Hoi Tweakers,
Het is zover. Ik ga mijn PC een upgrade geven op het gebied van mijn processor en dus alles wat dan ook meteen mee moet.
Toevallig had ik de nieuwe 8400 van intel op het oog. De reden hiervoor is het budget en dat ik toch niet ga overlocken. 8600k past ook nog wel binnen budget, maar zonder kennis van overclocken is dat volgens mij gewoon zonde.
Toevallig kwam de 8400 ook in de BBG van mei voor. Dus ik denk dat ik die setup gewoon ga kopiëren. Zouden jullie deze toch eens willen valideren? Is dit een goeie setup? Of is er voor hetzelfde bedrag net iets beters te krijgen of iets duurzamers?
Daarnaast vraag ik me af of ik een nieuwe voeding nodig heb of niet.
Wat ik ga aanschaffen:
pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Wat ik behoud uit mijn eigen pc:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: Corsair CS550M
Samsung evo 500gb SSD
Plextor 256gb SSD
En dat alles gaat in de: pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Wat is je budget?
Mijn budget is dan dus ongeveer 400 euro.
Een additionele vraag:
Wat voor FPS denken jullie dat ik met deze setup ga behalen in PUBG?
Ik haal nu ongeveer 60-70. Ik hoop toch wel op 100 uit te komen in ieder geval. Echt onspeelbaar momenteel.
Alvast bedankt allemaal!
Het is zover. Ik ga mijn PC een upgrade geven op het gebied van mijn processor en dus alles wat dan ook meteen mee moet.
Toevallig had ik de nieuwe 8400 van intel op het oog. De reden hiervoor is het budget en dat ik toch niet ga overlocken. 8600k past ook nog wel binnen budget, maar zonder kennis van overclocken is dat volgens mij gewoon zonde.
Toevallig kwam de 8400 ook in de BBG van mei voor. Dus ik denk dat ik die setup gewoon ga kopiëren. Zouden jullie deze toch eens willen valideren? Is dit een goeie setup? Of is er voor hetzelfde bedrag net iets beters te krijgen of iets duurzamers?
Daarnaast vraag ik me af of ik een nieuwe voeding nodig heb of niet.
Wat ik ga aanschaffen:
pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Wat ik behoud uit mijn eigen pc:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: Corsair CS550M
Samsung evo 500gb SSD
Plextor 256gb SSD
En dat alles gaat in de: pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Wat is je budget?
Mijn budget is dan dus ongeveer 400 euro.
Een additionele vraag:
Wat voor FPS denken jullie dat ik met deze setup ga behalen in PUBG?
Ik haal nu ongeveer 60-70. Ik hoop toch wel op 100 uit te komen in ieder geval. Echt onspeelbaar momenteel.
Alvast bedankt allemaal!