Playstation 4 Pro HDD SSD wissel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:48
Beste tweakers,

Ik zit nu een tijdje met een PS4 pro en ben aan het lezen over het vervangen van de HDD door een 1 TB SSD. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze aanpassing gedaan hebben en er ook echt profijt van hebben (is natuurlijk geen goedkope investering). zit zelf te denken aan een 1 TB evo860 samsung 2,5 SSD als vervanging.

Ik hoor graag jullie verhalen hierover, als deze al bestaan!

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Bram.K op 11-06-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
In onderstaand topic zitten ongetwijfeld mensen met ervaring:

[PS4] PlayStation 4 - deel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05 06:42
Ik heb een paar maanden een ssd die ik tijdelijk over had gebruikt voor Far Cry 5, maar ben recent toch weer terug gegaan naar de hdd. De laad tijden zijn zeker sneller, maar ik zou zelf zeker geen ssd aanschaffen voor de PS.

Probeer het eerst uit met een kleine ssd voordat je gelijk een dure ssd koopt.
Welke games ga je spelen?
Hoe lang zijn de laadtijden nu?

Per minuut laden ben je met een ssd ongeveer 20 seconden snellen.

[ Voor 17% gewijzigd door dm-dutchman op 11-06-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:40

Nemesizz

Untouchable

Kosten van een 1TB SSD tegen de winst is het niet waard. Bij een PC zie je veel meer winst om van een HDD naar SSD te gaan.

Bij PS4 is het er wel, maar zoals aangegeven is het niet de meerprijs (SSD vs HDD) waard.

Bij reviews/tests word vaak vanuit gegaan van de stock HDD (5400 RPM met weinig cache), terwijl bijvoorbeeld een 7200 RPM met wat grotere cache bijvoorbeeld alweer een stuk sneller is dan de stock HDD maar ruim goedkoper dan een SSD. Ook de data dichtheid van een schijf kan ook van grote invloed zijn, zo kan er een redelijk verschil zitten tussen de ene 1TB schijf en de andere (meer of minder platters, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
Bedankt iedereen voor de reacties,
Het artikel dat gelinkt werd met filmpje is erg duidelijk, ik speel meestal kingdom come, God of war, battlefield. Ik was helemaal klaar met de laadtijden van kingdom come vooral , dus dacht dit kan vast makkelijk opgelost worden.
Voor een seconde tijdwinst ga ik zeker geen 200+ euro uitgeven, ik zal het eerst proberen met een iets snellere hdd. Bedankt iedereen voor de reacties en meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Ikzelf kon ten tijde van de pro goedkoop een 2tb samsung 850 evo scoren voor 400,- en die zit er nog steeds in.

Het gaat iets sneller en soepeler, maar bij de meeste games niet de gains zoals op PC. Het idee erachter is dat de XMB en andere playstation functionaliteiten vloeiend moeten blijven lopen. Daarom cappen ze de laadtijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 02:40
Ik denk dat je er misschien beter een relatief kleine SSD in kan zetten en de rest installeren via een externe HDD. Bijvoorbeeld een 250GB of 500GB variant i.c.m. een pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 4TB Zwart

Dan ben je (met een 500GB versie) ongeveer even duur uit, maar heb je wel het beste van twee werelden; veel opslag én de snelheid van een SSD. Nu heb ik zelf geen SSD maar heb wel de combinatie met een SSHD. De games die ik speel staan op de SSHD en de rest op de externe schijf. Een game overschrijven duurt hooguit 10 minuten. Ze zijn ook prima speelbaar vanaf de externe schijf, alleen zijn de laadtijden net even wat langer.

De WD 4TB is nagenoeg onhoorbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Wat je veel beter kunt doen is een Seagate Firecuda installeren. Dat is een HDD+SSD (in de cache). Die heb ik in de PS4 Pro's (2 stuks) zitten en die zijn wel degelijk flink sneller bij heel wat games maar ook bij updates en installaties. Ik zou NOOIT een dure SSD in de Playstation doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Typhone schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:40:
Wat je veel beter kunt doen is een Seagate Firecuda installeren. Dat is een HDD+SSD (in de cache). Die heb ik in de PS4 Pro's (2 stuks) zitten en die zijn wel degelijk flink sneller bij heel wat games maar ook bij updates en installaties. Ik zou NOOIT een dure SSD in de Playstation doen.
Heb de SHDD ook (2tb) bevalt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Typhone schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:40:
Tja, je kan het ook omdraaien. Als iedereen er een SSD in zet en erover klaagt. Tweakt Sony waarschijnlijk die laadtijden.

Kip ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
Vandaag die seagate firecuda besteld! Hopelijk snel binnen zodat ik de glorieuze laadtijden mag meemaken ;) het zou natuurlijk helemaal top zijn als ze de doorvoer snelheid gewoon wat verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Bram.K Heb je verschil gemerkt sinds je de upgrade hebt gedaan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram.K
Het heeft een paar seconden verschil gemaakt bij opstarten en laadtijden. Vooral battlefield 1 laad de map wat sneller in, dus dat is wel fijn. Of het uiteindelijk waard is? Vind ik wel, krijg er klein beetje meer premium gevoel van 😅
Pagina: 1