Beste Tweakers,
Ik start hier deze discussie gewoon om eens te horen wat jullie van chips vinden.
Of je nu gezellig naar Netflix aan het kijken bent of je favoriete game aan het verslinden bent, een chips mag dan niet ontbreken.
De reden waarom ik deze topic start is omdat er nu een nieuwe versie van een bepaalde chips is uitgekomen.
De Lay's Sticks
Vroeger : kleine rechthoekige frietachtige chips.
Voedingswaarden voor 100g :
Nieuwe : kleine hoekprofiel-achtige chips.
Sommige waarden zijn hoger... Zou dit komen omdat er meer chips per 100g is dan bij de vorige versie ?
Laat eens weten wat jullie hier van denken. Of zelf wat vergelijkingen toevoegen.
(Indien er mensen zijn die mee willen helpen om dit hier nog properder te maken, laat gerust iets weten.)
Ik start hier deze discussie gewoon om eens te horen wat jullie van chips vinden.
Of je nu gezellig naar Netflix aan het kijken bent of je favoriete game aan het verslinden bent, een chips mag dan niet ontbreken.
De reden waarom ik deze topic start is omdat er nu een nieuwe versie van een bepaalde chips is uitgekomen.
De Lay's Sticks
Vroeger : kleine rechthoekige frietachtige chips.
Energie | 2113 kJ (505 kcal) |
Vetten | 26 g |
- verzadigde vetzuren | 2.1 g |
Koolhydraten | 58 g |
- suikers | 2.1 g |
Vezels | 4.3 g |
Eiwitten | 6.8 g |
Zout | 1.2 g |
Nieuwe : kleine hoekprofiel-achtige chips.

Energie | 2178 kJ (521 kcal) |
Vetten | 28 g |
- verzadigde vetzuren | 2.0 g |
Koolhydraten | 58 g |
- suikers | 3.8 g |
Vezels | 4.7 g |
Eiwitten | 7.5 g |
Zout | 1.4 g |
Sommige waarden zijn hoger... Zou dit komen omdat er meer chips per 100g is dan bij de vorige versie ?
Laat eens weten wat jullie hier van denken. Of zelf wat vergelijkingen toevoegen.
(Indien er mensen zijn die mee willen helpen om dit hier nog properder te maken, laat gerust iets weten.)