subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Ik heb hier twee gelijke woofers van 10 inch en een DD/Dts versterker met 1 subuitgang. wat is het beste
-1 subkast maken met die twee woofers erin
of
-2 subkasten maken met aparte versterkers?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een optie is een kast met twee woofers waarvan 1 passief en 1 aktief. (de correcte namen weet ik ff niet meer).
Komt er dus op neer dat je een versterker op 1 woofer zet, zoals een 'normale' subwoofer, en de andere trilt passief mee. Wordt ook gebruikt in duurdere systemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• harryslinger
dan doet die ene woofer dus als het ware niks en functioneerd als basgat ofzo?

Verwijderd

Er zijn twee sooren subwoofers te onderscheiden: actief (met ingebouwde versterker) en passief (geen versterker ingebouwd).

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14-08 15:07
Da's dan een passief membraan, wordt niet aangestuurd door electrische impulsen, maar luchtdruk van het andere membraan. Dit zit dan in een tweekamerbox. Maargoed, da's wel een boel geknoei enzo. Probeer het eens bij de bieb, in veel boeken over luidsprekerbouw staan wel een paar voorbeelden met tevens de voor en nadelen.
Ik zeg overigens niet dat dit beter is o.i.d. (voordat er allemaal reacties komen van andere hifi freaks), maar het is slechts een optie. Persoonlijk zou ik gaan voor een basreflex box met een enkele woofer er in.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• harryslinger
ja maar ik heb dus al twee woofers, dus moet ik 1 of 2 kasten maken

Verwijderd

Ik zou voor 1 kast gaan.
Als je een (zelfbouw) luidspreker magazine koopt, kun je wel goeie ideen opdoen, te weten komen wat voor houtsoort je het best kunt gebruiken enz.

succes ermee

• harryslinger
thnx ga denk ik voor mdf

Verwijderd

1 kast, 2 kamers, gesloten, 2 woofers, een versterker, parallel aangesloten (wanneer de woofers 8 ohm zijn.)

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op dinsdag 17 juli 2001 08:24 schreef Flippit het volgende:
1 kast, 2 kamers, gesloten, 2 woofers, een versterker, parallel aangesloten (wanneer de woofers 8 ohm zijn.)
Of in push-pull. Dat kan met een kleinere kast, toch?

No news is bad news.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Hoeveel ohm zijn die woofers? Is redelijk bepalend of je ze wel parallel kàn aansluiten.
ff testu:
Afbeeldingslocatie: http://raymondaudio.freeservers.com/cannabis.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/smilies/cannabis.gif

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:50 schreef ShittyOldMan het volgende:
Een optie is een kast met twee woofers waarvan 1 passief en 1 aktief. (de correcte namen weet ik ff niet meer).
Ik neem aan dat je push-pull bedoelt dan staat er een woofer in fase.

Dit zorgt ervoor dat "ze"elkaar helper en dat hetlaag gelijkmatiger over de ruimte wordt verdeelt
Pagina: 1