knopje om specifieke posters te negeren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.207 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
tl;dr: ik wil een knopje wat ik klik om een poster te negeren.

Er zijn tweakers die vinden dat 'iets met Marokko' genoeg is om je tot 'minderwaardige medelander' te bestempelen.

Er zijn tweakers die vinden dat 'al die buitenlanders' 'het nederlandse ras verdunnen'.

Ik wil een knopje om dat soort figuren niet langer te hoeven zien. Een soort van NSFW-filter.

En ik denk dat 'hullie' het knopje ook wel leuk zullen vinden zodat ze mij niet meer hoeven te zien.

We gaan het nooit eens worden. 'Mute' is wellicht de oplossing met de minste weerstand.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waar dat soort dingen worden geschreven, rapporteer dat als het tegen de richtlijnen ingaat. Gaat het niet tegen de regels in? Dan geen probleem. Meng je simpelweg niet in de discussie.

Met jouw oplossing zouden er slechts meer filterbubbels ontstaan die het internet helaas al veel te veel heeft.
Daarnaast is context ook een ding, zijn dit racistische opmerkingen of zijn het bijvoorbeeld beargumenteerde opmerkingen? Dat is in mijn inziens nogal een verschil.

Tweakers is geen safe-space. Er zijn natuurlijk regels, maar rapporteer dan simpelweg het topic met het handje bovenaan :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Kecin schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:05:
Tweakers is geen safe-space. Er zijn natuurlijk regels, maar rapporteer dan simpelweg het topic met het handje bovenaan :).
Er is geen handje in de reacties onder een nieuwsposting.

Geen idee verder, maar reacties van $iemand hoef ik nooit en te nimmer meer te zien. En ik hoop dat het sentiment wederzijds is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@burne Met custom CSS kun je de posts best makkelijk verbergen: 4024 is in dit geval jouw ID, als voorbeeld.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
div[data-owner-id="4024"] > .reactieBody {
    display: none;
}

Of zo, zodat je nog kunt zien dat de reactie ertussen zat:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
div[data-owner-id="4024"] > .reactieBody {
    height: 55px;
    overflow: hidden;
    opacity: .1;
}

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
burne schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:16:
Geen idee verder, maar reacties van $iemand hoef ik nooit en te nimmer meer te zien. En ik hoop dat het sentiment wederzijds is.
Ik weet niet of dat duidelijk is, maar het gelul over het verdunnen van de Nederlandse identiteit komt van iemand met de oer-Hollandse naam [knip].

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 30-05-2018 08:11 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die discussie hierbij halen vind ik ontzettend afleiden van het doel van je topic en heeft ook niks met een feature te maken. Wil je die weg echt inslaan? :?

[ Voor 52% gewijzigd door Room42 op 30-05-2018 01:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

En dan gaat iemand die comment quoten en zie je hem alsnog staan. Of ga je reageren op iemand zijn reactie op zo een comment zonder de volledige context te kennen.

Nee, een probleem proberen te verbergen zal alleen maar meer problemen geven

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Maak dat knopje zelf, in je hoofd. Dat hoeft een ander echt niet voor je te doen. Ene oor in, andere oor uit.

Je zult in je leven wel meer mensen of dingen tegenkomen, die je niet zullen bevallen. Ook op plekken waar geen mute-knop geprogrammeerd kan worden, dus de oplossing moet je bij jezelf zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 06:41:
Maak dat knopje zelf, in je hoofd. Dat hoeft een ander echt niet voor je te doen. Ene oor in, andere oor uit.

Je zult in je leven wel meer mensen of dingen tegenkomen, die je niet zullen bevallen. Ook op plekken waar geen mute-knop geprogrammeerd kan worden, dus de oplossing moet je bij jezelf zoeken.
Ik kom in een aantal topic ook posters tegen die ik niet hoef te zien. Ik zou deze feature zeker gebruiken. Vaak zijn dat users die gigantisch lange posts maken die mij echt geen donder interesseren maar waar mods niets aan doen omdat het niet heel erg offtopic is. Prima als dat gebeurd, maar ik hoef het niet te zien.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

OMG, iemand doet naar op interwebz :')

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blokkeren berichten van users d.m.v. een blacklist
Icm
quote: Crisp
Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje kinderachtig als je dat nodig denkt te hebben...
quote: Ardana
Echter, als ik lees

Dit verziekt in ieder geval voor mij de sfeer en ik hoop dat hier nou eindelijk eens inhoudelijk naar gekeken wordt door de mensen die hier over gaan.

dan denk ik: daar is nou een TR voor uitgevonden. En als er maar vaak genoeg een TR binnen komt over een specifiek persoon, dan wordt dat vanzelf opgepakt.
quote: Dirk
Als je last hebt van een andere gebruiker, maak dan gerust een topic Schop een Modje.
quote: NMe
Even voor de duidelijkheid: als crew zijn we van mening dat het ongewenst is om posts van gebruikers compleet te verbergen. Het komt eigenlijk nergens de discussie ten goede
'Nuff said.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 16:41
burne schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:29:
[...]

Ik weet niet of dat duidelijk is, maar het gelul over het verdunnen van de Nederlandse identiteit komt van iemand met de oer-Hollandse naam Johan(nes) de Jong Thierry Baudet.
Gast! Dit is in het hart een techforum. Die paar politieke discussies, daar loop je toch zo omheen als je daar moeite mee hebt? Je hoeft niet alle topics aan te klikken he! 8)7

Blijf je gewoon lekker in het tech deel en dan is de enige discussie die je tegenkomt zo ongeveer Xbox vs PS4 vs MASTER RACE! _/-\o_ :P

Ok en nu serieus: Ik zou juist tegen zo'n knopje zijn. Je wilt in elke discussie twee kanten zien (wat dat betreft is een forum een aardige afspiegeling van de maatschappij). En als jij de mogelijkheid hebt om alles maar weg te drukken waar je het niet meteen mee eens bent, wat voor discussie is er dan nog? Wat is de waarde van een forum dan nog? Alleen maar ja knikken naar elkaar? En elkaar over de bol aaien? Ik vind het altijd wel waardevol om beide kanten van een discussie te zien en ook over de beweegredenen van de tegenpartij na te denken. Als je alleen maar roept "zij zijn stom/dom/kortzichtig" ben je dat zelf immers ook!?

[ Voor 42% gewijzigd door FragDaddy op 30-05-2018 08:04 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

418O2 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:15:
[...]

Ik kom in een aantal topic ook posters tegen die ik niet hoef te zien. Ik zou deze feature zeker gebruiken. Vaak zijn dat users die gigantisch lange posts maken die mij echt geen donder interesseren maar waar mods niets aan doen omdat het niet heel erg offtopic is. Prima als dat gebeurd, maar ik hoef het niet te zien.
Wacht, jij wil mensen blokkeren omdat ze lange posts schrijven die ook nog eens on topic zijn? Moet niet gekker worden en toont voor mij net aan waarom zo een functie ongewenst is.

Kleine tip: investeer in een muis met zo een wieltje. Ben je zo voorbij die lange post.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Dit is ook een vorm van censuur. Als je die praktijken niet leuk vind, blijf in bed liggen of onderneem andere stappen. Zo is de wereld vandaag de dag.
Daarnaast sloop je topics etc omdat je shit gaat blocken. Denk niet dat T.net hierop is voorbereid.

/edit

[ Voor 37% gewijzigd door Core2016 op 30-05-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Core2016 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:05:
Dit is ook een vorm van censuur. Als je die praktijken niet leuk vind, blijf in bed liggen of onderneem andere stappen. Zo is de wereld vandaag de dag.
Daarnaast sloop je topics etc omdat je shit gaat blocken. Denk niet dat T.net hierop is voorbereid.

/edit
Censuur alleen voor jezelf is geen censuur, vind ik ;)

Maar als je iets of iemand niet mag, dan kan je er ook voorbij scrollen, in plaats van er een feature voor aan te vragen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Don't feed the troll, is makkelijk gezegd maar dan wordt het negatieve gedrag niet meer gestimuleerd.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
@Hahn "Censuur" in die post was ook een beetje plagend bedoeld. Maar wat je zegt klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Core2016 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:05:
Dit is ook een vorm van censuur.
Pak anders even het woordenboek erbij, dat geeft altijd een hoop duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
MrJayMan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:11:
Don't feed the troll, is makkelijk gezegd maar dan wordt het negatieve gedrag niet meer gestimuleerd.
Dat is dus net niet de oplossing. Iemand predikt de vermeende morele superioriteit van het blanke ras en ik moet van jou wegkijken?

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Blokker_1999 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:03:
[...]

Wacht, jij wil mensen blokkeren omdat ze lange posts schrijven die ook nog eens on topic zijn? Moet niet gekker worden en toont voor mij net aan waarom zo een functie ongewenst is.

Kleine tip: investeer in een muis met zo een wieltje. Ben je zo voorbij die lange post.
Er zijn mensen die elke keer ongeveer hetzelfde verhaal posten dat ontopic genoemd kan worden, maar elke keer op hetzelfde neerkomen, of alleen stront negatief zijn. Ik ga hier niet in detail op door omdat ik niemand hoef te 'shamen'

Een muis is met touchscreen nogal onhandig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als iemand vanwege andermans standpunt niet meer bereid is naar de argumenten te kijken heb je elke discussie emotioneel al verloren.

Het beste wapen tegen een domme mening, is het volledig ontwapenen van dat standpunt door alle onderliggende argumenten en axioma inhoudelijk volledig onderuit te halen.

Met filteren doe je de discussie, jezelf en de community te kort.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:59:

Er zijn tweakers die vinden dat 'iets met Marokko' genoeg is om je tot 'minderwaardige medelander' te bestempelen.

Er zijn tweakers die vinden dat 'al die buitenlanders' 'het nederlandse ras verdunnen'.

Ik wil een knopje om dat soort figuren niet langer te hoeven zien. Een soort van NSFW-filter.

En ik denk dat 'hullie' het knopje ook wel leuk zullen vinden zodat ze mij niet meer hoeven te zien.

We gaan het nooit eens worden. 'Mute' is wellicht de oplossing met de minste weerstand.
Dan moet je op Facebook gaan zitten: kun je iedereen blokkeren die jou niet aanstaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

evilution schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:19:
OMG, iemand doet naar op interwebz :')
Als je geen waardevolle toevoeging hebt gelieve niet te reageren. Met dit soort reacties help je echt niemand.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In aanvulling op Hero of Time in "knopje om specifieke posters te negeren" :
burne schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:20:
Dat is dus net niet de oplossing. Iemand predikt de vermeende morele superioriteit van het blanke ras en ik moet van jou wegkijken?
Wegkijken is wat er gebeurt als je de posts niet ziet. Dan komen zowel de weldenkende mensen als de racisten (see what I did there) in eigen bubbels waar beide denken dat de ander niet bestaat. Doe (netjes) mee in de discussie. Of haal de schouders op. De pagedownknop of swipe kost geen tijd.

Delen van topcis ueberhaupt niet zien, terwijl anderen het wel zien, levert rare discussies. En het helpt niet eens per se: je ziet het gefilterde alsnog via quotes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
[...]

Ja, er zijn ook mensen van andere afkomst die precies hetzelfde doen, of over religies beginnen..

Sorry maar iedereen heeft de vrijheid van meningsuiting, of je het er nu mee eens bent of niet.
Wie is Tweakers om dit te gaan inperken of deze mogelijkheid te moeten aanbieden.

Is het niet de bedoeling om er voor te zorgen dat personen die zo eenzijdig gericht zijn op andere gedachten te brengen, of om te laten zien dat ze zich nergens druk om hoeven te maken. En als dat niet lukt dan leg je jezelf er bij neer dat sommige mensen niet te helpen zijn en kijk je over zijn post heen.
F_J_K schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:56:
In aanvulling op Hero of Time in "knopje om specifieke posters te negeren"Hero of Time in "knopje om specifieke posters te negeren"

Delen van topcis ueberhaupt niet zien, terwijl anderen het wel zien, levert rare discussies. En het helpt niet eens per se: je ziet het gefilterde alsnog via quotes.
Dit is nu precies het probleem wat je gaat krijgen als mensen deze functie krijgen en 50 personen geblokkeerd hebben omdat ze niet dezelfde ideeën en kijk op het leven hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Andyk125 op 30-05-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04
3x3 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:26:
Als iemand vanwege andermans standpunt niet meer bereid is naar de argumenten te kijken heb je elke discussie emotioneel al verloren.

Het beste wapen tegen een domme mening, is het volledig ontwapenen van dat standpunt door alle onderliggende argumenten en axioma inhoudelijk volledig onderuit te halen.
Fantastisch, en daarna zegt de ander: "en toch is het zo"

Jij bent x tijd kwijt aan een goed onderbouwde post en de ander is 50 posts verder met: "marrrokanen zuigen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Lol, met zo'n knopje doe je toch precies hetzelfde? Of bestaat het niet meer als het in jouw persoonlijk gecreëerde bubble het niet meer zichtbaar is?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Wat is de toevoeging voor GoT als ik vragen mag? Het enige resultaat dat je hiermee krijgt is dat topics vol komen te staan met dezelfde vragen en antwoorden omdat iedereen iedereen aan het 'muten' is. Klinkt als chaos. Moet je niet willen.

Zoals al eerder aangedragen, als een user problematisch bezig is (dat is volgens mij de core van de issue), dan zijn er al manieren om mods hiervan op de hoogte te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:04
@burne
Volgens mij kun je schop een modje gebruiken of een specifieke FP-mod een DM sturen met de daarin linkjes naar dat soort reacties. De reacties zelf kun je volgens mij een directe link naar maken.

Het op de hoogte brengen van mods en je zelf niet in de discussie mengen is iig key. Het is vervelend, maar let the mods handle it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Je wil 'm zelf toch wegfilteren? Dat is min of meer vergelijkbaar met wegkijken. Als je een echokamer wil, moet je lekker je woonkamer leeghalen en tegen jezelf gaan lullen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ionicawa schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:19:
Wat is de toevoeging voor GoT als ik vragen mag? Het enige resultaat dat je hiermee krijgt is dat topics vol komen te staan met dezelfde vragen en antwoorden omdat iedereen iedereen aan het 'muten' is. Klinkt als chaos. Moet je niet willen.

Zoals al eerder aangedragen, als een user problematisch bezig is (dat is volgens mij de core van de issue), dan zijn er al manieren om mods hiervan op de hoogte te stellen.
Ik zit in een aantal langlopende topics met een aantal overslaande platen met repeterende berichten. Die berichten zijn gewoon ontopic. Dan is het anders dan in actualiteiten discussies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 14:57

Hakulaku

Meh

burne schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:59:

Tja, het kan nou eenmaal gebeuren dat je een visie of mening van iemand op het internet vind die niet strookt met je eigen mening. Dat hoort er nou eenmaal bij. Als het kwetsend voor je is, tja, of krijg een dikkere huid of sluit je browser... Een mute knop zouden we niet moeten willen met z'n allen.
Bor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:36:
[...]
Als je geen waardevolle toevoeging hebt gelieve niet te reageren. Met dit soort reacties help je echt niemand.
Blijkbaar mogen moderators wel onzin reacties plaatsen... Ik adviseer je om je eigen advies en verwijt eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53
Een "mute" knop lijkt mij niet handig. Ik zou wel zijn voor een optie om bij een reactie een optie te hebben om deze te rapporteren via een knopje met dan de optie dat je deze reactie spoiler (als in Spoilertags). Dan is het bericht toch zichtbaar maar wel gerapporteerd. Wanneer een admin er dan naar gekeken heeft en concludeerde dat het terecht is dan wordt na een edit actie van de poster de spoiler er weer afgehaald.

Maw wat we nu al hebben maar dan overal en met spoiler tags

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 30-05-2018 12:56 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zie in dit topic al genoeg redenen om het in te voeren.. "Mensen verkondigen racistische gedachten? Dat is niet hun fout! Het is de fout dat jij het leest!"

Sorry, maar dat is toch gewoon onzin.

Dan wordt Censuur erbij gehaald (Grappig geprobeerd of niet, is gewoon kansloos argument)

Ik snap vanuit Tweakers dat het blocken van mensen niet wenselijk is (ben het er wel mee eens). Maar ik vind wel dat er wat meer mag worden gedaan richting racistische/extremistische ideologie/extreem fanboy gedrag

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:44:
Ik zie in dit topic al genoeg redenen om het in te voeren.. "Mensen verkondigen racistische gedachten? Dat is niet hun fout! Het is de fout dat jij het leest!"

Dan wordt Censuur erbij gehaald (Grappig geprobeerd of niet, is gewoon kansloos argument)

Ik snap vanuit Tweakers dat het blocken van mensen niet wenselijk is (ben het er wel mee eens). Maar ik vind wel dat er wat meer mag worden gedaan richting racistische/extremistische ideologie/extreem fanboy gedrag
Nou, begin er dan zelf mee en maak een TR. Ik zie echt helemaal niemand op dat soort suggesties reageren. Terwijl bijvoorbeeld een TR echt al vanaf het begin mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:52:
[...]

Nou, begin er dan zelf mee en maak een TR. Ik zie echt helemaal niemand op dat soort suggesties reageren. Terwijl bijvoorbeeld een TR echt al vanaf het begin mogelijk is.
En dat doe ik ook, alleen denk je nou echt dat 1 TR wat gaat doen? De moderators (meestal zo niet allemaal vrijwillig) krijgen er meer dan genoeg te verwerken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:44:

Eens ..
Maar het doodzwijgen van een mening IS censuur, mensen monddood maken is aantasting in de vrijheid van meningsuiting.
Zo'n optie om mensen uit te sluiten op voorhand is dus ongewenst.

Dat jij en TS van mening zijn dat de hele samenleving één bloemetjesgordijn van liefde en wederzijds respect is, is gewoon een domme gedachte
Mensen leven samen, de één kan beter met zijn buurman overweg dan de ander.

TS heeft mij al beschuldigd van Xenofobie, dus ik zal zeker op zijn lijstje staan ... lekker boeiend ..
Zijn mening puur en alleen opgedaan uit een reactie waarop ik een tweetal artikelen aanhaalde over jarenlang terugkerende 'terreur' op boulevards en stranden jegens meisjes / vrouwen.

Zoals hij dus dit topic opent, is niet gestoeld op een maatschappelijk probleem, maar een eigengereide mening dat iedereen maar moet accepteren dat hij het beter weet.

Nu ik dit zo teruglees, merk ik dat ik wél zo'n knop wil hebben ..... zijn we het toch ergens over eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Eens ..
Maar het doodzwijgen van een mening IS censuur, mensen monddood maken is aantasting in de vrijheid van meningsuiting.
Zo'n optie om mensen uit te sluiten op voorhand is dus ongewenst.

Dat jij en TS van mening zijn dat de hele samenleving één bloemetjesgordijn van liefde en wederzijds respect is, is gewoon een domme gedachte
Mensen leven samen, de één kan beter met zijn buurman overweg dan de ander.

TS heeft mij al beschuldigd van Xenofobie, dus ik zal zeker op zijn lijstje staan ... lekker boeiend ..
Zijn mening puur en alleen opgedaan uit een reactie waarop ik een tweetal artikelen aanhaalde over jarenlang terugkerende 'terreur' op boulevards en stranden jegens meisjes / vrouwen.

Zoals hij dus dit topic opent, is niet gestoeld op een maatschappelijk probleem, maar een eigengereide mening dat iedereen maar moet accepteren dat hij het beter weet.

Nu ik dit zo teruglees, merk ik dat ik wél zo'n knop wil hebben ..... zijn we het toch ergens over eens :+
Onzin.. dus als ik iemand blokkeer in een MMO doe ik aan "censuur" en "monddood maken" en "aantasten van de vrijheid". Sorry, maar zo werkt het niet. Dat is namelijk dezelfde functie die TS hier wil hebben.

Dat de wereld verrot is, dat weet iedereen al. Echter betekend dat niet "je mag alles posten, en hoe extremer hoe beter!" wat het soms nogal eens wil worden op het internet. Er zitten grenzen aan.

En onthou, vrijheid van meningsuiting gaat niet op voor private fora, en locaties. Daar ga je gewoon akkoord met voorwaarden. Of wil jij ook gewoon midden in een Moskee/kerk kunnen roeptoeteren dat het allemaal nep is en dat het losers zijn zonder er gevolgen voor te dragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:43
ImdaMned schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Fantastisch, en daarna zegt de ander: "en toch is het zo"

Jij bent x tijd kwijt aan een goed onderbouwde post en de ander is 50 posts verder met: "marrrokanen zuigen"
Je zou het een keer kunnen proberen met een goed onderbouwde post en gaan zij op het zelfde niveau door dan is er nog maar een optie.

Dan blijft er een oud en wijs gezegde over, antwoord een zot na zijn dwaasheid niet. Of don't feed the troll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Met een knopje de mening van "die gast" verbergen is dan ook precies wat je dan doet. Je kunt het lezen en denken van gast waar ben je mee bezig, of je kunt op het knopje drukken en je kop in het zand steken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Onzin.. dus als ik iemand blokkeer in een MMO doe ik aan "censuur" en "monddood maken" en "aantasten van de vrijheid". Sorry, maar zo werkt het niet. Dat is namelijk dezelfde functie die TS hier wil hebben.

Dat de wereld verrot is, dat weet iedereen al. Echter betekend dat niet "je mag alles posten, en hoe extremer hoe beter!" wat het soms nogal eens wil worden op het internet. Er zitten grenzen aan.

En onthou, vrijheid van meningsuiting gaat niet op voor private fora, en locaties. Daar ga je gewoon akkoord met voorwaarden. Of wil jij ook gewoon midden in een Moskee/kerk kunnen roeptoeteren dat het allemaal nep is en dat het losers zijn zonder er gevolgen voor te dragen? :+
Het gaat er niet om dat het extremer moet zijn ...
Als je bewust iemand gaat negeren werk je pestgedrag in de hand
Zodra een groepje gebruikers onderling collectief iemand gaat negeren, krijg je van die lagere school praktijken.

Als iemand wat plaatst wat tegen jouw zin is, kan je negeren of reageren ...
1 > En onthou, vrijheid van meningsuiting gaat niet op voor private fora, en locaties. Daar ga je gewoon akkoord met voorwaarden.
2 > Of wil jij ook gewoon midden in een Moskee/kerk kunnen roeptoeteren dat het allemaal nep is en dat het losers zijn zonder er gevolgen voor te dragen? :+
1 - Nee, de grondwet voorziet daar in, je mag je mening uiten .. en niemand mag je daar in beperken.

2 - Ja, dat zou in principe moeten kunnen, maar nergens zeg ik dat er geen gevolgen aan moeten zitten.

Je kan in een groepje prima roepen dat je het er niet mee eens bent, alleen moet je WEL de consequentie daarvan dragen

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 30-05-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:57:
[...]

En dat doe ik ook, alleen denk je nou echt dat 1 TR wat gaat doen? De moderators (meestal zo niet allemaal vrijwillig) krijgen er meer dan genoeg te verwerken.
Ik denk dat een TR wel degelijk werkt ja. Vraag het anders de mods zelf eens. Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:
[...]

In een MMO heb je alleen niet met een context te maken zoals in een forum thread. Hoe ga je om met quotes, of mensen die op een ander reageren zonder quote. Als je mensen gaat negeren gaat dat er snel raar uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat een TR wel degelijk werkt ja. Vraag het anders de mods zelf eens. Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Ik betwijfel dat ten zeerste.
Regels zijn soms onduidelijk, maar in bepaalde gevallen glashelder.

Er loopt een topic waarin de starter het wil hebben over een 'gevoelig' onderwerp ( niet deze TS )
Ik gaf aan in het topic dat het wel heel raar is, geen posts te hebben maar wel deze info open te krijgen.
Deze wordt verwijderd, onder het motto "maak een TR aan"
Later geeft TS zelf aan dat zijn handle een clone is ( wat 100% tegen de regels is ) en zelfs daarop wordt gereageerd door mods, zonder hier tegen op te treden.
gebruikers reageren hier 'volop' op, geven details over hun behandeling weer.
Wat mij daar het meest aan irriteerde is dat de 'privacy' ineens onbelangrijk lijkt te zijn

Op een TR krijg je nooit feedback, zelfs niet dat er iets/niets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Het gaat er niet om dat het extremer moet zijn ...
Als je bewust iemand gaat negeren werk je pestgedrag in de hand
Zodra een groepje gebruikers onderling collectief iemand gaat negeren, krijg je van die lagere school praktijken.

Als iemand wat plaatst wat tegen jouw zin is, kan je negeren of reageren ...

[...]

1 - Nee, de grondwet voorziet daar in, je mag je mening uiten .. en niemand mag je daar in beperken.

2 - Ja, dat zou in principe moeten kunnen, maar nergens zeg ik dat er geen gevolgen aan moeten zitten.

Je kan in een groepje prima roepen dat je het er niet mee eens bent, alleen moet je WEL de consequentie daarvan dragen
En de consequentie is dat je geblocked wordt. Dus het probleem is opgelost.

Graag wat minder Amerikaanse "but my freedoms!" praktijken.. En niet roepen over censuur en het dan negeren als je ongelijk bewezen wordt.

De wereld werkt zo niet. Niemand hoeft naar jou of mij te luisteren. Zo relevant en boeiend zijn we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
corset schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:14:
[...]

En de consequentie is dat je geblocked wordt. Dus het probleem is opgelost.

Graag wat minder Amerikaanse "but my freedoms!" praktijken.. En niet roepen over censuur en het dan negeren als je ongelijk bewezen wordt.

De wereld werkt zo niet. Niemand hoeft naar jou of mij te luisteren. Zo relevant en boeiend zijn we niet.
Ik heb het helemaal niet over de Amerikaanse "freedoms" dat is een moderne hype onder de SJW's
"De zwarten hebben zo'n last van de slavernij ... Alle witten zijn fout"
Terwijl het diezelfde Afrikanen waren, die jacht maakten op hun eigen mensen, uit winstbejag.

Niemand hoeft te luisteren, maar toch blijf je aanvechten dat jouw idee superieur zou zijn t.o die van mij

De ironie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 14:38

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Begrijp ik je nu goed en zeg je dat je op zoiets als een privaatforum geen huisregels zou mogen hebben? Ik ga altijd af op deze post van Arnoud Engelfriet omtrent dit topic.
In principe mogen huisregels over alles gaan. Als de beheerder geen pro-Wilders (of anti-Wilders) statements wil, dan is dat zijn beslissing en dan moeten de gebruikers zich daaraan houden. Dat weet je als je lid wordt, en dat is dan bindend. Neutraliteit van de beheerder is niet nodig. Het enige dat eigenlijk echt moet, is vooraf de spelregels bekend maken.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
LightPhoenix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:26:
[...]

Begrijp ik je nu goed en zeg je dat je op zoiets als een privaatforum geen huisregels zou mogen hebben? Ik ga altijd af op deze post van Arnoud Engelfriet omtrent dit topic.

[...]
Prima, dus de huisregeltjes van - noem een zijstraat - Whatsapp "wij gaan één op één privédata delen met de buitenwereld" en niets wat je er tegen kan doen zou dan ook mogen ?

Natuurlijk mag je huisregels instellen, maar geen voorwaarden mogen TEGEN de wetgeving ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
LightPhoenix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:26:
[...]

[...]
Die informatie wilde ik dus erbij halen, maar was het kwijt!

Vrijheid van Meningsuiting is uberhaupt in deze discussie niet aan de orde

Je hebt de vrijheid te uiten, je hebt NIET de vrijheid dat iedereen het moet lezen. En het enige wat blokkeren doet is zorgen dat de mensen die er geen zin in hebben, het niet hoeven te lezen.

Maar goed, er is antwoord van een Tweakers medewerker geweest, dus de argumentatie "Ja maar mijn vrijheid!" gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nogmaals, het gaat niet over "mijn" vrijheid, maar over de structuur van de discussie
Als je op voorhand mensen gaat uitsluiten van deelname ( door te negeren ) krijg je rare discussie's

Gebruiker één negeert gebruiker twee, die hier niet van op de hoogte is.
Stelling van één wordt beantwoord, en reacties hierop door nr twee aangevuld / meegepraat.
Gebruiker één reageert alleen op anderen, niet op twee.

Gebruiker drie weet ook niet wie genegeerd wordt, en door wie, dus reageert wel op beiden ...
Zo krijg je nooit een overzichtelijke discussie, en kan inderdaad één alsnog beter wel naar twee kijken, en er op reageren indien nodig, want ook al is het vaak nonsens, er kan altijd een intelligente scheet opkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 14:38

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Prima, dus de huisregeltjes van - noem een zijstraat - Whatsapp "wij gaan één op één privédata delen met de buitenwereld" en niets wat je er tegen kan doen zou dan ook mogen ?

Natuurlijk mag je huisregels instellen, maar geen voorwaarden mogen TEGEN de wetgeving ingaan.
Uhm... nee, want de dienst van Whatsapp is geen forum. En het delen van data is iets totaal anders dan het modereren van content. Whatsapp modereert sowieso niet... Facebook daarentegen doet dat weer wel. En die mogen naar believen weghalen wat ze willen als het tegen de regels van het gebruik van Facebook ingaat. Nog een quote uit het artikeltje wat ik eerder aangaf:
Vrijheid van meningsuiting is oorspronkelijk bedoeld als afweerrecht tegen de overheid. Die mag geen regels opleggen of maatregelen nemen waarmee iemands mogelijkheid om zijn mening te uiten, wordt beperkt. En dat kan ver gaan: milieuvoorschriften over afvoeren van drukinkt kunnen onder (extreme) omstandigheden de vrijheid van meningsuiting schenden.

Forums zijn echter zelden van de overheid. En voor private partijen (burgers of bedrijven) is het heel wat minder duidelijk dat zij andermans meningsuiting moeten tolereren. Hoofdregel is dat niemand hoeft mee te werken aan andermans meningsuiting. Dat werd in februari nog door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bevestigd in het Saliyev-arrest (35016/03). Een krant mocht volgens het Hof ingezonden brieven weigeren of redigeren voor publicatie, omdat het hun krant is en zij bepalen wat er in komt te staan.
edit: En ik ben persoonlijk tegen een knop op Tweakers om mensen te kunnen negeren... juist omdat het de transparantie niet ten goede komt. Neemt niet weg dat ik vind dat Mods in moeten kunnen grijpen als de huisregels overtreden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door LightPhoenix op 30-05-2018 14:36 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Een huisregel die een bepaald onderwerp als taboe bestempelt gaat ook niet tegen de wet in. De grondwet is met name ter bescherming tegen de overheid en om bepaalde kaders te scheppen waar overige wetgeving aan moet voldoen. De vrijheid van meningsuiting verplicht op geen enkele manier een bepaald medium om jou te faciliteren in het uiten van die mening.

Zoals XKCD het treffend weet te brengen:
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Niemand mag je daar in beperken? Dat is wel een heel rare opmerking. Er is namelijk niets wat onbeperkt is. Sowieso mag een rechter (die spreekt namens de maatschappij) je beperken in al je vrijheden, zelfs met opsluiting. Een vrijheidsbeperking van grote proporties.
Ook wel goed om te weten dat als je vrijheden benut je bijna inherent iemand anders beperkt. Er is geen vrije ruimte. Als jij meer vrijheid pakt, dan beperk je iemand anders (of een hele groep) in zijn/haar vrijheden. Was een goede uitleg over van Rob Wijnberg.

Wat er wel tegen weglaten van berichten is, wat mij betreft, dat mensen ook tegenspraak moeten krijgen. Als mensen dingen uiten en er komt geen reactie terug, dan versterkt dat het gelijk alleen maar. Tegenspraak van rare meningen (zeer subjectief natuurlijk) is alleen maar goed en vooral tegen dingen als ongelijkheid en racisme zouden mensen zich onvermoeibaar moeten blijven verzetten. Ik ben sowieso van mening dat alles geuit moet kunnen worden. Als is het alleen maar om het in de openheid te houden om het te kunnen opmerken en maatschappelijk corrigeren, waar nodig.
[...]

Whatsapp is een dienst en niet bedoeld om dingen de openbare ruimte in te slingeren. Als die voorwaarden van tevoren bekend worden gemaakt, dan heb jij toch de keuze om weg te gaan of te blijven? Vond ik ook al zo raar bij Facebook. Dat gebruikers een soort van grondrecht hebben om dat te gebruiken. Anders moet de overheid het reguleren, als Facebook zelf rare dingen doet. Je kunt ook Facebook verwijderen of alternatieven opzoeken? Of is dat een heel raar idee?

Al met al lijkt ij zo'n knop niet wenselijk, alhoewel het wel erg verleidelijk is soms :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Volgens mij richt je je nu op de verkeerde.
Ik ben juist tegen de inperking, aan weke zijde dan ook

Dat iemand aanstoot neemt aan bepaalde uitspraken, wil niet zeggen dat het maar 'algemeen' verboden moet worden.

Die rechter kan je inderdaad beperken, maar dan alleen als het werkelijk over de norm gaat.
Gisteren werden de straffen bekend voor de personen die zich in de zwarte piet discussie gemengd hadden, maar in plaats van op inhoud te discussieren, de personen direct dood te verwensen.
Dan spreek je niet meer over een vrijheid van mening, die geuit moet worden, maar over normoverschrijdend gedrag - direct iemand iets toewensen.

Maar dat, mag ik toch aannemen, kan je met droge ogen niet serieus als "vrije mening" wegzetten ?
Je mag iemand prima iets toewensen ... maar hou dat voor jezelf, dat hoeft niet openbaar op een publiek podium geroepen te worden.
Ik heb ook meningen genoeg over bepaalde dingen, al dan niet politiek correct, maar niet alles wordt uitgesproken, dat zijn nu eenmaal normen en waarden.

Maar omdat ik aangeef het onwenselijk te vinden dat er een functie zou komen die iemand dus gewoon monddood maakt, lijkt het alsof ik censuur wil toepassen ... Nee, zo is het niet gevlogen !
Die censuurwens ligt nog steeds in mijn opinie bij TS en anderen hier, want wat is de volgende optie, een poll om gebruikers maar te laten verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:45:
Die censuurwens ligt nog steeds in mijn opinie bij TS en anderen hier, want wat is de volgende optie, een poll om gebruikers maar te laten verwijderen ?
Iemand negeren (al dan niet middels een technische ingreep) is geen censuur. Een gebruiker van een forum bannen omdat hij zich niet aan de regels houdt is geen censuur. Een technisch middel bieden waarmee de ene gebruiker de andere gebruiker kan negeren is geen censuur.

Dat het op een discussieforum totaal onwenselijk is om een dergelijke feature te hebben staat wat mij betreft als een paal boven water (de redenen zijn al meermalen genoemd in dit en eerdere topics hierover, zie onder meer wat Hero of Time in "knopje om specifieke posters te negeren" aanhaalt).

Maar met censuur, of beperken van de vrijheid van meningsuiting heeft het allemaal geen klap te maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Even terug dan, ik was niet degene die over die vrijheid begon, ik gaf alleen maar aan dat dat het BEGIN van de censuur zou zijn
Dat het onduidelijk zou worden, een chaos.

Vervolgens krijg ik iets over een MMO te horen, en regeltjes die iemand op zou stellen.
Vervolgens lijkt het dus een tiental posts later dat je alles mag zeggen, zolang het maar in een straatje past, want de lading komt direct op mij terecht, met uitspraken die geheel niet de mijne zijn ...

Grappig, hoe kortzichtig er gereageerd wordt tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
FreshMaker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:09:
Even terug dan, ik was niet degene die over die vrijheid begon, ik gaf alleen maar aan dat dat het BEGIN van de censuur zou zijn
Dat het onduidelijk zou worden, een chaos.

Vervolgens krijg ik iets over een MMO te horen, en regeltjes die iemand op zou stellen.
Vervolgens lijkt het dus een tiental posts later dat je alles mag zeggen, zolang het maar in een straatje past, want de lading komt direct op mij terecht, met uitspraken die geheel niet de mijne zijn ...

Grappig, hoe kortzichtig er gereageerd wordt tegenwoordig
Nee.. je begint te roeptoeteren over Censuur + vrijheid van meningsuiting. Je ongelijk wordt keihard bewezen, en opeens ligt het aan mij? 8)7

Ik geef het op. Dit is gewoon iedereen de schuld geven ipv "Ja ik had het fout, sorry".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goed, dit gaat in geen velden of wegen meer over de oorspronkelijke feature request en aangezien die request an sich toch al een doublure was van bestaande topics, doe ik deze maar op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.