Toon posts:

DMX X-fire drivers verneuken IDE controllers!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik de drivers van mijn DMX X-fire installeer, knallen zodra ik mijn comp opnieuw opstart de CD-ROM en de schrijver eruit, zodra je windows opnieuw opstart krijg je dat irritante schermpje dat de nieuwe systeeminstellingen pas van kracht zijn als de computer opnieuw is opgestart. :r doe je dit, dan doet hij het (maar dit is natuurlijk niet erg makkelijk), doe je het niet, dan doen je CD-ROM + schrijver het niet. gooi ik de drivers van de geluidskaart er weer af, dan doet alles het weer gewoon.
heb al een nieuwere driver geprobeerd en ik heb de kaart ook al in een ander pci-slot gesmeten, maar niets helpt?!??! :(
weet iemand een oplossing????

kloothommel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Misschien alleen de Core driver installeren. Of anders je bios updaten (van mobo). Gebruik je wel de laatste drivers voor de X-fire? (zelf heb ik er geen dus heb er geen ervaring mee)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Je doet je naam eer aan 'Koothommel'! :r

DMX-Xfire drivers hebben geen ene ruk te maken met IDE drivers... Het zijn gewoon een aantal losstaande files dien onder met name directx draaien. Ten tweede hebben ze een patch voor de registry voor de sounsettings. Meer niet! :)

Als je problemen hebt, probeer dan eerst eens je computer te updaten met VIA 4in1 drivers ofzo, die WEL IDE KUNNEN LATEN WERKEN EN?OF VERNEUKEN!

Of ben je zo stom geweest om een oude geluidskaart/drivers niet te uninstallen voordat je de DMX kaart erin stopte? Sukkel... :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 juli 2001 09:51 schreef John_Hoek het volgende:
Je doet je naam eer aan 'Koothommel'! :r

.....

Sukkel... :?
Misschien kun jij ook ff normaal doen? :?

Ontopic verder: Ik heb een DMX XFire kaart op een KT7 bord met Windows 98 en Windows 2000. Alles werkt OK met de Via 4.29 drivers en de meest recente drivers van Terratec. Linux werkt overigens ook prima met die kaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Kun je wat meer specs van je systeem geven? Als je inderdaad de eerder genoemde VIA chipset hebt, is het wel handig om de 4-in-1 drivers te installeren. Mijn (werkende) config:
Win2k + DMX XFire + VIA 4-in-1 4.32

edit: Uiteraard moeten alle drivers/proggies die ook maar iets met een evt oude geluidskaart te maken hebben verwijderd zijn van je systeem.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=9] naar [forum=6] :).
En Dhr. John_Hoek zou ik willen verzoeken iets rustiger aan te doen ;).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mij werken ze prima, met een DMX Xfire 1024, Win2K SP2 en VIA 4-in-1 4.32.... heb je al Service Pack 2 eens geinstalleerd? Misschien dat hem dat in jouw geval het probleem oplevert...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

vast ee irq-conflictje!
Pagina: 1