Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-02 13:13
quote:
knakworst schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:53:
Vermakelijk artikel over iPhone X kopie.

https://www.androidauthor...ne-x-similarities-872710/

Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens, de notch en de camera lay-out zijn exact hetzelfde.
Alleen al de titel brengt een cynische glimlach op mijn gezicht: "The Xiaomi Mi 8 is the iPhone X clone nobody wanted: How did we get here?"

Ik ben niet eens begonnen om het artikel omdat ik het al niet eens serieus neem vanwege de titel.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12-01 11:15
quote:
Frozenhands schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Alleen al de titel brengt een cynische glimlach op mijn gezicht: "The Xiaomi Mi 8 is the iPhone X clone nobody wanted: How did we get here?"

Ik ben niet eens begonnen om het artikel omdat ik het al niet eens serieus neem vanwege de titel.
alleen laatste regels zijn de moeite waard. De schrijver bedoeld te zeggen, zon grote organisatie als Xiaomi is zou niet moeten willen kopieren maar zelf met innovatie komen.

Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens, maar he, beter goed gekopieerd dan slecht bedacht 8)7

• Frozenhands
quote:
Jacques112 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:51:
[...]
alleen laatste regels zijn de moeite waard. De schrijver bedoeld te zeggen, zon grote organisatie als Xiaomi is zou niet moeten willen kopieren maar zelf met innovatie komen.

Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens, maar he, beter goed gekopieerd dan slecht bedacht 8)7
Ik zie nog steeds niet echt meerwaarde om het artikel te lezen, misschien een idee om een stukje uit het artikel te plaatsen volgende keer? Daarnaast, elke telefoonproducent kopieert van elkaar of maken gebruik van bestaande technieken. Apple is totaal niet de trendsetter in mijn ogen.

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:01
om “there’s only so many smartphone designs possible” als argument te ontkrachten laten ze een mobieltje zien met gigantische bezels en scherpen hoeken wat niet prettig vast houd.
Sowieso houd ik mij totaal niet bezig met Apple dus leg ik die link sowieso niet :+. Al voel ik me er wel prettiger bij als hij er niet op leek. Achja :P .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jacques112
Maar ik baal als een stekker dat ik niet kan vinden wanneer de Explorer Edition in de verkoop gaat

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:19
quote:
Jacques112 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:29:
Maar ik baal als een stekker dat ik niet kan vinden wanneer de Explorer Edition in de verkoop gaat
Precies!!! Dat is veel belangrijker dan of de Mi8 al dan niet op een iPhone lijkt 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:10

13art

Moderator Mobile
Modbreak:
Berichten over bestellingen, winkels, vervoerders ed horen in het levertijden topic. Graag hier op letten. Heb een paar berichten verplaatst.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozenhands
quote:
Jacques112 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Ik heb heel even getwijfeld over de mi 8, maar ga gewoon wachten op de EE

Gearbest kan binnen nu en enkele dagen beginnen volgens mijn contact daar( NIET de EE uiteraard)
Ik heb eigenlijk hetzelfde en wacht rustig tot dat de EE versie uitkomt voor onze markt. Dan kan ik hem drie keer bestellen namelijk, want twee vrienden willen het toestel ook al hebben haha. 8)7

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-02 18:45
quote:
Jacques112 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:29:
De vraag is waarom er nog geen enkele EE hands-on te vinden zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:15
quote:
beyazz06 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:12:
[...]

De vraag is waarom er nog geen enkele EE hands-on te vinden zijn..
Omdat die nog niet officieel in de verkoop is gegaan, zelfs in China niet.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Frozenhands schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Het is eigenlijk een best goed artikel. De overeenkomsten zijn ook wel bizar, zeker als je naar de AR-emojs kijkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozenhands
quote:
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Het is eigenlijk een best goed artikel. De overeenkomsten zijn ook wel bizar, zeker als je naar de AR-emojs kijkt.
Oh hou toch op, alleen de titel is gewoon al om punten te scoren op de Google search engine. De inhoud kan je gewoon al niet serieus nemen erdoor, goede punten/overeenkomsten of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
quote:
Frozenhands schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:09:
[...]

Oh hou toch op, alleen de titel is gewoon al om punten te scoren op de Google search engine. De inhoud kan je gewoon al niet serieus nemen erdoor, goede punten/overeenkomsten of niet.
Tja goede punten overeenkomen is wat anders dan een bijna 1:1 kopie. Zelfs de kleurstelling van de introductie wallpaper is hetzelfde ;) neemt niet weg dat ik het een mooi toestel vind overigens ; het stoort mij in geen opzicht. Het is echter een niet geheel onterecht artikel. Hoewel de titel misschien te negatief klinkt voor de kwaliteit van de telefoon zelf. Bovendien kan het ook niet echt een verrassing zijn. Het is bij meerdere producten wel duidelijk waar Xiaomi zijn inspiratie vandaan haalt, tot op de Xiaomi stores na.

WouterL wijzigde deze reactie 08-06-2018 10:20 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:40

GS88

π raat

Prijzen horen in het prijzen en levertijden topic, mag je daar nogmaals plaatsen (y)

De SD710 zal denk ik iig iets beter presteren dan de SD660, dus qua prestaties bijna zo goed als de SD835?

13art wijzigde deze reactie 08-06-2018 12:36 (39%)

Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-02 12:06

dafz0r

mas bac

quote:
GS88 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:29:
[mbr]Prijzen horen in het prijzen en levertijden topic, mag je daar nogmaals plaatsen (y) [/]

De SD710 zal denk ik iig iets beter presteren dan de SD660, dus qua prestaties bijna zo goed als de SD835?
als ze daar dan nog een flagship camera inkrijgen zou het toppie zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:45
quote:
ChinaGeek schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:
[...]

In de praktijk is gebleken dat dat nog nooit gebeurd is.
Ik heb het niet over pogingen om te proberen banden bij toestellen aan te zetten, terwijl de antenne ongeschikt is. Je moet wel goed lezen. Je leest al dan niet bewust over dat hardwareverhaal heen.

Zolang onbekend is hoe het hier zit, laat ik het open. Het is mogelijk dat al die toestellen identiek zijn om de kosten te drukken. Je moet niet vergeten dat Xiaomi nu pas hoog inzet op de Westerse markt, waardoor het best mogelijk is dat het bedrijf allround onderdelen heeft gebruikt.

Wat overigens ook heel goed mogelijk is, is dat de SE variant niet bedoelt is voor onze markt, waardoor dat toestel met opzet gelimiteerd is betreft 4G in het Westen. De Global version gaat volgens de specs op gearbest niet verder dan FDD-LTE band 8.

ABD wijzigde deze reactie 08-06-2018 14:06 (43%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-02 22:20
quote:
ABD schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Ik heb het niet over pogingen om te proberen banden bij toestellen aan te zetten, terwijl de antenne ongeschikt is. Je moet wel goed lezen. Je leest al dan niet bewust over dat hardwareverhaal heen.

Zolang onbekend is hoe het hier zit, laat ik het open. Het is mogelijk dat al die toestellen identiek zijn om de kosten te drukken. Je moet niet vergeten dat Xiaomi nu pas hoog inzet op de Westerse markt, waardoor het best mogelijk is dat het bedrijf allround onderdelen heeft gebruikt.

Wat overigens ook heel goed mogelijk is, is dat de SE variant niet bedoelt is voor onze markt, waardoor dat toestel met opzet gelimiteerd is betreft 4G in het Westen. De Global version gaat volgens de specs op gearbest niet verder dan FDD-LTE band 8.
Ik lees prima. Dergelijke theoretische verhalen snijden weinig hout als de praktijk anders blijkt te zijn.

• Jacques112
Wat ik me ineens afvraag he. Als je de CN of Global versie krijgt...
Moeten we dan weer via omwegen weer de play store etc toevoegen, en weer de bootloader unlocken zoals ik al eerder heb gedaan met Mi 5 en de 5s?

Of komt dit er standaard bij als er een global versie is?

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:55

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Jacques112 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:39:
Moeten we dan weer via omwegen weer de play store etc toevoegen, en weer de bootloader unlocken zoals ik al eerder heb gedaan met Mi 5 en de 5s?

bij global heb je wel playstore (en andere google services) en bij china versie niet.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• bottR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-01 09:53
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste reviews van de gebruikelijke kanalen en websites.
Dat is wel iets wat me enorm tegenvalt van Xiaomi in dit opzicht, hebben ze bij de buren van Oppo (OnePlus) toch veel beter in de smiezen.

Van de Oneplus 6 verschenen er over het hele internet hands-on first looks een week voor de release. Veel grote websites en youtubekanalen waren een review sample opgestuurd. Al deze sources hadden de dag voor de release doorgaans hun uitgebreide review klaar of het volgende in de week van de release.

Inmiddels 6 dagen na de Chinese release van de Mi 8 en een dergelijke review als van zijn natuurlijke concurrent de OnePlus 6 heb ik nog niet voorbij zien komen. Heeft er bij Xiaomi dan helemaal niemand zoiets gehad van: "Hmm, misschien moeten we een paar review samples uitdelen"?

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:01
quote:
bottR schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:25:
Heeft er bij Xiaomi dan helemaal niemand zoiets gehad van: "Hmm, misschien moeten we een paar review samples uitdelen"?
Ik zat daar ook wel een beetje op te wachten inderdaad. Maar misschien heeft het te maken met de focus op hun thuisland?

• Newday
  • Laatst online: 22-02 09:40
quote:
psyy138 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:04:
[...]

bij global heb je wel playstore (en andere google services) en bij china versie niet.
Ik heb net iemand gevraagd er één mee te nemen uit China.
Er waren toch wel workarounds om de playstore er op te zetten? (ik had dat vroeger tenminste wel eens gedaan bij een oudere mi)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
quote:
Newday schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:07:
[...]

Er waren toch wel workarounds om de playstore er op te zetten? (ik had dat vroeger tenminste wel eens gedaan bij een oudere mi)
Vast wel, ik zou zelf ook gewoon een chinese versie kopen. Ik wacht nog even tot ze goed verkrijgbaar zijn en wat reviews zijn verschenen.

Ik zou zelf de bootloader unlocken en MIUI EU erop zetten.

https://technonow.in/2018/06/root-xiaomi-mi-8/

Edit:

Eerste serieuzere review op youtube:
YouTube: Xiaomi Mi 8 Unboxing & Hands-On Review (English)

Tiwazz wijzigde deze reactie 11-06-2018 22:08 (12%)

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Tiwazz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Vast wel, ik zou zelf ook gewoon een chinese versie kopen. Ik wacht nog even tot ze goed verkrijgbaar zijn en wat reviews zijn verschenen.

Ik zou zelf de bootloader unlocken en MIUI EU erop zetten.

https://technonow.in/2018/06/root-xiaomi-mi-8/
of gewoon de global rom als die uit is, Nederlands zit er tegenwoordig toch in en dat is voor de meeste de keuze om voor xiaomi.eu te kiezen. In ieder geval dat was de enige reden voor mij.
quote:
zeer goed kanaal, had hem straks ook al gezien.
Maar ben meer benieuwd naar reviews over 2-4 weken welke al even in gebruik zijn.

• Jacques112
quote:
[...]

Ik weet niet hoe of wat, maar hij mag er ook wel 1 voor mij meenemen, mits de prijs normaal is :P

En hier is je tut voor playstore etc : http://en.miui.com/thread-2824236-1-1.html

Jacques112 wijzigde deze reactie 12-06-2018 01:39 (9%)

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

quote:
[...]

quote:
Jacques112 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:38:
[...]

Ik weet niet hoe of wat, maar hij mag er ook wel 1 voor mij meenemen, mits de prijs normaal is :P

En hier is je tut voor playstore etc : http://en.miui.com/thread-2824236-1-1.html
Kun je net zo goed voor iedereen hier iets meenemen _/-\o_ 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 22:37
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:26:
[...]

[...]

Graag! Hele koffer vol met Xiaomi Mi's :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Newday
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:26:
[...]

[...]

Ik ben al blij als er eentje gaat lukken :)
Ik heb begrepen dat er vandaag "flash sale" was waarbij alles weer snel weg was, ik wou eigenlijk de 128GB maar volgens zeggen is de 256GB beter beschikbaar komende week, even afwachten.

Edit: leuke review hier met eerste indrukken:

Newday wijzigde deze reactie 12-06-2018 13:48 (24%)

• Tiwazz
Ik zit zelf te denken om het 64GB model te gaan omdat ik nu 16GB heb en dat meestal voldoende is, soms net te krap.

Ik zet geen lokale video of muziek bestanden op het toestel enkel streaming. Zie ik iets over het hoofd of is 64GB sneller vol dan ik nu denk?

• Jacques112
quote:
Tiwazz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:18:
Ik zit zelf te denken om het 64GB model te gaan omdat ik nu 16GB heb en dat meestal voldoende is, soms net te krap.

Ik zet geen lokale video of muziek bestanden op het toestel enkel streaming. Zie ik iets over het hoofd of is 64GB sneller vol dan ik nu denk?
Mijn ervaring is als je de telefoon gaat rooten( kraken ) en er dus andere software op gaat zetten, ik dan wel een enorme piek in opslag nodig heb.

Maar als je dit niet doet, en alleen streamt...

• Newday
quote:
Tiwazz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:18:

Ik heb op dit moment ook 16GB en dat is net genoeg dus 64GB is meer dan genoeg.

Redenen voor mij om toch voor meer opslag te gaan:
- als ik met deze telefoon net zo lang ga doen als met mijn huidige (4 jaar) dan zal ook 64 GB langzaam vol gaan lopen, apps worden ook steeds groter
- op de telefoon die ik nu heb (HTC M8) worden foto's opgeslagen op mijn SD kaart, dat zal bij de Mi8 niet kunnen, plus dat de bestandsgrootte van de foto's wel een stuk groter zullen zijn (12MP camera t.o.v. 4MP nu)

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-02 10:29

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
Jacques112 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:39:

Geen probleem als de Global rom uitkomt.
Als er een Global versie is uitgekomen, dan is er ook een Global rom.

We zit vermoedelijk 6 weken tussen de CN en Global rom (als ik zo de historie van de rom's goed heb).
In de tussentijd kun je alles via de Xiaomi store downloaden, apps sideloaden, Google play op je toestel zetten of aan de gang met unlocken en de Xiaomi.eu rom erop zetten zoals je eerder bij de Mi5 deed.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Tiwazz
Maar de Mi8 heeft zo ie zo toch ondersteuning voor band 20, ook de chinese? Dat is wat ik op de sites aan specificaties zie.

Niet dat ik daar weinig waarde aan hecht, over het t-mobile netwerk gaat het prima zonder.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
Tiwazz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:09:
Maar de Mi8 heeft zo ie zo toch ondersteuning voor band 20, ook de chinese? Dat is wat ik op de sites aan specificaties zie.

Niet dat ik daar weinig waarde aan hecht, over het t-mobile netwerk gaat het prima zonder.
De Mi8 en Mi8EE hebben die ondersteuning wel.
De Mi8s (i) heeft Band 20 niet.

https://www.mi.com/mi8/specs/
https://www.mi.com/mi8i/specs/

• Tiwazz
@Kiswum
Precies, bedankt voor de bevestiging.
Heel stom dat ik niet gedacht heb om op de mi site te kijken maar wel op die van retailers 8)7 .

Buiten een Global ROM die met de Mi8 Global geleverd gaat worden is er dan geen verschil volgens mij.
Binnenkort toch maar eens een bestelling plaatsen, in het levertijden topic is een interessante verkoper opgedoken.

Enige wat ik jammer vind is dat door de breedte van de notch weinig ruimte is voor notificatie iconen of zelfs de batterij percentage die verborgen is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ja retailers zetten er vaak maar wat bij, zonder de feiten daarna aan te passen. In dit geval klopt het dus wel ;)

Verschil tussen een Global telefoon en Chinese telefoon:
Officiële Xiaomi EU stekker
Global rom (+Google Play) vanaf de release
Engelse beschrijving op de doos
Engelse handleiding
Nagenoeg altijd band 20 / 800MHz ondersteuning
Komt veel later uit dan de Chinese versie (komt vaak op hetzelfde moment uit als een persevenement die in India of een ander land buiten China wordt gehouden).
Vaak een iets hogere prijs dan de CH versie, dit komt door de reseller, niet door Xiaomi.
Het blijft onbekend of er een Global variant komt, hier is geen peil op te trekken.

offtopic:
Tipje: Let op met verkopers, bestel pas nadat iemand uit je omgeving (of op Tweakers) heeft geverifieerd dat het een betrouwbare telefoon is zonder bloatware.

Alvast veel plezier met je aankoop!

• Officier-Dries
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 03-07-2018

• hannez80
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-02 21:52

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:47
Mooi toestel voor het geld, maar weer jammer van die camera :'(
Helaas is Xiaomi op camera level nog niet waar de concurrenten zoals Samsung Apple Google en Huawei al zijn .

Anders had het misschien wel een goede concurrent kunnen zijn voor mijn P20 Pro .
quote:

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
diquan2001 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:32:
Helaas is Xiaomi op camera level nog niet waar de concurrenten zoals Samsung Apple Google en Huawei al zijn .

Anders had het misschien wel een goede concurrent kunnen zijn voor mijn P20 Pro .

[...]
Van het geld voor 1 P20 Pro kun je 3 Mi 8 SE's kopen...

• diquan2001
Dat zou kunnen.
Maar vind dat niet zo een eerlijke vergelijking qua specs.
quote:
wimjongil schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Van het geld voor 1 P20 Pro kun je 3 Mi 8 SE's kopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-02 12:36
quote:

[...]
in Dxomark staat de Mi8 toch wel op 99 punten gelijk aan de s9 plus. Gewoon meerd dan prima camera. Kan uiteraard niet tippen aan de 20 pro, want dat is de beste smartphone camera nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:

Dit is de SE de Mi8 heeft een stuk betere camera

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:39
quote:
diquan2001 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:02:
Dat zou kunnen.
Maar vind dat niet zo een eerlijke vergelijking qua specs.

[...]
8)7 8)7

Waarom vergelijk je het dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
quote:
P. vd Loo schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:52:
[...]

in Dxomark staat de Mi8 toch wel op 99 punten gelijk aan de s9 plus. Gewoon meerd dan prima camera. Kan uiteraard niet tippen aan de 20 pro, want dat is de beste smartphone camera nu.
Dxomark 8)7

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-02 12:36
quote:
Ossi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:55:
[...]

8)7 8)7

Waarom vergelijk je het dan?
als jij een betere benchmark weet dan hoor ik het graag van je kerel

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:39
quote:
P. vd Loo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:11:
[...]

als jij een betere benchmark weet dan hoor ik het graag van je kerel
Volgens mij reageer jij op de verkeerde.

Ik reageer op @diquan2001, die vindt dat de camera minder is dan zijn P20 pro. Als ie vervolgens te horen krijgt dat deze 3x zo goedkoop is dan vindt ie dat geen eerlijk vergelijk... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafz0r

dafz0r

mas bac

spijtig dat de EIS en OIS van de MI8 (nog) niet op punt staat. Dan zouden de resultaten duidelijk zijn in low light ook. De oneplus is op alle gebied een betere telefoon dan den MI8 behalve die rare wazige film op 4k film en foto's.
(dit is gebaseerd op informatie van alle reviews van 'te betrouwen' channels, niet op eigen ervaring)
Hier is zo wat de samenvatting van dingen die mij interesseren
  • OS: OP is veel closer bij stok met leuke tweaks. MIUI10 komt wel opzetten
  • Scherm: OP heeft deeper blacks
  • Video: OP is stabieler maar minder scherp. MI8 is scherper en focust beter maar niet stabiel. Low light video is MI8 beter. OP heeft 4k 60FPS
    Op beiden is de audio niet top maar de MI8 is echt slecht. Reports zeggen dat dit gefixt is in MIUI10
  • Selfie: Zowel foto als video wint de OP
  • Foto: OP is beter in low light (veel minder noise) maar heeft focus issues. MI8 neemt scherpere Dagfotos en heeft betere zoom
  • Lader: Dash charge wint maar Quick Charge 4 komt opzetten. (niet bijgeleverd)
  • Notch: kleiner op OP en software is er beter op voorzien (vallen geen items af enzo
  • Prijs: eens de prijzen stabilizeren zou de MI8 moeten winnen. Nu lopen ze gelijk (voor de 6gb/128 uit china te bestellen)

dafz0r wijzigde deze reactie 18-06-2018 11:12 (4%)

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 22:37
quote:
dafz0r schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:09:
  • Scherm: OP heeft deeper blacks
Ik snap je punten grotendeels, maar hoe kan OnePlus "deeper blacks" hebben? Beide toestellen hebben Amoled schermen waarbij pixels zichzelf kunnen uitschakelen.

• diquan2001
Ja dit is eigenlijk wat ik bedoelde zag pas later dat het om de SE versie ging van de Mi 8 mijn fout 8)7

Maar nu zie ik toch dat de gewone Mi 8 en de EX zelfde zijn qua camera dus toch niet zo goed als de Oneplus 6.

Dat vind ik wel jammer had echt wel beter verwacht van Xiaomi maar toch weer de camera die het niet aankan .
quote:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:08
Mijn mi 8 is binnen 12 op de bus met dhl express net binnen. zonder bijkomende kosten.

Device is echt een mooi toestel groot scherm en snel als je reeds een xiaomi hebt is de mi mover de tool om alles over te zetten. accounts etc alles over in wifi speed. de oude redmi 3 doet het nog prima maar dit is wel wat anders. alles weer super snel. voor het geld ruim tevreden. als er nog een SD-Card in zou zitten dan was het helemaal top. voor backup etc is dat altijd handig.
ik heb de mi 8 128gb versie chinees.

kwam in een gesealde doos. taal chinees. dit was simpel om te zetten in Engels. google play uit de mi store. en van uit google play de nl keyboard en US er op en klaar.

chineese meuk er af. er zit nog geen global rom op en miui 10. ik heb veel xiaomi spullen dus de mi apps zijn wel handig.

top toestel. overige instellingen moet ik nog even afstemmen.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:23
Waar heb je het toestel gekocht? @rob2011

Jammer dat de interface nog niet aangepast is op de notch batterij percentage nog niet mogelijk om toe te voegen.
Hopelijk is dit met miui 10 verholpen.

Bassbounce wijzigde deze reactie 19-06-2018 07:12 (113%)

Huidige Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rob2011
quote:
Bassbounce schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 06:30:
Waar heb je het toestel gekocht? @rob2011

Jammer dat de interface nog niet aangepast is op de notch batterij percentage nog niet mogelijk om toe te voegen.
Hopelijk is dit met miui 10 verholpen.
Aliexpress mi store en de dhl optie $26 extra toestel kost mij totaal €545

Grappig is dat er timelaps en slowmotion op de camera zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafz0r

dafz0r

mas bac

quote:
MitchellHearth schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Ik snap je punten grotendeels, maar hoe kan OnePlus "deeper blacks" hebben? Beide toestellen hebben Amoled schermen waarbij pixels zichzelf kunnen uitschakelen.
Er is een vergelijkingsvideo op techtablets. Ligt niet aan het scherm maar eerder aan de manier waarop het glas erop bevestigd is.
Hier gaat hij er dieper op in (wel met de SE versie maar zelfde opmerking al gemaakt over MI8)
YouTube: Xiaomi Mi 8 SE - 3 Days Later. Battery Life, Bugs, PUBG High Setting...

dafz0r wijzigde deze reactie 19-06-2018 09:56 (28%)

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-02 23:32
quote:
rob2011 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:19:
Mijn mi 8 is binnen 12 op de bus met dhl express net binnen. zonder bijkomende kosten.

Device is echt een mooi toestel groot scherm en snel als je reeds een xiaomi hebt is de mi mover de tool om alles over te zetten. accounts etc alles over in wifi speed. de oude redmi 3 doet het nog prima maar dit is wel wat anders. alles weer super snel. voor het geld ruim tevreden. als er nog een SD-Card in zou zitten dan was het helemaal top. voor backup etc is dat altijd handig.
ik heb de mi 8 128gb versie chinees.

kwam in een gesealde doos. taal chinees. dit was simpel om te zetten in Engels. google play uit de mi store. en van uit google play de nl keyboard en US er op en klaar.

chineese meuk er af. er zit nog geen global rom op en miui 10. ik heb veel xiaomi spullen dus de mi apps zijn wel handig.

top toestel. overige instellingen moet ik nog even afstemmen.
Nice, hier ook sinds gisteren binnen. Ik heb er meteen MIUI10 op gezet. Waar ik tegenaan loop is dat ik op diverse manieren GApps geinstalleerd heb maar geen contacten gesychroniseerd krijg. Diverse websites etc geraadpleegd maar het lukt me gewoonweg nog steeds niet :?
M'n verdere ervaringen zal ik binnekort delen. Vooralsnog voelt het nog sneller aan dan m'n Mi6 :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:45
Wbt het syncen van Google contacts. Dat lijkt een beetje zoals bij ZUI roms welke op de ZUK Z2 (Pro) zit. Google daar eens op en je zal vast wel een manier vinden om het syncen voor elkaar te krijgen.

• Tiwazz
quote:
lekzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:36:
[...]

Nice, hier ook sinds gisteren binnen. Ik heb er meteen MIUI10 op gezet. Waar ik tegenaan loop is dat ik op diverse manieren GApps geinstalleerd heb maar geen contacten gesychroniseerd krijg. Diverse websites etc geraadpleegd maar het lukt me gewoonweg nog steeds niet :?
M'n verdere ervaringen zal ik binnekort delen. Vooralsnog voelt het nog sneller aan dan m'n Mi6 :)
!!!!!! :9~

Zou je als je in de gelegenheid bent kunnen testen of de mic kwaliteit bij het opnemen van video's inderdaad zo slecht is als de video reviews doen suggereren? Ik had ergens gelezen dat dit met MIUI10 beter zou moeten zijn.

• lekzzz
quote:
oNo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:48:
Wbt het syncen van Google contacts. Dat lijkt een beetje zoals bij ZUI roms welke op de ZUK Z2 (Pro) zit. Google daar eens op en je zal vast wel een manier vinden om het syncen voor elkaar te krijgen.
Top advies, het lag aan de verkeerde contacts app. Nu werkt het dus _/-\o_

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• rob2011
Moet wel zeggen het scherm valt me tegen. Ik vindt mijn redmi 3 scherm scherper. Kan nog niet de juiste modus vinden.
@lekzzz waar heb jij miui 10 vandaan ?
De miui download site is nog steeds down vandaar.

• Bassbounce
Op de beelden op YouTube ziet het scherm er juist scherper uit dan als op de note 5. Mocht het scherm echt minder scherp zijn dan is dat een no go voor mij.

Huidige Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
quote:
rob2011 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:34:
Moet wel zeggen het scherm valt me tegen. Ik vindt mijn redmi 3 scherm scherper. Kan nog niet de juiste modus vinden.
@lekzzz waar heb jij miui 10 vandaan ?
De miui download site is nog steeds down vandaar.
pff ik zocht me even suf naar het linkje haha. Je kan hem hier wegpakken

lekzzz wijzigde deze reactie 20-06-2018 07:16 (20%)

• Jacques112
quote:
lekzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:57:
[...]

pff ik zocht me even suf naar het linkje haha. Je kan hem hier wegpakken
Zit je in het beta programma met je Mi8 of was het een officiële update?
Toen je de mi 8 ontving, wat was toen de software versie waar hij op draaide?

Ik zie je dropbox link, is dat een full wipe of gewoon overheen flashen

• lekzzz
quote:
Jacques112 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:06:
[...]

Zit je in het beta programma met je Mi8 of was het een officiële update?
Toen je de mi 8 ontving, wat was toen de software versie waar hij op draaide?

Ik zie je dropbox link, is dat een full wipe of gewoon overheen flashen
Ik zit niet in het beta programma. Officieel kwam hij met 9 binnen. Draait nu bij mij 2 dagen en voelt goed. Geen rare dingen tot dusver. Ik heb een full wipe clean install gedaan via twrp.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Als iemand de GPS kan testen tussen gebouwen zodra je gaat lopen of hij gelijk de goede richting aangeeft, ik ben benieuwd of die zo nauwkeurig is als ze in hun marketing aanprijzen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:50
De Xiaomi.eu versie van MIUI 10 is vanochtend gereleased, mocht iemand dat interessant vinden: https://xiaomi.eu/community/threads/8-6-14-16-18.44522/

Xiaomi Mi8 128GB

• Jacques112
quote:
lekzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:18:
[...]

Ik zit niet in het beta programma. Officieel kwam hij met 9 binnen. Draait nu bij mij 2 dagen en voelt goed. Geen rare dingen tot dusver. Ik heb een full wipe clean install gedaan via twrp.
ok, dus je hebt hem gelijk ge-unlocked bij ontvangst en twrp via fastboot erop gezet?
Of is deze al standaard unlocked tegenwoordig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
quote:
Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:39:
De Xiaomi.eu versie van MIUI 10 is vanochtend gereleased, mocht iemand dat interessant vinden: https://xiaomi.eu/community/threads/8-6-14-16-18.44522/
Fantastisch!
Voor de Mi8 is nog geen officiele TWRP release toch?
Ik twijfel nog, of ik bij Global blijf zodra die uit is en als die nederlands heeft of toch naar de EU ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
quote:
Jacques112 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:00:
[...]

ok, dus je hebt hem gelijk ge-unlocked bij ontvangst en twrp via fastboot erop gezet?
Of is deze al standaard unlocked tegenwoordig
Unlock bij ontvangst, twrp erop en gaan ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
lekzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Moet je die unlock nog steeds aanvragen en er dan op wachten?

edit: hoe zit het trouwens met de accuduur van het ding?

Brilsmurfffje wijzigde deze reactie 20-06-2018 11:54 (11%)

• Jacques112
[quote]Tiwazz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Fantastisch!

goede vraag, ik zie bij twrp.me hem inderdaad nog neit staan, of wat is zijn development naam?

• lekzzz
quote:
Jacques112 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:11:
[quote]Tiwazz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Fantastisch!

goede vraag, ik zie bij twrp.me hem inderdaad nog neit staan, of wat is zijn development naam?
Ik heb het hier allemaal vandaan en het werkt gewoon.
Unlock via miunlock was meteen geregeld.

Accuduur kan ik na twee dagen nog niets zinnigs over zeggen natuurlijk :X

lekzzz wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:19 (10%)

• Jacques112
quote:
lekzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Ik heb het hier allemaal vandaan en het werkt gewoon.
Unlock via miunlock was meteen geregeld.

Accuduur kan ik na twee dagen nog niets zinnigs over zeggen natuurlijk :X
Helemaal top man, bedankt voor de link en info.
Nu alleen nog "even" 3 a 4 weken wachten tot mijn SE er is...

Ondertussen flink zoeken hoe ik alle spullen( vooral alles van whatsapp ) van die vreselijke appel nar mijn nieuwe mooie glanzende MI krijg

• lekzzz
quote:
Jacques112 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Helemaal top man, bedankt voor de link en info.
Nu alleen nog "even" 3 a 4 weken wachten tot mijn SE er is...

Ondertussen flink zoeken hoe ik alle spullen( vooral alles van whatsapp ) van die vreselijke appel nar mijn nieuwe mooie glanzende MI krijg
Whatsapp maakt nachtelijke back-ups, kan je ook naar Google drive laten doen. Misschien helpt je dat verder

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
knakworst schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:05:
Als iemand de GPS kan testen tussen gebouwen zodra je gaat lopen of hij gelijk de goede richting aangeeft, ik ben benieuwd of die zo nauwkeurig is als ze in hun marketing aanprijzen?
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.

De nieuwe Broadcom BCM 47755 die in de MI8 (als een van de eerste) zit zou inderdaad bijna een factor 10 (!!) betere GPS ontvangstkwaliteit moeten hebben, mits goed geimplementeerd. Dat geeft een hele berg nieuwe toepassingsmogelijkheden. Zo zou een navigatiesysteem met deze chip bijvoorbeeld met vrij grote zekerheid kunnen bepalen in welke rijstrook je rijdt op een snelweg. Met de huidige GPS techniek is dat niet met zekerheid te bepalen.

Anyway, deze chip zal de komende maanden ook in andere nieuwe smartphone modellen en andere gadgets op gaan duiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

quote:
lekzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:38:
[...]

Whatsapp maakt nachtelijke back-ups, kan je ook naar Google drive laten doen. Misschien helpt je dat verder
Van een appel naar android is dat helaas niet zo straight-forward, op de appel wordt geen google drive toegepast. Er staat hier dat het wel kan (2e optie) maar ik vraag me sterk af of het echt zo simpel is:
https://metro.co.uk/2018/...p-iphone-android-7478056/

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-02 08:39
Al iemand op dit forum in het bezit van de mi8? Ik vraag me namelijk af of er ook een mogelijkheid is om die akelige notch volledig uit te zetten? Dat verschilt namelijk nog wel eens. Bij de Huawei P20 pro kun je hem volledig uitzetten, bij de LG G7 Thinq alleen voor de vooraf geïnstalleerde LG apps. Iemand een ervaring met dit toestel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
quote:
zuukie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:03:
Al iemand op dit forum in het bezit van de mi8? Ik vraag me namelijk af of er ook een mogelijkheid is om die akelige notch volledig uit te zetten? Dat verschilt namelijk nog wel eens. Bij de Huawei P20 pro kun je hem volledig uitzetten, bij de LG G7 Thinq alleen voor de vooraf geïnstalleerde LG apps. Iemand een ervaring met dit toestel?
Yup dat kan je uitzetten. Kijk eventjes op youtube daar kan je een mooi voorbeeld vinden.

Zie onderstaand vanaf 6:40
YouTube: Xiaomi Mi 8 Unboxing & Hands-On Review (English)

Tiwazz wijzigde deze reactie 20-06-2018 18:10 (11%)

• Bassbounce
quote:
lekzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Waar heb jij het toestel unlocked gekocht?

Huidige Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-02 18:45

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
quote:
quote:
Bassbounce schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:21:
[...]

Waar heb jij het toestel unlocked gekocht?
Nee ik heb hem zelf unlocked via mi unlock tool

lekzzz wijzigde deze reactie 20-06-2018 19:06 (31%)

• Bassbounce
Hoe is de het betreft scherpte en kleur verhouding scherm is vergelijkbaar met Oneplus Samsung enz?
En hoe zie je de notificatie's iconen omdat daar nu de notch zit?

Huidige Pc

• Jacques112
quote:
knakworst schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Van een appel naar android is dat helaas niet zo straight-forward, op de appel wordt geen google drive toegepast. Er staat hier dat het wel kan (2e optie) maar ik vraag me sterk af of het echt zo simpel is:
https://metro.co.uk/2018/...p-iphone-android-7478056/
Nee, beide opties zijn niet mogelijk en niet werkbaar.

Wat ik zo snel heb kunnen vinden is via : https://www.wazzapmigrator.com/nl

De rest is niet mogelijk ( weer een reden om niet meer naar die %$#%$# appel te gaan )

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

nieuws: Gerucht: Xiaomi Mi 8 komt in augustus uit in Europa

Met een beetje geluk komt de Mi 8 deze zomer naar Europe. Als de prijs van € 475 - 520 klopt gaat Xiaomi ruim onder OnePlus zitten.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
quote:
XWB schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:01:
nieuws: Gerucht: Xiaomi Mi 8 komt in augustus uit in Europa

Met een beetje geluk komt de Mi 8 deze zomer naar Europe. Als de prijs van € 475 - 520 klopt gaat Xiaomi ruim onder OnePlus zitten.
Mag ook wel. De OP6 is de betere telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassbounce
Hoe zijn de ervaringen toe nu toe, zie je de notificaties in de statusbar en hoe is de batterij met het always on display?

Huidige Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Het is toch absurd dat die telefoon een maand uit is en er geen enkele fatsoenlijke review is anders dan het toestel in de handen houden en het oplepelen van de specs. Niemand die daadwerkelijk echt bijvoorbeeld de GPS getest heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lekzzz
quote:
knakworst schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:31:
Het is toch absurd dat die telefoon een maand uit is en er geen enkele fatsoenlijke review is anders dan het toestel in de handen houden en het oplepelen van de specs. Niemand die daadwerkelijk echt bijvoorbeeld de GPS getest heeft.
Ik gebruik de Mi8 nu een kleine week. Gps is erg nauwkeurig. Tevens gebruikt om naar Italië te navigeren met Maps, waze etc. Werkt super zelfs als er geen verbinding met een netwerk is.

• joopv
  • Niet online
Misschien kun je eens buiten gaan staan en dan wat screenshots maken van deze gps test app
https://play.google.com/s...ls?id=com.android.gpstest

Die app zou L1 / L5 en Galileo moeten ondersteunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
Waarom leeft er het idee dat de GPS niet nauwkeurig zou zijn?

• Tiwazz
Omdat meerdere reviewers dat aangeven :) .
De GPS module in deze telefoon zou extreem nauwkeurig moeten zijn, volgens mij tot 30cm nauwkeurigheid. In testen wordt er 14 tot 16 meter gehaald terwijl andere toestellen 6m nauwkeurig zijn.

Met alle marketing om die techniek heen is dat natuurlijk niet wat je verwacht. Misschien een software fout geen idee.

• ChinaGeek
quote:
Tiwazz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:16:
Omdat meerdere reviewers dat aangeven :) .
De GPS module in deze telefoon zou extreem nauwkeurig moeten zijn, volgens mij tot 30cm nauwkeurigheid. In testen wordt er 14 tot 16 meter gehaald terwijl andere toestellen 6m nauwkeurig zijn.

Met alle marketing om die techniek heen is dat natuurlijk niet wat je verwacht. Misschien een software fout geen idee.
Ik lees net dat er geen 1 fatsoenlijke review te vinden is... :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lekzzz
quote:
joopv schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:25:
Misschien kun je eens buiten gaan staan en dan wat screenshots maken van deze gps test app
https://play.google.com/s...ls?id=com.android.gpstest

Die app zou L1 / L5 en Galileo moeten ondersteunen.
Ik heb twee apps gebruikt gps test, beide hebben ze dezelfde data. Bij deze kan ik echter Galileo apart aanzetten.

Hier kan je de screenshots zien

lekzzz wijzigde deze reactie 25-06-2018 15:02 (7%)

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:45
Pfff. Nu een P20 welke erg bevalt. Met name door batterijduur, front fingerprint en redelijk kleine notch.
Alleen, geen oled scherm. Enige nadeel voor mij naast geen xda development voor dit device.

Upgraden naar een P20 Pro kan, 260 euro extra.
Maar zo'n Mi 8 lonkt heel erg. Oled scherm en foto's top. En de SD845 kans op een pixel camera mod (want P20 night mode is veel software) Maar die notch, die is erg. Schermgrootte is gewoon 6" ipv 6.2" En de prijs!

Of gewoon bestellen, de P20 houden en evt particulier verkopen.

• dafz0r

dafz0r

mas bac

ik zit eigenlijk gewoon te wachten op 3 dingen
- EIS fix
- Video audio fix
- global rom

• joopv
  • Niet online
quote:
lekzzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:01:
[...]

Ik heb twee apps gebruikt gps test, beide hebben ze dezelfde data. Bij deze kan ik echter Galileo apart aanzetten.

Hier kan je de screenshots zien
4m is niet slecht, misschien niet zo'n spectaculaire verbetering als verwacht maar zeker niet slecht.
ik kan in de app niet zien of ie nu de beide L1 + L5 frekwenties gebruikt.

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:20
quote:
oNo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:13:
Pfff. Nu een P20 welke erg bevalt. Met name door batterijduur, front fingerprint en redelijk kleine notch.
Alleen, geen oled scherm. Enige nadeel voor mij naast geen xda development voor dit device.

Upgraden naar een P20 Pro kan, 260 euro extra.
Maar zo'n Mi 8 lonkt heel erg. Oled scherm en foto's top. En de SD845 kans op een pixel camera mod (want P20 night mode is veel software) Maar die notch, die is erg. Schermgrootte is gewoon 6" ipv 6.2" En de prijs!

Of gewoon bestellen, de P20 houden en evt particulier verkopen.
Als je de grootte van de notch zo storend vind, maar toch een SD845 met top camera wil, alsook een OLED scherm, ga dan voor de OnePlus 6 voor een kleine meerprijs tegenover de Mi 8.

ps; Als je het vergelijk zou doen om de diagonaal te maken van het vierkant zonder notch, komt je rond de 6,07 inch tegenover 6,21 met notch (bij de Mi8). Dus toch nog wat dichter bij 6,1 dan 6,0 O-)

Waarez wijzigde deze reactie 26-06-2018 13:17 (11%)

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-02 08:39
Ff een vraag. Ik begrijp dat je bij de mi8 de notch geheel kunt uitschakelen. Geldt dit voor alle apps? Op het YouTube filmpje niet duidelijk voor een mi8 gebruiker wel.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True