MediaMarkt Outlet; wat kan ik verwachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Op de MediaMarkt outlet website staat een TV die ik graag zou aanschaffen, gezien deze 25% goedkoper is dan nieuw. Volgens de beschrijving is enkel de doos open geweest en is er geen uiterlijke schade.

Ik vraag me alleen af wat de ervaringen zijn met deze webshop? Ik kan me namelijk voorstellen dat iemand een TV terugstuurt wanneer er overmatige backlight bleeding is of andere hardware problemen tegenkomt en de boel terug inpakt wat de retourdienst niet opmerkt. 25% korting is natuurlijk interessant, alleen niet als het met een hoop gezeur en geretour komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Inderdaad, ik zou juist pixel-defecten en backlight bleeding verwachten bij een TV uit een outlet..

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MadDogMcCree schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:12:
Op de MediaMarkt outlet website staat een TV die ik graag zou aanschaffen, gezien deze 25% goedkoper is dan nieuw. Volgens de beschrijving is enkel de doos open geweest en is er geen uiterlijke schade.

Ik vraag me alleen af wat de ervaringen zijn met deze webshop? Ik kan me namelijk voorstellen dat iemand een TV terugstuurt wanneer er overmatige backlight bleeding is of andere hardware problemen tegenkomt en de boel terug inpakt wat de retourdienst niet opmerkt. 25% korting is natuurlijk interessant, alleen niet als het met een hoop gezeur en geretour komt.
Je hebt toch gewoon de WKOA (Wet Koop Op Afstand) die je beschermt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

5183 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:30:
[...]

Je hebt toch gewoon de WKOA (Wet Koop Op Afstand) die je beschermt?
Nee, die hebben we al een jaar of 5 niet meer. Je hebt wel herroepingsrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
MadDogMcCree schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:12:
25% korting is natuurlijk interessant, alleen niet als het met een hoop gezeur en geretour komt.
Die verwachting + de korting botst nogal, vind je ook niet? Als het allemaal helemaal perfect was, dan hadden ze hem wel voor 100% in de eigen winkel aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Croga schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Nee, die hebben we al een jaar of 5 niet meer. Je hebt wel herroepingsrecht.
Herroepingsrecht is daar toch onderdeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Mijn ervaring met de outlet is dusdanig dat ik dit soort electronica niet zou kopen. Ik heb er 1x een wasmachine gekocht. Zou wel wat beschadigingen hebben (demomodel) maar voor de rest geen bijzonderheden.

Ik kreeg hem binnen:
- Geen handleiding(en)
- 1 Stelpootje ontbrak
- Geen waterslang
- Geen kapjes voor de gaten voor de transportbeveiliging

Outlet reageerde wel snel en heeft drie zaken nagestuurd: Gebruikte pootjes en een (volgens mij) generieke waterslang en plastic kapjes. Handleiding heb ik nog steeds niet (nou vind ik dat zelf ook niet zo belangrijk, maar toch). Dit wil je niet met een TV imho.

Nou is mijn ervaring er slechts 1, maar ik zou persoonlijk zeggen: witgoed: prima met wat gezeur maar daar is de prijs ook naar. Als de wasmachine het maar doet. Electronica (met de aanname dat dit hetzelfde is als witgoed): niet aan beginnen. Straks heb je ontbrekende afstandsbedieningen, kabels, afdekkapjes etc en je moet maar hopen dat ze het kunnen naleveren. Kunnen ze het niet, heb je weer gedoe met dat enorme ding terugsturen of een incomplete TV waar je je aan gaat ergeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 11-06-2018 15:48 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 18:51
Hmm, niet best dus. Ik begrijp dat ik gewoon dezelfde rechten heb als via een 'normale' webshop, maar ik heb niet zo'n trek in verborgen gebreken, retourzenden, wachten op geld. Ik denk dat ik dan toch maar een nieuwe variant koop via een winkel zelf of webshop met een betere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:42:
Mijn ervaring met de outlet is dusdanig dat ik dit soort electronica niet zou kopen. Ik heb er 1x een wasmachine gekocht. Zou wel wat beschadigingen hebben (demomodel) maar voor de rest geen bijzonderheden.

Ik kreeg hem binnen:
- Geen handleiding(en)
- 1 Stelpootje ontbrak
- Geen waterslang
- Geen kapjes voor de gaten voor de transportbeveiliging

Outlet reageerde wel snel en heeft drie zaken nagestuurd: Gebruikte pootjes en een (volgens mij) generieke waterslang en plastic kapjes. Handleiding heb ik nog steeds niet (nou vind ik dat zelf ook niet zo belangrijk, maar toch). Dit wil je niet met een TV imho...
Ik zou zeker geen TV met een waterslang plastic kapjes willen... ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-05 12:39

ITsEZ

parttime all-rounder

Ooit een galaxy tab s pro gekocht in de mediamarkt outlet.
Er stond dat enkel de doos open was geweest en dit bleek ook zo te zijn, nooit problemen mee gehad, geen krasje op te vinden.

Iemand kan natuurlijk ook gewoon een tv terug sturen omdat die te groot bleek te zijn, het hoeft geen compleet kapotte tv vol krassen en dode pixels te zijn natuurlijk.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier ook prima ervaring, heb tijdens de BTW dagen voor een leuk bedrag een monitor gekocht.
Monitor was echt als nieuw, zoals geadverteerd. Alles was aanwezig (boekjes, kabels, accessoires) en zelfs al het beschermplastic zat overal nog op.

Draait nog steeds als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:34
Staat er niet een beschrijving bij waarin de staat van het product wordt beschreven?
Bij aanbiedingen als deze gaat het bijna altijd om oude modellen of om geretourneerde producten die niet meer als nieuw kunnen worden verkocht.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Het is een kwestie van geluk. Heeft de vorige koper het teruggestuurd omdat het te groot of te klein is of is er daadwerkelijk iets mee mis.

Ik bestel regelmatig iets uit de Amazon warehouse collectie en ben tot nu toe nooit teleurgesteld! Coolblue biedt ook tweede kans artikelen, maar die zijn nog best prijzig en dan kies ik liever voor nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Hier hebben we de Shopreviews voor.

Dit topic gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.