Upgrade naar coffeelake i5-8400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Hoi Tweakers,

Het is zover. Ik ga mijn PC een upgrade geven op het gebied van mijn processor en dus alles wat dan ook meteen mee moet.

Toevallig had ik de nieuwe 8400 van intel op het oog. De reden hiervoor is het budget en dat ik toch niet ga overlocken. 8600k past ook nog wel binnen budget, maar zonder kennis van overclocken is dat volgens mij gewoon zonde.
Toevallig kwam de 8400 ook in de BBG van mei voor. Dus ik denk dat ik die setup gewoon ga kopiëren. Zouden jullie deze toch eens willen valideren? Is dit een goeie setup? Of is er voor hetzelfde bedrag net iets beters te krijgen of iets duurzamers?

Daarnaast vraag ik me af of ik een nieuwe voeding nodig heb of niet.

Wat ik ga aanschaffen:
pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Wat ik behoud uit mijn eigen pc:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: Corsair CS550M
Samsung evo 500gb SSD
Plextor 256gb SSD

En dat alles gaat in de: pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

Wat is je budget?
Mijn budget is dan dus ongeveer 400 euro.

Een additionele vraag:
Wat voor FPS denken jullie dat ik met deze setup ga behalen in PUBG?
Ik haal nu ongeveer 60-70. Ik hoop toch wel op 100 uit te komen in ieder geval. Echt onspeelbaar momenteel.

Alvast bedankt allemaal!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Upgrade Coffee Lake passend bij GPU zijn al wat hins gegeven waar je qua benchmarks op moet letten.

Online kan je dus zelf op zoek gaan naar benchmarks voor jouw games. Die 100fps kan je vast wel halen op 720p, gok ik... :+

Je geeft (vooralsnog) net niet voldoende info / eigen inzicht waar we iets mee kunnen. Neem aan dat je zelf weet welk OS je draait en welke resolutie/settings jouw monitor heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DDR4-2666 RAM is voldoende voor de i5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeBers
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:24:
In Upgrade Coffee Lake passend bij GPU zijn al wat hins gegeven waar je qua benchmarks op moet letten.

Online kan je dus zelf op zoek gaan naar benchmarks voor jouw games. Die 100fps kan je vast wel halen op 720p, gok ik... :+

Je geeft (vooralsnog) net niet voldoende info / eigen inzicht waar we iets mee kunnen. Neem aan dat je zelf weet welk OS je draait en welke resolutie/settings jouw monitor heeft?
Ik heb een oude monitor die eigenlijk ook aan vervanging toe is. Zelfs geen Freesync. Als jij zegt dat die ook mee moet om een goede FPS te draaien ga ik dioe ook gewoon aanschaffen. Zag op de Vraag en aanbod mooie monitoren voor 200 euro.

Ik heb nu een Syncmaster P2370. Doet het prima, maar heeft 2ms en 60hz. Zal dus wel een bottleneck worden vermoed ik?

Voor de rest wiondows 10 uiteraard.

• DeBers
Ik kan nergens vinden wat voor FPS ik kan verwachten met bepaalde hardware in PUBG. Iemand hier een tip voor me?

Ik ben van plan bovenstaande hardware te kopen. Daarnaast maak ik vooralsnog gebruik van een 60hz monitor Full HD. Oftwel 1080.

Zou ik een stabiele 100-144fps kunnen behalen met die hardware op PUBG? Dan wil ik daarbij ook nog wel een 144hz Full HD scherm kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:16
Als een 8600K met Z370 binnen budget valt doet een i7-8700 op B360 dat ook. Die laatste is een Interessantere en toekomstbestendiger optie dan een i5-8400.
Neem op het Gigabyte B360M-D3H bord 2666 MT/s geheugen om problemen te voorkomen. Sneller dan 2666 gaat het nooit lopen op B360.
Hoe oud is de voeding? Als deze uit eind 2013, begin 2014 komt is vervangen aan te raden. Vooral de fan en de secundaire caps zijn van nogal matige kwaliteit die een lange levensduur in de weg staan.
Pagina: 1