Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:05:
Ik ben benieuwd of het advocaten kantoor achter deze discussie komt waarin je toegeeft een"test" advertentie te hebben gezet met daarin een afbeelding met Apple logo. Geen idee of ze dit ooit vinden maar je geeft toe dat je iets hebt laten zien online op een verkoop site( ongeacht of je wel of niet iets verkocht)met een logo van Apple er op. Hoe je het ook wendt of keert ik wens je veel succes man blij dat ik niet zo iets heb gekregen want ik zal nooit Apple producten kopen xD.
Ja maar elke oplichter kan dan met die smoes eronderuit komen (ps, @topicstarter ik wil niet zeggen dat jij een oplichter bent, maar een oplichter kan zo wel heel makkelijk dezelfde situatie gebruiken om eronderuit te komen).
Een test advertentie die live gaat, nooit van gehoord.
Wel vaker boefjes die puur en alleen reclame willen maken voor hun bedrijf, die plaatsen een zeer goedkoop product op marktplaats, linken je door naar hun website en poef; onderdeel / product niet leverbaar of op voorraad, prijs spontaan hoger, product staat helemaal niet op de website.
Toch hebben ze zo weer een bezoeker en wellicht wel een potentiele klant erbij.
Maar een test advertentie om te zien of er animo is, nog nooit van gehoord dat mensen dit doen (maar, zou best kunnen dat het gebeurt).
Misschien (doordat het nog best wel vroeg is haha) heb ik de advertentie gemist, maar wat stond er precies in, welke afbeeldingen (op het Apple logo na) en etc? Deed jij (topicstarter) je misschien teveel voor als een officiële Apple verkoper oid? Of had je bepaalde woorden zoals; origineel oid in de omschrijving staan?
Zonder de advertentie te zien kan natuurlijk niemand een oordeel vellen (hoewel een oordeel vellen hier vooral meningen zijn).
Want jij mag gerust Apple dingen verkopen, jij mag een scherm die van een iPhone getrokken is verkopen, jij mag imitatie schermen verkopen, jij mag behuizingen verkopen, alles mag in principe. Maar je moet wel eerlijk zijn in de titel/advertentie (omschrijving, foto's etc).
Genoeg Nederlandse webshops die al jaren draaien en Apple stuff verkopen, maar die zijn wel eerlijk in de omschrijving + doen zich niet voor als Apple.
Stel ik heb een iPhone 6, moederbord kapot (geen garantie meer), dan mag ik alle onderdelen eruit halen en gerust los verkopen dat is geen enkel probleem. Foto van het desbetreffende onderdeel erbij (die ik uiteraard zelf gemaakt heb) en voila je hebt je Apple ding tekoop staan op marktplaats. Uiteraard moet er in de advertentie staan dat ik deze paar onderdelen zelf uit de iPhone 6 gehaald heb. Als ik erin zet; onderdelen regelrecht afkomstig van Apple, tsja oei.
Maar, stel jij gaat even mooi aangeven in je advertentie dat je originele behuizingen verkoopt (niet gaande om disassembly onderdelen) dan kan je inderdaad een advocatenbureau verwachten en die staan nog sterk ook. Dit doordat die onderdelen helemaal niet verstrekt worden door Apple (door niemand niet), zo zou je niet alleen mensen oplichten maar kan je Apple ook nog in het kwade daglicht zetten (vind Apple van elke rant al snel trouwens).
In deze is het dan ook een feit dat jij ook juridische hulp moet inschakelen, hier ga je met ons niet uitkomen, behalve dat er meningen verstrekt worden waar je niet veel mee kan. Daarnaast had je op zijn minst je advertentie (of de inhoud daarvan) kunnen posten om te laten zien waar het om gaat (nogmaals, excuses indien je dat al gedaan hebt maar ik heb hem niet gevonden hier).