Beste Ziggo modem momenteel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-01-2024
Mijn vraag

Ik vroeg mij af wat het beste modem is wat Ziggo momenteel aanbied. Weet iemand dit, of heeft iemand goede ervaringen met een Ziggo modem?

Mvg, Mitch

Beste antwoord (via MitchGamer op 31-05-2018 22:45)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Lees ook eens de Het algemeen beleid door.

Je krijgt nu wel aardig wat feedback, maar de initiele vraag was nogal niet onderbouwd. Je had zelf ook wat kunnen onderzoeken, ook in de gelinkte topics staat een hoop info. Dom een vraag neergooien is niet de bedoeling.

Mocht je wat toe willen voegen, gebruik dan de edit knop: Een extra post is niet nodig, net zoals telkens de groeten doen. (Zie ook de genoemde faq)

Daarnaast: Ook al is modem X misschien beter, dat is niet perse een dealbreaker, afhankeljik van je situatie. Komt bij dat je zelf minimaal tot geen invloed hebt.

Wil je maximale performance hebben, gewoon dom in bridge op een kabeltje, dan heb je meer aan een modem met 20 downstreams. Wil je goede wifi: Dan zit er ook een hoop verschil. Die 2 hoeven niet perse samen te gaan.

De problemen met de puma6 chipset? Ja, leuk, die zijn er. De vraag is of dat voor jouw relevant is of je er tegenaan loopt.
En betreft voor een modem van Ziggo gaan zit er denk ik toch niet in...Heb altijd al die provider zooi gehad en altijd wel iets dat niet fijn is. Die intel puma chip is dus ook rotzooi. Dus denk dat ik deze keer toch voor een goeie router ga.
En waar sluit je die router dan op aan? Je hebt toch een modem nodig.

Wil je perse een all-in-one router met wifi? woon je dus in een klein appartementje? In veel gevallen is de plek van de modem (meterkast, hoekje in de woonkamer) voor een wifi accesspoint de minst gunstige situatie. Een los accesspoint op een strategisch slimme plek (of meerdere AP's) is dan de oplossing. Dat red je niet met de meest mooie dure router in de meterkast...

Er zijn ook genoegt opics te vinden over goede routers en accesspoints. Denk bij een accesspoint anno 2018 aan dingen als DFS, bandsteering, eventueel 3x3 als je clients dat aankunnen enz.

Goedkoopste optie die aan alle moderne eisen kan voldoen? De KPN wifi versterker van 50 eur.
Mooiere optie, vooral als je meerdere accesspoints nodig hebt (groter oppervlakte, geisoleerde omgeving, verdiepingen): meerdere Unifi AC accesspoints.

Kwa router: Mikrotik, Edgerouter, Unifi router, om maar wat te noemen wat een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

Daar wordt er genoeg over gepraat :)

Volgens mij heb je overigens geen keuze op het moment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 (en alle voorgaande delen)?

Wat bedoel je met "best"? Wat jij goed vindt aan iets, kan voor mij volledig onbelangrijk zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 09:01

basdej

OutSystems Consultant

Wat zijn precies je eisen aan het modem?

Beste modem is nog altijd lekker in bridge zetten en je eigen apparatuur inzetten als router, in combinatie met access points als je huis groot is.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:38
Why je kan toch helemaal niet kiezen wat je krijgt? Ik heb ooit een Cisco gehad ding deed prima zijn werk maar de interface was ruk, nu heb ik een technicolor en deze voldoet prima. (Maar die gaat straks ook in bridge i.v.m Ubiquiti project)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
wow, wat een reacties meteen, super!

Op dit moment heb ik een Ubee evw3200 modem, en de verbinding valt wel vaker weg. Nu ben ik van plan om Ziggo te bellen en te vragen voor een nieuw modem. Welk modem krijg ik dan? en zou ik kunnen kiezen?

Ik ben opzoek naar een modem die stabiele ping en snelheid geeft via kabel. Op wifi zou het fijn zijn dat deze goed werkt met meerdere apparaten tegelijk en dan fatsoendelijke snelheid levert. Dit is gwn voor thuis gebruik.

Welk modem van Ziggo raden jullie aan en als ik geen keus heb, is het modem wat zij leveren voldoende? locatie: Limburg als dat wat uit maakt.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:38
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:36:

Op dit moment heb ik een Ubee evw3200 modem, en de verbinding valt wel vaker weg. Nu ben ik van plan om Ziggo te bellen en te vragen voor een nieuw modem. Welk modem krijg ik dan? en zou ik kunnen kiezen?

Ik ben opzoek naar een modem die stabiele ping en snelheid geeft via kabel. Op wifi zou het fijn zijn dat deze goed werkt met meerdere apparaten tegelijk en dan fatsoendelijke snelheid levert. Dit is gwn voor thuis gebruik.

Welk modem van Ziggo raden jullie aan en als ik geen keus heb, is het modem wat zij leveren voldoende? locatie: Limburg als dat wat uit maakt.

Mvg, Mitch
Grote kans dat je een connectbox krijgt maar dit is niet zeker en volgens mij kan de klantenservice ook niet bepalen wat je krijgt. (Mijn schoonzusje kreeg laats een TV kasje met het oude UPC logo erop bij haar 40/4) Ze hergebruiken dus ook wat dingen zo te merken :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Hierbij meteen nog een reactie ;)

Zelf heb ik ook lange tijd de Ubee evw3200 gehad. Denk voor een jaar of 5 a 6. Tot deze vorige jaar april last had van het vaker weg vallen. Ziggo inderdaad gebeld en na 3 keer bellen hebben we een Connectbox ontvangen.

Ervaringen zover met het het modem:
+Bedraad stabiel, werkt prima ping tijden op rocketleague tussen de 8 - 24 ms op Europa, ping naar OVH Gravelines is ongeveer 23-25ms(Regio Alkmaar)
+Wifi: toen ik nog 200 mbits had, haalde ik over 5GHZ wifi in de woonkamer de volle snelheid down. Meestal was het rond de 150 a 180 mbits down, ook op zolder(houten vloeren).
+Wifi: zowel 2.4GHz en 5GHz + nog een gasten netwerk mogelijk
-Voor me gevoel minder instelmogelijkheden, maar niet rampzalig voor mij

Overal erg te vrede met het modem, en lijkt zeer instaat om geadverteerde snelheid op fatsoenlijke wijzen af te handelen.

Kwa keuze weet ik het niet, ik had me hierin niet verdiept toen ik Ziggo belde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Mvg, Mitch
Zie @MAX3400 - wat voor jou belangrijk is, kan voor de volgende geen effect geven.
Zo lees je veel over de puma6 problemen, maar ik heb daar nog nooit iets van ondervonden.

Je bent sneller 'vatbaar' voor een ddos, maar als je al persoonlijk een target zou zijn, ga je toch wel omver, vrijwel niemand heeft zoveel 'bescherming' op zijn verbindingen staan.

Hoogstwaarschijnlijk krijg je een compal, omdat ze die nu uitleveren, maar het kan zomaar een TC zijn.
Slimste is om een paar weken te testen, en dan de boel in bridge zetten, en een eigen router plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
KingHorse schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:43:
Hierbij meteen nog een reactie ;)

Zelf heb ik ook lange tijd de Ubee evw3200 gehad. Denk voor een jaar of 5 a 6. Tot deze vorige jaar april last had van het vaker weg vallen. Ziggo inderdaad gebeld en na 3 keer bellen hebben we een Connectbox ontvangen.

Ervaringen zover met het het modem:
+Bedraad stabiel, werkt prima ping tijden op rocketleague tussen de 8 - 24 ms op Europa, ping naar OVH Gravelines is ongeveer 23-25ms(Regio Alkmaar)
+Wifi: toen ik nog 200 mbits had, haalde ik over 5GHZ wifi in de woonkamer de volle snelheid down. Meestal was het rond de 150 a 180 mbits down, ook op zolder(houten vloeren).
+Wifi: zowel 2.4GHz en 5GHz + nog een gasten netwerk mogelijk
-Voor me gevoel minder instelmogelijkheden, maar niet rampzalig voor mij

Overal erg te vrede met het modem, en lijkt zeer instaat om geadverteerde snelheid op fatsoenlijke wijzen af te handelen.

Kwa keuze weet ik het niet, ik had me hierin niet verdiept toen ik Ziggo belde.
Precies het antwoord waar ik naar zocht! De connectbox, die naar mijn weten nu veel geleverd wordt zal dus voldoende moeten zijn. Welke van de 2 connectboxen heb jij? Arris of compal? Heb zelf geen idee wat het verschil is.
HKLM_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Grote kans dat je een connectbox krijgt maar dit is niet zeker en volgens mij kan de klantenservice ook niet bepalen wat je krijgt. (Mijn schoonzusje kreeg laats een TV kasje met het oude UPC logo erop bij haar 40/4) Ze hergebruiken dus ook wat dingen zo te merken :P
Dit is inderdaad wel iets wat zij doen. We zullen zien.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 14:12

P_Tingen

omdat het KAN

Hier ook een connect box, na klachten over mijn Ubee modem die 2x per week uitviel (opgelost door elke nacht via schakelklok hard te resetten). De connect box valt eigenlijk niet uit, nu 1x gereset in een half jaar tijd, toch netjes. Ontvangst is stukken beter nu, want ook op zolder doet hij het, door 2 betonnen vloeren heen :)
Het was even knutselen met de pi-hole, maar ook dat is gelukt. Je kunt nml niet veel instellen inderdaad

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:50:

Precies het antwoord waar ik naar zocht! De connectbox, die naar mijn weten nu veel geleverd wordt zal dus voldoende moeten zijn. Welke van de 2 connectboxen heb jij? Arris of compal? Heb zelf geen idee wat het verschil is.
OOO, daar vraag je wat! :*) Ik zou dat zo niet weten. :S Dat zal ik vanavond nog even voor je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
FreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Zie @MAX3400 - wat voor jou belangrijk is, kan voor de volgende geen effect geven.
Zo lees je veel over de puma6 problemen, maar ik heb daar nog nooit iets van ondervonden.

Je bent sneller 'vatbaar' voor een ddos, maar als je al persoonlijk een target zou zijn, ga je toch wel omver, vrijwel niemand heeft zoveel 'bescherming' op zijn verbindingen staan.

Hoogstwaarschijnlijk krijg je een compal, omdat ze die nu uitleveren, maar het kan zomaar een TC zijn.
Slimste is om een paar weken te testen, en dan de boel in bridge zetten, en een eigen router plaatsen
Die bescherming geef ik niet zo veel om. Na een tijdje kan ik er misschien wel een router achter zetten in bridge. mr heb het liefst gewoon dat de router functie van het modem voldoende is.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Die bescherming geef ik niet zo veel om. Na een tijdje kan ik er misschien wel een router achter zetten in bridge. mr heb het liefst gewoon dat de router functie van het modem voldoende is.

Mvg, Mitch
Dat is ook niet van toepassing op een particuliere aansluiting, zo'n ddos aanval zal eerder naar bedrijven gaan, die de boel anders inregelen ook
Maar het ging er over dat het een veel genoemd argument zou zijn, als nadeel van de connectbox, terwijl dat gewoon maar in een enkel geval een issue zou zijn.

Voor andere problemen kan je het beste even in de laatste maanden kijken bij het grote Ziggo-topic, wat al genoemd is.

TLDR;
De normale thuisgebruiker kan prima overweg met eender welk modem ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchGamer
Ik lees nu dat het verschil tussen een Arris en Compal connectbox zo klein is dat het voor mijn gebruik geen fluit uitmaakt.

Het beste is denk ik om gewoon even te bellen en dan maar kijken wat ze gaan leveren. Een connectbox zal dus voldoende zijn.

Ik zal nog wel even laten weten welke zij hebben geleverd als hij binnen is.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Niet doen!

Ik heb direct de Ubee evw3200 in bridge gezet en er een fatsoenlijke router achter gehangen.
Probleem is namelijk de Intel Puma 6 chip die in alle huidige Ziggo producten zit.

Zodra dat over is ga ik nog eens nadenken om Ziggo wel te bellen.
Zie graag de Arris SB8200 in huis (ja, ja, overkill ik weet het).

Ben al regelmatig bij de buren langsgeweest om alle Cisco/TC/Compal modem/routers goed in te stellen of te laten vervangen.
En de buren advies gegeven, dat als het niet werkt, ze gewoon de stroom er af moeten halen en er opnieuw instoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2018 15:09 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Heb sinds kort een zakelijk abo bij Ziggo. Daar werd gevraagd welke modem ik wou hebben.
De oude consumenten (ubee) of een Cisco of ConnectBox.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
DJMaze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Niet doen!

Ik heb direct de Ubee evw3200 in bridge gezet en er een fatsoenlijke router achter gehangen.
Probleem is namelijk de Intel Puma 6 chip die in alle huidige Ziggo producten zit.

Zodra dat over is ga ik nog eens nadenken om Ziggo wel te bellen.
Zie graag de Arris SB8200 in huis (ja, ja, overkill ik weet het).

Ben al regelmatig bij de buren langsgeweest om alle Cisco/TC/Compal modem/routers goed in te stellen of te laten vervangen.
En de buren advies gegeven, dat als het niet werkt, ze gewoon de stroom er af moeten halen en er opnieuw instoppen.
Hierboven wordt gezegd dat mensen geen problemen hebben met die puma 6 chip. voor mijn gebruik zal het dus goed moeten zijn. Wat is het probleem van die chip? latency en packet loss? want dat zal wel problemen leveren met gamen via kabel. of is dat alleen via wifi?

Mvg, Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
WeHoDo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:00:
Heb sinds kort een zakelijk abo bij Ziggo. Daar werd gevraagd welke modem ik wou hebben.
De oude consumenten (ubee) of een Cisco of ConnectBox.
En welke heb je gekozen?

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:24:
[...]

En welke heb je gekozen?

Mvg, Mitch
De ConnectBox, elders stond een Cisco, hiermee geen goede ervaring.
Hoewel in de CB in bridge heeft, zou het wellicht niet uitmaken welke modem ik had kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:23:
latency en packet loss? want dat zal wel problemen leveren met gamen via kabel. of is dat alleen via wifi?
Via kabel.

Hier kan je testen: http://www.dslreports.com/tools/puma6
Hier het TCP probleem: YouTube: Intel Puma 6 Issue - ICMP VS TCP

@WeHoDo waarom koos je voor een ConnectBox in bridge? Dat is best een stroom vreter om niks te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 31-05-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

DJMaze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:35:
[...]

@WeHoDo waarom koos je voor een ConnectBox in bridge? Dat is best een stroom vreter om niks te doen.
Als ik voor mijzelf spreek: Omdat ik mijn eigen router als spin in het web wil hebben. Als in b.v. de VPN van mijn router te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718429

MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:36:Op dit moment heb ik een Ubee evw3200 modem, en de verbinding valt wel vaker weg.
Dat kan ook heel goed in de kabels zitten, bv. rotte koppeling in de straatkast.

Tenzij je heel graag iets nieuws wil, bijvoorbeeld omdat je een abonnement wil dat sneller is dan je ubee aan kan, zou ik het directe probleem eerst aankaarten. Mischien dat ze voorstellen om het modem om te wisselen om het probleem op te lossen maar dat zien we dan wel weer.
Ik ben opzoek naar een modem die stabiele ping en snelheid geeft via kabel.
Kabel heeft een inherente minimumping van 4..8ms, omdat er voor elk pakket eerst toestemming om te zenden gevraagd moet worden. Die logica zit grotendeels in het head-end, dus een ander kabelmodem zal daar weinig aan veranderen. Kabel is wellicht wel stabieler dan ADSL, maar wil je lage ping, heb je glasvezel nodig. En een provider die weet wat'ie doet, en zo verder.

(Nu ik toch bezig ben: Wat je hier "snelheid" noemt is dat eigenlijk niet, het is bandbreedte, oftewel de dikte van de pijp. Zegt niet zoveel over hoe snel de data door de pijp heen schiet, dat is de latency. Vergelijk een "snelle" satellietverbinding; zoveel megabits per seconde maar een ping van mischien zelfs ettelijke seconden.)
Op wifi zou het fijn zijn dat deze goed werkt met meerdere apparaten tegelijk en dan fatsoendelijke snelheid levert. Dit is gwn voor thuis gebruik.
Persoonlijk zou ik het modem in bridge mode zetten en dan zelf voor mijn eigen netwerk zorgen, maar dat moet je helemaal zelf weten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
Anoniem: 718429 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:24:
[...]

Dat kan ook heel goed in de kabels zitten, bv. rotte koppeling in de straatkast.

Tenzij je heel graag iets nieuws wil, bijvoorbeeld omdat je een abonnement wil dat sneller is dan je ubee aan kan, zou ik het directe probleem eerst aankaarten. Mischien dat ze voorstellen om het modem om te wisselen om het probleem op te lossen maar dat zien we dan wel weer.

[...]

Kabel heeft een inherente minimumping van 4..8ms, omdat er voor elk pakket eerst toestemming om te zenden gevraagd moet worden. Die logica zit grotendeels in het head-end, dus een ander kabelmodem zal daar weinig aan veranderen. Kabel is wellicht wel stabieler dan ADSL, maar wil je lage ping, heb je glasvezel nodig. En een provider die weet wat'ie doet, en zo verder.

(Nu ik toch bezig ben: Wat je hier "snelheid" noemt is dat eigenlijk niet, het is bandbreedte, oftewel de dikte van de pijp. Zegt niet zoveel over hoe snel de data door de pijp heen schiet, dat is de latency. Vergelijk een "snelle" satellietverbinding; zoveel megabits per seconde maar een ping van mischien zelfs ettelijke seconden.)

[...]

Persoonlijk zou ik het modem in bridge mode zetten en dan zelf voor mijn eigen netwerk zorgen, maar dat moet je helemaal zelf weten verder.
Ik ben er nu inderdaad over na aan het denken om het huidige Ubee modem gewoon in bridge te zetten met een fijne router erachter. Enige tips voor een geschikte router voor rond de €100? Liefst nog wat goedkoper. Hoef niet veel instellingen te hebben, alleen stabiele wifi verbinding voor meerdere apparaten en goede mbps. Zowel 2.4ghz en 5ghz zou wel fijn zijn.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:40:
Hoef niet veel instellingen te hebben, alleen stabiele wifi verbinding voor meerdere apparaten en goede mbps. Zowel 2.4ghz en 5ghz zou wel fijn zijn.
Denk niet dat je die onder de €100 vindt. Hoe meer apparaten op de WiFi hoe krachtiger de WiFi moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
DJMaze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:06:
[...]

Denk niet dat je die onder de €100 vindt. Hoe meer apparaten op de WiFi hoe krachtiger de WiFi moet zijn.
Een tp-link of asus router voor rond de €100 moet toch wel voldoende zijn? Met meerdere apparaten bedoel ik het tv kastje, mobiele telefoons en laptops die alleen browsen. 1 vaste pc waarop games worden gespeeld en gedownload (via kabel)

ik zou ook nog de apparaten kunnen verdelen over 2.4ghz en 5ghz als dat nodig is, is voor mij geen probleem.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:40:
[...]

Enige tips voor een geschikte router voor rond de €100? Liefst nog wat goedkoper. Hoef niet veel instellingen te hebben, alleen stabiele wifi verbinding voor meerdere apparaten en goede mbps. Zowel 2.4ghz en 5ghz zou wel fijn zijn.

Mvg, Mitch
Altijd lastig tips. Zelf ben ik een fan van Asus met Merlin software.
Misschien is hardware info ook een mooi punt om te beginnen

https://nl.hardware.info/...o1GmTZKvSbL2Dzad1pEsVzXDQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
210667 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Altijd lastig tips. Zelf ben ik een fan van Asus met Merlin software.
Misschien is hardware info ook een mooi punt om te beginnen

https://nl.hardware.info/...o1GmTZKvSbL2Dzad1pEsVzXDQ
Begrijp ik helemaal dat dat lastig is. Misschien is het ook een overbodige vraag. Weet zelf wel wat af van die dingen en ben goed in vergelijken en zoeken op het internet naar producten. TP-link archer C7 lijkt al genoeg te zijn. De snelheden en instellingen maak ik mij niet zon zorgen om. het is vooral de stabiliteit en bereik wat belangrijk is voor mij.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
[b]MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:50
Even gekeken hier staat een Compal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:39:
[...]

TP-link archer C7 lijkt al genoeg te zijn. De snelheden en instellingen maak ik mij niet zon zorgen om. het is vooral de stabiliteit en bereik wat belangrijk is voor mij.
Goede keus. Nette prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
Ik lees al dat die C7 niet zo stabiel is...dus ik ben verder aan het kijken, misschien toch net over de €100.

-D-Link EXO AC1900 MU-MIMO Wi-Fi Router DIR-878
-Linksys EA8300 Max-Stream AC2200 Tri-band Wi-Fi-Router

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi Mitch, Groetjes van Hackus :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
Hackus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:25:
Hi Mitch, Groetjes van Hackus :P
En waar heb ik dat aan te danken?
Ik gok op mijn vriendelijke groeten bij alle berichten lol.

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Ik lees al dat die C7 niet zo stabiel is...dus ik ben verder aan het kijken, misschien toch net over de €100.

-D-Link EXO AC1900 MU-MIMO Wi-Fi Router DIR-878
-Linksys EA8300 Max-Stream AC2200 Tri-band Wi-Fi-Router
Zoals gezegd: Lastig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
Laten we het simpel houden: TP-link of asus voor rond de €100 (max 115 ofzo). stabiel en redelijk ver bereik op 2,4ghz, 5ghz is geen must. Snelheden maak ik me geen zorgen om. Wat raden jullie aan?

Mvg, Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Ik heb zelf zo'n oude Ubee met maar 1 LAN poort, die dus altijd automatisch in bridge staat. Ooit gekocht op Marktplaats voor 7 euro dacht ik, jaartje geleden kon je die gewoon nog zelf activeren met je activatiecode. Nooit maar dan ook nooit problemen mee. Daarvoor een Cisco Wi-Fi modem, ik dacht een 3928, die moest je best vaak een herstart geven of de Wi-Fi was traag.

Ooit is de adapter een keer stuk gegaan, maar die kan je zo ergens halen. Ik hoop dat ik deze zo lang mogelijk kan blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

MitchGamer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Laten we het simpel houden: TP-link of asus voor rond de €100 (max 115 ofzo). stabiel en redelijk ver bereik
Aangezien ik een Asus fan ben zou ik eens naar deze kijken:

https://www.routercenter..../asus-rt-ac68u-zwart.html

30 euro cashback. Zit je op de 110 euro.

Maar normaal gesproken doe ik dit niet.. ;)

En aangezien je kennelijk niet zoveel eisend bent lijkt mij de CB van Ziggo [compal] ook prima. Ik althans had daar nooit problemen mee. Prima wifi bereik en stabiel. Scheelt je weer geld.. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 210667 op 31-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
210667 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Aangezien ik een Asus fan ben zou ik eens naar deze kijken:

https://www.routercenter..../asus-rt-ac68u-zwart.html

30 euro cashback. Zit je op de 110 euro.

Maar normaal gesproken doe ik dit niet.. ;)

En aangezien je kennelijk niet zoveel eisend bent lijkt mij de CB van Ziggo [compal] ook prima. Ik althans had daar nooit problemen mee. Prima wifi bereik en stabiel. Scheelt je weer geld.. ;)
Die asus is wel een goede optie ja... Ben ook aan het kijken voor de tp-link C9. Zijn beide wat duurder maar ik denk erover na.

En betreft voor een modem van Ziggo gaan zit er denk ik toch niet in...Heb altijd al die provider zooi gehad en altijd wel iets dat niet fijn is. Die intel puma chip is dus ook rotzooi. Dus denk dat ik deze keer toch voor een goeie router ga.

Mvg, Mitch

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51

Je krijgt nu wel aardig wat feedback, maar de initiele vraag was nogal niet onderbouwd. Je had zelf ook wat kunnen onderzoeken, ook in de gelinkte topics staat een hoop info. Dom een vraag neergooien is niet de bedoeling.

Mocht je wat toe willen voegen, gebruik dan de edit knop: Een extra post is niet nodig, net zoals telkens de groeten doen. (Zie ook de genoemde faq)

Daarnaast: Ook al is modem X misschien beter, dat is niet perse een dealbreaker, afhankeljik van je situatie. Komt bij dat je zelf minimaal tot geen invloed hebt.

Wil je maximale performance hebben, gewoon dom in bridge op een kabeltje, dan heb je meer aan een modem met 20 downstreams. Wil je goede wifi: Dan zit er ook een hoop verschil. Die 2 hoeven niet perse samen te gaan.

De problemen met de puma6 chipset? Ja, leuk, die zijn er. De vraag is of dat voor jouw relevant is of je er tegenaan loopt.

Wil je perse een all-in-one router met wifi? woon je dus in een klein appartementje? In veel gevallen is de plek van de modem (meterkast, hoekje in de woonkamer) voor een wifi accesspoint de minst gunstige situatie. Een los accesspoint op een strategisch slimme plek (of meerdere AP's) is dan de oplossing. Dat red je niet met de meest mooie dure router in de meterkast...

Er zijn ook genoegt opics te vinden over goede routers en accesspoints. Denk bij een accesspoint anno 2018 aan dingen als DFS, bandsteering, eventueel 3x3 als je clients dat aankunnen enz.

Goedkoopste optie die aan alle moderne eisen kan voldoen? De KPN wifi versterker van 50 eur.
Mooiere optie, vooral als je meerdere accesspoints nodig hebt (groter oppervlakte, geisoleerde omgeving, verdiepingen): meerdere Unifi AC accesspoints.

Kwa router: Mikrotik, Edgerouter, Unifi router, om maar wat te noemen wat een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
DJSmiley schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:57:

[...]

Ik moet toegeven dat het inderdaad een niet doordachte post is. Ik dacht dat het een vrij simpele vraag was maar nu ik erover nadenk was het dat niet i.v.m. de verschillende needs van iedere gebruiker. Onderzoek had ik wel gedaan vantevoren maar niet gemeld, wat misschien wel handig was geweest.

Uiteindelijk zoals je misschien hebt gelezen weet ik niet goed wat ik nu wil. Momenteel gebruik ik een Ubee evw3200 modem, waarvan de router functie niet goed werkt. Waarschijnlijk is de beste optie voor mij om een goede router (zoals de TP-link C9) achter de Ubee te zetten (bridge). Ik wil geen repeater of iets dergelijks, gewoon 1 fatsoendelijke router.

Bedankt voor je tips. Ik zal eens gaan kijken naar de genoemde merken en het zelf verder uitzoeken, want dat moet wel lukken met wat computer kennis.

De vraag in dit topic is dus eigenlijk overbodig gebleken gezien de uitkomst, dus excuses hiervoor. Ik wil wel iedereen bedanken voor de snelle en goede feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 13:54
Ik heb een tijd terug Ziggo gebeld voor mijn ouders.

Aangegeven dat ik gehoord heb dat er een kinky nieuwe Ziggo box was (ConnectedBox). Een box die wel goeie WiFi kon leveren.

Engineer gaf toen aan dat mijn ouders inderdaad nog een ouder modem (Ubee) hadden. Hij ging regelen dat we een ConnectedBox kregen.

Dus geen idee of het toeval is dat het uiteindelijk een ConnectedBox is geworden of dat ze toch ergens iets kunnen aanvinken.

ConnectedBox draait super stabiel. Heeft nog nooit een reboot nodig gehad. Dit heb ik bij andere modems wel gehad. Hij valt echt alleen maar uit als Ziggo zelf onderhoud uitvoert.

Daarnaast nog even getest of we wilden bridgen. Maar dat hebben we weer uit laten zitten. Interne WiFi van dat ding voldoet prima voor mijn ouders. Ping ging maar een fractie omlaag door bridge modus uit te zetten. Snelheid bleef gelijk.

Met als voordeeld dat er minder energie wordt verbruikt (1 i.p.v. 2 apparaten) en Ziggo eventueel kan helpen met verstoringen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
Alpha89 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:27:
Ik heb een tijd terug Ziggo gebeld voor mijn ouders.

Aangegeven dat ik gehoord heb dat er een kinky nieuwe Ziggo box was (ConnectedBox). Een box die wel goeie WiFi kon leveren.

Engineer gaf toen aan dat mijn ouders inderdaad nog een ouder modem (Ubee) hadden. Hij ging regelen dat we een ConnectedBox kregen.

Dus geen idee of het toeval is dat het uiteindelijk een ConnectedBox is geworden of dat ze toch ergens iets kunnen aanvinken.

ConnectedBox draait super stabiel. Heeft nog nooit een reboot nodig gehad. Dit heb ik bij andere modems wel gehad. Hij valt echt alleen maar uit als Ziggo zelf onderhoud uitvoert.

Daarnaast nog even getest of we wilden bridgen. Maar dat hebben we weer uit laten zitten. Interne WiFi van dat ding voldoet prima voor mijn ouders. Ping ging maar een fractie omlaag door bridge modus uit te zetten. Snelheid bleef gelijk.

Met als voordeeld dat er minder energie wordt verbruikt (1 i.p.v. 2 apparaten) en Ziggo eventueel kan helpen met verstoringen op afstand.
Ik kan mij best voorstellen dat jouw ouders tevreden zijn met de connectbox. Voor normaal gebruik zoals tv kijken, internetten zal dit modem voldoende zijn. Maar ik game redelijk veel en heb daarom geen zin in packetlosses en latency problemen ivm de intel puma 6 chip.

Ik zet dus liever een eigen router achter mijn huidige Ubee modem, die geen intel puma 6 chip heeft. Wel goed om te horen dat het bij jouw ouders prima werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
DJMaze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Via kabel.

Hier kan je testen: http://www.dslreports.com/tools/puma6
Hier het TCP probleem: YouTube: Intel Puma 6 Issue - ICMP VS TCP

Stroomverbruik wist ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
WeHoDo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:55:
[...]
Stroomverbruik wist ik helaas niet.
Die 11,5 W zal je niet verarmen ... dat is bij 24u/d tussen de 25/30€ op jaarbasis
Ik denk dat er energieslurpers in huis zijn, die ongemerkt meer verbruik hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
FreshMaker schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:14:
[...]

Die 11,5 W zal je niet verarmen ... dat is bij 24u/d tussen de 25/30€ op jaarbasis
Ik denk dat er energieslurpers in huis zijn, die ongemerkt meer verbruik hebben
11,5 wat extra of is dit wat de CB zelf verbruikt. De Cisco zal dan wellicht 8 W verbruiken?
Dus het verschil is dan 3 tot 4 W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat deze verbruikt, geen idee wat de Cisco doet
Pagina: 1