XE9005 Netflix HDR heel donker

Pagina: 1
Acties:
  • 2.454 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315089

Topicstarter
Ik heb de Sony 55XE9005 al meer dan een maand.
Het is een prima televisie, maar nu begon ik aan een netflix serie die alleen HDR te kijken is via mijn tv.
De tv schakelt dan naar HDR mode, maar deze is heel donker. Als ik een normale serie kijk zijn witte partijen gewoon wit. Als ik HDR kijk is wit meer naar grijs toe.

Alle instellingen staan goed. Heb alles al geprobeerd.

Als ik via een usb stick HDR samples kijk spatten die van het scherm af. Helemaal prima. Maar bij Netflix is alles onderbelicht.

Netflix klantenservice wijst naar Sony.

Sony klantenservice zegt dat Netflix nog niet up to date is met hun HDR. (wat ik niet geloof)

Het rare is dat ik er op internet niets over kan vinden.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:17
Anoniem: 315089 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:50:

Het rare is dat ik er op internet niets over kan vinden.
Hoe zoek je dan? Welke termen gebruik je?

Via 'hdr mode sony tv netflix' kom ik op:
https://community.sony.co...y-in-netflix/td-p/2306850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315089

Topicstarter
Als ik dat zo lees lijkt het erop neer te komen dat sommige series in Dolby Vision worden afgewerkt en daardoor slecht uit de verf komen in HDR10, wat de sony gebruikt.

Dat is best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1128295

Onlangs een nieuwe 4K-HDR smart tv aangeschaft. De Sony KD 55xf8096

Ik heb echter problemen wanneer er HDR content afgespeeld wordt. Zodra ik deze start via bv de netflix app, bestanden via de usb poort of youtube, schakelt het scherm naar een stand waarbij alles donkerder is. Wit wordt grijs, grijs wordt zwart en de beelden zijn niet goed meer zichtbaar.

Zodra ik bij de instellingen van het beeld de optie HDR uitzet, verdwijnt de donkere waas. Echter zijn de kleuren vervolgens weer erg flets.

Bij het afspelen van reguliere content zijn de issues helemaal niet aan de orde, onafhankelijk van het feit op de HDR in-of uitgeschakeld is.

Daarnaast heb ik alle beeld instellingen bijgesteld om dit probleem te verhelpen, maar niets werkt.

Backlight, lichtsensor, realiteitscreation, zwart en contrast aanpassen helderheid max, niets.

De enige optie is om bij het afspelen van HDR content de optie HDR uit te zeten.

Nu heb ik dus een gloednieuwe HDR tv, waar ik geen HDR op kan afspelen.

Dit lijkt me niet de bedoeling.

Contact gehad met o.a. sony en netflix, die verwijzen bij alle klachten naar elkaar.

Verder kreeg ik te horen dat mijn tv niet de laatste update heeft (wel dus) of dat er backlight bleeding was.

Beide klopten niet, maar ben dus nog geen stap verder.

Hebben jullie tips, trick of nog mooier, de oplossing?

Alvast bedankt!

Ronnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

@Anoniem: 1128295
Een topic kapen is niet netjes, verder in je eigen topic, Donker beeld HDR op Sony TV

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.