Loodgieters zijn gisteren langs geweest. Zij hebben het probleem, losgeschoten (of onjuist gemonteerde) sok/verbindingsstuk snel kunnen verhelpen. Naast een kort excuus en het aanbod dat ik de factuur van pomphuur kon doormailen geen woord over al het water dat nog in de kruipruimte staat, het achtergebleven bouwafval en eventuele gevolgschade.
Daarom direct mijn aannemer gemaild en mijn onvrede geuit en om een oplossing gevraagd. Tevens gemeld dat ik overweeg via mijn opstal- of rechtsbijstandverzekering een schade-expert in te schakelen.
Snel daarna werd ik gebeld door mijn aannemer. Hij gaf aan dat hij zijn loodgieters heeft aangesproken op dit incident, de afhandeling daarvan en het slordig achterlaten van de kruipruimte.
Hij erkende dat het water dat er nog in staat (toch echt wel paar cm op sommige plekken) er zo snel mogelijk uit moet en dat de vochtigheidsgraad snel weer naar beneden gebracht moet worden. In het telefoongesprek noemde hij de optie van ventilatoren en bouwdrogers. Echter denk ik zelf dat er eerst iemand een paar uur met een pomp, waterstofzuiger en trekker + emmer aan de gang zal moeten.
Hij heeft toegezegd snel per mail met een concreet voorstel te komen en daarbij is door hem aangegeven dat zij al dit herstelwerk voor hun rekening nemen. Vanzelfsprekend kon ik ook de pomphuur bij ze declareren.
Volgens hem is de kans op rot/schimmel/zwam (nog) niet heel groot en zijn oordeel op basis van mijn filmpje was dat de balken er nog goed uit zien. Hij vond het niet nodig dat ik schade expert zou inschakelen maar begreep mijn overweging.
Tot zover de ontwikkelingen. In verlang nu ernstig naar een nieuwbouw huurappartement op bijvoorbeeld een verdieping.
Jullie nogmaals dank voor het meedenken!!
_Apache_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:54:
Heb je overigens je pomp op het diepste punt staan, of wellicht maak je een dieper punt, zodat hij goed al het water kan wegpompen? Zou zonde zijn als hij het laatste restje er niet goed uit kan krijgen.
Vaak even met de schep wat weghalen, er een tegen leggen (zodat je minder snel vuil op zuigt) en dan de pomp op de tegel zetten.
Zie vorige bericht. Ik laat vanaf nu alles over aan mijn aannemer.
Echter ben ik gisteravond, omdat ik die pomp toch nog had staan, nog één keer de kruipruimte ingedoken.
Er staat op veel plekken nog paar cm water. Maar mijn pomp (vlakzuiger via Boels) kreeg het niet meer weg. Ik twijfel of de pomp, die extreem heet werd, gewoon niet goed was of dat de laag water te miniem was voor dat type pomp. Een daadwerkelijk diepste punt heb ik, mede door al het bouwafval, niet kunnen ontdekken.
Foamy schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:03:
Oef! Dat lijkt wel wat op wat mij is overkomen.. Hier was de afvoer van de badkamer verkeerd aangelegd, waardoor alles rechtstreeks de kruipruimte in werd gestort. Je wilt niet weten hoe dat heeft geroken na een paar maanden
Sterkte, en zorg inderdaad dat je ook direct alle mogelijke vervolgschade op voorhand al spot.
Bij mij viel de geur best mee. Betrof natuurlijk alleen douchewater en geen toilet of keuken. En zover ik weet plast mijn vriendin, net als ik, niet tijdens het douchen..
Was er bij jou sprake van vervolgschade en hoe is bij jou uiteindelijk alles opgelost?
[
Voor 31% gewijzigd door
Señor Sjon op 19-07-2018 14:35
]