Beste Tweakers,
Deze maand of de volgende ben ik van plan om na 5 jaar mijn pc weer een upgrade te geven. Ik heb momenteel nog een i5 Haswell. De nieuwe coffee lake stats lijken mij de perfecte upgrade.
Ik zat te denken aan de i5 8600k. Maar ik hoor graag hoe jullie hgier over denken.
De randvoorwaarde die ik mijzelf heb gesteld is dat het moet matchen bij mijn videokaart die ik een jaar geleden heb geupgrade. Het is zonde om een overkill processor er in te zetten, maar ik wil ook niet upgraden en dat mijn cpu nog steeds de bottleneck is.
Ik ben benieuwd wat een goeie match is met mijn videokaart voor een cpu en moederbord of dat ik wellicht nog moet wachten voor goedkopere moederborden.
Mijn huidige pc bevat:
Te vervangen:
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
pricewatch: ASRock B85 Pro4
pricewatch: Corsair CS550M (misschien vervangen)
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Niet vervangen:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Ik zoek een?
Het enige wat ik van mijn huidige pc wil behouden is de GPU, de kast, de voeding(?) en mijn hardeschijven.
Ik ben dus op zoek naar een cpu, moederbord en geheugen. En wellicht voeg ik daar een voeding aan toe als dat nodig is.
Mijn videokaart is de RX480. pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
Wat is je budget?
Niet echt relevant. Als het matched met mijn videokaart is het prima. Mikken op 400 euro lijkt me voldoende?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk heb ik een niet onderbouwde voorkeur voor een intel processor. Coffee lake specifiek.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de pc met name voor games.
Ik speel nu met name PUBG met een fps van 70 die ik graag hoger en stabieler zou willen draaien.
Daarnaast speel ik cs:go.
Het lijkt me ook wel fijn om op termijn bijvoorbeeld de nieuwe far cry op redelijke settings te kunnen spelen.
Deze maand of de volgende ben ik van plan om na 5 jaar mijn pc weer een upgrade te geven. Ik heb momenteel nog een i5 Haswell. De nieuwe coffee lake stats lijken mij de perfecte upgrade.
Ik zat te denken aan de i5 8600k. Maar ik hoor graag hoe jullie hgier over denken.
De randvoorwaarde die ik mijzelf heb gesteld is dat het moet matchen bij mijn videokaart die ik een jaar geleden heb geupgrade. Het is zonde om een overkill processor er in te zetten, maar ik wil ook niet upgraden en dat mijn cpu nog steeds de bottleneck is.
Ik ben benieuwd wat een goeie match is met mijn videokaart voor een cpu en moederbord of dat ik wellicht nog moet wachten voor goedkopere moederborden.
Mijn huidige pc bevat:
Te vervangen:
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
pricewatch: ASRock B85 Pro4
pricewatch: Corsair CS550M (misschien vervangen)
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Niet vervangen:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Ik zoek een?
Het enige wat ik van mijn huidige pc wil behouden is de GPU, de kast, de voeding(?) en mijn hardeschijven.
Ik ben dus op zoek naar een cpu, moederbord en geheugen. En wellicht voeg ik daar een voeding aan toe als dat nodig is.
Mijn videokaart is de RX480. pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
Wat is je budget?
Niet echt relevant. Als het matched met mijn videokaart is het prima. Mikken op 400 euro lijkt me voldoende?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk heb ik een niet onderbouwde voorkeur voor een intel processor. Coffee lake specifiek.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de pc met name voor games.
Ik speel nu met name PUBG met een fps van 70 die ik graag hoger en stabieler zou willen draaien.
Daarnaast speel ik cs:go.
Het lijkt me ook wel fijn om op termijn bijvoorbeeld de nieuwe far cry op redelijke settings te kunnen spelen.
[ Voor 25% gewijzigd door DeBers op 13-02-2018 11:03 ]