Nieuwe radio voor op de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34
Momenteel heb ik nog een stereotoren staan op mijn slaapkamer welke ik gebruik om in slaap te komen d.m.v. de sleeptimer en welke mij wekt.
Dat ding is al meer dan 20 jaar oud, is te groot voor zijn taken, lelijk en heeft geen streaming functies.

Ik wil nu een soort stereo welke ik boven kan gebruiken als wekker en sleeptimer welke beschikt over internetradio (zonder tussenkomst van een mobiel). Ook moet hij voldoende vermogen hebben om de bovenverdieping van leuke deuntjes te voorzien. Bij voorkeur is het een draagbaar apparaat welke ik ook in de tuin kan zetten in het geval van een bbq. L:iefst ook de beschikking over FM of DAB+ zodat in het geval van een ramp of wanneer internet eruit ligt ik nog iets van een radio heb.

https://tivoliaudio.nl/art-by-tivoli-audio-model-one-digital
Deze lijkt mij wel tof maar heeft geen wekkerfunctie.

https://www.teufelaudio.nl/stereo/radio-3sixty-p16568.html
Deze heeft alles maar is design technisch niet zo fraai.

Iemand anders ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-06-2018 22:21 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Wellicht zit hier iets tussen.
https://kreafunk.com/products/speakers/tradio/

Ik heb niet alle modellen bekeken, dat moet je zelf even doen. Het is een design merk. Ik heb zelf de aowl (bluetooth speaker) van ze voor de slaapkamer en ben prima tevreden met het geluid, maar vooral met de looks.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
Ik heb zelf de 3sixty, en ik kan maar 1 ding zeggen.. Fantastisch. Het geluid is echt top, ontvangst van internet radio is top. En er is pas geleden een update geweest zodat je nu ook muziek via Usb kunt gebruiken voor. En qua design is natuurlijk voor iedereen anders, Maar ik vind het een prachtig ding om te zien.. Gebruik deze voor in de keuken, buiten en op de camping..

Vooruit. Enige minpuntje is dat er geen afstandbediening bij zit.

• icecreamfarmer
DirtyBird schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:40:
Wellicht zit hier iets tussen.
https://kreafunk.com/products/speakers/tradio/

Ik heb niet alle modellen bekeken, dat moet je zelf even doen. Het is een design merk. Ik heb zelf de aowl (bluetooth speaker) van ze voor de slaapkamer en ben prima tevreden met het geluid, maar vooral met de looks.
Mooi spul idd maar heeft geen internet radio nog sleeptimer en wekkerfunctie.

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-06-2018 08:37 ]

• icecreamfarmer
harley2009 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 06:00:
Ik heb zelf de 3sixty, en ik kan maar 1 ding zeggen.. Fantastisch. Het geluid is echt top, ontvangst van internet radio is top. En er is pas geleden een update geweest zodat je nu ook muziek via Usb kunt gebruiken voor. En qua design is natuurlijk voor iedereen anders, Maar ik vind het een prachtig ding om te zien.. Gebruik deze voor in de keuken, buiten en op de camping..

Vooruit. Enige minpuntje is dat er geen afstandbediening bij zit.
Kun je mij zeggen hoe je de wekker uitzet? Want hij lijkt mij wat groot voor het nachtkastje en als ik eerst de kamer moet doorhollen daar wordt ik ook niet vrolijk van.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je al bij Medion gekeken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• icecreamfarmer
Nee maar zijn esthetisch ook niet de mooiste modelen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:33

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij heeft de Teufel 3sixty alles wat je wil: https://www.teufelaudio.nl/stereo/radio-3sixty-p16568.html

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 19:21
Al naar de Google Home gekeken?
In principe nog niet verkrijgbaar bij ons, maar wel te vinden als je wil. Is compact, heeft de functies die je vraagt en ziet er wat mij betreft ook zeer goed uit. Geluidskwaliteit is ook zeer goed. Al zal het natuurlijk net iets minder vullen dan een stereo.

[ Voor 19% gewijzigd door Azlec op 08-06-2018 11:01 ]

• icecreamfarmer
Azlec schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:00:
Al naar de Google Home gekeken?
In principe nog niet verkrijgbaar bij ons, maar wel te vinden als je wil. Is compact, heeft de functies die je vraagt en ziet er wat mij betreft ook zeer goed uit. Geluidskwaliteit is ook zeer goed. Al zal het natuurlijk net iets minder vullen dan een stereo.
Die kan zonder tussenkomst van een telefoon internetradio spelen?

Edit: Ja. Dat is een serieuze optie dan. Enige waar ik wel de kriebels van krijg is dat er een microfoon constant aanstaat in de slaapkamer. :X Al brengt dat ook wel weer mogelijkheden.

Andere optie is dan: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html

Ik had niet eens aan smartspeakers gedacht.

[ Voor 23% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-06-2018 14:10 ]

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 19:21
Ik heb hem al een tijdje en moet zeggen dat hij bij mij nooit aanspringt zonder dat ik echt het commando geef. Het helpt misschien ook wel dat ik niet standaard engels praat.

Alle zenders die op TuneIn Radio staan kan je afspelen + Spotify. Al zijn er enkele zenders die niet werken. Bekijk even het google home topic voor meer informatie .

Persoonlijk heb ik pepper gevolgd voor een goede deal uit Duitsland (ik zocht een google home en een google home mini). Momenteel staat daar enkel de Google home mini op. Als je echt goed geluid wilt is de Google Home echter beter.

• icecreamfarmer
Azlec schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:04:
Ik heb hem al een tijdje en moet zeggen dat hij bij mij nooit aanspringt zonder dat ik echt het commando geef. Het helpt misschien ook wel dat ik niet standaard engels praat.

Alle zenders die op TuneIn Radio staan kan je afspelen + Spotify. Al zijn er enkele zenders die niet werken. Bekijk even het google home topic voor meer informatie .

Persoonlijk heb ik pepper gevolgd voor een goede deal uit Duitsland (ik zocht een google home en een google home mini). Momenteel staat daar enkel de Google home mini op. Als je echt goed geluid wilt is de Google Home echter beter.
En de geluidskwaliteit, vergelijkbaar met een laptop of beter? Is dat voldoende voor de slaapkamer? Of kan ik beter wachten totdat de Sonos google assistent krijgt? Want de home heeft wel meer aansluitmogelijkheden.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
icecreamfarmer schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Kun je mij zeggen hoe je de wekker uitzet? Want hij lijkt mij wat groot voor het nachtkastje en als ik eerst de kamer moet doorhollen daar wordt ik ook niet vrolijk van.
Net even getest. Je kunt deze weer uitzetten met on/off knop. Kunt ook kiezen waarmee je wakker wilt gemaakt worden. (inter net radio/Dab of iets anders).

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:43
Pure evoke
Pagina: 1