Inventum Ecolution Combi50 (WP) regelen via de USB poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan1975
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 09:47
Dit topic gaat over het uitlezen (en misschien ook het instellen/aansturen) van de Inventum Ecolution Combi50 warmtepomp via de interne USB-poort. Op andere topics zag ik al vragen hierover (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1570309) en andere oplossingen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1830653), maar het uitlezen via de USB-poort is blijkbaar nog niemand gelukt.

Dus heb ik de stoute schoenen aan getrokken en mijn laptop aangesloten. Het blijkt dat (onder Windows10) de USB-poort meteen herkend wordt en er een seriële poort aangemaakt wordt.

Deze is met een terminal-programmaatje zoals Putty goed aan te sturen.
Seriële settings zijn 9600 baud, 8 bits, 1 stop en geen parity.

In eerste instantie zal er geen communicatie te zien zijn vanaf de Ecolution. Pas als je zelf iets stuurt (afsluiten met Enter) is er te zien dat er om een wachtwoord gevraagd wordt.
Via een Python-scriptje ben ik alle nummers afgegaan tot ik het goede nummer had. Voor mij was dit 3845, misschien is dit standaard voor alle Ecolutions.

Hierna werd er nog een 2e beveiligingscode gevraagd. Er wordt ook een steeds veranderend nummer meegegeven, geen idee waar die voor is. Misschien moet je er een bepaalde rekensom op los laten om achter de steeds wisselende beveiligingscode te komen, maar ik ben daar nog niet achter.
Via een ander Python-scriptje ben ik in eerste instantie weer alle codes afgegaan, en bij code 19 kwam ik in het uiteindelijke Extra keuzemenu. Daarover later meer. Het blijkt namelijk dat de 2e code steeds verandert. Lucky shot dus... Ik heb toen het Python-script zo aangepast dat hij steeds als 2e code 19 bleef sturen tot het goed was. Dat duurde wel even, maar hij kwam langs... Misschien dat iemand het algoritme hierachter weet, ik moet hier nog achter komen.

Als de 2 codes goed bevonden zijn kom je dus in het Extra keuzemenu (in Putty). Dat hebben ze bij Inventum wel leuk gedaan, met speciale codes wordt de pagina steeds ververst. Het keuzemenu is opgebouwd uit de volgende onderdelen :
( 1 ) Produktietest
( 2 ) Bootloader
( 3 ) Calibreren aanvoer/retour
( 4 ) Parameters
( 5 ) Timers
( 6 ) IO
( 7 ) Fouthistorie
( 8 ) Console debug output
( 9 ) Data loggen

Ik heb zelf vluchtig door sommige keuzes gekeken, de meest interessante is denk ik het Data loggen. Hierbij wordt elke 10 seconden alle data in een tabelvorm (CSV) over de seriële poort gestuurd, die je bijvoorbeeld vanuit Putty kunt kopiëren naar excel.
Ik zal dit misschien ooit via een Python scriptje op een Raspberry Pi laten loggen, ware het niet dat ik erachter kwam dat, wanneer je in het keuzemenu zit, de Ecolution in AP4 storing terecht komt ! Ik heb nog niet gekeken of dit éénmalig is en dit na 15 minuten weer weggaat, maar dit zou kunnen betekenen dat het uitlezen via USB vrij nutteloos wordt...

Wat verder nog interessant is is dat er ook een hoofdmenu is. Dit wordt weergegeven wanneer de 2e code onjuist is. Helaas wordt dit meteen overschreven (in Putty zie je het niet eens) en moet je weer van voor af aan beginnen met het invullen van de 1e code. Ik heb zelf nog wel wat ideetjes over hoe dit werkend te krijgen is, maar dit vergt nog meer onderzoek.
Het Hoofdmenu bestaat iig uit de volgende onderdelen :
( 1 ) Parameters
( 2 ) IO
( 3 ) Fouthistorie
( 4 ) Data loggen

Ik denk dat dit menu al voldoende moet zijn, nu nog erin zien te komen...

Zoals je ziet is er nog werk aan de winkel om iets bruikbaars van te kunnen maken. Ik hoop dat ik hiermee anderen ook een stapje verder heb gebracht, en dat zij hun bevindingen hierbij posten. Hopelijk komen we zo tot een oplossing om via USB de Ecolution uit te lezen / aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:28
you hacked yourself a way in..
de vraag is of dit topic daarmee een lang leven bekoren is..
opzich nog best knap dat dat gelukt is..

maar vanwaar eigenlijk deze hele operatie?

waarom wil je terminal based die warmtepomp aansturen of uitlezen vanuit een pc?
ik neem aan dat die cv boeren daar gewoon oplossingen voor hebben?

de vraag is ook of je op deze wijze het device wel kan aansturen..
dit lijkt me meer een way in voor het uitlezen of mogelijk configureren of debuggen..

maar de aansturing verloopt normaal gesproken anders lijkt me?

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 06-06-2018 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:02
Dat ding moet gewoon een ipadres krijgen, waarbij je web based alles kunt bekijken, grafieken kunt zien en parameters op een eenvoudige wijze kunt optimaliseren. Mooi om via je home automation tablet alles te kunnen zien en aanpassen. Dat gedoe met die knopjes vind ik maar ouderwets en kost veel tijd. Je kunt dat ding behoorlijk tweaken en aanpassen op je woning en de veranderingen instellen per seizoen. Even je huis laten koelen door hem s'nacht automatisch op ventilatie 3 evt hoogste m3 stand te zetten, zit er ook nog niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik weet dat de monteurs mijn software en een usb kabel settings en instellingen kunnen wijzigen.
Dus de usb rechtstreeks op een Pi moet ook kunnen.
Helaas is de software die de monteur gebruikte onder windows dus zal je alles moeten schrijven en uitzoeken.
Dat gaat mijn kennis iig te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
boyette schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:51:
you hacked yourself a way in..
de vraag is of dit topic daarmee een lang leven bekoren is..
opzich nog best knap dat dat gelukt is..

maar vanwaar eigenlijk deze hele operatie?

waarom wil je terminal based die warmtepomp aansturen of uitlezen vanuit een pc?
ik neem aan dat die cv boeren daar gewoon oplossingen voor hebben?

de vraag is ook of je op deze wijze het device wel kan aansturen..
dit lijkt me meer een way in voor het uitlezen of mogelijk configureren of debuggen..

maar de aansturing verloopt normaal gesproken anders lijkt me?
Uit je vragen begrijp ik dat je niet bekend bent met de Ecolution.
De bedoeling is uiteindelijk om de Ecolution te loggen en eventueel settings aan te passen via een Raspberry pi. De enige communicatiebus die erop zit is USB.
Deze warmtepomp heeft veel settings die je met 4 druktoetsen en een displaytje kan instellen. Als je het goed instelt hoef je hier in principe nooit meer aan te komen, maar door (afhankelijk van de gemeten temperaturen) de settings bij te stellen kun je het rendement verhogen.

That's why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
Simpel78 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:50:
Dat ding moet gewoon een ipadres krijgen, waarbij je web based alles kunt bekijken, grafieken kunt zien en parameters op een eenvoudige wijze kunt optimaliseren. Mooi om via je home automation tablet alles te kunnen zien en aanpassen. Dat gedoe met die knopjes vind ik maar ouderwets en kost veel tijd. Je kunt dat ding behoorlijk tweaken en aanpassen op je woning en de veranderingen instellen per seizoen. Even je huis laten koelen door hem s'nacht automatisch op ventilatie 3 evt hoogste m3 stand te zetten, zit er ook nog niet in....
Met dat ding, bedoel je dan de PC of Raspberry Pi ? Ik heb namelijk geen ethernet of wifi op de Ecolution gevonden om alles uit te lezen... Zit die er bij jou wel op dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
SpikeHome schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:56:
Ik weet dat de monteurs mijn software en een usb kabel settings en instellingen kunnen wijzigen.
Dus de usb rechtstreeks op een Pi moet ook kunnen.
Helaas is de software die de monteur gebruikte onder windows dus zal je alles moeten schrijven en uitzoeken.
Dat gaat mijn kennis iig te boven.
Hmmm, ik ben best benieuwd naar dit programmaatje van die monteurs. Met een seriële sniffer moet je daarmee best veel info over het protocol kunnen krijgen, om daarna zelf iets in elkaar te knutselen.
Zou iemand weten waar dit programma vandaan te halen is ?
Wat ik wel vrees is dat dit een soort Putty-look-alike is, maar toch, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
Stefan1975 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:26:
[...]

Met dat ding, bedoel je dan de PC of Raspberry Pi ? Ik heb namelijk geen ethernet of wifi op de Ecolution gevonden om alles uit te lezen... Zit die er bij jou wel op dan ?
Ecolution natuurlijk. Wat is er mooier dan via je home automatisch console je parameters te kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Leuk topic, ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Een ESP8266 kan ook leuk zijn, die kun je ook wel aan een seriële poort knopen en een webinterface voor schrijven.

P.S. @Stefan1975 Zou je zo vriendelijk willen zijn om de 'Wijzig' knop te gebruiken bij je bericht als je als laatste gepost hebt (en die post minder dan 24h geleden is)? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@Stefan1975 Ik zou een Pi aansluiten en die met usb aan je ecolution.
De pi kan je dan makkelijk met domoticz dingen weer laten regelen.

edit
@Stefan1975 al wat wijzer geworden?

[ Voor 14% gewijzigd door SpikeHome op 11-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
Jaaaa, het is gelukt ! Eerst Python-code geschreven voor op de PC, toen dat werkte een beetje aangepast (andere poortverwijzing) voor op de Pi.

Hierbij het programmaatje (zonder veel error-handling) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
import serial
import time
import os.path

def set_serial():
    ser = serial.Serial()
    ser.baudrate = 9600
    ser.parity = serial.PARITY_NONE
    ser.port = '/dev/ttyACM0' # this is for Pi; PC is'COM3'
    ser.timeout = 11 # in seconds. The Ecolution gives data each 10 seconds.
    ser.open()
    return ser

def write_number(Number):
    NumberStr = str(Number)
    for NumberLen in range(len(NumberStr)):
        ser.write(NumberStr[NumberLen].encode())
        print(ser.read(1)) #readback sent character
    ser.write('\r'.encode())
    print(ser.read(1))  # readback sent character
    return

def find_code(): #first code is 3845
    Counter = 0
    Found_Code = 0
    while not Found_Code:
        write_number(3845)  # write first code to Ecolution
        print(ser.read(35))  # readback text 'enter security code'

Counter = Counter + 1
        write_number(19)  # (Counter)  # write second code to Ecolution
        Readback = ser.read(106)  # read response
        print(Readback)
        if Readback.find(b'beveiligingscode injuist') == -1:
            Found_Code = 1
            print('Found Code')
            print(ser.read(366))  # read EXTRA MENU
        else:
            Readback = ser.read(60)  # read firmware version
#            print(Readback)
            Readback = ser.read(24)  # read HOOFDMENU
            Readback = ser.read(29)  # read Parameters
            Readback = ser.read(21)  # read IO
            Readback = ser.read(31)  # read Fouthistorie
            Readback = ser.read(30)  # read Data loggen
            Readback = ser.read(40)  # read Voer code in
            print(Readback)
    return

def write_to_file(Text):
    FileName = "warmtepomp_output " + time.strftime('%y-%m-%d') + ".csv"
    if os.path.isfile(FileName) :
        output_file = open(FileName, "a") # output file exists, open file
    else:
        output_file = open(FileName, "a") # output file does not exist, open file
        output_file.write(Headertext + "\r")     # write header
        print(Headertext)

output_file.write(Text)               # write data
    output_file.close()
    print(Text)
    return

ser = set_serial()
find_code()      # Find the code and access EXTRA MENU
write_number(9)  # Choose Data logging
print(ser.read(36)) # Get text : Interval tijd:10 s/r/n
Headertext = "Tijd," + str(ser.read(1480), 'utf-8')
while True:        #Keep on going
    try:
        Datatext = str(ser.readline(), 'utf-8') # read data
        Datatext = time.strftime('%d-%m-%Y %H:%M:%S,') + Datatext[:-1] # add time and remove /n as it becomes double
        write_to_file(Datatext)
    except:
        break
ser.close()

[ Voor 2% gewijzigd door Stefan1975 op 26-07-2018 10:45 . Reden: Melding geen spaties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@Stefan1975 mijn programmeer kennis is niet groot.
Maar hoe heb je het uiteindelijk gedaan?
een raspberry en dan een usb kabel daarop?
en wat doet je programma nu precies?
als ik je programma doorloop en wat ik er van begrijp lees je alleen dingen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
@SpikeHome Inderdaad heb ik de Ecolution via een USB-kabel aan de Pi gehangen. De Pi moet wel ingesteld staan om seriële data over USB te versturen. Bij mij was dit al zo.

Op dit moment leest mijn programma alleen de waardes uit. De Ecolution blijft om de 10 seconden data uitspugen tot in het oneindige.
Ik moet nog kijken hoe ik de datastroom van de Ecolution kan onderbreken zodat hij weer naar het menu teruggaat en ik bijv. een setting kan aanpassen. En daarna weer verder loggen natuurlijk.

In het programma zie je 4 def-blokken. Dit zijn subroutines die in het onderste (main) blok worden aangeroepen.

Het programma werkt als volgt :
1. open de seriële poort naar de Ecolution.
2. Vind de code om in het EXTRA MENU te komen
3. Kies optie 9 ( Data logging)
4. Lees uit de Ecolution : "interval tijd: 10 s" (en schrijf die naar het scherm)
5. Lees 1480 karakters waarin alle veldnamen benoemd zijn (komma gescheiden), verander de data van array of bytes naar string en zet er het "Tijd," veld voor. Stop dit in variable Headertext. (Er zit geen end of line in dus readline werkt hier niet.)
6. blijf de regels 7 t/m 10 herhalen :
7. Lees de data en verander de data van array of bytes naar string. (hier werkt readline wel, de data wordt afgesloten met /r/n.)
8. Haal het laatste karakter weg uit de data (/n, deze zou een extra lege regel toevoegen) en zet de datum en tijd vooraan in de data.
9. Schrijf de data weg naar file.
10. Stop de herhaling bij een foutconditie
11. Is de herhaling gestopt, sluit dan de seriële poort netjes af.

De subroutines spreken denk ik wel voor zichzelf...
Hopelijk verduidelijkt dit het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 12:27
@Stefan1975
cool, dat je al zo ver komt. d:)b
dit gaat mogenlijkheden maken. super cool dus.

alleen ik kom nog niet zover als jij, mis ik iets?

ik vul dit in een terminal scherm (op laptop met ubuntu, heb even niet iets anders.):
code:
1
sudo plink -v -serial /dev/ttyACM0

dan krijg ik netjes op het scherm:
code:
1
2
3
4
5
Configuring baud rate 9600
Configuring 8 data bits
Configuring 1 stop bits
Configuring XON/XOFF flow control
Configuring no parity

als ik het goed heb is dit correct?

tja, en dan?
soms krijg ik wel eens gegevens uit de ecolution, en ik denk dat het de wachtwoord vraag is?
maar meestal krijg ik helemaal niks.
is dit normaal, of lukt het inloggen alleen met het python script?
of moet je eerst wat sturen voor je de wachtwoord vraag krijgt?

het python script is even geen optie ( krijg vreemde meldingen, van ubuntu er mee. :-(
ben verder niet goed bekend met python, maar begrijp ik het goed.
dan je gewoon maar oneindig 3845(+enter?) blijft sturen tot je geaccepteerd word?)

edit:
ik krijg nu gedeeltes van python nu aan de praat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
python -m serial.tools.list_ports -v
/dev/ttyACM0
    desc: Ecolution Virtual COM port
    hwid: USB VID:PID=0D59:0007 SER=Proto 1.000 LOCATION=3-1:1.0
/dev/ttyS0
    desc: ttyS0
    hwid: PNP0501
2 ports found

code:
1
2
3
sudo python -m serial.tools.miniterm /dev/ttyACM0 -e
--- Miniterm on /dev/ttyACM0  9600,8,N,1 ---
--- Quit: Ctrl+] | Menu: Ctrl+T | Help: Ctrl+T followed by Ctrl+H ---

maar kom er ook niet echt ver mee, blijf hangen op de zelfde plek als hier boven. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door migjes op 20-07-2018 18:08 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
@migjes Leuk dat je er ook in duikt !

Je poort instellingen zijn juist.
De Ecolution wacht op de eerste code voordat hij iets terug stuurt. Deze code is 3845 (bij mij althans).
Als je niet de juiste code invult krijg je de response code injuist. Wel de juiste code, dan vraagt hij om de security code. Als je zover komt is de communicatie in ieder geval goed.
Wanneer je denkt dat er rommel uit de Ecolution komt (of hij loopt achter met zijn antwoorden of zo) dan moet je de spanningsstekker van de Ecolution even eruit en erin stoppen voor een harde reset.

Als security code vul ik 19 in. Wanneer deze niet geaccepteerd wordt geeft hij de melding : beveiligingscode injuist en komt hij weer terug in de beginstand en vraagt hij om de eerste code. Dus weer 3845 invullen, en daarna weer 19 invullen, totdat hij het wel pikt (zie ook mijn eerste post).

Dan zal hij de lijst met mogelijke opties geven en kun je 9 kiezen voor logging.

Ik ben zelf niet zo bekend met Linux, maar met een terminal-programmaatje moet je dit handmatig ook kunnen doen. Zo heb ik het met een Windows-laptop en Putty in ieder geval gedaan in het begin.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
@Stefan1975
ik had je eerste bericht ook gezien, maar dat was vlak voor mijn vakantie. ;)

als mijn inlog correct is, dan kunnen we stellen dat mijn code niet 3845 is. ;)
kun je ergens de code 3845 terug vinden, b.v. de laatste 4 cijfers van je serie nummer of iets dergelijks?

dus ik moet nu iets met python gaan verzinnen om mijn code tevoorschijn te gaan halen.
(ik kan wel programmeren, maar python is niet mijn dialect, dus dat word een leuke puzzel.)
dus een brute force programmaatje gaan schrijven die alle codes afloopt.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
@migjes Net gekeken, maar in mijn serienummer komt de code niet voor.
Je zal dus idd net als ik alle codes moeten afgaan tot je de juiste gevonden hebt.
Helaas heb ik dat programmaatje al overschreven, maar moeilijk is het niet.
Je kunt mijn programma ombouwen. Het gedeelte waar ik de eerste code schrijf is sowieso wat je nodig hebt...

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
Heel mooi allemaal. Mijn combi 50 gaat nu in de A2 stand. Terwijl hrt nu 26 graden binnen is vewacht ik dat hij in de A1 blijft. Waarom weet ik ook niet. Stekker er maar uit. Wie heeft de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
barnie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:48:
Heel mooi allemaal. Mijn combi 50 gaat nu in de A2 stand. Terwijl hrt nu 26 graden binnen is vewacht ik dat hij in de A1 blijft. Waarom weet ik ook niet. Stekker er maar uit. Wie heeft de tip.
Dat is natuurlijk vreemd. Ik ken de configuratie van je systeem natuurlijk niet, maar er zijn verschillende mogelijke oorzaken :
- Je schakeltemperatuur is te hoog gezet. Houd de I-knop 3 sec ingedrukt, kijk in menuregel 4 (binnenthermostaat winterstand) en regel 5 (binnenthermostaat zomerstand) of de waardes hier te hoog staan.
- Hij staat op regelen met externe sensor, en deze geeft een foute waarde.
- Interne temperatuursensor kapot.
- enz.

In het installateursmenu is veel uit te halen, bijv. de aanvoertemperatuur. Misschien vind je daar verkeerde settings of foute uitleeswaardes.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migael_H
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-01-2019
Ik ben wel benieuwd of dit je uiteindelijk is gelukt ?
Voornamelijk of je Ecolution bleef werken bij data loggen endat AP4 toevallig langs kwam
Als dat zo is ga ik mij direct in het programmaatje PuTTY verdiepen.

Weet jij misschien wat de aansluiting 50 (ID-Code) is ? Hier zit een draadlus op aangesloten.
Wil uiteindelijk ook via een Pi eea gaan dataloggen, maar eerst zorgen dat het hier hydraulisch klopt.

Kwam er bij toeval achter dat wanneer de ecolution in een AP-storing komt bij warmtevraag, hij direct de CV ketel (in hybride opstelling CV4) aan gaat sturen, echter deze pompt dan vervolgens bij mijn installatie een flink gedeelte van het verwarmde CV water door de Ecolution heen naar de retourleiding.. Dit lijkt me niet helemaal correct. In Ecolution lopen waarde 0_1 > 5 & 6 direct op naar de in CV-ketel ingestelde aanvoer temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1975
@Migael_H Het is me inderdaad gelukt om te loggen. Foutcodes waren mijn eigen stomme fout... Projectje ligt nu alleen ff stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

@Stefan1975 Je script werkt als de brandweer! Bedankt voor het uitzoek werk.

Heb je toevallig al een manier gevonden om de seriële poort te resetten? Ik moet nu steeds de stroom van het apparaat afhalen om uit de datalogger routine te komen. De WP houdt zijn seriële sessie in stand na het sluiten van de serial connection.

Ik heb al geprobeerd om verschillende commands te sturen naar de seriële poort:
0x00 -- NUL
0x04 -- EOT
0x0D -- CR
0x18 -- CAN
0x1B -- ESC

Dit allemaal met en zonder een CR na elke byte. Helaas geen succes.
Hopelijk ben jij iets wijzer geworden.

Toevoeging: Het getal 19 lijkt niet random gekozen. Ik heb op dezelfde wijze een tweetal andere getallen gepakt (1 en 6) en die gebruikt in het script. Na een uur zat ik beide gevallen nog altijd niet in het menu. Met getal 19 ging het relatief "snel".
Getal 11 lijkt ook gewoon te lukken. Is ook een oneven nummer. Zou het een soort pariteiten check zijn?

Toevoeging 2: Als ik via 'screen' verbinding maak met de Inventum, dan kan ik uit de datalogger "breken" door op ESC te drukken. Het hele apparaat is kennelijk in staat om maar 1x per 10 seconden input en output te verwerken. Dus ESC drukken en dan even geduld hebben. Je springt dan weer terug naar het hoofdmenu. Vreemde alleen wel is, dat dit niet lijkt te werken middels een python script. Zoek dus nog even verder.

Toevoeging 3: Ok, het lijkt er op dat je enkel dingen kunt uitlezen en control parameters kunt zetten. Ik kan niet vinden of je ook de ventilatie kunt bedienen met deze interface. Dus voor mij houdt het hier een beetje op. Had gehoopt dat ik de WP kon aansturen middels USB, want het lukt me steeds niet om de Zehnder Timer RF te ontrafelen. Moet ik me misschien toch maar weer daar op gaan storten. Blijkt toch mogelijk. Nu nog zien te automatiseren met een python script.

[ Voor 55% gewijzigd door Sircuri op 17-06-2019 22:34 ]

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om met een Raspberry PI de Inventum Ecolution uit te kunnen lezen en ook de ventilatie aan en uit te kunnen zetten. [GitHub]

Heb op mijn badkamer een sensor liggen die de luchtvochtigheid meet en dauwpunt berekend, zodat er een signaal naar de ventilatie kan om deze aan te zetten en zodra de luchtvochtigheid voldoende gedaald is, wordt deze ook weer uitgeschakeld.

Met dank aan @Stefan1975 voor het "kraken" van de login procedure.
Helaas heb ik de login codes nog altijd niet kunnen kraken, dus het moet nog steeds op de brute-force manier van Stefan1975

[ Voor 17% gewijzigd door Sircuri op 10-08-2019 11:33 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liping
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-04 16:35
Vandaag ook eens mijn RPi aan de Ecolution gehangen en met de inlog procedure van @Stefan1975 is dat een fluitje van een cent, bedankt!
Voor mij werkte 3845 ook en voor de security code heb ik 11,15 en 19 werkend gezien.

Per ongeluk ontdekte ik dat je met CTRL-X uit de menustructuur kunt komen. Je krijgt dan de vraag "programma afbreken j/n" en met ja krijg je een command prompt.

Door het commando 'help' krijg je daar een lijst met commando's:

ECOLUTION>help
dump            (hexaddr) (#lines)       show memory contents 
help                                     display this list 
csum            (csum) (command)         exec command 
loop            (count) (delay) (cmd..) 
usbsend   
usbget   
tstpatt   
usart                                    test USART 
startopt        (hexstart) (hextill) (hexCRC) (hexbootflag) 
bootloader   
pinit            (psw) (PC#dec) (datehex) (serialstr) 
defaults   
protect           
crash   
cal   
info   
paramlist   
paramdefaults   
paramdefaultssolo   
paramdefaultscombi62   
param   
RTCcal   
RTCinit   
time   
settime         (hr) (min) (sec) 
setdate         (d) (m) (y) 
ioval           (ioid) 
ioset           (ioid) (ioval) 

'paramlist' geeft lijst van te configureren parameters. Een daarvan was password aan/uit. Deze heb ik van 1 naar 0 veranderd en nu hoef ik geen codes meer in te voeren om in te loggen. Veranderen gaat via 'param' commando.
Met 'ioval' kunnen waardes uitgelezen en met 'ioset' kunnen ze geset worden (bijv de fan speed) net als via de menu structuur.

Ik kon het ook niet laten om 'bootloader' uit te voeren :-) Ik weet niet zeker of dit alleen de oorzaak is of dat ik nog iets gedaan heb, maar inmiddels start mijn Ecolution altijd op in de bootloader (en ook alleen als mijn RPi eraan hangt, anders hangt hij) en moet ik hem met 'start' echt opstarten. Weet (nog) niet hoe ik dat weer normaal kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

liping schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:43:
Per ongeluk ontdekte ik dat je met CTRL-X uit de menustructuur kunt komen. Je krijgt dan de vraag "programma afbreken j/n" en met ja krijg je een command prompt.
Interessant!! Welk programmaatje gebruik je voor de verbinding met de ecolotion? Ik gebruik tot nu toe steeds 'screen'. Eens proberen of die CTRL-X dan ook werkt.

update 1: Screen werkt inderdaad. Kon ook password hiermee uitschakelen. Moet alleen nu mijn programmaatje even aanpassen dat er geen password mee gevraag wordt ;)

update 2: Je kan zelfs de datalogger interval aanpassen naar iets anders dan 10 seconden

update 3: Via dit menu kan ik ook de ventilatie aan en uitzetten, maar krijg de instelling dan niet meer 'gereset' na gebruik. Via het Ecolotion Bootloader menu, kan je via menu optie 'IO' de ventilatie stand resetten door de waarde aan te passen met 'enter' en vervolgens op 'ESC' te drukken. Hierdoor wordt die instelling terug gezet naar de default waarde. Mocht iemand hebben uitgevonden of dat ook via deze shell kan (met 'ioset' ofzo?), dan hou ik me warm aanbevolen. Voorlopig bedien ik de Ecolotion nog via het bootloader menu, maar het zou veel makkelijker zijn als het via ioset en ioval kan.

update 4: Wat ik wel zie is dat elke parameter die je uitleest met 'ioval' een huidige waarde heeft, maar ook een RAW waarde. Deze RAW waarde verandert wanneer ik in de badkamer op de RF timer druk. Wellicht is dit dan de "default" waarde en kan ik die gebruiken om een parameter te 'resetten'

[ Voor 62% gewijzigd door Sircuri op 02-11-2019 11:55 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liping
Ik heb ook geen manier gevonden om de Ventilator waarde weer op 'auto' te zetten zoals via het menu, maar je zou wel iets anders kunnen doen, afhankelijk van wat je wilt bereiken.

Er zijn 3 mogelijke schakelaars voor de Ventitlator, 3 IO values:
'3StandenLaagsp' ioval 19
'3StandenHoogsp' ioval 20
'3-standen RF' ioval 57

Welke van de 3 gebruikt wordt stel je in met parameter:
'3Stand select' param 00

De setting van de met '3Stand select' geselecteerde schakelaar wordt doorgegeven aan:
'3-standen' ioval 36
En dit bepaalt de snelheid van de ventilator.

Wanneer je normaal gesproken de ventilator snelheid met de 3-Standen schakelaar wilt bedienen, maar af en toe wilt overrriden dan kun je:
  • de waarden van je 3-standen schakelaar uitlezen (ioval 19,20 of 57) en die altijd kopieren naar '3-standen' (ioval 36). In het geval van overriden zet je ioval 36 tijdelijk op de waarde die je wilt.
  • of je verandert de parameter '3Stand select' (param 00) om te overriden.
    In mijn geval is de bediening normaal via '3StandenHoogsp' (ioval 20), dit betekent dat '3Stand select' op 0 staat. Als ik wil overriden dan kan '3Stand select' op 1 zetten (3StandenLaagsp) en vervolgens de daarbij behorende ioval 19 zetten op de gewenste snelheid.
    Na het overriden zet ik '3Stand select' weer terug op 0 ('3StandenHoogsp') en wordt de snelheid weer bepaald door mijn schakelaar
De raw waarde lijkt de ruwe waarde die uit de sensor komt, voor interpretatie of override. Die zou je ook kunnen gebruiken om de stand van de schakelaar uit te lezen, maar om de schakelaar weer te volgen moet je dan nog steeds een van beide bovenstaande opties doen.

Overigens zie ik de 'Password aan/uit' parameter ook in het menu, moet alleen naar de volgende pagina (PgDn) om nog meer parameters te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ok, dat moet ik dan ook eens bekijken bij mij. Ik heb in huis enkel 2 RF schakelaars. 1 CO2 gestuurde in de woonkamer en 1 Timer RF in de badkamer. Dus voor mij zou het altijd de '3-standen RF' zijn.
Ik zou dan 3StandenLaagsp een vast hoge waarde kunnen geven en afhankelijk van 'override', kan ik steeds switchen naar 3StandenLaagsp en vervolgens weer terug naar RF als de override opgeheven moet worden.
Dan ga ik ook eens testen. Klink interessant en minder foutgevoelig om op deze manier de Ecolution te bedienen.
De bedieningen via het menu / xterm oplossing, resulteert wel eens dat de ecolution in "Test" modus terecht komt en ik hem niet meer kan bedienen.

Ok, nu heb ik iets stoms gedaan. Hele warmte pomp is uitgevallen. Display gaat niet meer aan en ik hoor ook niks meer. Stekker er uit en weer in, maakt geen verschil |:( }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Sircuri op 05-11-2019 19:19 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liping
Heb je het nog kunnen fixen? Ik dacht ook dat het afgelopen was, maar bij mij blijft hij bij het opstarten in de bootloader hangen. Als ik dan connect via de USB krijg ik de bootloader prompt 'BOOTLOADER>' en moet het 'start' commando geven, waarna hij gewoon opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nee, USB doet ook niets meer helaas. Display blijft ook uit. Ik kan het nog eens proberen, maar ben er bang voor. Maandag komt een installateur langs.... voel me echt een }:O

update: Ja, dat lijkt bij mij nu ook het geval te zijn. Wellicht moet je iets met 'startopt' doen, maar daar ga ik absoluut niet mee experimenteren op dit moment.

Als ik kijk naar 'info', zie ik denk ik ook de reden dat hij niet start:
bootload reason : no code startaddress
Code start : 00000000
Code end : 00000000
Code crc : 0000
Boot flags : 0000
Daar hadden waardes moeten staan en die zijn op een of andere manier leeggeraakt.
Wellicht dat iemand die waarden heeft, dan kunnen we die met 'startopt' weer correct instellen.

[ Voor 70% gewijzigd door Sircuri op 07-11-2019 08:49 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liping
Gelukkig! Het is inderdaad hetzelfde als bij mij, niet ideaal, maar goed te automatiseren met scripting en ben daarom ook maar niet aan het experimenteren gegaan met 'startop'.

Weet je nog wat je gedaan hebt, zodat dit gebeurde? Bij mij was het volgens mij nadat ik zelf via de 'ECOLUTION>' cli naar de bootloader was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik kan me eigenlijk niet herinneren waardoor dit kwam. Hopelijk kan een installateur het oplossen.

Signature van nature

• Simpel78
Beetje laat. maar doet je warmtepomp het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykT6217XHaVp2pWYRJ47kUAlMts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DM9haKeHhLdCyIZkqG1bdPcQ.png?f=user_large

Ook ik hem maar eens wat geprobeerd. Aangezien mijn warmtepomp niet meer functioneert. Alleen als ventilatie box...

Ikzelf heb geen paswoord of login code moeten invullen. Ik startte met 3 en er werd gelijk gekalibreerd. Welke versie hebben jullie? Die van mij is blijkbaar alweer 9 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliedrome
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-01-2021
even iets anders; hoe kan ik controleren of dat mijn electrische doorstromer 2kW van een All electric inventum correct werkt, die moet je toch ergens kunnen aansturen? als ik de code 6 in de settings aan zet dan hoor ik hem klikken maar ik zie geen verbruik middels een slimme stekker terwijl de vraag er is van de kamerthermostaat nu18 graden thermostaat staat op 24.
De warmtepomp is volgens mij duidelijk dat hij het niet aankan.

Het zou fijn zijn als iemand hierop kan antwoorden

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
@charliedrome
je zit in het verkeerde topic.
je moet hier zijn.
Ervaringen, tips etc. ventiline/inventum warmtepomp
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
Sircuri schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:59:
Ik kan me eigenlijk niet herinneren waardoor dit kwam. Hopelijk kan een installateur het oplossen.
Bij mij ging het ook even mis. Compleet beeld verdwenen en de warmtepomp ging niet aan. Het rode lampje op de pcb stond aan.

Wat bij wel gebeurde is dat mijn laptop met een usb wel connectie maakte. In windows kan ik zien welk com poort. via putty kreeg ik een zwart scherm. en tikte vervolgens "start" in. De warmtepomp start op en de connectie werd afgebroken. Via een andere com poort moest ik nu inloggen en kwam weer in mijn oude scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:10
Ik ben benieuwd of dit ook werkt met de solo en welke settings ik dan kan aanpassen?
Komende tijd maar eens gaan proberen.

Ik wi de naadraai tijd op 0 hebben. Je kan dat in de normale menu's wel instellen maar dan start ie helemaal niet meer.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
Weet iemand hoe ik de handeling van "start" eruit kan halen? Elke keer wanneer ik de warmtepomp helemaal uit zet en weer aan. Moet ik de handling van de USB en poorten verwisselen herhalen. Het zou wellicht ergens onder paramlist kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb eens gebeld met Inventum omdat ik mij afvroeg of de machine met 0-10v aan te sturen is. In de tekening staat nl een 0-10v aansluiting (pin 1 en 2), maar er wordt nergens melding gemaakt hoe die te gebruiken. Enfin, een belletje gaf het verlossende antwoord: De "driestandenschakelaar voorrang instelling" (menu 1_0) moet op 3 gezet worden. Daarna is de ventilator traploos te sturen met 0-10v. Dát laatste staat niet in de handleiding.
Voorwaarde voor de 0-10v regeling is software versie =>6401.

Door "CV-thermostaat" (C/1_1) op 4 te zetten, kun je de warmtepomp ook extern triggeren met een contact (pin 7 en 8).

Allemaal leuk en aardig, maar slim uitlezen/instellen is daarmee niet veel dichterbij gekomen. Je zou enkele parameters dynamisch willen instellen zoals eerder al opgemerkt. Nu vroeg ik mij af of iemand al een RJ45 connector op het PCB heeft geplaatst om te zien of die actief is (en wat die evt prijs geeft...) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7hLlAECJV2bUI9Qvrcl6JJJARI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfjOrMQ5p2bRXuYcI4lo4EJV.jpg?f=fotoalbum_large

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 23:35
Beetje oprakelen van een oude topic, maar het is mij gelukt om de code te kraken. Wellicht helpt het nog mensen.

Na de eerste code van 3845 krijg je een 4 cijferig getal terug.
Als je daar de volgende formule op los laat krijg je je antwoord.
2+3*(1+4), waar de getallen 1 tot 4 voor het digit van je 4 cijferige getal staat.
Bijv je krijgt code 6531 dan doe je: 5+3*(6+1)=26

[ Voor 5% gewijzigd door nielskool op 24-10-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Lijkt me handig dat regelen maar heb me er niet in verdiept verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 23:35
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor het uitlezen van de data en communiceren met home assistant.

Was positief verrast over de hoeveelheid data die het beschikbaar stelt in het data loggen menu.

Aansturing van de ventilatie zal ik doen via het 0-10v signaal op de rj11. Ook zit daar uart op en 12v.
Dus mijn boardje hoeft dan enkel aangesloten te worden op de rj11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:10
Onderstaand de paramlist van de Ecolution Solo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
[9748] Voer beveiligingscode in : 56
Ecolution firmware 5.02 build Mar  1 2017 15:17:15
 HOOFDMENU

(1) Parameters
 (2) IO
 (3) Fouthistorie
 (4) Data loggen

[1772] Voer beveiligingscode in : 28
Ecolution firmware 5.02 build Mar  1 2017 15:17:15
 EXTRAMENU

(1) Productietest
 (2) Bootloader info
 (3) Calibreren aanvoer/retour
 (4) Parameters
 (5) Timers
 (6) IO
 (7) Fouthistorie
 (8) Console debug output
 (9) Data loggen

(CTRL-X)
Applicatie afbreken [j/n] :Ecolution firmware 5.02 build Mar  1 2017 15:17:15

ECOLUTION>help
dump            (hexaddr) (#lines)       show memory contents
help                                     display this list
csum            (csum) (command)         exec command
loop            (count) (delay) (cmd..)
usbsend
usbget
tstpatt
usart                                    test USART
startopt        (hexstart) (hextill) (hexCRC) (hexbootflag)
bootloader
pinit            (psw) (PC#dec) (datehex) (serialstr)
defaults
crash
info
paramlist
paramdefaults
paramdefaultssolo
paramdefaultscombi62
paramdefaultssolo1S
paramdefaultscombi6S
param
paramrd
revision
RTCcal
RTCinit
testmode
time
settime         (hr) (min) (sec)
setdate         (d) (m) (y)
ioval           (ioid)
ioset           (ioid) (ioval)
AP4val
logdata
logheader
lasterror       (index)
remote          (controlvalue)

ECOLUTION>paramlist
param 00       0 : 3Stand select         n
param 01    1800 : 3Stand timer          1s
param 02     130 : Fan volume bedrijf    0.1m3/h
param 03       0 : Auto luchtvolume      0/1
param 04      80 : Fan volume 1          0.1m3/h
param 05     150 : Fan volume 2          0.1m3/h
param 06     230 : Fan volume 3          0.1m3/h
param 07      10 : Fan accel limit       %/s
param 08       5 : Fan threshold         %
param 09       5 : CV2 dT limit          0.1gr
param 10      50 : CV2 dT time           100ms
param 11     720 : CV2 max interval      minuut
param 12       0 : SwapLuchtInUit        0/1
param 13     150 : NoodLuchtIn Offset    0.1gr
param 14    -150 : NoodLuchtUit Offset   0.1gr
param 15     160 : NoodLuchtIn           0.1gr
param 16      10 : NoodLuchtUit          0.1gr
param 17       4 : CV vraag select       n
param 18     210 : CV1 uitschakeltemp    0.1gr
param 19      10 : CV1 hysterese         0.1gr
param 20      30 : CV1 naloop            minuut
param 21      60 : CV2 naloop            minuut
param 22      30 : CV4 naloop            minuut
param 23    1800 : CV4 ketelth. delay    1s
param 24      70 : Pomp step limit       %/s
param 25    8000 : Pomp start            0.01%
param 26      10 : Pomp start tijd       100ms
param 27       0 : LegCyclDag            n
param 28    1230 : LegCyclTijd           hh:mm
param 29       1 : Buzzer aan/uit        0/1
param 30     100 : Pomp control tijd     1s
param 31     200 : Pomp up               0.01%
param 32      60 : Pomp up limit         0.1gr
param 33     200 : Pomp down             0.01%
param 34      45 : Pomp down limit       0.1gr
param 35    7000 : Pomp noodbedrijf      0.01%
param 36     600 : Pomp nadraaitijd      100ms
param 37       0 : Calibratie cv         0.1gr
param 38       0 : Boiler aan/uit        0/1
param 39     500 : Boiler temp           0.1gr
param 40      50 : Boiler hysterese      0.1gr
param 41      50 : Vorstbeveiliging      0.1gr
param 42     440 : IdentificatieCode     0.1gr
param 43       3 : WarmteVoorrang        n
param 44       1 : Backlight             n
param 45    2100 : Comp. anti pendel     1s
param 46     200 : Comp. start tijd      10ms
param 47      30 : Boil.nood uit temp    0.1gr
param 48      30 : Boil.nood aan temp    0.1gr
param 49    3600 : Boil.nood intvl       1s
param 50    3000 : Boil.nood wachttijd   10ms
param 51    1000 : Boiler 3w-pomp delay  10ms
param 52     550 : Persg. limiet hoog    0.1gr
param 53     120 : Persg. tijd           1s
param 54     480 : Persg. limiet laag    0.1gr
param 55     150 : Persg. limiet offset  0.1gr
param 56     820 : Heetg. limiet hoog    0.1gr
param 57     600 : Heetg. tijd           1s
param 58     800 : Heetg. limiet laag    0.1gr
param 59    9000 : Pomp nadraaitijd LE   100ms
param 60     100 : Max fan overshoot     %
param 61    2100 : AP1 tijd              1s
param 62      60 : AP2 tijd              1s
param 63    2100 : AP3 tijd              1s
param 64      30 : LuchtUit limiet       0.1gr
param 65      60 : LuchtUit tijd         1s
param 66      10 : Zuigg. limiet         0.1gr
param 67     600 : Zuigg. tijd           1s
param 68       5 : Invriesbev. stap      %
param 69     100 : Invries LuchtIn limit 0.1gr
param 70     780 : Heetg. limiet hoog LE 0.1gr
param 71      10 : CV flow dT limit      0.1gr
param 72    1800 : CV flow mintijd       100ms
param 73      20 : CV flow tijd          minuut
param 74       6 : CV flow max           n
param 75      10 : Datalogger interval   1s
param 76    3000 : Pomp laagstand        0.01%
param 77    3000 : Pomp minimum          0.01%
param 78    1800 : Compr controle tijd   100ms
param 79      30 : Compr minimum dT      0.1gr
param 80      60 : Compr contr uittijd   minuut
param 81       0 : Flow bewaak limiet    0.1gr
param 82    8000 : Flow bewaak pwm       0.01%
param 83     550 : CVext limiet          0.1gr
param 84     600 : CVext tijd            1s
param 85    5000 : CVext dT limiet       0.1gr
param 86     180 : CVext dT tijd         100ms
param 87       1 : Password aan/uit      0/1
param 88     600 : Password menu timeout 1s
param 89       5 : LegCycleDuurMax       h
param 90    2700 : LegAP4Tijd            1s
param 91     630 : LegSetp               0.1gr
param 92      20 : LegSetpDiff           0.1gr
param 93    2300 : CVnachtUit            hh:mm
param 94    2300 : CVnachtIn             hh:mm
param 95       0 : Swap Heetgas/Zuiggas  0/1
param 96      30 : Compr contr.dTtijd    1s
param 97       4 : ComprControle max     n/6h
param 98       0 : OpwBoilertemp         0.1gr
param 99     120 : OpwBoilertijd         minuut
param 100      25 : Fan regelinterval     100ms
param 101    1500 : Fan regelstap         0.01%
param 102    4000 : PWM pomp in clyclus   0.01%
param 103    1000 : Duur PWM cyclus       10 ms
param 104      50 : Omloop 3w naar boiler 10 ms
param 105      50 : Omloop 3w naar cv     10 ms
param 106      10 : Aantal omloop cycli   n
param 107    8000 : PWM pomp boilerbedr   0.01%
param 108    4000 : Duur PWM eind boiler  10 ms
param 109       0 : Bedrijfsmodus         n
param 110       0 : Uitschakelen F53      0/1
param 111       0 : Uitschakelen F54      0/1
param 112       0 : Uitschakelen F57      0/1
param 113       0 : Seizoen tijd aan/uit  0/1
param 114       4 : Zomer start           maand
param 115       9 : Zomer eind            maand
param 116     150 : CV1 temp zomer        0.1gr
param 117     100 : Pomp bewaking tijd    100 ms
param 118       8 : Pomp bewaking trig.   0.1gr
param 119     120 : Wachttijd temp. 33f   s
param 120     400 : CV2 detectie temp     0.1gr
param 121      30 : CV3 nadraaitijd       minuut
param 122      65 : Offset Tevap          0.1gr
param 123      10 : Offset Tcond          0.1gr
param 124     600 : Therm.cyclus tijd     seconden
param 125      50 : Therm.on setpoint     %
param 126       5 : Therm.on diff         %
param 127     480 : CV5 nadraaitijd       minuut
param 128       5 : CV5 setpoint diff     0.1gr
param 129       5 : Duco fan step         %
param 130       1 : Automatisch zomertijd 0/1
param 131       5 : CV3 setpoint offset   0.1gr
param 132      20 : CV3 nachtverl. detect 0.1gr
param 133      30 : CV3 zomerverl. eind   dagen
param 134       2 : CV3 zomerverl. stap   0.1gr
param 135     150 : CV3 zomerverl. min    0.1gr
param 136     100 : Lucht-In middeling    s
param 137      15 : CV2detect dode tijd   minuut
param 138     150 : PompCtrllUpLimit      0.1gr
param 139     135 : PompCtrllDownLimit    0.1gr
param 140     600 : CV6Setpoint           0.1gr
param 141      50 : CV6SchakelDiff        0.1gr
param 142     108 : CorrFactorEnergieCv   n
param 143      80 : CorrFactorEnergieHw   n
param 144     200 : CV3SetpointDefault    0.1gr

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Pagina: 1