RX480 Reference probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:41
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik de referencekaart van de RX480. Deze heb ik twee jaar geleden met een geheel nieuw systeem aangeschaft. Ik gebruikt de PC alleen voor World of Warcraft en verder voor internet of af en toe voor werk. Wat mij nu opviel was dat ik met de videokaart in de standaard instellingen een temperatuur behaal van 82-85 graden. Nu is het op dit moment natuurlijk ook wel wat warmer buiten. Ik heb al geprobeerd de target temperatuur op 80 graden te zetten, alleen dan gaat mijn videokaart een enorm geluid produceren. Niet echt ideaal dus. Kan de temperatuur daarnaast verdere schade aan mijn systeem toebrengen?

Nu zijn er eigenlijk een paar vragen die ik heb. Is het schadelijk om met deze temperaturen buiten en van de videokaart te gamen? Ik lees namelijk wel artikelen dat je bij 80 graden je zorgen moet maken. Daarnaast vraag ik me af of het misschien verstandiger is een videokaart te halen met een aftermarket cooler? Ik heb er niet veel verstand van maar wat zou dan een videokaart kunnen zijn om betere prestaties te behalen of een betere koelprestatie te behalen? Mijn budget is ongeveer 300-350 euro.

Als jullie me kunnen helpen zou ik dat heel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:04
Wat heb je gedaan met de reacties in je andere topic over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12
Nee, is (denk ik) niet zo'n probleem. Kaart zal zelf gaan throttlen als 'ie te warm wordt, is volgens mij (net als de R9 290) bij 90 graden. En als ie 95 wordt kapt ie ermee om te zorgen dat ie niet te warm wordt.

Aftermarket hoeft niet altijd koeler te zijn, maar maakt doorgaans wel wat minder geluid, dus dat kan handig zijn. Zou de kaart iig zelf niet vervangen als er verder niks mis mee is en je geen extra power nodig hebt.

Je zou om de temps te verlagen zelf de koelpasta kunnen op de kaart kunnen vervangen. Heeft op m'n 290x de temps met zon 10-20 graden omlaag gebracht (tijdje terug al, weet het exacte getal niet meer), maar als je dit zou doen moet je wel even goed uitzoeken hoe dat moet en de kaart niet slopen tijdens het vervangen van de pasta :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Standaard koelpasta is inderdaad vaak waardeloos en een veel te dikke en harde massa die meer isoleert dan de warmte goed overdraagt.

Het kan ook zo zijn dat je koeler inmiddels wat stof verzameld heeft waardoor de lucht er niet meer goed doorheen stroomt.

Je kan met een compressor of een busje perslucht aan de achterkant van de videokaart (uitlaat) eens het stof eruit blazen.
Wel even je ventilator tegenhouden, het is niet goed als deze te snel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 11:49
Het klinkt eerder als een kast met ventilatie problemen.
Heb je al eens met een open kast gespeeld en zijn de temperaturen dan net zo hoog of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuwe videokaart?

Een topic per vraag is (vaak meer dan) voldoende. Crossposten is op GoT niet toegestaan.

Mocht je vinden dat een topic verkeerd staat en beter verplaatst kan worden, maak dan een topicreport aan. Zonder overleg op meerdere plekken geopende topics worden gesloten. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.