Hoi,
voor een project op school maak ik een database op een raspberry pi 3, waar met een barcode scanner producten aan toegevoegd en uitgehaald kunnen worden. Dit om bij te kunnen houden wat voor producten je allemaal in huis hebt als je in de supermarkt staat en vergeten bent om te kijken
Op dit moment werkt alles behalve dat ik geen producten meer kan toevoegen, alleen kan updaten.
Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
voor een project op school maak ik een database op een raspberry pi 3, waar met een barcode scanner producten aan toegevoegd en uitgehaald kunnen worden. Dit om bij te kunnen houden wat voor producten je allemaal in huis hebt als je in de supermarkt staat en vergeten bent om te kijken
Op dit moment werkt alles behalve dat ik geen producten meer kan toevoegen, alleen kan updaten.
Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| $link = mysqli_connect($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name); if (isset($_POST['submit'])) { $barcode = $_POST['barcode']; $quantity = $_POST['quantity']; $name = $_POST['name']; $query = "SELECT * FROM barcode WHERE barcode_no=$barcode"; $exe = mysqli_query($link, $query); if (mysqli_num_rows($exe) > 0) { $result = mysqli_fetch_array($exe); $q = $result[3] + $quantity; $query = "UPDATE barcode SET quantity=$q WHERE barcode_no=$barcode"; mysqli_query($link, $query); } else { $query2 = "INSERT INTO barcode (barcode_no, date, quantity, name) VALUES ($barcode, now(), $quantity, $name)"; mysqli_query($link, $query2); } } |
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 06-06-2018 13:03 . Reden: Code tags toegevoegd ]