GLS: Pakket bezorgd maar niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste medetweakers, ik heb een nogal vreemde ervaring met GLS op het moment.

Pakketje besteld bij AliExpress vanuit Spanje. Alles goed en wel, tot hij gisteren bezorgd zou moeten worden. Bezorger geeft 'niet thuis bericht' af terwijl ik wel thuis ben, ook niks qua papiertje in de brievenbus te vinden. Ik bel het bezorgbedrijf, GLS, ze geven aan dat ze 'm morgen zullen bezorgen. Nou goed dan. Toen kwam ik er achter dat ik online voor bezorging bij een pakketpunt kon kiezen. Zo gezegd zo gedaan, kreeg netjes een bevestigingsmail dat hij daar morgen op te halen is. Gisteren stond dit in de tracking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HXryp2t3gusJYngVdYxIptiH/full.png

Niks ontvangen, zelfde geldt voor pakketpunt (gisteren langsgelopen, die is tot 20:00 open). Vandaag opnieuw gebeld, en daar zeggen ze dat hij is afgehaald op het pakketpunt wat me dus zeer sterk lijkt. Ontzettend niet-meelevende vrouw aan de lijn die maar roept dat ik contact op moet nemen met de verzender.

Wat nu? Ik zal zo nog langs het pakketpunt lopen om verhaal te halen maar dit is natuurlijk compleet van de zotte, ik begrijp er helemaal niets van. Overigens, iemand ervaring met AliExpress w.b.t. contact opnemen met de verzender (wel een redelijk groot bedrijf dat zaken doet via Ali, dus zal ze maar een bericht sturen als mijn pakket echt kwijt blijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nu wordt 'ie nog gekker. GLS Nederland website geeft dus aan dat hij al bezorgd is. De internationale website geeft dat ook aan maar zegt dat 'ie vandaag weer wordt bezorgd?

Ongelofelijk wat dit voor vreemd bedrijf is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CANCytyybityp3YQKWRSXc6I/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:47
Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:31:
Ontzettend niet-meelevende vrouw aan de lijn die maar roept dat ik contact op moet nemen met de verzender.
Hier heeft ze gewoon gelijk in, in de basis heb jij geen enkele overeenkomst met GLS en ben je in principe dus ook geen klant van GLS. De verzender wel, deze kan dus ook bij GLS terecht met klachten e.d.

Niet meelevend vind ik ook niet echt veel zeggend en eigenlijk ook best logisch. Het betreft een zakelijke dienstverlening tusses GLS en AliExpress. Niet echt iets om nu echt medeleven bij te betuigen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt eerder als een wat vage tracking status (en misinterpretatie daarvan door die medewerker). Als er gisteren een bezorgpoging heeft plaatsgevonden en jij daarna pas hebt aangegeven het via een afhaalpunt te willen laten lopen, dan gaat het waarschijnlijk gewoon vandaag pas naar dat afhaalpunt toe.

Ik zou dus gewoon even een keer diep ademhalen en afwachten wat er vandaag gebeurt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:47:
[...]

Hier heeft ze gewoon gelijk in, in de basis heb jij geen enkele overeenkomst met GLS en ben je in principe dus ook geen klant van GLS. De verzender wel, deze kan dus ook bij GLS terecht met klachten e.d.

Niet meelevend vind ik ook niet echt veel zeggend en eigenlijk ook best logisch. Het betreft een zakelijke dienstverlening tusses GLS en AliExpress. Niet echt iets om nu echt medeleven bij te betuigen..
Nou gaan we een beetje off-topic maar ik heb bij PostNL ook wel eens issues gehad en die zijn hier een stuk normaler in en bieden in elk geval een excuusje aan als er iets misgaat of geven toe als iets vreemd is. Ik weet dat ik uiteindelijk bij de verzender moet zijn maar als er echt wat mafs gebeurd dan verwacht ik wel een klantenservice die hier wat normaler mee omgaat.

Anyway hoop ik nu dat hij gewoon wel wordt bezorgd en gaan we het gewoon zien.
Orion84 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:52:
Klinkt eerder als een wat vage tracking status (en misinterpretatie daarvan door die medewerker). Als er gisteren een bezorgpoging heeft plaatsgevonden en jij daarna pas hebt aangegeven het via een afhaalpunt te willen laten lopen, dan gaat het waarschijnlijk gewoon vandaag pas naar dat afhaalpunt toe.

Ik zou dus gewoon even een keer diep ademhalen en afwachten wat er vandaag gebeurt.
Dat vermoeden begin ik nu ook te krijgen. Dit zijn wel dingen waar ik zelf altijd een olifant van maak overigens, dus ik laat het vandaag maar gewoon op z'n beloop en zal wel horen wanneer het pakket hier is.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomas op 05-06-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Het kan zo zijn dat de bezorger per ongeluk bij het scannen van het pakket "bezorgd" heeft gekozen terwijl je niet thuis was. Zodra het pakket dan weer terug is in het sorteercentrum, wordt die status automatisch aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Rik. schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:16:
Het kan zo zijn dat de bezorger per ongeluk bij het scannen van het pakket "bezorgd" heeft gekozen terwijl je niet thuis was. Zodra het pakket dan weer terug is in het sorteercentrum, wordt die status automatisch aangepast.
Zoals boven te lezen is geeft de Nederlandse site nog steeds aan dat hij bezorgd is, de internationale site geeft aan dat hij vandaag wordt bezorgd. Bij beide staat wel een naam van ontvanger ingevoerd die niet van mij is. Ik heb van iemand anders vernomen dat bezorgers meer geld krijgen wanneer ze op tijd bezorgen en daarom maar doen alsof. Misschien is dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

niet meer zeker of het gls of dpd was maar die krijgt ook een status bezorg als het afgeleverd is bij het ophaalpunt. Dat vond ik ook al vreemd maar schijnbaar maakt dat systeem geen verschil tussen ontvanger en afhaalpunt

daarna kreeg ik weer iets van 'onderweg' terwijl hij dus op afhaal punt was. daar gewoon af kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ray schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:53:
niet meer zeker of het gls of dpd was maar die krijgt ook een status bezorg als het afgeleverd is bij het ophaalpunt. Dat vond ik ook al vreemd maar schijnbaar maakt dat systeem geen verschil tussen ontvanger en afhaalpunt

daarna kreeg ik weer iets van 'onderweg' terwijl hij dus op afhaal punt was. daar gewoon af kunnen halen
Ik ga daar vanmiddag nog even langs, maar gisteren avond hadden ze dus niets voor mij helaas. Wel bijzonder vervelend dat zo veel bedrijven zo'n zooitje maken van de bezorging, in eerste instantie zou dit pakket gewoon thuis worden afgeleverd maar toen claimde GLS dat ik niet thuis was terwijl ik rustig zat te wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Van alle bezorgers probeer ik GLS uit alle macht te mijden. Twee weken geleden hebben ze een pakket (met medische apparatuur) gewoon over mijn schutting heen gegooid terwijl ze hem bij het depot hadden moeten afgeven. Eerder ook al problemen gehad met een pakket dat op het verkeerde depot was bezorgd (20km verderop). Kortom een waardeloos bedrijf wat mij betreft.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Bandicoot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:00:
Van alle bezorgers probeer ik GLS uit alle macht te mijden. Twee weken geleden hebben ze een pakket (met medische apparatuur) gewoon over mijn schutting heen gegooid terwijl ze hem bij het depot hadden moeten afgeven. Eerder ook al problemen gehad met een pakket dat op het verkeerde depot was bezorgd (20km verderop). Kortom een waardeloos bedrijf wat mij betreft.
Ik ga het nu ook mijden. Kon van tevoren niet zien dat het via GLS zou gaan helaas.

Eigenlijk is alleen PostNL wel prima, en DHL doet het de laatste tijd ook best prima hier. Dit is echt rampzalig in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 05-06-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Ik ga het nu ook mijden. Kon van tevoren niet zien dat het via GLS zou gaan helaas.

Eigenlijk is alleen PostNL wel prima, en DHL doet het de laatste tijd ook best prima hier. Dit is echt rampzalig in ieder geval.
Ter leering ende vermaeck....

https://nl.trustpilot.com/review/www.gls-netherlands.com

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
PostNL is niet anders op Trustpilot :p. Had dit al eerder gezien en daarvan zakt de moed je toch wel in de schoenen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:17:
[...]

PostNL is niet anders op Trustpilot :p. Had dit al eerder gezien en daarvan zakt de moed je toch wel in de schoenen :').
Het enige verschil bij mij tussen PostNL en GLS is, is dat het bij PostNL 9 van de 10x goed gaat en bij GLS nooit goed gaat, niet nu en ook nooit. Daarom mijd ik bedrijven/webshops die via GLS leveren. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
VapingQueen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Het enige verschil bij mij tussen PostNL en GLS is, is dat het bij PostNL 9 van de 10x goed gaat en bij GLS nooit goed gaat, niet nu en ook nooit. Daarom mijd ik bedrijven/webshops die via GLS leveren. ;)
Voor mij doet dit ook de das om hoor. Ik heb nog nooit zoveel gezeik gehad met bezorgen. Toevallig laatst wel een DHL pakket dat bij de buren was afgeleverd maar hij had het verkeerde nummer doorgegeven maar die was gelukkig zo terecht. Ik dacht dat ik daar al ongeluk mee had maar dit 8)7.

Ondertussen wacht ik nog steeds op m'n pakket maar ik hou dit topic wel up to date.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 05-06-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Vraag is natuurlijk wel hoeveel die "reviews" zeggen. Dat er weinig positieve reviews is logisch, welke consument gaat er nu een review plaatsen over een partij waarbij hij of zij in de meeste gevallen niet eens klant is. Nee, als er bij een positieve ervaring al een review komt zal deze (imho terecht) meestal gericht zijn aan de verkoper.

Wat me vooral opvalt na het doorlopen van een paar pagina's daar dat een groot deel van de "reviews" geplaatst zijn door consumenten die niet eens klant zijn bij GLS. Maar schijnbaar wel denken dat ze klant zijn (en verwachten koning te zijn).

Niet om GLS of andere bezorgpartijen te verdedigen, maar ik zelf zou nooit naar zo'n review site gaan om een indruk van zo'n partij te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 05-06-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Vraag is natuurlijk wel hoeveel die "reviews" zeggen. Dat er weinig positieve reviews is logisch, welke consument gaat er nu een review plaatsen over een partij waarbij hij of zij in de meeste gevallen niet eens klant is. Nee, als er bij een positieve ervaring al een review komt zal deze (imho terecht) meestal gericht zijn aan de verkoper.

Wat me vooral opvalt na het doorlopen van een paar pagina's daar dat een groot deel van de "reviews" geplaatst zijn door consumenten die niet eens klant zijn bij GLS. Maar schijnbaar wel denken dat ze klant zijn (en verwachten koning te zijn).
Precies, online hoor je vrijwel alleen maar geklaag over alles. Als deze bezorging gewoon goed was verlopen had ikdaar zeker geen topic voor geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Voor mij doet dit ook de das om hoor. Ik heb nog nooit zoveel gezeik gehad met bezorgen. Toevallig laatst wel een DHL pakket dat bij de buren was afgeleverd maar hij had het verkeerde nummer doorgegeven maar die was gelukkig zo terecht. Ik dacht dat ik daar al ongeluk mee had maar dit 8)7.

Ondertussen wacht ik nog steeds op m'n pakket maar ik hou dit topic wel up to date.
De ervaringen die ik heb met GLS, zijn nooit goed geweest. Een "niet thuisbriefje" in de brievenbus vinden terwijl je de hele dag thuis bent geweest, ook niet aangebeld ofzo. Als je daarover een klacht indiend, is het altijd de fout van de ontvanger en nooit van hun etc. etc.
Als ik een shop vind die met GLS verstuurt, krijgen ze eerst een mailtje van mij, met de vraag of het ook via bv. PostNL verstuurd kan worden, is het antwoord "nee", dan vertel ik ze dat ik mijn spullen dan wel elders bestel en dat "wie betaald, bepaald..." Nog "nee", dan simpel ergens anders bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:49

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb dit aantal week geleden gehad met post nl. Op zaterdag bezorgd, maar ze hadden een verkeerd pakketje gescand. Had een pakketje gekregen met andere code geen 3s. Het pakketje met 3s code werd alsnog later geleverd op de dinsdag week er na. Wellicht even afwachten..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dennism schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Dat laatste is op zich niet heel gek. Als ontvanger mag je dan formeel geen "klant" zijn, maar als het misloopt ben je wel gedupeerd. Ze komen de pakketjes echt wel netjes ophalen bij de "formele" klant, want anders krijgen ze niet betaald. Daarnaast is de houding "u bent hier geen klant" nou ook geen toonbeeld van het nemen van enige verantwoordelijkheid voor je business. Het komt toch wel een beetje "don't care" over.

Gelukkig is er bij ons bijna altijd iemand thuis en weten de vaste bezorgers ook wel dat ze bij ons ook pakketjes voor buren kwijt kunnen. Dat lijken ze toch wel prettig te vinden, want op een enkel foutje na (kan iedereen overkomen) komt hier altijd alles netjes aan. Ze begrijpen waarschijnlijk ook wel, dat ze hier niet meer terechtkunnen voor de "niet-thuis" pakketjes in het blok als ze er de kantjes af gaan lopen. En dat levert ze alleen maar meer werk (maar niet meer inkomsten) op.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Tracking geeft aan dat 'ie in de parcelshop is, we gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:30
VapingQueen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:37:
[...]

De ervaringen die ik heb met GLS, zijn nooit goed geweest. Een "niet thuisbriefje" in de brievenbus vinden terwijl je de hele dag thuis bent geweest, ook niet aangebeld ofzo. Als je daarover een klacht indiend, is het altijd de fout van de ontvanger en nooit van hun etc. etc.
Als ik een shop vind die met GLS verstuurt, krijgen ze eerst een mailtje van mij, met de vraag of het ook via bv. PostNL verstuurd kan worden, is het antwoord "nee", dan vertel ik ze dat ik mijn spullen dan wel elders bestel en dat "wie betaald, bepaald..." Nog "nee", dan simpel ergens anders bestellen.....
Bij GLS hier op de zaak altijd zelfde probleem. Ze zeggen bezorgd, terwijl ze helemaal niet zijn langs geweest. De bezorger tekent zelf met een fictieve naam en komt dan vervolgens vrolijk de volgende dag pakketje brengen en zegt dat er niet getekend hoeft te worden. Dat is hier helaas bij GLS de normale gang van zaken. En als je ze confronteert is het: oh ja pakketje zat in de verkeerde bus gister.... Yeah right, vandaar getekend voor ontvangst... bij ELK pakketje via GLS... hij spaart ze gewoon op tot hij meerdere pakketten heeft voor het kantoorgebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
8)7.

Afhaalpunt heeft 'm niet. Staat ook niet in systeem, zij snappen er ook niks van.

Nou dat wordt de webshop contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:36:
8)7.

Afhaalpunt heeft 'm niet. Staat ook niet in systeem, zij snappen er ook niks van.

Nou dat wordt de webshop contacteren.
Waarom sta ik daar nou niet vreemd van te kijken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Vroeger ging je naar zo'n straat, daar had je allemaal van die ruimtes waar mensen dingen verkochten die je zo mee kon nemen. Goeie ouwe tijd... Echt, ik hoop dat door dit soort zaken mensen weer een winkel binnen stappen om iets te kopen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Huigie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:28:
Vroeger ging je naar zo'n straat, daar had je allemaal van die ruimtes waar mensen dingen verkochten die je zo mee kon nemen. Goeie ouwe tijd... Echt, ik hoop dat door dit soort zaken mensen weer een winkel binnen stappen om iets te kopen!
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar die 'straat' was uitgestorven om 18u.
De winkels in die straat hebben nu inkomsten om 03u in de nacht, denk je werkelijk dat het terug gaat komen ?

Of biedt jij aan om tegen een mager loontje in diezelfde straat een pand open te houden, voor het geval er één persoon om 3:30 besluit om een SATAkabeltje te halen ?
We zijn in een 24u economie terecht gekomen waar alles snel, goedkoop en het liefst NU moet gebeuren.

Het heeft zijn voordelen, maar zeer zeker ook zijn nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Bandicoot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:00:
Dit. Twee keer enorme ruzie mee gehad omdat ze een zending compleet vernaggeld hebben en de KS er totaal GEEN boodschap aan heeft. Was voor mij genoeg om ze nooit meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Thomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:31:
Beste medetweakers, ik heb een nogal vreemde ervaring met GLS op het moment.

Pakketje besteld bij AliExpress vanuit Spanje. Alles goed en wel, tot hij gisteren bezorgd zou moeten worden. Bezorger geeft 'niet thuis bericht' af terwijl ik wel thuis ben, ook niks qua papiertje in de brievenbus te vinden. Ik bel het bezorgbedrijf, GLS, ze geven aan dat ze 'm morgen zullen bezorgen. Nou goed dan. Toen kwam ik er achter dat ik online voor bezorging bij een pakketpunt kon kiezen. Zo gezegd zo gedaan, kreeg netjes een bevestigingsmail dat hij daar morgen op te halen is. Gisteren stond dit in de tracking.

[afbeelding]

Niks ontvangen, zelfde geldt voor pakketpunt (gisteren langsgelopen, die is tot 20:00 open). Vandaag opnieuw gebeld, en daar zeggen ze dat hij is afgehaald op het pakketpunt wat me dus zeer sterk lijkt. Ontzettend niet-meelevende vrouw aan de lijn die maar roept dat ik contact op moet nemen met de verzender.

Wat nu? Ik zal zo nog langs het pakketpunt lopen om verhaal te halen maar dit is natuurlijk compleet van de zotte, ik begrijp er helemaal niets van. Overigens, iemand ervaring met AliExpress w.b.t. contact opnemen met de verzender (wel een redelijk groot bedrijf dat zaken doet via Ali, dus zal ze maar een bericht sturen als mijn pakket echt kwijt blijkt).
toon volledige bericht
Ook hier bij mij hetzelfde. In me status staat dat mijn pakket is afgeleverd en getekend is met me achternaam. Niemand was thuis en ook de buren hebben niets. Ook geen briefje dat het elders bezorgd is. Ik heb nu al een e-mail naar GLS gestuurd en de webwinkel waar ik me pakket heb gekocht. Gaat om een laptop dus ik ben benieuwd waar dat ding is.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wat bij mij eens is gebeurt bij GLS is dat ze een straat verderop op het zelfde huisnummer hebben afgeleverd. Hier kwam ik achter toen GLS de GPS gegevens van de koerier bekeek. GLS heeft de mogelijkheid de GPS locatie te bekijken waar er getekend is.

Wellicht helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ach, bij PostNL , DHL , UPS, kan het ook gigantisch fout lopen in de tracking info..

gelukkig komt het eigenlijk altijd wel weer goed.. al heeft een AiE pakketje vanuit HK (trackable) ook 6 maande rond gezworven volgens de tracking info. al vorens de tracking info ineens niet meer beschikbaar was..

en het pakketje is gewoon door de brievenbus geschoven en dus nooit uitgescant

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Gls is nog erger product bezorgd,was toevallig thuis.
Krijg een week later de track & trace mail...…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
michelsoe12 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:18:
Wat bij mij eens is gebeurt bij GLS is dat ze een straat verderop op het zelfde huisnummer hebben afgeleverd. Hier kwam ik achter toen GLS de GPS gegevens van de koerier bekeek. GLS heeft de mogelijkheid de GPS locatie te bekijken waar er getekend is.

Wellicht helpt dat?
Dat zou zeer raar zijn dat er dan ook nog getekend wordt met mijn naam. k wacht het af want ik begin nu echt kwaad te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Mouse_NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 03:05:
[...]

Dat zou zeer raar zijn dat er dan ook nog getekend wordt met mijn naam. k wacht het af want ik begin nu echt kwaad te worden.
Snap ik wel hoor. Mijn pakket had des tijds een waarde van 900 euro. Gelukkig wel verzekerd, maar je kan er enorm kwaad om worden.

Ik zou als ik jou was om de GPS gegevens vragen, die hebben ze namelijk. Dan kan je altijd nog kijken of hij daar daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nou dit is weer ontzettend vreemd, nu staat er wéér dat de bezorger onderweg is met het pakket :F.

Blijkbaar gebeurt er wel iets maar ik heb echt geen idee wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:27
Gewoon afwachten dus, niet dat je echt een andere keus hebt...
Heb je ook met Paypal of creditkaart betaald? Dat is altijd wel aan te raden bij buitenlandse bestellingen en bied extra bescherming tegen dit soort ongein.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 06-06-2018 10:16 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:15:
Gewoon afwachten dus, niet dat je echt een andere keus hebt...
Heb je ook met Paypal of creditkaart betaald? Dat is altijd wel aan te raden bij buitenlandse bestellingen en bied extra bescherming tegen dit soort ongein.
Yup, met CC betaald gelukkig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Dit is echt helemaal debiel mensen. Belt net een medebewoner bij me aan, ze had mijn pakket los liggend in de hal van mijn gebouw zien liggen en is bij me langs gelopen. Goddank dat dit soort mensen bestaan, voor hetzelfde geld had iemand 'm mee genomen (de hal is bovendien gewoon open, iedereen kan naar binnen lopen).

Pakketbezorger heeft dus zo ongeveer al zijn verantwoordelijkheid genegeerd. Niet bezorgen, niet op het pakketpunt bezorgen, maar gewoon een hal in mieteren. Wat een ongelofelijk schijtbedrijf is dit. Gelukkig heb ik mijn pakketje wel maar GLS gebruik ik van mijn leven niet meer, wat een achterlijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
En hij leefde nog lang en gelukkig!
Einde...

[ Voor 12% gewijzigd door WeHoDo op 06-06-2018 15:18 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Thomas schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:14:
Dit is echt helemaal debiel mensen. Belt net een medebewoner bij me aan, ze had mijn pakket los liggend in de hal van mijn gebouw zien liggen en is bij me langs gelopen. Goddank dat dit soort mensen bestaan, voor hetzelfde geld had iemand 'm mee genomen (de hal is bovendien gewoon open, iedereen kan naar binnen lopen).

Pakketbezorger heeft dus zo ongeveer al zijn verantwoordelijkheid genegeerd. Niet bezorgen, niet op het pakketpunt bezorgen, maar gewoon een hal in mieteren. Wat een ongelofelijk schijtbedrijf is dit. Gelukkig heb ik mijn pakketje wel maar GLS gebruik ik van mijn leven niet meer, wat een achterlijk bedrijf.
En ik dacht dat mijn pakket vreemd was. Die lag op een verkeerd nummer en die buren zouten het zogenaamd terugbrengen naar het postkantoor. Terwijl mijn naam en adres erop staan. Nou leuk deze buren maar die zouden na een paar dagen het pakket gewoon achterover drukken. Toch blij dat onze pakketten terecht zijn, want leuk is anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik denk dat de pakketbezorger er niet meer zoveel zin in had; '' hup, weg ermee, ben ik er van af! '' 8)7
Je zou een klacht kunnen indienen bij GLS: https://gls-group.eu/NL/nl/contact

Bij GLS staat de kwaliteit van onze dienstverlening voorop. Heeft u een klacht, laat het ons dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
JohanNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:23:
Ik denk dat de pakketbezorger er niet meer zoveel zin in had; '' hup, weg ermee, ben ik er van af! '' 8)7

Bij GLS staat de kwaliteit van onze dienstverlening voorop. Heeft u een klacht, laat het ons dan weten.
Die klacht is zeker bij hun aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mooie plottwist 8)7

Dat die bezorger jou niet meer onder ogen durfde komen kan ik me wat bij voorstellen :P

Maar was de staande opdracht niet om het op het afhaalpunt te bezorgen?

Wel fijn om zulke goede buren te hebben :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Oeps, brakke mobiele verbinding.

[ Voor 96% gewijzigd door Orion84 op 06-06-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 07:21

Raphaelo

boeiend!!

Hoewel sommigen dit misschien als fraude zouden zien, zou ik alsnog aangeven dat het pakketje niet bij jou bezorgt is. Een pakketje in een hal neerzetten is naar mijn idee niet 'bezorgen'.

Maar dat is misschien mijn krom rechtvaardigheidsgevoel...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Raphaelo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:31:
[...]

Hoewel sommigen dit misschien als fraude zouden zien, zou ik alsnog aangeven dat het pakketje niet bij jou bezorgt is. Een pakketje in een hal neerzetten is naar mijn idee niet 'bezorgen'.

Maar dat is misschien mijn krom rechtvaardigheidsgevoel...
Dat wil ik de verkoper niet aandoen. Ik ga wel even een berichtje sturen hoe dit is gegaan en dat GLS misschien niet de juiste keuze is.
Orion84 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:45:
[...]
Mooie plottwist 8)7

Dat die bezorger jou niet meer onder ogen durfde komen kan ik me wat bij voorstellen :P

Maar was de staande opdracht niet om het op het afhaalpunt te bezorgen?

Wel fijn om zulke goede buren te hebben :Y
Dat was inderdaad de staande opdracht. Op het pakket zat die opdracht zelfs gewoon geplakt (adres/naam e.d. van het afhaalpunt met barcode) naast de 'oude' thuisbezorg opdracht. Ik denk dat het systeem van GLS opzich prima werkt maar dat de bezorger gewoon een eersteklas debiel is. Kreeg van een andere bewoner overigens nog een berichtje dat een pakket van haar dat GLS had bezorgd bij een kantoor in de buurt terecht was gekomen.

Weet verder niet of een klacht bij GLS indienen nog zin heeft maar waarom ook niet. Ben al blij dat de bestelling toch is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

JohanNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:23:

Dat heeft totaal geen zin, want zij zijn onschuldig. Op Trustpilot genoeg klachten....maar ze reageren er nooit op. Mijn tip aan iedereen is, verzend een bedrijf met GLS? Dan vragen om een andere bezorgdienst, is het antwoord van "dat doen we niet", gewoon je spullen elders bestellen, hoe minder gebruik er van GLS wordt gemaakt, des te eerder ze van het toneel verdwenen zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
VapingQueen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Dat heeft totaal geen zin, want zij zijn onschuldig. Op Trustpilot genoeg klachten....maar ze reageren er nooit op. Mijn tip aan iedereen is, verzend een bedrijf met GLS? Dan vragen om een andere bezorgdienst, is het antwoord van "dat doen we niet", gewoon je spullen elders bestellen, hoe minder gebruik er van GLS wordt gemaakt, des te eerder ze van het toneel verdwenen zijn. >:)
Op zich heb ik geen vervelende ervaringen met pakketbezorging hier, alleen is het de laatste tijd zo dat bij willekeur een bezorgdienst pakketten komt brengen. Met DHL heb ik het probleem dat als je niet snel bi de deur bent ze al weer vertrokken zijn. Bezorgers rijden hier ook als dol dwazen rond, ik denk n het kader van snelheid en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
VapingQueen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Vragen om een andere bezorgdienst kan ook niet altijd handig zijn als consument, als er dan wat gebeurt kan het zelfs in bepaalde gevallen zo zijn dat je als consument zelf verantwoordelijk wordt mocht er alsnog iets misgaan bij de bezorging en een zendig bijvoorbeeld vermist raakt. Pas daar dus mee op, het lijkt me dan beter om gewoon niet daar te bestellen als je GLS wil mijden.

Zoals ik eerder in de thread al aangaf, dat ze niet reageren op thrustpilot is redelijk logisch, in veel gevallen zijn de klagers daar niet eens klant van GLS, daar zouden de meeste bedrijven verwacht ik eigenlijk niet op reageren. En de kans dat een consument ooit een positieve review gaat schrijven over een pakket bezorger waar hij niet eens klant is, is ook uitermate klein. Ik kan me goed voorstellen dat bij PostNL, DHL en insert iedere andere pakket bezorger de reviews ook vrijwel allemaal negatief zijn. Het zou veel interessanter zijn als mensen die daadwerkelijk klant zijn bij GLS wat statistieken met foutmarge's e.d. zouden kunnen posten, daar zouden we veel meer aan hebben in veel gevallen dan de meeste thrustpilot reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:17
gls bezorging kan je ongeveer gelijken met de avond bezorging van postnl

dan mogen de kansparels van deze maatschappij op uurloon jouw pakketjes uitscannen op de hoek van de straat in plaats van die hardwerkende zzp-er die van sochtends tot laat per stop betaald krijgt

ja zure postnl zzp-er hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
upschur schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:51:
gls bezorging kan je ongeveer gelijken met de avond bezorging van postnl

dan mogen de kansparels van deze maatschappij op uurloon jouw pakketjes uitscannen op de hoek van de straat in plaats van die hardwerkende zzp-er die van sochtends tot laat per stop betaald krijgt

ja zure postnl zzp-er hier...
Ik heb het idee dat die hele business nog een keer in elkaar stort. Kan me voorstellen dat het geen prettige baan is als ZZP'er. Ik zie liever een goed loon voor een goede bezorger en allicht wat hogere kosten voor de winkel of consument dan dit soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-05 20:41
Dennism schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 01:01:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat bij PostNL, DHL en insert iedere andere pakket bezorger de reviews ook vrijwel allemaal negatief zijn. Het zou veel interessanter zijn als mensen die daadwerkelijk klant zijn bij GLS wat statistieken met foutmarge's e.d. zouden kunnen posten, daar zouden we veel meer aan hebben in veel gevallen dan de meeste thrustpilot reviews.
Ik kan wel even wat statistieken geven. ;)

Wij versturen meer dan 10.000 pakketten per jaar. Van deze 10.000 wordt 99.7% de eerstvolgende werkdag geleverd. Van de overige 0.3% wordt bijna alles de 2e werkdag geleverd. Gaat er dan niks mis? Natuurlijk wel.

Met ongeveer 50 pakketten per jaar is iets mis. Dit kan zijn verkeerde aflevering. Meestal binnen 5 werkdagen hersteld door handtekening ontkenning op te starten. Chauffeur gaat dan binnen 5 werkdagen terug naar locatie. Pakket komt dan meestal boven water.

Soms is het afgeleverd maar geen briefje in de bus. Pakket onvindbaar. Vrijwel altijd neemt depot contact op met chauffeur en is het eigenlijk dezelfde dag nog terecht.

Tja en soms dan zijn ze echt kwijt. Dan sturen wij opnieuw en dienen schadeclaim in bij GLS.

En soms komt een pakket nog boven water. Was een pakket achter wand in bus gevallen. Vraag mij niet hoe maar na 5 maanden kwam het ineens terug.

Tevreden over GLS, ja eingenlijk wel. Ze reageren tenminste als wij een klacht hebben. Vind dat dit ook niet probleem van klant moet zijn. Maar van webshop. Heb liever dat een klant het meldt en wij met GLS in conclaaf gaan. Vrijwel altijd is het binnen een paar dagen op te lossen.

Overigens was bezorgingspercentage van PostNL een stuk lager (96,7%) en DHL nog dramatischer (93,4%).

En nee ik werk niet bij GLS. Als je meer info wil stuur je maar een dm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Thomas schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb het idee dat die hele business nog een keer in elkaar stort. Kan me voorstellen dat het geen prettige baan is als ZZP'er. Ik zie liever een goed loon voor een goede bezorger en allicht wat hogere kosten voor de winkel of consument dan dit soort ongein.
Dan moet je er ook rekening mee houden dat '' gratis verzending '' bij webwinkels tot het verleden behoord en je bij ( te ) lage aankopen iets van €20 voor de verzending mag betalen.
Uiteindelijk zul je zien dat men dan toch liever voor die goedkope aanbieder kiest waarbij het soms fout gaat, alles snel moet en de bezorger slecht betaald krijgt in ongunstige omstandigheden.

De boel gaat ooit een keer instorten als er geen actie ondernomen wordt, bij de post of beter gezegd het hele ecosysteem rondom online spullen bestellen is de marktwerking volledig doorgeslagen.
Bij het proces voor de verzending kan het namelijk ook best fout gaat, uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat 4 van de laatste 10 bestellingen bij verschillende webshops van mij onvolledig/incorrect zijn geleverd.
Kan toeval zijn maar dit schijnt toch wel echt vaak voor te komen als je het internet mag geloven.

[ Voor 14% gewijzigd door JohanNL op 07-06-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Highfive95 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Ik kan wel even wat statistieken geven. ;)

Wij versturen meer dan 10.000 pakketten per jaar. Van deze 10.000 wordt 99.7% de eerstvolgende werkdag geleverd. Van de overige 0.3% wordt bijna alles de 2e werkdag geleverd. Gaat er dan niks mis? Natuurlijk wel.

Met ongeveer 50 pakketten per jaar is iets mis. Dit kan zijn verkeerde aflevering. Meestal binnen 5 werkdagen hersteld door handtekening ontkenning op te starten. Chauffeur gaat dan binnen 5 werkdagen terug naar locatie. Pakket komt dan meestal boven water.

Soms is het afgeleverd maar geen briefje in de bus. Pakket onvindbaar. Vrijwel altijd neemt depot contact op met chauffeur en is het eigenlijk dezelfde dag nog terecht.

Tja en soms dan zijn ze echt kwijt. Dan sturen wij opnieuw en dienen schadeclaim in bij GLS.

En soms komt een pakket nog boven water. Was een pakket achter wand in bus gevallen. Vraag mij niet hoe maar na 5 maanden kwam het ineens terug.

Tevreden over GLS, ja eingenlijk wel. Ze reageren tenminste als wij een klacht hebben. Vind dat dit ook niet probleem van klant moet zijn. Maar van webshop. Heb liever dat een klant het meldt en wij met GLS in conclaaf gaan. Vrijwel altijd is het binnen een paar dagen op te lossen.

Overigens was bezorgingspercentage van PostNL een stuk lager (96,7%) en DHL nog dramatischer (93,4%).

En nee ik werk niet bij GLS. Als je meer info wil stuur je maar een dm. ;)
toon volledige bericht
Nah, niet echt meer info nodig, was meer om wat reacties te krijgen zodat er wat meer duiding is dat post / pakket bezorging binnen de "wet van de grote getallen" valt. Het is altijd klote wanneer er wat misgaat, maar als je naar de (bekende) cijfers gaat kijken zie je meestal dat de bezorging eigenlijk bij iedere partij gewoon r elatioef goed op orde is en dat eventuele issues vaak binnen de foutmarge vallen. Dat maakt imho reviews van dit bedrijven zo lastig, de keren dat het goed gaat ga je geen reviews zien, de keren dat het misgaat zijn daardoor onmogelijk te relateren aan een cijfer waar je wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:04:
[...]

Nah, niet echt meer info nodig, was meer om wat reacties te krijgen zodat er wat meer duiding is dat post / pakket bezorging binnen de "wet van de grote getallen" valt. Het is altijd klote wanneer er wat misgaat, maar als je naar de (bekende) cijfers gaat kijken zie je meestal dat de bezorging eigenlijk bij iedere partij gewoon r elatioef goed op orde is en dat eventuele issues vaak binnen de foutmarge vallen. Dat maakt imho reviews van dit bedrijven zo lastig, de keren dat het goed gaat ga je geen reviews zien, de keren dat het misgaat zijn daardoor onmogelijk te relateren aan een cijfer waar je wat mee kan.
Uiteindelijk blijft het ook een gevoelskwestie. Mijn enige ervaring met GLS is slecht, terwijl vrijwel alle ervaringen met PostNL goed zijn. We hadden hier een tijdje een belabberde bezorger maar na klagen hebben we hier nu een topvent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:14

Nowhereman

Ygenweis

*knip* Een kick van een maand, met alleen eigen ervaringen, is geen nuttige toevoeging voor de TS.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2018 15:37 ]

-Pwn the day-

Pagina: 1