Het algemene chips topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 16:26
Beste Tweakers,

Ik start hier deze discussie gewoon om eens te horen wat jullie van chips vinden.
Of je nu gezellig naar Netflix aan het kijken bent of je favoriete game aan het verslinden bent, een chips mag dan niet ontbreken.

De reden waarom ik deze topic start is omdat er nu een nieuwe versie van een bepaalde chips is uitgekomen.

De Lay's Sticks
Vroeger : kleine rechthoekige frietachtige chips.
Afbeeldingslocatie: https://sd-1.archive-host.com/membres/images/miniatures/1618617159/laysChips_old.PNG
Voedingswaarden voor 100g :
Energie2113 kJ (505 kcal)
Vetten26 g
- verzadigde vetzuren2.1 g
Koolhydraten58 g
- suikers2.1 g
Vezels4.3 g
Eiwitten6.8 g
Zout1.2 g

Nieuwe : kleine hoekprofiel-achtige chips.
Afbeeldingslocatie: https://sd-1.archive-host.com/membres/images/miniatures/1618617159/IMG_20180608_165936.jpg Afbeeldingslocatie: https://sd-1.archive-host.com/membres/images/miniatures/1618617159/IMG_20180608_170630.jpg
Voedingswaarden voor 100g :
Energie2178 kJ (521 kcal)
Vetten28 g
- verzadigde vetzuren2.0 g
Koolhydraten58 g
- suikers3.8 g
Vezels4.7 g
Eiwitten7.5 g
Zout1.4 g

Sommige waarden zijn hoger... Zou dit komen omdat er meer chips per 100g is dan bij de vorige versie ?
Laat eens weten wat jullie hier van denken. Of zelf wat vergelijkingen toevoegen.

(Indien er mensen zijn die mee willen helpen om dit hier nog properder te maken, laat gerust iets weten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat ik van chips vind is dat het allesbehalve gezond is, dát is wat ik ervan vind.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Ik vind dat je chips in een computer moet doen en niet in je mond. Dat vind ík ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Boermansjo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:40:

Sommige waarden zijn hoger... Zou dit komen omdat er meer chips per 100g is dan bij de vorige versie ?
Euh? De voedingswaarden zijn voor beide per 100g dus hoeveel chips er per 100g zijn maakt niet uit. Waarschijnlijk is het een andere soort aardappel en/of bereidingswijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
Goed om te zien, hoef ik die niet te kopen.

Significant meer suiker en zout. Dat gaat tegen alle berichten van doelstellingen van fabrikanten in ;w

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 13:56
Ik ben meer van het fruit. Chips is ongezond en veel te vet, plus je betaald tegenwoordig meer voor de lucht in de zak dan de chips zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vergeet de E-nummers niet! Bijvoorbeeld met z'n allen lekker aan de E621, oneindig chips harken *O* oOo

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BlazeMuis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:33:
Ik ben meer van het fruit. Chips is ongezond en veel te vet, plus je betaald tegenwoordig meer voor de lucht in de zak dan de chips zelf.
No shit sherlock. En ik dacht dat chips lekker gezond was. Natuurlijk eet je het niet voor de vitamines, maar omdat je het lekker vindt. En net als je van een keertje McDonalds niet dood gaat, ga je ook niet dood van wat chips eten. Dat jij dat niet doet is prima, maar niet heel relevant verder.

Ik houd het overigens zelf meestal op Lays Oven chips of Nibbits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Een topic over chips. Op T.

What.the.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Lay's Paprika 4 life! Pringles Cheese/Onion en Sour Cream/Onion gaan er ook wel in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Superchips 4 life...

Oh, en soms een zakje Bugles om te dippen in een bakje Eru smeerkaas

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gekkenhuis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:43:
Vergeet de E-nummers niet! Bijvoorbeeld met z'n allen lekker aan de E621, oneindig chips harken *O* oOo
Inderdaad, daarom neem ik altijd lekker een flink stuk oude kaas, lekkere smaakvolle tomaten, soms een lekker paddestoeltje of wat blauwschimmelkaas erbij, daar zit dat enge E-nummer namelijk zeker niet in d:)b

Protip: Kijk eens wat E621 precies is, en in welke hoeveelheden het in welke voedingstoffen zit ;) In bepaalde tomaten kan 10x zoveel glutamaat zitten als in een product waarbij het toegevoegd is ;)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:53:
Superchips 4 life...

Oh, en soms een zakje Bugles om te dippen in een bakje Eru smeerkaas
Die dingen hoor je te vullen O+

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:43:
Idd! Je wil niet goedgekeurde toevoegingen eten! Want ze zijn goedgekeurd, dat is eng ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Modbreak:Mensen, dit is niet de Huiskamer, gedraag je er dan ook naar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 06:05
Het zal inderdaad een andere aardappel zijn. Hierdoor veranderen de koolhydraten, suikers, vezels, en eiwitten. Qua vet is er een verband tussen de oppervlakte tot volume ratio en het vetpercentage.. Als er meer oppervlak is, zullen de chips iets vetter worden. Als ik de foto's mag geloven, heeft de chips inderdaad meer oppervlakte gekregen per volume dan wel massa.

Dit verband is overigens ook een van de vele redenen waarom Belgische frieten veel beter zijn dan Franse frieten, maar ik twijfel of frieten hier off-topic zijn of niet.

Over E621 gesproken overigens... Dit is een smaakversterker van de smaak 'hartig'. Het is ook bekend als ve-tsin en MSG. Dit laatste is een acronym voor mono sodium glutamate, of vertaald mono natrium glutamaat. Chemisch gezien is dit overigens een incorrecte naam, gezien de toevoeging 'mono' enkel bij moleculaire stoffen is toegestaan. Dit betreft een zout, en de lading van de ionen dicteert dus de verhouding, waardoor de term mono overbodig en fout is.

Natrium glutamaat is logischerwijs opgebouwd uit natrium en glutamaat. Glutamaat is een (niet-essentieel) aminozuur, ofwel eiwit-deel. Eiwitten zijn gewoon nodig om te leven, en zeker niet ongezond (binnen enigzins normale hoeveelheden natuurlijk - welke hier bij lange na niet bereikt worden). Het andere component is natrium,dat spul dat ook in keukenzout zit. Ja, dit werkt bloeddrukverhogend maar de hoeveelheden die je via natrium glutamaat binnen krijgt zijn absoluut geen probleem.

Elke kok die redelijk ervaren is met dit goedje kan je vertellen dat teveel van dit spul de smaak juist volledig verpest. De totale hoeveelheid die gebruikt kan worden is flink minder dan je van zout kunt gebruiken. Ook is glutamaat zo'n 4 keer zwaarder dan chloride, waardoor er veel minder natrium per gram zout in zit.

Kortom,van alle E-nummers om een (slecht onderbouwd) probleem mee te hebben,vind ik E621 wel echt de allerdomste keus. Zelfs domme logica zonder specifieke testen laat al zien dat er niets mis is met dit spul.

Kies uw chips vooral naar smaak, en niet op de hoeveelheid E-nummers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Bugles met Heksenkaas _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:09

MsG

Forumzwerver

Sissors schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:35:
[...]

Idd! Je wil niet goedgekeurde toevoegingen eten! Want ze zijn goedgekeurd, dat is eng ofzo...
Welkom in 2018, waar de onderbuik regeert. En een indexeringslijst van toegestane hulpstoffen juist 3v1l is. 8)7

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds Smiths de naam veranderd heeft in Lay's is de kwaliteit sterk naar beneden gegaan. Minder smaak en veel vettiger dan voorheen. De laatste jaren is het helemaal erg vind ik. Liever Croky voor mij. Zeker voor de bolognese. Die van Lays is maar een slap aftreksel. Enige positieve uitzondering is de paprika super chips van Lays vind ik. De rest van hun chips mijd ik.

Ook vraag ik mij af waarom er tegenwoordig 'paprika flavour' op de verpakking staat in plaats van simpelweg 'paprika'. Zou dat iets juridisch zijn? Want er zit gewoon paprika in. Ook trouwens het ingrediënt 'paprika smaak' trouwens, wat vreemd is want een smaak lijkt mij geen ingrediënt.

Over E621, hoewel goedgekeurd lijkt me een teveel niet goed (eigenlijk is alles giftig als je er teveel van eet natuurlijk). Het kan ook aan je eigen gevoeligheid liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41

vhal

ಠ_ಠ

Ach, E621....niemand hier gaat zeker zeker naar de “Chinees” of een allyoucanvreet wok/sushirestaurant waar ze dit spul aan de lopende band gebruiken. :z

Ik moet zeggen dat die Cheese Onion van de “Perfekt” prima te eten is, voor de rest gewoon naturel met een zelfgemaakte dip :9

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:11:
Ach, E621....niemand hier gaat zeker zeker naar de “Chinees” of een allyoucanvreet wok/sushirestaurant waar ze dit spul aan de lopende band gebruiken. :z

Ik moet zeggen dat die Cheese Onion van de “Perfekt” prima te eten is, voor de rest gewoon naturel met een zelfgemaakte dip :9
Waarom alles of niets in dit soort discussies? Two wrongs don't make one right. Het is aan een ieder wat hij/zij eet. En voor de meeste mensen zal af en toe dat spul binnenkrijgen wel loslopen. Als je er gevoelig voor bent of het heel veel eet dan wordt het een ander verhaal. Maar dan nog, dat moet ieder toch zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
Hmmm chips. Als ik beginj dan kan ik niet meer stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:44
Roenie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:58:
Liever Croky voor mij. Zeker voor de bolognese. Die van Lays is maar een slap aftreksel. Enige positieve uitzondering is de paprika super chips van Lays vind ik. De rest van hun chips mijd ik.
Ik zal de Croky nog eens proberen. Ik ben altijd fan geweest van de bolognese en ik weet dat ik vroeger de Croky veel lekkerder vond dan de Smiths. Die laatste was naar mijn beleving niet zo sterk van smaak. Sinds het Lay's is (of sinds de smaak is "vernieuwd") vind ik die wél gewoon lekker. Ik dacht dat ik jaren terug nog eens een zak Croky bolognese had geprobeerd, maar dat die wat tegenviel.

De paprika superchips is idd een topper. Lekker dikke, knapperige chips. Verder vind ik de oven baked mediterraans ook lekker. Ik zorg doordeweeks altijd dat ik genoeg eet 's avonds en op tijd in bed lig, anders zou ik elke avond wel een zak leeg kunnen eten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:27
Ik mis nog steeds de Tengels van vroeger. Die waren zoo lekker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:14
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FctVKN9YyHXk%2Fmaxresdefault.jpg&f=1

Sinds er geen flippo's meer in zitten hoeft het van mij niet meer.

Eet zelden chips...

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ketchup chips ftw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:32
Afbeeldingslocatie: http://www.junkfoodguy.com/2011/07/18/herrs-buffalo-blue-cheese-flavored-cheese-curls

Plaatje stuk...

http://www.junkfoodguy.co...se-flavored-cheese-curls/

[ Voor 35% gewijzigd door ImdaMned op 09-06-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 09:49
Je kun natuurlijk ook zelf chips bakken, kun je ze zo vet/zout/smaakvol maken als je maar wil, maar dan moeten we naar het kook-topic verhuizen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:22

_Apache_

For life.

Af en toe gaat er een - klein - zakje Kettle chips doorheen. Veel beter van smaak dan andere chips, en door zijn kleine hoeveelheid ook niet zo een probleem voor de lijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:52

lordsnow

I know nothing

Ik zelf heb 11 jaar in Ierland gewoond. Daar is Salt & Vinegar de standaard smaak, natuurlijk van Tayto.

In de supermarkt had je een paar jaar geleden heel even Lays Salt & Vinegar in de schappen, een redelijk alternatief voor Tayto, maar die kan ik nu niet meer vinden. Er is natuurlijk Pringles, maar die smaken sowieso naar karton ongeacht wat er op de bus staat.

Nu heb ik zin in een zakje Tayto's :9
http://www.irishgoodyz.co...oodies-irish-treats-.html

[ Voor 27% gewijzigd door lordsnow op 11-06-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

BlazeMuis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:33:
Wat goed van jou dat meer van het fruit bent, chapeau!! *O* Roomser dan de Paus? ;) Alle gekheid op een stokje; volgens mij is het wel duidelijk dat chips ongezond is en teveel slechte vetten bevat. Laten we het maar niet hebben over fructose en de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt als je veel fruit eet ;) (ja, tis nog altijd beter dan een zak chips per avond), dan kunnen we beter een ander topic openen.
Maar tegelijkertijd weet ik niet wat Boermansjo met dit topic wilt: discussieren over de samenstelling van chips en hoe dit gezonder/beter kan, of gewoon suggesties geven van welke chips nou echt lekker is (subjectief natuurlijk), of mensen overhalen om juist geen chips te eten, of wat anders?

Ik vul het even voor mezelf in: in kom 2x/jaar in Schotland en mijn koffer gaat meestal niet dicht op de terugreis omdat ik weet ik niet hoeveel zakken Salt & Vinegar meeneem :) Voor kennissen moeten we altijd Prawn Cocktail meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimg.tesco.com%2FGroceries%2Fpi%2F618%2F5000328375618%2FIDShot_540x540.jpg&f=1

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Flondonpride.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2FWalkers-Prawn-Cocktail.jpg&f=1

Maar, onze eigen chips is ook niet verkeerd. Cheese Onion....to die for :9~ :9~
En Ringlings vind ik ook erg lekker en pak ik als ik in een "gezonde" bui ben (Ringlings, Nibbit, Wokkels e.d. zijn veel minder vet).
De Hamkaas is ook lekker, maar het Jumbo-merk vind ik veel lekkerder (veel meer smaak).

Doritos Cool Blue zijn ook behoorlijk 1337.
Maar wat ik dus wel klote vind, is dat je altijd maar moet afwachten of je een batch krijgt die goed gekruid is. Zo heb ik met behoorlijke regelmaat cheese onion chips die smaken naar gewone chips. Hetzelfde met de doritos. Veel inconsistentie.

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 11-06-2018 15:14 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
lordsnow schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:37:
Ik zelf heb 11 jaar in Ierland gewoond. Daar is Salt & Vinegar de standaard smaak. In Nederland wordt je helaas doodgegooid met 1000 + 1 varianten Paprika.

In de supermarkt had je een paar jaar geleden heel even Lays Salt & Vinegar in de schappen, maar die kan ik niet meer vinden.

Nu heb ik zin in een zakje Tayto's :9
http://www.irishgoodyz.co...oodies-irish-treats-.html
Pringles Salt & Vinegar staat in de Nederlandse supermarkt tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:52

lordsnow

I know nothing

Thy... schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Pringles Salt & Vinegar staat in de Nederlandse supermarkt tegenwoordig.
Pringles :r

Men neme een perfecte aardappel en verwerkt deze tot een poeder. Vervolgens haalt men hier alle aardappelsmaak uit, en voegt smurrie en smaak naar keuze toe om dit vervolgens tot de bekende vorm te persen. Het resultaat: golfkarton met textuur van een krijtje in de smaak naar keuze.

Brrrr :'( Zonde van de aardappels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
lordsnow schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Men neme een perfecte aardappel en verwerkt deze tot een poeder. Vervolgens haalt men hier alle aardappelsmaak uit, en voegt smurrie en smaak naar keuze toe om dit vervolgens tot de bekende vorm te persen. Het resultaat: golfkarton met textuur van een krijtje in de smaak naar keuze.

Ja want alle ander chips (uitgezonderd naturel) smaakt echt nog naar aardappel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 17:50
In het begin vond ik Doritos Roulette echt 'spannend'/leuk, maar laatst at ik er weer wat van en had totaal geen last meer van de pittigheid. Hoefde helemaal niet extra te drinken oid.

Raakt je smaak eraan gewend als je 'vaak' pittig eet of hebben ze het minder extreem gemaakt oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:18
Bugles met een kokje ftw

Verder Doritos (al dan niet met salsa) of cheese onion +1

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 12-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Laatst online: 23-05 17:50
Doritos nacho cheese (evt met gesmolten kaas) vind ik overigens erg lekker, maar na een paar heb je er ook wel weer snel genoeg van, omdat het wat 'droog' ofzo is.

[ Voor 8% gewijzigd door -World- op 12-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Laatst online: 16-04 09:08
-World- schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:54:
In het begin vond ik Doritos Roulette echt 'spannend'/leuk, maar laatst at ik er weer wat van en had totaal geen last meer van de pittigheid. Hoefde helemaal niet extra te drinken oid.

Raakt je smaak eraan gewend als je 'vaak' pittig eet of hebben ze het minder extreem gemaakt oid?
Je kan er inderdaad gewend aan raken.

De chips die ik zelf het lekkerst vindt is de naturel chips van de AH (niet de ah basis). Voorheen nam ik die van Lays altijd. Maar vind die niet echt lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37

Vos

AFCA

LA-384 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Ik zal de Croky nog eens proberen. Ik ben altijd fan geweest van de bolognese en ik weet dat ik vroeger de Croky veel lekkerder vond dan de Smiths. Die laatste was naar mijn beleving niet zo sterk van smaak. Sinds het Lay's is (of sinds de smaak is "vernieuwd") vind ik die wél gewoon lekker. Ik dacht dat ik jaren terug nog eens een zak Croky bolognese had geprobeerd, maar dat die wat tegenviel.
De Lays Bolognese is echt een compleet andere smaak dan de Croky versie. Ik neem altijd de Jumbo versie mee, die bevalt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lordsnow schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Door de nieuwe vorm die TS aangeeft, vermoed ik dat dat OOK hier gebeurt
Fabrikanten kijken naar productieprocessen, chips maken is geen optimaal proces.
Aardappels, hoe genetisch gemanipuleerd ook, hebben allemaal een afwijkende vorm
Die moeten worden geschild, gesneden in dezelfde dikte en dan machinaal gebakken, gekruid en verpakt worden
( Discovery )
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L09bMsShfY4]

Pringles heeft het "ontdekt" door die methode toe te passen, vermalen, op smaak, vormen afbakken ..
( ook niet mijn voorkeur )
Hierdoor maakt de vorm niets meer uit voor de productie, men zou zelfs andere poeders kunnen gebruiken en afbakken met hetzelfde resultaat.
(pringles)

De oude sticks waren julienne gesneden reepjes, minder last van uniformiteitsproblemen, de één is wat langer of wat schuiner dan de ander, maar nu zijn ze waarschijnlijk allemaal dezelfde vorm en lengte ( iig als ze in de zak gaan ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 13-06-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 16:20

jeka

Support your local club.

- deep ridged sweet chili
- lays heinz ketchup
- soms wokkels naturel

maar het meeste mis ik nog de flippos!
Afbeeldingslocatie: https://www.ze.nl/upload/cms/ze/Artikelen/Augustus%202011/flippo_LooneyTunesvoorkant22082011.jpg

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De Volkskrant heeft chips getest: https://www.volkskrant.nl...-van-nederland-~b1c87a3d/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

paQ

Vroeger, toen Lay’s nog Smiths heette, toen hadden ze paarse zakken. Volgens mij curry? :o die waren me lekker!

Ze bestaan helaas al heel lang niet meer :(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:54
Hallo. Ik zocht onlangs een chips expert omdat ik chips (en nootjes) in ga kopen. Ik heb nog even afgewacht hoeveel mensen er gaan komen (het is over een aantal weken) en zoals het er nu naar lijkt zijn het 55 gasten van alle leeftijden. Er zijn ook andere hapjes.

In het topic kreeg ik de suggestie voor 10 zakken chips en 10 zakken nootjes. Dit vind ik als een goed aantal klinken dus ik ga daar voor. Bedankt nog voor alle suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Gisteren twee zaken van die Lays Wasabi chips gehaald (aanbieding AH), maar die is inderdaad erg lekker!

Vroeger had Lays nog een heerlijke chips die zo'n beetje tegelijk met de ketchup-chips op de markt kwam. Helaas is die andere verdwenen. Was een zoetige, pittige chips. Kon zo snel niet meer terug vinden hoe die heette.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Zeker ja, echter heb ik wel dat na een halve zak ik voorlopig ff geen ketchup chips meer hoef. De smaakt verschilt ook enorm tussen de eerste en de laatste hap.

Keuze tussen ribbelschips naturel en gewone naturel dan wint de ribbelschips het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 135360 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Zeker ja, echter heb ik wel dat na een halve zak ik voorlopig ff geen ketchup chips meer hoef. De smaakt verschilt ook enorm tussen de eerste en de laatste hap.
Twee happen en die Ketchup chips komt je al je neus uit :r

Lay's Super Chips FTW! Zowel naturel als paprika.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Metalfreak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Twee happen en die Ketchup chips komt je al je neus uit :r
Maar waarom is dat? Dat ervaar ik dus ook. Aan het begin denk je omnomnomnom en verder de zak leeg raakt hoe meer het gaat tegenstaan.

Topje van mij de Doritos salsa met pittige salsa dip is ook erg prettig
Afbeeldingslocatie: https://www.fritolay.com/images/default-source/blue-bag-image/doritos-salsa-verde.png?sfvrsn=a24e563a_2

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 135360 op 19-07-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Ik wil toch klagen over de Lay's Oven Baked chips van nu vergeleken met vroeger.

Eerst was het 70% minder vet dan reguliere chips en nu maar 50% met meer calorieën volgens deze website..

Regelmatig pak ik het weer en blijf ik denken van "verrek. Waarom hebben ze dat nou veranderd." Dat mindere vet vond ik toch wat hebben. Zowel psychologisch als hoe het smaakte. Net zoals dat mensen zweren bij regular cola terwijl ik alleen zero moet hebben. Want hoef die zoete troep niet. Zo hoeft "normale" chips ook niet voor me. :P

Maar hey. Toch eet ik het wel eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Laatst online: 08:35

key

Golden Wonder - Sausage & Tomato
Afbeeldingslocatie: https://goldenwonder.com/wp-content/uploads/gw-st_300.png

https://goldenwonder.com/products/gw-sausage-and-tomato/

Niet verwacht met dit merk en deze smaak maar erg lekker.

Het mooiste is: Suitable for Vegetarians 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door key op 09-11-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tree
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:44
De allerlekkerste chips ooit blijft natuurlijk gewoon

Afbeeldingslocatie: https://www.walkers.co.uk/images/default-source/products/walkers-crisps/walkers_crisps_roast_chicken.png?sfvrsn=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judgementec
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik ben al maanden op zoek naar een "verloren" smaak. 15j - 20j terug was ik gek op bolognese chips. Maar deze specifieke smaak kan ik nergens meer terugvinden... tegenwoordig is bolognese pittig en erg zoutig. Van wat ik me kan herinneren was bolognese destijds kruidig, zoet en creamie van smaak. Ook was de verpakking niet dezelfde groen als nu. Iemand een idee welke bolognese chips ik bedoel en waar ik deze specifieke bolognese chips kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Judgementec schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 02:38:
Ik ben al maanden op zoek naar een "verloren" smaak. 15j - 20j terug was ik gek op bolognese chips. Maar deze specifieke smaak kan ik nergens meer terugvinden... tegenwoordig is bolognese pittig en erg zoutig. Van wat ik me kan herinneren was bolognese destijds kruidig, zoet en creamie van smaak. Ook was de verpakking niet dezelfde groen als nu. Iemand een idee welke bolognese chips ik bedoel en waar ik deze specifieke bolognese chips kan vinden?
Bedoel jij niet Cream&Chives ipv Bolognese? Bolognese is altijd al zout en scherp geweest in mijn herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ojjorz schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:19:
[...]

Bedoel jij niet Cream&Chives ipv Bolognese? Bolognese is altijd al zout en scherp geweest in mijn herinnering.
Daar lijkt het wel op. En die verpakking was lichtblauw/groenig dus zou ook nog matchen met een andere groen.

Er is blijkbaar ook een Sour Cream & Onion die groene verpakking had. Ik kan de oude Cream & Chives niet meer vinden op Google.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:53
De bolognese was van Smiths ja. Had wat groene kruiden er in zitten ook. De huidige bolognese is wat meer wat Croky had. Helaas is hij op gegeven moment verdwenen. Was ook mijn favoriete chips toen

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 10:34
Croky Paprika is favoriet hier, alleen helaas niet hier in Portugal te krijgen. Lays wel maar die is toch een stuk minder lekker. In oktober gaan er een paar dozen Croky mee terug naar Portugal.

Waar je me wakker voor kan maken zijn knoflookborrelnoten, die haalde ik heel af en toe. Die zijn gewoon te lekker, zak was altijd zo op.

Nibbit coctail vind ik ook nog goed te eten, jeugdsentiment.

Van de week had mijn vriendin chips met eierensmaak meegenomen, vage smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:30
https://www.dumpert.nl/item/2127681_cb0dc2b2
Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/cb0dc2b2_3187457322_3afbd9b814_z.jpg

Die flippo's waren geweldig. Beste marketing ooit. Deze Cheetos waren vroeger mijn favoriet. De smaak is nergens meer te vinden, volgens mij. Zat vast een giftig stofje bij in, waar ze later pas achterkwamen en nu in de doofpot hebben gestopt }) Laatste jaren eet ik het liefst Lay's Superchips Paprika.

Heb nog iets te bekennen: ik eet chips het liefst vochtig. Vroeger deed ik Cheetos als rietje in het drinken en dan daarna at ik het rietje op. Tegenwoordig, met de superchips, lik ik de chips helemaal af tot alle smaak eraf is en het helemaal slap van het vocht is. Daarna de chips kauwen.
Soms doe ik de chips in een wat vochtig bakje en dan worden ze ook slap.
En verder zijn die zwarte stukjes ook extra lekker natuurlijk.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-05 22:25
Playa del C. schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]

Die flippo's waren geweldig. Beste marketing ooit. Deze Cheetos waren vroeger mijn favoriet. De smaak is nergens meer te vinden, volgens mij. Zat vast een giftig stofje bij in, waar ze later pas achterkwamen en nu in de doofpot hebben gestopt }) Laatste jaren eet ik het liefst Lay's Superchips Paprika.

Heb nog iets te bekennen: ik eet chips het liefst vochtig. Vroeger deed ik Cheetos als rietje in het drinken en dan daarna at ik het rietje op.
herkenbaar :P

Heb momenteel een zakje lays sensations paprika, uit de "aanbieding"
Laatst huismerk bolognese chippies gehaald, maar die waren toch heel anders dan ik me herinnerde.. :X
Cheese onion of naturel vink op zn tijd ook wel lekker.
Ook pomberen vind k nog steeds lekker, al haal ik die eigenlijk nooit.
Kettle chips vallen ook goed in de smaak, behalve de gepeperde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

De croky ribbel paprika zijn echt heerlijk!
Of ribbel naturel met whisky cocktail saus.

Ik kan altijd chips eten. Alleen niet heel gezond helaas.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:20
Laten we even een paar definities stellen... Lays is troep. Pringles zijn geen chips. Zo, is dat helder :p

Lays is zulke baggerzooi. De enkele keren ik het eet (want niets anders aanwezig) dan zit ik de rest v/d avond met een vieze aardappelzetmeel smaak in mijn mond. Juk!
Pringles hebben een vorm die lijkt op die van aardappelchips, maar ze worden van zo'n 40% ardappelvlokken, maïs, tarwe en rijst gemaakt. Daarom alleen al vallen ze wat mij betreft af en mogen ze zich gaan schamen in een hoekje.

Het rottige is ook dat die Lays meuk ongeveer de gehele supermarktschap domineert en ver daarbuiten. Bioscoop? Lays meuk. Tankstation? Lays meuk. Wel knap dat je een complete bevolking zo voor de gek kunt houden.

Wat dan wel lekker is, vraagt u? Iets dikkere chips, zoals boerderij chips en slabs. Jummi. Liefst ook chips met zo'n min mogelijk toevoegingen. Zoals "met peper flavour". WTF? Vermalen peper is niet genoeg voor het poezelige aardappelschijfje? Moet er nog meer meuk bij, zoals karnemelk poeder (seriously?!)
Kortom, iets dikkere chips, lekker gebakken, paar kruiden/specerijen en happen maar. Oja, en de allerbeste chips komen uit je eigen frietpan van handgesneden plakjes. Maar dat spreekt voor zich.

Bon appetit!

ps. als je dan toch grijpt naar de massa productie met toegevoegde meuk omdat je brein zegt dat het tijd is om te snaaien en de winkelier alleen maar standaard producten verkoopt, kies dan voor de bolonese smaak.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

segil schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:17:
Laten we even een paar definities stellen... Lays is troep. Pringles zijn geen chips. Zo, is dat helder :p
Sorry ik kan je post niet lezen, er zit iets voor :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AClK-xyoR4GG7D_FuwONe-zNJxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWgtNbFM2YzyRjUXfwmMz48Z.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 418O2
Er bestaan dus chips snobs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 10:20
418O2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:08:
Er bestaan dus chips snobs critici...
FTFY :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
[Afbeelding]

Vroeger inderdaad helemaal lens gegeten aan die frites. Mijn god die waren goddelijk :9~ :9~
En natuurlijk om de flippo's te verzamelen, heb nog steeds mijn mappen incl de certificaat 8)

Tegenwoordig eet ik persoonlijk weinig chips meer, als ik het haal is het croky naturel (en dan met die zakjes fiesta mix van duyvis geloof ik?) Om er een paar weg te happen om uiteindelijk 3 kwart van de zak weg te gooien omdat ik het niet meer opeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Liever Croky: betere smaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Heb nog iets te bekennen: ik eet chips het liefst vochtig. Vroeger deed ik Cheetos als rietje in het drinken en dan daarna at ik het rietje op. Tegenwoordig, met de superchips, lik ik de chips helemaal af tot alle smaak eraf is en het helemaal slap van het vocht is. Daarna de chips kauwen.
*O*
Jij bent een ziek mannetje :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Bob Popcorn

Plop!

Dennis1812 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:30:
De croky ribbel paprika zijn echt heerlijk!
Of ribbel naturel met whisky cocktail saus.

Ik kan altijd chips eten. Alleen niet heel gezond helaas.
Same here, lig met 40 graden koorts op bed atm en heb me toch een partij trek in Chipito's :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/51NZdJtfFbL._AC_UL600_SR600,600_.jpg
ik eet deze tegenwoordig regelmatig. Naast bugles met een kokje, of paarse en zwarte doritos.

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 17-08-2021 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Wat een heerlijk politiek incorrect topic. Zelf een groot fan van Croky, Bolognese.

Maar mijn favoriet de Duitse Funny Frisch, Ungarisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1DChtOiM_FuIJBBiebc2cOM4Cw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/02GAg1xQqWzT7n8UgA43s5iN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door pizzacabonara op 17-08-2021 11:53 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
pizzacabonara schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:49:
Wat een heerlijk politiek incorrect topic. Zelf een groot fan van Croky, Bolognese.
Toch bijzonder hoe zij met die ene smaak de shine weten te pakken. Ik ken ook niemand die een andere croky smaak weet te waarderen. En natuurlijk leveren ze de tofste mascotte ter wereld.
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/hckFo9wzYlaepHbeP4JNdM8jwO0/diocontent/146337081/_fill/1350/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Dat hier ook al een topic over is joh :')

Ik ben zowat verslaafd aan Hamka's, daarom koop ik het nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 09:54
Afbeeldingslocatie: https://shoponline.villamarket.com/pub/media/catalog/product/cache/c9e0b0ef589f3508e5ba515cde53c5ff/0/0/0060677-1_4.jpg

Lays kan zeker lekker zijn, vind dit nog altijd 1 van beste smaken die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 10:34
[Afbeelding]

*O*
Die flippo's vond ik verschrikkelijk. Zat ik een boek te lezen met een zak chips erbij, zat er opeens een flippo in mijn mond. Overgestapt op ander merk om flippo's te vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:30
Jron667 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Die flippo's vond ik verschrikkelijk geweldig. Zat ik een boek Duckie te lezen met een zak chips erbij, zat er opeens een flippo in mijn mond hand. Nooit overgestapt op ander merk om flippo's te vermijden verzamelen :)
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:50

Thompson

Beeromaniac

Flippo's waren briljant! Heb ook nog een aantal mappen vol ergens liggen. Is er sindsdien eigenlijk nog wel eens iets soortgelijks geweest wat je uit een chipszak kon halen?

Mijn favoriete smaken op dit moment;
Lays Sensations Thai Sweet Chili
Lays Strong Jalepeno & Cheese

Ik hou van pittige chips :)

En ohja, wanneer je de keus hebt; ribbelchips zijn altijd beter/lekkerder dan gewone :+
Meer crunch en meer kruiden heb ik het idee altijd.

Welke ik mis; Lays Superchips Hot Wok Chilli! Dat waren echt heerlijke chips, zeker i.c.m. een dipsausje (whiskycocktail bijv.)

Chips met dip dan zijn Doritos met een guacamole dipje ook altijd wel érg lekker.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39
Sinds deze op de markt is, is dit mijn favoriet:

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_43545239373230313438_2_LowRes_JPG.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 20-08-2021 10:23 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Thompson schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:12:
Flippo's waren briljant! Heb ook nog een aantal mappen vol ergens liggen. Is er sindsdien eigenlijk nog wel eens iets soortgelijks geweest wat je uit een chipszak kon halen?

En ohja, wanneer je de keus hebt; ribbelchips zijn altijd beter/lekkerder dan gewone :+
Meer crunch en meer kruiden heb ik het idee altijd.

Welke ik mis; Lays Superchips Hot Wok Chilli! Dat waren echt heerlijke chips, zeker i.c.m. een dipsausje (whiskycocktail bijv.)

Chips met dip dan zijn Doritos met een guacamole dipje ook altijd wel érg lekker.
https://www.asianfoodlove...r-cheese-curls-chips-28-g

Als je van pittige chips houd probeer deze eens. Dit kleine zakje is echt wel genoeg.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Thompson schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:12:

Probeer deze eens:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/263312/files/326906214/herrs-carolina-reaper-curls-184g.jpg
linkje

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judgementec
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-07-2022
Louwke schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:29:
De bolognese was van Smiths ja. Had wat groene kruiden er in zitten ook. De huidige bolognese is wat meer wat Croky had. Helaas is hij op gegeven moment verdwenen. Was ook mijn favoriete chips toen
Aangezien smiths niet meer bestaat, ga ik er vanuit dat die nergens meer te verkrijgen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Judgementec schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 02:38:
Jij bedoelt 100% cream&chives. Als chips connaisseur kan ik stellen dat ik tientallen van die zakken heb verorberd. Vaak ging ik met m'n zuur verdiende zakgeld knaak naar de Plusmarkt om zo'n zak te scoren om die dan vervolgens in 1x weg te stouwen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBmM_ySxYhGItu8ctoidGkcCpaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTwwQZHNOzvGg0mY7UXzvrNr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag dat Lays de Chester Balls weer terug in het assortiment heeft genomen onder de naam Cheetos Goals. Dat was ook wel een meesterzet vroeger dus ik kan mij voorstellen dat die ook nu weer goed verkopen.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
London schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 06:46:
[...]

Jij bedoelt 100% cream&chives. Als chips connaisseur kan ik stellen dat ik tientallen van die zakken heb verorberd. Vaak ging ik met m'n zuur verdiende zakgeld knaak naar de Plusmarkt om zo'n zak te scoren om die dan vervolgens in 1x weg te stouwen _/-\o_

[Afbeelding]

Ik zag dat Lays de Chester Balls weer terug in het assortiment heeft genomen onder de naam Cheetos Goals. Dat was ook wel een meesterzet vroeger dus ik kan mij voorstellen dat die ook nu weer goed verkopen.
Jaaa! Die zak bedoelde ik eerder ook maar kon er geen plaatje meer van vinden. Die chips was fantastisch, een van de weinigen die ik écht lekker vond.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Bob Popcorn

Plop!

SmurfLink schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Jaaa! Die zak bedoelde ik eerder ook maar kon er geen plaatje meer van vinden. Die chips was fantastisch, een van de weinigen die ik écht lekker vond.
Hebben ze nog een tijd verkocht in Hongarije, maar kan hem tegenwoordig nergens meer vinden :'(

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46

-pollem-

Are you threatening me?

pizzacabonara schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:49:
Maar mijn favoriet de Duitse Funny Frisch, Ungarisch.

[Afbeelding]
Die heb ik ook ontdekt afgelopen zomer in Oostenrijk.Heerlijk! Helaas nog niet kunnen vinden in NL of webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Er zijn diverse chips op de markt gebracht waar ik echt wel van moest watertanden, maar die na korte tijd ook weer verdwenen. Bijvoorbeeld deze limited edition honing mosterd chips uit 2010:

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/_l51wiTbKSo0/S7NzsBukpdI/AAAAAAAAAoI/Y0UxD3fRyWo/s1600/lays.jpg

Die smaak bij Lays was naar mijn mening goed in verhouding. Nadat het was verdwenen nog een paar andere merken geprobeerd die deze smaak zouden bieden, maar geen enkele haalde het hierbij. Vaak was er dan alleen maar heel scherpe mosterd te proeven en was de honing niet te bekennen.

Zo ook de Lays Strong serie, lekker hoor de hot chicken wings of de japaleño cheese. Maar ik kwam twee jaar geleden een zak hot pepperoni tegen

Afbeeldingslocatie: https://www.candyroom.co.uk/wp-content/uploads/2020/05/lays-pepperoni-.png

en na te hebben geproefd gelijk teruggegaan naar die winkel om de rest van de voorraad (maar 3 zakken O-) ) op te kopen. Deze smaak kwam uit Polen, dus nog een paar keer Poolse supermarkten binnengelopen maar geen enkele had deze.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:16
segil schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:17:

Lays is zulke baggerzooi. De enkele keren ik het eet (want niets anders aanwezig) dan zit ik de rest v/d avond met een vieze aardappelzetmeel smaak in mijn mond. Juk!
Pringles hebben een vorm die lijkt op die van aardappelchips, maar ze worden van zo'n 40% ardappelvlokken, maïs, tarwe en rijst gemaakt. Daarom alleen al vallen ze wat mij betreft af en mogen ze zich gaan schamen in een hoekje.

Het rottige is ook dat die Lays meuk ongeveer de gehele supermarktschap domineert en ver daarbuiten. Bioscoop? Lays meuk. Tankstation? Lays meuk. Wel knap dat je een complete bevolking zo voor de gek kunt houden.

Wat dan wel lekker is, vraagt u? Iets dikkere chips, zoals boerderij chips en slabs. Jummi. Liefst ook chips met zo'n min mogelijk toevoegingen. Zoals "met peper flavour". WTF? Vermalen peper is niet genoeg voor het poezelige aardappelschijfje? Moet er nog meer meuk bij, zoals karnemelk poeder (seriously?!)
Kortom, iets dikkere chips, lekker gebakken, paar kruiden/specerijen en happen maar. Oja, en de allerbeste chips komen uit je eigen frietpan van handgesneden plakjes. Maar dat spreekt voor zich.

Bon appetit!

ps. als je dan toch grijpt naar de massa productie met toegevoegde meuk omdat je brein zegt dat het tijd is om te snaaien en de winkelier alleen maar standaard producten verkoopt, kies dan voor de bolonese smaak.
Tyrrells is zoveel beter dan lays <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PH6eiX_fjYmIqeKVWLOBLNHDSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z6jwewhpeivAZNS4GAM4faj9.png?f=fotoalbum_large

Maar in Frankrijk ben ik toch wel een lays hoogstandje tegen gekomen (was de naturel na 2 weken zat).
Zal vast een hoop troep in zitten, maar vergeleken bij dit is alle chips in nederland maar flauwtjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_q0zt1oOv9SWQFlHKthZ7q6Opyk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kI1afQkb7TtetVbGvvEyNt79.png?f=user_large
yodeluxe schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:53:
Er zijn diverse chips op de markt gebracht waar ik echt wel van moest watertanden, maar die na korte tijd ook weer verdwenen. Bijvoorbeeld deze limited edition honing mosterd chips uit 2010:

[Afbeelding]

Die smaak bij Lays was naar mijn mening goed in verhouding. Nadat het was verdwenen nog een paar andere merken geprobeerd die deze smaak zouden bieden, maar geen enkele haalde het hierbij. Vaak was er dan alleen maar heel scherpe mosterd te proeven en was de honing niet te bekennen.
Volgens mij heb ik die dit jaar in frankrijk nog gezien.
Maar mosterd is niet echt mijn ding (behalve op kroket) dus heb er niet al te lang naar gekeken om er zeker van te zijn dat er ook honing in zat. Maar moutarde hebben ze in ieder geval.

[ Voor 26% gewijzigd door FRANQ op 24-08-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 12:02
Mijn favoriet zijn de Pepper King Habanero Kessel Chips. Bestaat ook in nacho-vorm, die zijn nog iets pittiger. De chips zijn te koop in de Real in Duitsland, maar ik bestel meestal een hele doos ineens via die webshop samen met wat andere hete meuk d:)b

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:33
Ik ben net terug van vakantie in Zweden, en heb 2 soorten chips meegenomen die me erg goed bevielen.
Het merk OLW wordt in NL volgens mij nergens verkocht?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0148/6268/0118/products/OLW-flamin-hot-cheez-cruncherz_600x.png?v=1588176911

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0119/0199/3024/products/image_3149b389-e423-4436-b81b-279bbc59df7f_700x700.png?v=1551005677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

Honesty

kattenneus!

418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:04:
[Afbeelding]
ik eet deze tegenwoordig regelmatig. Naast bugles met een kokje, of paarse en zwarte doritos.
Ik vraag me af wat een kokje is.

Zelf eet ik bijna alle chips, ik ben groot voorstander van de sensations van Lays en dan elke smaak behalve de paprika.

[ Voor 14% gewijzigd door Honesty op 24-08-2021 18:25 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Honesty schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Ik vraag me af wat een kokje is.

Zelf eet ik bijna alle chips, ik ben groot voorstander van de sensations van Lays en dan elke smaak behalve de paprika.
Ik gok dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.bargoensewoorden.nl/wp-content/uploads/2020/01/spuitkaas.png

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dat was ook meteen de eerste link die ik legde bij de term kokje.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Klopt! Wel de naturel, de rest is niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024