegd is; ik zou eerst even contact opnemen met MM daar zij de verkopende partij zijn. Dan even kijken waar met welke oplossing ze komen en of je daarmee uit de voeten kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
SpamLame schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:36:
In eerste instantie is de winkelier je eerste aanspreekpunt.

Ik zou gewoon naar de MM gaan en omruilen indien mogelijk.
_JGC_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:34:
Wat denk je van eerst de MM bellen? Misschien ruilen ze hem direct om, misschien moet je hem naar Acer opsturen of doen zij dat voor je...
loki504 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44:
Waarom niet bij MM inleveren. Aangeven wat er aan ontbreekt. En vervolgens een nieuwe uit het schap pakken? Dit kan MM uiteraard ook als coulance doen. Dus eerst even praten met de MM.
Dit. Terug naar de MM. Zoals anderen ook aangeven, misschien heb je mazzel en mag je meteen een nieuwe meenemen. Boeiend dat jij een defecte monitor inlevert, zetten zij vanzelf in de showroom en verpatsen die over een poos tijdens de showroom/demo modellen sale. Dan post over 3 maanden een andere tweaker wat voor goeie deal hij had op zijn monitor, demomodelletje, maar wel 150 euro goedkoper, alleen de bas ontbreekt als je een headset gebruikt, maar dat doet ie toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 20:44
Het gaat wel lekker met het besparen he? Product niet beschikbaar, geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Zoals de rest al aan geeft, ruilen bij de MM.
Vaak krijg je gewoon een nieuwe mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jij hebt niets met de fabrikant te maken; De MM is jouw aanspreekpunt.
In principe heb je een DOA exemplaar. Ik kan alleen even zo snel niet vinden wat de termijn is. Met een DOA produkt heb je recht op directe omruil voor een nieuw exemplaar.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Nyarlathotep schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:54:
In principe heb je een DOA exemplaar. Ik kan alleen even zo snel niet vinden wat de termijn is. Met een DOA produkt heb je recht op directe omruil voor een nieuw exemplaar.
De wet spreekt niet over een DoA. Alleen een conform product. En ja de meeste winkels doen niet moeilijk over een DoA omruil. Maar je heb er niet recht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Nut
Haha ja, soms zit het mee soms zit het tegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Nyarlathotep schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:54:
loki504 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44:
Arunia schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:35:
Zoals de rest al aan geeft, ruilen bij de MM.
Vaak krijg je gewoon een nieuwe mee.
Helaas betreft een zogenaamd webonly artikel. Men deze niet direct op voorraad.
Ik heb inmiddels contact gehad via de facebook chat. Men adviseert alles mee te nemen en aankoopbon om vervolgens met de klantenservice te bekijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
Update:
Langs de winkel geweest, heeft men 'on the spot' nagekeken en geconcludeerd dat het een DOA betreft.

Geld wordt binnen 3/5 dagen teruggestort. Men heeft ook een nieuwe besteld welk ik dan weer in het filiaal kan ophalen.

Tot zo ver nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Minitrooper schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:37:
Succes!
Maar komt digitaal over die kabel en kan niet op zo'n manier fout gaan :). Een niet goed verbonden ground pin bij de 3.5mm connector kan zulk soort problemen veroorzaken, maar maakt verder voor TS niet uit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

Perkouw

Moderator General Chat
@P-Nut wil je de volgende keer a.u.b. even de edit-knop gebruiken? Dank.
Pagina: 1