Goede high-end tv kleiner dan 40 inch?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM Kramer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-04 16:56
Voor mijn ouderlijk huis ben ik op zoek naar een nieuwe televisie. De huidige 26 inch HD ready tv is aan vervanging toe. Mijn moeder vindt de huidige tv groot zat 8)7 . Mijn vader wil een iets groter exemplaar. Desondanks willen ze wel een luxe tv met de nieuwste technieken. Ik ben zelf ben bekend met de meeste technieken in de televisie wereld, maar heb weinig verstand van het aanbod van alle fabrikanten en welke modellen (over het algemeen) goed ontvangen worden door het grote publiek. Ik weet wel dat er weinig televisies worden verkocht kleiner dan 40 inch en vrijwel alle kleine tv's zijn budget modellen. Zelf zou ik graag een 40 inch model in de woonkamer zien, maar ik weet niet of ik mijn ouders over de streep krijg.

De wensen:
- Goede beeldkwaliteit
- Goede/soepele smart-functionaliteit,
- Goede kwaliteit en garantie (als het aan mijn ouders ligt staat deze tv er nog voor de komende 30 jaar ;) )
- Budget ligt rond de €700, maar komt niet erg nauw.

Alle tips en evaringen over 30-40 inch televisies zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
Begin eens met de pricewatch: categorie: Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 10:37

Soggney

Zeekomkommer

Wat wel zo is, is dat de grootte van de televisie snel went. Wat beter zou zijn is kijken naar de huidge setup en specifieker hoe ver men van het scherm zit. Als je deze maten hebt, zijn er voldoende websites waar de beste grootte/kijkafstand verder wordt uitgelegd. Maar ik denk dat 40" in de standaard woonkamer omgeving wel best kan passen.
40" vindt je zeker in het aangegeven budget, waarschijnlijk zelfs voor 200 euries minder.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM Kramer
Ik kijk altijd in de pricewatch (van HWI of tweakers). Specificaties zeggen bij televisies echter vrij weinig (alles in de prijsklasse is 4k HDR, maar dit zegt niks over de beeldkwaliteit). Ik ga liever uit van goede review. Het probleem is echter dat iedere tech site alleen de grote exemplaren behandeld. En zelfs dan, een review zegt niks over de levensduur en service van een model/merk. Daarom hoor ik het graag van gebruikers of kenners.
Soggney schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:17:
Wat wel zo is, is dat de grootte van de televisie snel went. Wat beter zou zijn is kijken naar de huidge setup en specifieker hoe ver men van het scherm zit. Als je deze maten hebt, zijn er voldoende websites waar de beste grootte/kijkafstand verder wordt uitgelegd. Maar ik denk dat 40" in de standaard woonkamer omgeving wel best kan passen.
40" vindt je zeker in het aangegeven budget, waarschijnlijk zelfs voor 200 euries minder.
Dat ben ik volledig met je eens, maar mijn ouders zien dat anders. Voor hun gaat het niet om de optimale grootte/kijkafstand, maar om een object die esthetisch verantwoord is in de woonkamer _/-\o_ . Een grote televisie past niet binnen de inrichting en het jaren 60 design van het huis.

En het gaat echt niet om de prijs. Liever betalen ze meer, voor extra kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 14:09
Zoiets?
pricewatch: Samsung UE40MU6400 Zilver
pricewatch: Panasonic TX-40FXW654 Zwart

Wat ik zo gauw kan zien in de pricewatch is dit het wel zo'n beetje tot 40 inch. Of het echt high-end is, niet echt meer tegenwoordig, maar volgens mij heb je er gewoon een prima tv aan (bij beiden). Ik denk overigens dat je bij 43 inch net wat meer keuze zult hebben, maar dan ga je wel alweer naar een grotere tv.

Heb je al eens in de winkel gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM Kramer
Ik heb de hele middag zitten zoeken, maar eigenlijk zijn er maar 2 opties:

32 inch Full HD of 40 inch 4K

De 32 inch schermen zijn hoofdzakelijk budget of verouderde modellen. De enige luxe, design tv is deze:
https://www.mediamarkt.nl...2-cappuccino-1525284.html
Maar om 1300 neer te leggen voor een Full HD scherm is toch wat van de zotte.

Voorheen was 37 inch een gangbaar formaat, maar dit ras lijkt volledig uitgestorven. Ik ga uiteraard proberen om om mijn ouders te overtuigen voor een 40 inch.

Bij de 40 inch tv's vindt ik dit een mooi exemplaar:
https://www.panasonic.com...d-lcd-tv/tx-40exw734.html
Deze heeft een mooiere / handigere voet dan 'TX-40FXW654 Zwart', maar die is weer niet in het zwart :(.

Even een extra vraag.. Zit er nog verschil in kwaliteit bij de smart-fucties tussen de grote merken (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips). Vooral de cast functie is belangrijk. We gebruiken nu een Google Chromecast maar dat loopt niet soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23
LM Kramer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:57:

Dat ben ik volledig met je eens, maar mijn ouders zien dat anders. Voor hun gaat het niet om de optimale grootte/kijkafstand, maar om een object die esthetisch verantwoord is in de woonkamer _/-\o_ . Een grote televisie past niet binnen de inrichting en het jaren 60 design van het huis.

En het gaat echt niet om de prijs. Liever betalen ze meer, voor extra kwaliteit.
Snap ik, maar hebben ze weleens een TV gezien die je ook als schilderij kan gebruiken? B.v. deze tv's zijn prachtig. Geen object, maar een mooi schilderij:

https://www.coolblue.nl/p...-the-frame-ue43ls003.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 14:09
Misschien nog een tip om je ouders te overtuigen: neem ze eens mee naar een MediaMarkt o.i.d. Daar staan rijen dik 49-55 inch televisies. Dan zeggen ze "oooh wat groot, dat willen we niet" en dan wijs jij naar dat miniscuul ogende 40 inch modelletje dat er waarschijnlijk vlakbij staat en dan valt het allemaal wel mee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM Kramer
TFZ61 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Snap ik, maar hebben ze weleens een TV gezien die je ook als schilderij kan gebruiken? B.v. deze tv's zijn prachtig. Geen object, maar een mooi schilderij:

https://www.coolblue.nl/p...-the-frame-ue43ls003.html
Dat is oprecht heel erg vet!
Wouterkaas schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:15:
Misschien nog een tip om je ouders te overtuigen: neem ze eens mee naar een MediaMarkt o.i.d. Daar staan rijen dik 49-55 inch televisies. Dan zeggen ze "oooh wat groot, dat willen we niet" en dan wijs jij naar dat miniscuul ogende 40 inch modelletje dat er waarschijnlijk vlakbij staat en dan valt het allemaal wel mee! :+
Dat gaan we nog een keer doen. Mijn vader is inmiddels over en vind 40 inch prima. Mijn moeder heeft nog wat tijd nodig denk ik... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Mappy

Piramide van Austerlitz

Die 26" heeft waarschijnlijk nog een flinke rand. Daardoor lijkt een moderne vrijwel randloze 40" ook alweer wat kleiner ;)

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Voor de volgende keer graag ook de template invullen die naar boven komt als je een topic opent. De initiële opzet van dit topic was toch wel van het niveau boodschappenlijstje en dergelijke topics zijn niet gewenst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 10:54
LM Kramer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:46:
Even een extra vraag.. Zit er nog verschil in kwaliteit bij de smart-fucties tussen de grote merken (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips). Vooral de cast functie is belangrijk. We gebruiken nu een Google Chromecast maar dat loopt niet soepel.
De cast functie van de chromecast werkt niet soepel? Wat is er mis mee dan?
De vraag is of een cast functie in een tv beter gaat werken dan een chromecast die daar specifiek voor gemaakt is. Samsung heeft in ieder geval geen cast functie, wel een screenmirroring functie, maar dat werkt maar matig, zit altijd een vertraging in.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 12-06-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nog een 'optie' voor een sub 40" (waarbij de goedkoopste shop niet aan te raden valt; misschien nog ergens een Coolblue kortingscode vandaan toveren)
pricewatch: Samsung Serif TV Medium Wit
pricewatch: Samsung Serif TV Medium Blauw

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 12-06-2018 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:17
Monitor? Beetje goede monitor in deze prijsklasse is stuk beter kwa weergave dan 4k tv van 700/600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phara
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Onze Samsung tv zijn HDMI is stuk. Nu is dit toestel al wat jaren oud,(5 à6) dus de vraag is of we niet beter een modernere kopen ipv herstellen. Máár : hij staat ín een kast, en dat is vorige keer ook een zoektocht geweest!
De kast staat tussen de gang en de keukendeur, daarom dat wij hem in de kast wilden en niet erop, omdat we hem er anders misschien weer aflopen; Hier is ooit een Nordmende plat op de beeldbuis gevallen.
Hij mag Max 90cm breed en 61cm hoog zijn. Iemand een idee waar we dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29

FeaR

In GoT we trust

@Phara
Een topic kicken om het daarna te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.