Nieuwe desktop alles-kunnert 1500 tot 2000,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signorpino
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 13:19
Al een flinke tijd had ik mij voorgenomen mijn huidige PC in te ruilen voor een vlotter model wanneer ik wat meer te besteden zou hebben. Mijn huidige PC was een enigszins aangepaste best-buy van een jaartje of 4-5 terug. Nu dat mijn huidige systeem onverklaarde kuren begint te voortonen, heb ik een digitale trap onder mijn reet gekregen om wat sneller een nieuw systeem uit te zoeken. Er resteren echter wat vragen vandaar dit topic

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zwaarste zal gamen zijn, minimaal animatie-werk en video/fotobewerking. Het grootste deel is het een veredelde mediacenter en plek om het internet te bekijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had aanvankelijk 1500,- in mijn hoofd, maar als het meer richting de 2000,- gaat lig ik daar eigenlijk niet van wakker. Ik moet vooral mezelf nog overtuigen van de noodzaak om het stapje verder te gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur. Mijn huidige desktop wordt waarschijnlijk mijn reserve/B-PC... althans als die blijft leven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier zit een deel van het probleem... Mijn 5 jaar oude bak voldoet eigenlijk nog steeds, maar die begint kuren te vertonen en in plaats van eindeloos treuzelen en mijn zuur verdiende centjes weg te laten rotten kan ik er beter iets leuks van kopen waar ik 100% zeker plezier van ga hebben.
Maar tja wat is genoeg? Als deze built PUBG al een stuk beter trekt zal ik waarschijnlijk al te tevreden zijn, maarja waarom dan niet meer PUBG "optimaal" laten draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar een Nvidia/Intel combi, dat ben ik altijd gewend geweest en is mij altijd bevallen.

Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet

Op het moment heb ik dit in mijn lijstje staan
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 269,-€ 269,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 171,-€ 171,-
1EVGA GeForce GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING€ 557,-€ 557,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Cooler Master MasterCase Maker 5€ 159,50€ 159,50
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 60,-€ 60,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 50,79€ 50,79
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
1Seasonic Prime Gold 750W€ 137,15€ 137,15
1Samsung 960 EVO 500GB€ 170,95€ 170,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.834,39

Wat verwacht je van ons? Een paar specifieke vragen:
- 8700K of geen K, ik ga wrs niet overklokken, maar de K heeft alsnog een hogere basislijn als ik niet verkeerd heb?

- Ik ga denk ik voor een 1070ti, echter je hebt een veelvoud aan versies... ervaringen met versies? De voorkeur gaat naar goede (stille) koeling, kwaliteit en misschien iets "opgeschroefd"

- Is een M2 SSD overkill en onzin ten opzichte van een "normale" SSD? Kan het problemen geven met hitte/airflow op het moederbord?

- Verschillende sites geven verschillend advies... bij dit systeem zou deze PSU meer dan genoeg moeten zijn lijkt me? Echter op bijvoorbeeld PSU calculator kom ik veel lager uit...

- Het liefst heb ik kritiek tot in de kleine details want mijn kennis schiet te kort en ik zou het jammer vinden spijt te krijgen omdat ik een relatief simpele verandering over het hoofd heb gezien die veel in computerplezier zou kunnen schelen.

Andere overwegingen
Ik twijfel op dit moment over zelf bouwen of assemblage. Ik ben redelijke perfectionistisch en kan het slecht hebben als het niet helemaal lekker gaat tijdens het bouwen. Onzekerheden over specifieke dingen in vorige PC's tijdens het bouwen zorgden voor veel ergenis bij mijzelf en het idee om geld over te maken en daarna een werkende PC terug te krijgen klinkt goed in de oren. Echter alles bij 1 zaak bestellen en de assemblage kosten zelf scheelt waarschijnlijk zo'n 250 euro op de einderekening en anders heb ik natuurlijk al het begin van het potje voor nieuwe randapparatuur, een fikse korting of hoef ik mij iets minder schuldig te voelen over de net iets duurdere versie van een component.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast gaat waarschijnlijk met de rechter?? (de kant waar bij kasten de ruit zit) kant richting de muur, dus een raam is niet relevant (überhaupt niet) en de voorkeur gaat dus naar airflow van voor, boven en achter. Ik heb echter meerdere kasten bekeken en ik zie zo snel de verschillen niet, dus tips op dit gebied zijn zeker ook welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Gezien looks niet relevant zijn, zou ik al direct kijken naar een goedkopere kast. Dit is een erg leuke kast met prima airflow prestaties: pricewatch: Fractal Design Meshify C

Ook het moederbord kan een flink stuk goedkoper. Ten eerste is met deze CPU een bord met de B360 chipset een betere optie, deze is simpelweg goedkoper. De B360 variant van de MSI Pro Carbon is al een stuk goedkoper: pricewatch: MSI B360 Gaming Pro Carbon echter de prijs kan nog lager. De lagere prijs gaat ten koste van functies en chips op het bord, bijvoorbeeld de audiochip of het aantal fan headers.

Je geeft overigens aan niet te gaan overclocken, maar je kiest wel voor DDR4 geheugen die je zelf nog op het bord moet gaan overclocken, alles boven de 2666 Mhz zal je via het BIOS moeten gaan prutsen om hogere frequenties werkende te krijgen. Overigens omdersteunt enkel een Z370 hogere frequenties dan 2666 Mhz, kies je dus voor een B360 bord of is overclocken niet je ding, kies dan voor goedkopere reepjes: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 of pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

Wil je optimale prestaties zonder te overclocken, maar ben je wél bereid een meerprijs te betalen voor kleine procentuele verbetering van prestaties, dan is een 8700k i.c.m. een Z370 bord alsnog een optie. Zo goed als alle Z370 borden hebben een 'gaming mode' in het BIOS, simpelweg een one click overclock. Haal je daarmee alles uit je CPU? Absoluut niet, maar voor de non-overclocker is het wel een mogelijkheid om meer uit een K processor te halen.

Wat betreft je vragen: De 1070 Ti, ik zou persoonlijk wachten op de release van de volgende generatie Nvidia GPU's. Deze komt er misschien al in juni aan, en dalen de prijzen van oude GPU's flink en krijgen de nieuwe GPU's een betere performance/prijs ratio. Verder is de vraag vooral op welke resolutie je wil gamen. Als het op 1080p @ 60hz is dan is de 1070 Ti een behoorlijke overkill. Op UHD is minimaal een GTX 1080 een must. Momenteel vind ik voor 1440p bij 60hz de GTX 1070 Ti de ideale kaart. Voor 1080p de GTX 1060.

De SSD, eventuele hitte, geen probleem. Aan een M.2 NVMe heb je weinig qua gaming, je hebt echter ook gewoon SATA-600 M.2 SSD's. Let wel dat het gebruik van een M.2 slot te koste gaat van enkele SATA sloten op het moederbord. Het voordeel is net even wat minder kabels in je kast, maar persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een standaard SSD schijf: pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB

Je voeding is een behoorlijke overkill, met dit systeem ga je meer dan voldoende hebben aan 550 watt, daar is dus ook nog wat van de prijs af te schaven. PSU calculators zijn grote onzin, gewoon naar het TDP kijken van je componenten.

Verders zou ik gewoon lekker zelf bouwen. Iedereen moet dit kunnen, een kwestie van de tijd nemen en wat tutorials bekijken. Maar ook enkel met de handleiding kom je al een behoorlijk eind. Je hebt enkel een schroevendraaier nodig en een USB stick met het Windows 10 installatie bestand. Zonde van het geld om het uit te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Ik sluit me aan bij de tips hierboven.
Dure kast en voeding vallen me vooral op in je lijstje. Zie voorstel van de kast hierboven, met bijvoorbeeld deze voeding: pricewatch: Corsair RM550x Zwart Ik zou het geld wat vrijkomt in m'n zak houden of besteden aan een grotere SSD, zodat de HDD eruit kan.

[ Voor 44% gewijzigd door Jesse op 31-05-2018 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verder niks toe te voegen aan eerdere berichten, denk zelfs dat je al met 450W voeding uit kan.
(bij zware games zou ik een CPU koeler kiezen met 2 Fans) pricewatch: Noctua NH-D14

[ Voor 49% gewijzigd door Hackus op 31-05-2018 11:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

je snapt dat je ook met een superdeluxenieuwoverthetop-systeem weer in de "begint kuren te vertonen en in plaats van eindeloos treuzelen en mijn zuur verdiende centjes weg te laten rotten" situatie terecht komen kunt?

heeft je oude pc al een SSD? en welke kuren heeft ie überhaupt?

moest ff gezegd worden ..

/spuit11 :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• signorpino
@MadDogMcCree
  • -Ja een goedkopere kast kan geen kwaad (lees wel wat over krappe USB connectors)
  • -Goedkopere mobo check
  • -2666Mhz RAM check
  • -Hmmm dus toch 730 mobo met een 8700k mogelijk?
  • -Denk niet dat ik het geduld en de tijd heb om te wachten op een nieuwe chipset van Nvidia, ik zet mijn huidige pc het liefst vandaag nog voor langere tijd uit. Maar je hebt een punt in eerste instantie (nu ook nog geen nieuwe monitor heb) zal het 1080 op 60hz zijn... Misschien iets meer in de trant kijken van een 1060? Ook daar resteert de vraag welke van alle 1060's is dan de juiste...
  • - normale SSD check
  • - lager wattage PSU check
  • - Wat zelfbouwen betreft, ik weet dat ik het kan want het zou niet mijn eerste zelfgebouwde pc zijn. Het probleem is echter als soms iets net niet zoals in het boekje gaat etc, bijvoorbeeld een derde fan die nooit heeft gedraaid in mijn huidige kast. Maarja het is inderdaad flink wat extra kosten... maarja waarom een schoonmaakster inhuren, je kan zelf toch ook je huis boenen? ;)
@Jesse
Jep ga inderdaad "krappere" voeding nemen. Idee van een grotere SSD spreekt me ook wel aan, kleinere voor windows en dan een grote voor de overige programmas en desnoods nog een dataschijf wel HDD

@Hackus
Zoals hierboven vermeld ik schaal inderdaad terug met de PSU, al weet ik niet of ik naar 450 wil gaan, beperkt misschien ook in evt upgraden later.

@Alfa90_Buttje
Sure, maar ik ga ervan uit dat ik met deze pc ook weer aantal jaar zoet ben en dan kan ik beter nu de knoop doorhakken dan straks door andere bezigheden in het leven er uiteindelijk nooit aan toe komen.

Qua kuren... Huidige PC begon sinds een week af en toe uit te vallen, blauwe schermen, HDD die opeens uitvalt en niet herkent werd. Heb inmiddels een externe schijf en de belangrijke data extra geback-upt, maar ik zou het niet erg vinden als ik kan overstappen naar een wat vlotter model.
De pc die ik nu heb heeft vanaf het begin een SSD gehad.

Overwegingen
Alles bij elkaar genomen is het misschien inderdaad wel ietsje "too much" allemaal en zou ik misschien met alles net een stapje terug moeten doen. Dus met jullie commentaar in het achterhoofd en het feit dat het misschien niet zo krachtig hoeft

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 245,-€ 245,-
1MSI B360 Gaming Pro Carbon€ 122,50€ 122,50
1Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING€ 389,-€ 389,-
1Fractal Design Meshify C€ 74,90€ 74,90
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 60,-€ 60,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 50,79€ 50,79
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 168,-€ 168,-
1Corsair RM550x Zwart€ 87,50€ 87,50
1Samsung 860 EVO 1TB€ 235,-€ 235,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.562,59

Vragen
  • - Toch wel heel duur dan zo'n 1tb ssd... misschien toch aanvankelijk voor 500gb ssd en 2tb aan hdd gaan?
  • - 8600k wel goedkoper, maar zo'n i7 cpu kan misschien wel wat langer mee...?
  • - 1060 prima, maarja welke uitvoering?
  • - mobo heb ik weinig verstand van maar denk dat die zich aanpast aan wat voor cpu etc uiteindelijk in komt.
Opnieuw alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
De niet K i7-8700 is op dit moment wel een goeie koop hoor. Anders zou ik eerder naar een i5-8400 kijken.
Onder de 100 euro kan je volgens mij (iig als je niet gaat overklokken) ook prima een mobo vinden: pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) bijvoorbeeld.
Je kan die kleine SSD toch gewoon weglaten?
Ik zou de goedkoopste GTX 1060 6GB kiezen waar geen vernietigende reviews over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik zou kiezen voor of i5 8600k i.c.m. Z370 bord óf de i7 8700 i.c.m. het B360 bord. Qua prijs ontloopt het elkaar weinig en qua prestaties ook niet veel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de i7 8700+B360, prima basis clocksnelheden en hyperthreading. Qua gaming is dat laatste niet echt een meerwaarde, maar het is een 'nice to have' voor eventuele toekomstige games of je ooit behoorlijk gaat multitasken/video bewerken/3D renderen/video transcoderen, etc.

Voor een GTX 1060 6GB is 300 euro wel het streefbedrag. Als niet overclocker 'moet' je vooral kijken naar de turbofrequentie, hoe hoger de frequentie, des te beter de gaming prestaties. Echter is het niet zo dat je een dikke euro per Mhz moet betalen. Dit zijn betere opties: pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G en pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

@Jesse dat is wel een microATX bord, en heeft de matige ALC892 chip, ik zou een bord met deze chip enkel aanraden wanneer je een goedkoop setje speakers gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door MadDogMcCree op 31-05-2018 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Ben je van plan je 1080p scherm te houden, of te upgraden naar bijvoorbeeld 1440p? Ik denk dat je budget het toe laat om een iets interessanter scherm te nemen door op andere dingen te besparen. Kast en voeding.

Anders is de 1070ti flinke overkill en zou ik een 1060 nemen.

Zelf heb ik deze schermen: pricewatch: LG 34UC88-B Zwart

Dat is echt een geweldige ervaring die de beleving van gamen, maar ook het werkveld voor Animatie/videobewerking veel prettiger maakt.

Ik denk dat als je je build aanpast het haalbaar moet zijn zo'n scherm zonder prestatie verlies onder de 2K aan te schaffen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Inverted_World op 31-05-2018 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 13:36
Ik heb het forum doorgenomen en zie dat je weer richting het budget van 1500 euro bent gegaan. Je hebt nu een prima setup. Maar ik dacht bij mezelf als je dan toch van plan bent om in een keer heel wat geld neer te leggen, kun je dan niet beter proberen zoveel mogelijk performance te krijgen uit je budget. Een 1060 is namelijk helemaal prima voor nu op 1080p, maar een GTX 960 is nu ook niet echt meer een goede kaart. Mijn 970 is zelfs al niet meer echt geschikt voor gamen op high settings. Kun je dan niet beter (met het oog op 5 jaar vooruit) iets meer investeren en gaan met een lijstje zoals dit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus PRIME Z370-P€ 118,-€ 118,-
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 788,-€ 788,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
2be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,08€ 16,16
2be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,05€ 18,10
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 166,95€ 166,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 94,-€ 94,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.846,-

Is inderdaad voor nu overkill voor 1080p, maar je weet in ieder geval zeker dat je games nog op maxed settings kunt spelen de komende 3-4 jaar. Het is maar een idee, en er is waarschijnlijk nog wel het een en ander op te merken aan de build. Het is een suggestie ;D

Succes in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb even een lijstje gemaakt wat mijn keuze zou zijn bij jouw beoogde gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 295,-€ 295,-
1Asus PCE-AC55BT€ 42,67€ 42,67
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 10,-€ 10,-
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 1TB€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,01

Ik ben voor een goedkopere CPU koeler gegaan, de Dark Rock 4 is meer een koeler voor overclockers, de semi-passieve Arctic fan maakt hem ook nog eens het gros van de tijd stil. Ik zou wel voor het MSI Carbon moederbord gaan i.v.m. de audio chip, puur omdat ik zelf slechte ervaringen heb met mijn 2.0 set en de ALC892 chip. Verder heeft dit bord alles naar wens, ook lekker veel casefan headers, mocht je extra fans willen installeren. Nooit te veel willen besparen op het moederbord, ook kwalitatief gaat het met goedkopere borden naar beneden.

De Seasonic voeding is simpelweg goedkoper en doet hetzelfde. Windows 10 heb ik de prijs veranderd, een stuk goedkoper te vinden via den Goegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@signorpino ik zou met het oog op de toekomst geen geld uitgeven aan een 1060. Ik vind het setje wat @Giedo18 voorstelt wel mooi voor de komende tijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signorpino
Allereerst bedankt voor alle hulp, meningen, inzichten en voorstellen zowel via persoonlijke berichten en op dit topic!

Dat gezegd hebbende, ik had mezelf langzaam omlaag gepraat, misschien toch een iets meer "down-to-earth" PC, maar dan wordt ik toch weer lekker gemaakt met 8700K's en zelfs een 1080ti....

Ik zit een beetje in een tweestrijd... het is natuurlijk onnodig veel geld uitgeven voor iets wat, laten we eerlijk wezen, een overbodige luxe is... maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr ik roep al wel 5 jaar lang: "als ik ooit de kans heb, wil ik een keer een echte mooie computer aanschaffen" en met het oog op de toekomst waar soms dingen op iemands pad kunnen komen waardoor hobby's en tijd misschien anders ingedeeld gaan worden denk ik dat dit wel het laatste veilige moment voor deze aanschaf voor voorlopig een lange tijd is en dan telt het argument van "future-proof" of op zijn minst "daar kan je een tijdje mee vooruit" wel zwaar mee.

@Jesse
Ja ik denk dat ik bij een 8700 blijf als ik dit zo allemaal lees en misschien zelfs voor K ga.
Die kleine SSD kan weg, maar iets (wss nog van de pc's van vroeger) in me wil een losse schijf voor windows... maar dat is misschien ook onzin.
Oh en wat MadDog zegt beaam ik, ik overwoog zelfs een losse audiokaart te kopen dus een iets betere audiochip kan ik waarderen.

@Inverted_World
Misschien dan leuk voor de toekomst om keertje mooier scherm te kopen, me tablet weer uit de kast trekken en me weer aan animatie te wagen... klinkt verleidelijk. Van meerdere comments neig ik ook toch meer richting '70 of '80.

@Giedo18
Je gooit roet in het eten... voor bijna dezelfde prijs als mijn eerste optie opeens een stap hoger... en nog steeds binnen het oorspronkelijke budget... maarja tegelijk dus 500 euro meer dan nodig...

@MadDogMcCree
Dank voor het overzicht. Inderdaad niet beknibbelen op de mobo en vind je opmerking over de audiochip een goede.
maarja denk nu weer aan een K en een forse GPU.
Waar betaal jij 10e voor Windows?

@Hackus
Je duwt me louter dichter bij de rand!

Vragen
- Los van mooie CPU fans heb ik nooit fans voor in de case vervangen voor eigen gekochte fans... veel meerwaarde of eigenlijk ook meer iets voor in het overclock plaatje...
- Ik vind de reviews van die fractal case wel dubieus te noemen wat betreft die USB poorten... maar moet voor die prijs wel te doen zijn dus, iemand in dit topic toevallig ervaring met die kast?
- 1 mooie ssd of één "kleinere" voor windows en één normale voor de rest (en data met een hdd)?

En ik maar denken dat ik het een beetje rond in mijn hoofd had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Bij een kwaliteitsbehuizing zitten meestal al goede fans, vervangen lijkt me dus niet nodig.
Hooguit 1 of 2 erbij plaatsen (zeker niet onverstandig als je toch gaat voor de 1080ti, 8700k en eventueel overklokken).
Normaal gesproken zeg ik 1 fan per 100W verbruik, maximaal 150W per fan (maar dan moeten ze toch al aardig hard draaien voor voldoende airflow).

Een SSD heeft geen enkele moeite met multitasken, de grotere versies zijn doorgaans sneller dus dat lijkt me de voorkeur te hebben.
Je kunt eventueel een aparte partitie maken (handig met opnieuw installeren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik ga je zeker niet onmoedigen om een dik systeem aan te schaffen, maar mijn advies voor een GPU is te kopen wat je nu nodig hebt. Nu een GTX 1080 Ti aanschaffen is zonde wanneer je er het scherm niet voor hebt. Dan zou ik eerder kijken naar een leuke 2e hands kaart. Met een GTX 1070 heb je voor jouw scherm bijvoorbeeld een beest in huis, en wordt in de V&A voor hele mooie bedragen aangeboden. Dan heb je én een top GPU voor je scherm die alles aankan én voor een relatief lage prijs. Een 1070 vind je al voor 350 euro op V&A. Dat is absoluut de krachtigste kaart die ik je nu kan aanraden.

Je kan altijd die 2e hands kaart weer verkopen en over 2 maanden overstappen op de nieuwe generatie van Nvidia. Over 2 maanden is de 1080 Ti niet meer relevant wanneer deze voorbij gestreefd is door de nieuwe '1180', die ook nog eens zuiniger is. 'Future proof' is altijd duurkoop, eer dat je de 1080 Ti's performance nodig hebt zijn wel al weer generaties verder en koop je voor een fractie van de prijs een GPU met betere prestaties.

Ter vergelijking de 780 Ti 3GB (destijds de beste kaart) had in november 2013 een adviesprijs van 700 euro, 33 maanden later (augustus 2016) de 1060 3GB voor een adviesprijs van 200 euro, en deze presteert beter in vrijwel alle games. En dat terwijl hij ook nog eens slechts de helft van de stroom slurpt met een TDP van 120 watt tegenover 250 watt. Als deze trend zich voortzet koop je over 2 jaar de prestaties van de 1080Ti voor 200 euro. Bij wijze van, mining heeft uiteindelijk de markt behoorlijk verpest, toch zien we nu dat prijzen behoorlijk hard aan het dalen zijn.

Windows 10 voor die prijs kwam ik hier tegen: https://www.softkeys.nl/w...3JyQ8NEAQYDCABEgK57PD_BwE

[ Voor 39% gewijzigd door MadDogMcCree op 31-05-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signorpino
Excuses voor het uitblijven van een nieuwe reactie, maar bij deze hopelijk de laatste paar vragen. De puntjes op de 1070ti zetten om het maar zo te zeggen.

Versie 3 van het systeem hieronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 562,50€ 562,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,95€ 59,95
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 69,-€ 69,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4€ 25,95€ 25,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 1TB€ 231,33€ 231,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.663,08

Ik ga voor de combi van 8700 en 1070ti.

Vragen

De laatste twijfel liggen bij de kast en losse fans dus:
  • - Persoonlijke aanraders/aanbevelingen of alternatieven voor de fractal kast?
  • - Advies om uberhaupt nog een losse fan aan te schaffen en zo ja welke?
  • - Uiteraard opmerkingen etc over de finale versie zijn altijd wenselijk!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
450w heb je genoeg aan want veel meer dan 300w ga je niet uit de voeding trekken. Seasonic is in de 450/550w klasse zeker niet de beste keuze. Dan kan je beter kijken naar de Bitfenix Formula Gold / Whisper, be quiet! Straight Power 11 450/550w of Cougar GX-F 550w.

Een betere behuizing dan de Meshify C krijg je niet voor die prijs. Extra fans is niet nodig want met de standaard fans is de koeling enorm goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Uszka op 09-06-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signorpino
@Uszka Bedankt voor de reactie.

Ik was van de Corsair overgegaan op de Seasonic. Over de drie die je noemt kan ik bij twee weinig directe vergelijkingen vinden, en is het aanbod bij winkels lager en zijn er geen user reviews. En bij hardware.info kwam de Seasonic beter uit de test dan de be quiet! Heb jij reviews/sites die mij kunnen overtuigen? Anders blijf ik liever bij een goed leverbare en uitgeprobeerde voeding.

En prima, dan blijf ik bij die kast en laat ik het bij het standaard aantal fans.

Ik wacht sowieso nog wel even met bestellen, dus meer input van andere mensen met andere mening is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voedingenreviews van HWI zijn groep 8 werkstukjes. Kwaliteit van de onderdelen wordt niet beoordeeld en de helft van de tests om tot een goed oordeel te komen wordt niet gedaan. Dan kan je beter naar reviews op Techpowerup en Tomshardware kijken maar ook daar komt de Seasonic er goed uit terwijl die voeding een paar minpunten heeft. Ten eerste de powerlimiet van 225w voor de videokaart. Daardoor is de voeding maar als 400w te gebruiken. Kan je net zo goed een goede 400w kopen. Dit wordt binnenkort opgelost met een PCGH versie die 2 PEG kabels mee krijgt. Ten tweede heeft de Focus Plus Gold 550w last van uitval als deze icm een Vega 64 wordt gebruikt terwijl dit niet nodig hoeft te zijn. Zie hiervoor diverse meldingen in het AMD Vega topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

860 EVO kan goed 500gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signorpino
@Hackus
Kan zeker, maar ik ga mijn HDD alleen voor data/media gebruiken en wil het liefst al mijn software op mijn SSD hebben staan. Dat is op dit moment bij mijn huidige pc meer dan 500gb. Ik ga dit zeker kortwieken, maar dan heb ik liever een volle TB en iets minder zorgen om dingen te moeten schuiven/uninstallen om iets nieuws kwijt te kunnen.

@Uszka
Ik ga zelf nog maar eens kijken naar voedingen, ik heb daar bijzonder weinig kaas van gegeten. Het puntje Vega 64 gaat voor mij niet relevant zijn, maar ik snap je punt. Kijken of ik was leken-uitleg kan vinden wat betreft voedingen. Ik gebruikte aanvankelijk ook logical increments voor ideeën, maar die komen ook met voornamelijk Seasonic en EVGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
Je laatste lijstje is heel netjes, hou wel rekening met de Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced dat deze ruim 30 cm is en niet zomaar in elke kast past, verder en super keus daar ik hem zelf ook heb, doet vrijwel niet onder dan een 1080.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• signorpino
@Uszka
Ik ga nu voor de be quiet! Straight Power 11 550w, dank voor de heads-up over de Seasonic.

@rappejap
Ik heb het meteen gecheckt. De kaart is 298mm en de in de kast past 315mm. Krap, maar het zou moeten kunnen.

In dat geval heb ik in principe op al mijn vragen antwoord. Ik ga er begin deze week nog even naar kijken voordat ik definitief bestel. In de tussentijd zijn opmerkingen altijd welkom!

edit
De onderdelen zijn gekocht. Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door signorpino op 11-06-2018 19:30 ]

Pagina: 1