aantal desktops maar welke is nou de beste

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben Rutger 17 jaar oud
Ik heb na een zwaar aantal weken eindelijk mijn examens gehaald en mag vervolgens een vaste pc aanschaffen van mijn ouders, daar heb ik ondertussen natuurlijk ook al research naar gedaan, ( budget is 800 euro) zo kwam ik uit op een 4- tal desktops die mijn aandacht trokken,

https://www.bol.com/nl/p/medion-erazer-p46003-gaming
desktop/9200000080761598/#product_specifications
(799.-)

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
(799.-)

https://www.wehkamp.nl/Zo...=1&PrI=12&Nrpp=96&ms=true
(799.-)

https://www.mediamarkt.nl...l-90hc0020mh-1550395.html
(799.-)

Ik wil voornamelijk met mijn (game)pc kunnen gamen, games zoals league of legends en minecraft, maar ook fortnite en soortgelijke games. zijn deze (game)pc's hiervoor geschikt, zo ja welke zouden jullie mij aanraden?
Vragen stellen kan gerust,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Je eerste link doet het niet... de derde ook niet.

Beide systemen van de werkende links hebben dezelfde cpu en hoeveelheid geheugen, maar de HP Pavilion Power 580-037nd zit de betere videokaart in, een GTX 1060. De Lenovo heeft een GTX1050.

De Lenovo heeft wel een grotere SSD en HDD voor opslag, maar dat lijkt mij voor een gaming systeem minder belangrijk dan de videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
1e link: https://www.bol.com/nl/p/...8/#product_specifications
i5 7400, 8GB RAM, 3GB GTX1060

3e link: https://www.wehkamp.nl/Zo...=1&PrI=12&Nrpp=96&ms=true
i5-8400, 8GB RAM, 2GB GTX1050

Processor zal niet zoveel uitmaken, maar zoals @MicGlou hierboven al vermeldt is het verschil tussen een GTX1050 en een 1060 wèl belangrijk als je ermee wil gamen.
Google eens op "GTX 1050 vs GTX1060"

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe jezelf een plezier een koop een PC uit losse onderdelen. Met merk PC's is het later altijd gezeik met de kast, voeding of moederbord met upgraden of defecten. Verder kan het voor hetzelfde geld of minder zelf ook iets samenstellen. Pre build PC's van HP of welk merk dan ook zijn een slecht idee voor langere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS Dat snap ik ook wel, maar hoe zit dat dan met garantie, op het moment dat jij een pc met losse onderdelen koopt en er gaat een onderdeel kapot of stuk, wat doet je dan? en is het niet lastig om zelf een pc te bouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MicGlou
de 1ste en 3rde link zijn te lang denk ik waardoor ik ze niet kan posten merk ik al.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:09:
@PilatuS Dat snap ik ook wel, maar hoe zit dat dan met garantie, op het moment dat jij een pc met losse onderdelen koopt en er gaat een onderdeel kapot of stuk, wat doet je dan? en is het niet lastig om zelf een pc te bouwen?
Hij bedoelt het goed, rustig aan. :)
Dan doe je hetzelfde als bij alle andere producten: je neemt contact op met de verkoper (webwinkel oid) ervan en gaat de garantieprocedure in. Is een vrij normale procedure en niks bijzonders aan.

Het bouwen van een pc is ook vrij simpel. Er zijn op Youtube een hoop filmpjes te vinden erover, en het is eigenlijk niet moeilijk dan een IKEA kast in elkaar zetten. :+

Kijk bijvoorbeeld eens hier: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018
Tweakers doet hier elke maand voor bepaalde budgetten een advies m.b.t. beste waar voor je geld.

Voor die 800 euro die je dan te besteden hebt kom je een stuk beter uit. Vergeet je trouwens ook niet randapparatuur erbij te rekenen?

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 30-05-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Panini
nee snap ik, mijn ouders maken me ook een beetje "bang" wat dat aangaat, dus ik stelde daar veel vragen over.

oke, wel ervaring met het in elkaar zetten van IKEA kasten. niet moeilijk dus,

is het bedrag elke maand anders? want nu zitten ze op een budget van 1000 euro en dat ligt toch echt net te hoog voor mij :).

Ik heb ook al gemerkt dat je windows 10 erbij moet kopen... dat is een vergeten kostenpost in het kopen van een pc vind ik, dat kost je meestal snel weer 100 euro(als het niet meer is). hebben jullie daar een oplossing voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
@Panini
nee snap ik, mijn ouders maken me ook een beetje "bang" wat dat aangaat, dus ik stelde daar veel vragen over.

oke, wel ervaring met het in elkaar zetten van IKEA kasten. niet moeilijk dus,

is het bedrag elke maand anders? want nu zitten ze op een budget van 1000 euro en dat ligt toch echt net te hoog voor mij :).

Ik heb ook al gemerkt dat je windows 10 erbij moet kopen... dat is een vergeten kostenpost in het kopen van een pc vind ik, dat kost je meestal snel weer 100 euro(als het niet meer is). hebben jullie daar een oplossing voor?
Hoe proberen ze jou bang te maken dan? Ben wel benieuwd wat zij daarover zeggen.

De bedragen verschillen wel per maand ja. Als je terug kijkt naar de andere Best Buy guides van de voorgaande maanden dan zijn er ook bedragen van de 700-800 te vinden denk ik.

Daarnaast kan je in dit subtopic (Desktop Aankoopadvies) ook een hoop mensen vinden die in de prijscategorie van jou aan het zoeken zijn en topics aanmaken voor hun zelf samengestelde builds. Hier kan je natuurlijk ook van afkijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Panini
ze proberen mij bang te maken door mij te vertellen dat iets veel gemakkelijker kapot gaat en dat je zonder garantie zit op het moment dat je er zelf eentje bouwt, verder vertellen ze me ook dat je "Minder gedoe" hebt met een kant en klare, dan met een self-built, omdat de pc dan in elkaar gezet moet worden, dat vertellen ze me wat er daar fout kan gaan, ze willen dus eigenlijk dat ik een vaste kant en klare pc koop.

Ik zal er even doorheen spitten. Alleen wel bang dat er evt verouderde dingen tussen staan. :)

dat klopt inderdaad maar ook hier zie ik ze geen windows 10 erbij toevoegen, moet ik dan gewoon uitgaan van een gamepc van 700 euro?. thanks voor je hulp in ieder geval man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
Er zijn meerdere soorten PCs, die in de Best Buy guides langs komen.
Budgetgamesysteem(500 euro), Basisgamesysteem(1000 euro), Mainstreamgamesysteem(1000-1200 euro)

Jouw systeem zou dus ergens tussen Budgetgamesysteem en Basisgamesysteem uitkomen.

Je kunt ook in dit forum deze post lezen en vragen of Tweakers willen meedenken over een jouw gamesysteem. Dan krijg je waarschijnlijk diverse suggesties van Tweakers voor een goed gamesysteem.

Bij zelfbouw PCs moet je inderdaad nog Windows 10 erbij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:40:
@Panini
ze proberen mij bang te maken door mij te vertellen dat iets veel gemakkelijker kapot gaat en dat je zonder garantie zit op het moment dat je er zelf eentje bouwt, verder vertellen ze me ook dat je "Minder gedoe" hebt met een kant en klare, dan met een self-built, omdat de pc dan in elkaar gezet moet worden, dat vertellen ze me wat er daar fout kan gaan, ze willen dus eigenlijk dat ik een vaste kant en klare pc koop.

Ik zal er even doorheen spitten. Alleen wel bang dat er evt verouderde dingen tussen staan. :)

dat klopt inderdaad maar ook hier zie ik ze geen windows 10 erbij toevoegen, moet ik dan gewoon uitgaan van een gamepc van 700 euro?. thanks voor je hulp in ieder geval man.
Dat je zonder garantie zit klopt niet. Je hebt gewoon de normale fabrieksgarantie op alle apparatuur die erin zit. Daarnaast krijg je ook veel betere apparatuur voor je geld wanneer je besluit het zelf in elkaar te zetten.
Het in elkaar zetten kan daarnaast ook nog eens best leuk zijn. :*)

Als je in het Desktop Aankopadvies rond spit ga je een hoop builds vinden die niet verouderd zijn. Als je aan de hand daarvan zelf een build post, zoals aangegeven door @Groentjuh, dan kunnen wij nog verder meedenken met je.

Klopt, die kan je voor 60-70 euro erbij kopen. Heb je ook al gedacht aan een monitor, muis, toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:40:
@Panini

Wow, wat onzinredenen om niet voor zelfbouw te gaan. Je hebt met zelfbouw gewoon garantie op je onderdelen, je hebt een stuk minder gedoe met zelfbouw als er een onderdeel kapot gaat (je schroeft het defecte onderdeel eruit en vervangt het, ipv hele pc kwijt zijn gedurende het reparatieproces). Met zelfbouw heb je ook volledige controle over wat je erin prikt en ben je niet afhankelijk van de, soms onlogische, besparingen van de systeembouwer. Zelfbouw is ook een stuk leuker dan kant-en-klaar.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
Als tussenoplossing kan ik een pc aanraden die een winkel als Alternate bouwt.
Zij bouwen zelf hun systemen op uit losse onderdelen.

Je hebt dan de voordelen van een "niet merk pc" maar niet de nadelen die je noemt.
Ik noem nu alternate omdat hun winkel/service center in de buurt ligt.
Er zullen wel veel soortgelijke winkels bestaan die hetzelfde aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FooLsKi
klopt, dat heb ik ook al meerdere malen aangegeven, maar ze weten kennelijk heel veel van computers en hoe het zit met het bouwen ervan ;)(niet dus). het lijkt me ook veel leuker, maar dan moet ik gaan denken aan een budget van 700 euro? want dan zal ik even gaan rond koekeloeren naar wat leuke dingen voor in mijn game-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wieland99
ik zal ook daar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Panini
nee, dit zal ik dus zeker even aankaarten bij mn ouders.

ik moet dus een buildpost maken( daarin staan alle specs die ik erin wil/ zelf heb gezien die mij handig lijken?)

als monitor dacht ik aan de: Acer ED246Ybix - Monitor

de muis - Sharkoon SHARK Force - Muis

Toetsenbord - Trust GXT 830 Avonn - Gaming Toetsenbord

koptelefoon - Logitech G231 - Prodigy Gaming Headset - Windows + PS4 + Xbox One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:00:

Maar heb je dat alles al of moet dat ook nog uit het 800 euro potje? Mocht dat ook moeten, dan is het handig om dat mee te nemen in je build-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:00:
@Panini
nee, dit zal ik dus zeker even aankaarten bij mn ouders.

ik moet dus een buildpost maken( daarin staan alle specs die ik erin wil/ zelf heb gezien die mij handig lijken?)

Overleg daar inderdaad even over. Kan zomaar betekenen dat je uiteindelijk naar een pc met 600 euro aan componenten moet kijken bijvoorbeeld.

Dat is wel aan te raden ja, voor de gehele pc. Dan kunnen mensen je beter advies geven, zie even het topic wat eerder werd gepost:
Groentjuh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:41:
Je kunt ook in dit forum deze post lezen en vragen of Tweakers willen meedenken over een jouw gamesysteem. Dan krijg je waarschijnlijk diverse suggesties van Tweakers voor een goed gamesysteem.
edit: probeer de wijzig knop trouwens te gebruiken voor nieuwe posts. Hoef je geen drie nieuwe berichten achter elkaar te maken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 30-05-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Groentjuh

ja met dit erbij is het totaal 1000 euro, dat is mijn maximale budget voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Als je het leuk vindt om het uit te zoeken, dan zou ik je aanraden om een zelfbouwsysteem op papier samen te stellen. Door zelf op internet research te doen en benchmarks te lezen of te kijken op youtube, kan je al een heel eind komen. Eventuele vragen kan je dan nog altijd hier stellen.

Wanneer je daar helemaal mee klaar bent, dan kan je je zelfbedachte systeem naast de pre-builds leggen. Dan zie je vanzelf wat voor jou de beste keuze is. Het is daarbij niet zo dat zelf bouwen per definitie goedkoper is. Dat wisselt van tijd tot tijd en verschilt per budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik dan een nieuwe topic maken met mijn buildpost erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ballondier schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:09:
Als je het leuk vindt om het uit te zoeken, dan zou ik je aanraden om een zelfbouwsysteem op papier samen te stellen. Door zelf op internet research te doen en benchmarks te lezen of te kijken op youtube, kan je al een heel eind komen. Eventuele vragen kan je dan nog altijd hier stellen.

Wanneer je daar helemaal mee klaar bent, dan kan je je zelfbedachte systeem naast de pre-builds leggen. Dan zie je vanzelf wat voor jou de beste keuze is. Het is daarbij niet zo dat zelf bouwen per definitie goedkoper is. Dat wisselt van tijd tot tijd en verschilt per budget.
:?

Moet de eerste pc's van een fabrikant (HP, Acer, Lenovo enz) nog tegenkomen die goedkoper is dan het zelf bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Panini schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Moet de eerste pc's van een fabrikant (HP, Acer, Lenovo enz) nog tegenkomen die goedkoper is dan het zelf bouwen.
Probeer die HP Pavilion maar eens na te maken. Een i5 7400, 1060 3gb, 128 gb ssd + 1tb HD, 8 gb ram, een moederbord met wifi en bluetooth en een dvd brander. Die pre-build is € 800 met windows, dus je hebt voor een zelfbouw een budget van € 700. Lukt het je om een systeem samen te stellen met dezelfde specs en features voor veel minder, of een systeem met veel betere specs en meer features voor hetzelfde geld? Misschien wel. Maar misschien ook wel niet. Dat veel pre-builds een slechte prijs-performance hebben, wil niet zeggen dat ze dat allemaal hebben. Zeker met een beperkt budget en geen hele specifieke wensen, kan het geen kwaad om nog even een laatste vergelijking te maken voor je de knoop doorhakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
Panini schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Met de bizarre gpu prijzen wou het nog wel eens voorkomen. Zal nu wel minder worden, maar het was niet uitzonderlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:54
Ballondier schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:36:
[...]

Probeer die HP Pavilion maar eens na te maken. Een i5 7400, 1060 3gb, 128 gb ssd + 1tb HD, 8 gb ram, een moederbord met wifi en bluetooth en een dvd brander. Die pre-build is € 800 met windows, dus je hebt voor een zelfbouw een budget van € 700. Lukt het je om een systeem samen te stellen met dezelfde specs en features voor veel minder, of een systeem met veel betere specs en meer features voor hetzelfde geld? Misschien wel. Maar misschien ook wel niet. Dat veel pre-builds een slechte prijs-performance hebben, wil niet zeggen dat ze dat allemaal hebben. Zeker met een beperkt budget en geen hele specifieke wensen, kan het geen kwaad om nog even een laatste vergelijking te maken voor je de knoop doorhakt.
De 7400 is toch echt wel oud en 2 cores minder dan de nieuwere generaties. vergeet vooral ook niet dat je waarschijnlijk een slect moederbord, slechte voeding en slechts 1 reepje RAM krijgt en niets kan vervangen als er ook maar 1 ondereel stuk gaat.

EDIT: even getest.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 106,-€ 106,-
1Gigabyte B360M H€ 63,02€ 63,02
1MSI GeForce GTX 1060 3GT OC€ 232,-€ 232,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,62€ 39,62
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte WB867D-I€ 26,44€ 26,44
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 76,-€ 76,-
1LG GH24NSD1€ 13,26€ 13,26
1Cooler Master MasterWatt Lite 400W€ 33,60€ 33,60
1Adata Ultimate SU800 128GB€ 39,49€ 39,49
1Eminent EM9000 3.5 inch Internal USB Card Reader€ 6,85€ 6,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,58

[ Voor 65% gewijzigd door Philip Ross op 30-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Je kunt onderdelen kiezen bij 1 winkel en voor 50 a 60 euro in elkaar laten zetten.
Garantie is gewoon zoals in Nederland. Daarbij hoef je dan niet zelf te bouwen, maar heb je wel controle over de onderdelen die er in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is niets mis met een systeem wat al gebouwd is. Niet iedere GoT'er is in staat zelf een PC samen te stellen en te bouwen. Je kunt ook bij 1 shop (oa Azerty) onderdelen bestellen en het daar laten monteren.
Dan kun je hier een topic aanmaken met je vragen en wat jezelf hebt gevonden. Ik kan mij goed voorstellen dat je een raar gevoel hebt, zker als onwetende ouders erbij betrokken zijn. Dus een kant en klare Desktop kan goed de oplossing zijn.

@Verwijderd Is €800,- je budget voor een complete Desktop ?

Bekijk deze eens => pricewatch: Lenovo IdeaCentre 720-18ASU 90H0004EMH

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 30-05-2018 12:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus
Mijn budget is inderdaad 800 euro ( incl windows tien)
(Exlusief monitor muis toetsenbord en koptelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Hackus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:33:
Er is niets mis met een systeem wat al gebouwd is. Niet iedere GoT'er is in staat zelf een PC samen te stellen en te bouwen. Je kunt ook bij 1 shop (oa Azerty) onderdelen bestellen en het daar laten monteren.
Dan kun je hier een topic aanmaken met je vragen en wat jezelf hebt gevonden. Ik kan mij goed voorstellen dat je een raar gevoel hebt, zker als onwetende ouders erbij betrokken zijn. Dus een kant en klare Desktop kan goed de oplossing zijn.

@Verwijderd Is €800,- je budget voor een complete Desktop ?

Bekijk deze eens => pricewatch: Lenovo IdeaCentre 720-18ASU 90H0004EMH
Die heeft wel een prima CPU maar slechts een GeForce GT730 GPU en is dus niet geschikt om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Philip Ross lees nu het laatste stuk van ts pas (mobiel) :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus ik had ook al gekeken naar de genoemde desktop van lenovo maar die viel inderdaad af doordat er een GeForce GT730 GPU in zat. Waar kan ik zon mooi schema vandaan halen als dat van @Philip Ross ?
@Philip Ross ik vind het een mooi idee, alleen is de i3 8100 beter dan de i5 7400?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:05:
@Hackus ik had ook al gekeken naar de genoemde desktop van lenovo maar die viel inderdaad af doordat er een GeForce GT730 GPU in zat. Waar kan ik zon mooi schema vandaan halen als dat van @Philip Ross ?
@Philip Ross ik vind het een mooi idee, alleen is de i3 8100 beter dan de i5 7400?
Zo'n schema maak je door een wensenlijst aan te maken, daar vanuit de pricewatch items aan toe te voegen en dan op de knop genereer RML te drukken.

Wat ik zo snel kon vinden is de 8100 zelfs sneller dan de 7400. Je moet mijn lijstje niet al te serieus nemen want niet alle onderdelen zijn van top kwaliteit maar je kan het wel als inspiratie gebruiken voor je eigen topic. Kijk ook eventueel naar de 6GB variant van de gtx1060, die is nog wel een stapje sneller.

Je kan ook naar AMD in plaats van intel kijken en dan vooral de 1600 of 2600 denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 30-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Philip Ross Thanks, ik zal ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 119,-€ 119,-
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 241,-€ 241,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,95€ 44,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 99,-€ 99,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,82

Deze build heb ik nu prima build en kan alles op 1080p max/ultra spelen

pricewatch: Philips 240V5QDSB/00 Zwart

Deze monitor lijkt me een prima keuze aangezien het nog een hogere hz heeft en alles dus smoother kan lopen

pricewatch: Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)

Dit is een flagship van een tijdje geleden dus goede kwaliteit en goede funtionaliteit
Corsair is wat toetsenborden betreft extreem goed

Muizen zijn vaak persoonlijk dus die moet je maar zelf kiezen

[ Voor 9% gewijzigd door Yorick Brinke op 30-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B350-Plus€ 84,-€ 84,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,-€ 275,-
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 36,12€ 36,12
1Cooler Master K280€ 39,-€ 39,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 59,95€ 59,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,50€ 18,50
1Corsair VS550€ 44,15€ 44,15
1Kingston A400 120GB€ 33,-€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,72

dit is wat ik nu heb geselcteerd. zou ik met het nu geselecteerde aantal items een gamepc kunnen bouwen die functioneerd naar mijn eisen?( het spelen/ opnemen van games) of zou de HP Pavilion Power 580-037nd - Gaming Desktop dat ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
@Verwijderd om nog een paar tientjes te besparen kan je W10 kopen via volgende site:
https://www.kinguin.net/c...-10-professional-oem-key/

Heb ik al verschillende keren gedaan en werkt gewoon goed :)
De centjes die je bespaard zou ik bij het budget voor de SSD voegen, mss kan er dan een 240GB vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
wieland99 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:19:
@Verwijderd om nog een paar tientjes te besparen kan je W10 kopen via volgende site:
https://www.kinguin.net/c...-10-professional-oem-key/

Heb ik al verschillende keren gedaan en werkt gewoon goed :)
De centjes die je bespaard zou ik bij het budget voor de SSD voegen, mss kan er dan een 240GB vanaf :)
Bespaart inderdaad flink ja. Maar je hebt geen garantie dat alles 100% legaal is en blijft werken en dat je niet ineens over 4 jaar problemen krijgt met je licentie. Dus dat is een afweging die je moet maken, meestal gaat eht goed maar geen garanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wieland99 en @Philip Ross dan speel ik het safe en pak ik toch de duurdere versie, ik wil dr een tijdje mee door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
Ik vind de build van @Yorick Brinke (boven jouw build) beter.
Je zou zelfs nog de ryzen 1400 kunnen vervangen voor de ryzen 1600.
Heb je lekker 6 cores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:29:
@wieland99 en @Philip Ross dan speel ik het safe en pak ik toch de duurdere versie, ik wil dr een tijdje mee door :-)
Let wel op waar je hem bestelt dan, want bol.com plaza betaal je de volle prijs (of iets in die buurt) maar krijg je alsnog die vage import keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zetje01 lijkt mij ook een goed plan, alleen ze zeggen dat intel beter is als amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@Verwijderd
Ze zeggen ook dat volkswagen beter is dan opel (of andersom, hoe zat het nou ook al weer)
Ik denk dat als je wilt gamen én opnemen, dat dan de extra cores van de ryzen erg goed uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 30-05-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zetje01 oke ik ben er over uit dat ik m kant en klaar ga halen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
een windows license kan je al voor rond de 20-30 euro kopen. En als student kan je hem gratis krijgen via slim.nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 10:16
ik heb zelf via Kinguin een Windows 10 PRO Key gekocht voor PC van mijn zoon.
Pc was extreem traag en buggy (100% HDD load bijna constant).
Nieuwe clean install gedaan via USB.
Alles werkt prima.
Veel geld bespaard.
Maar als het gratis kan via school, is dat de betere optie natuurlijk.
Hier hebben wij in belgie via de school van onze zoon ook gratis Office pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:35:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B350-Plus€ 84,-€ 84,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,-€ 275,-
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 36,12€ 36,12
1Cooler Master K280€ 39,-€ 39,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 59,95€ 59,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,50€ 18,50
1Corsair VS550€ 44,15€ 44,15
1Kingston A400 120GB€ 33,-€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,72
dit is wat ik nu heb geselcteerd. zou ik met het nu geselecteerde aantal items een gamepc kunnen bouwen die functioneerd naar mijn eisen?( het spelen/ opnemen van games) of zou de HP Pavilion Power 580-037nd - Gaming Desktop dat ook kunnen?
Rutger super tof dat je er toch over nadenkt om zelf een PC in elkaar te zetten. Let wel op dat je processor op je moederbord past. In je lijstje heb je een CPU met een 1151 socket, maar een moederbordbord met een AM4 socket. Dit gaat niet passen, ze moeten allebei eenzelfde socket zijn. Om je leven makkelijker te maken Kan je in de pricewatch filteren op socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
Philip Ross schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:26:
[...]

De 7400 is toch echt wel oud en 2 cores minder dan de nieuwere generaties. vergeet vooral ook niet dat je waarschijnlijk een slect moederbord, slechte voeding en slechts 1 reepje RAM krijgt en niets kan vervangen als er ook maar 1 ondereel stuk gaat.

EDIT: even getest.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte B360M H€ 63,02€ 63,02
1MSI GeForce GTX 1060 3GT OC€ 232,-€ 232,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,62€ 39,62
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte WB867D-I€ 26,44€ 26,44
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1LG GH24NSD1€ 13,26€ 13,26
1Cooler Master MasterWatt Lite 400W€ 33,60€ 33,60
1Adata Ultimate SU800 128GB€ 39,49€ 39,49
1Eminent EM9000 3.5 inch Internal USB Card Reader€ 6,85€ 6,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,58
Bestelkosten bij 1 winkel + assemblage = 850-900 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Iruk1981 Het zelf bouwen van een Pc is nog een concept, ik moet nog even goed afwegen wat ik nou eigenlijk wil, een kant en klare of eentje zelf bouwen, ik ben er al over uit dat ik geen gamepc moet halen bij een site die deze voor je in elkaar zet en aflevert,
Ik zal zeker meenemen dat ik de juiste socket moet hebben, waar ik me dan weer geen zorgen over hoef te maken als ik een kant en klare haal van media markt ( https://www.bol.com/nl/p/...desktop/9200000091232981/) en degerlijke, ik vind zo nu en dan toch wel een aantrekkelijke aanbieding. Maar het zelf bouwen van een pc heeft als voordeel dat je zelf weet wat je erin stopt en dat wanneer er inderdaad zoals @Philip Ross ook al aangaf je alleen het onderdeel hoeft te vervangen/terug te sturen dat kapot is gegaan en ze geen gekke dingen gaan doen met je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Leuk topic om te lezen. Ook veel goede suggesties van mede Tweakers gelezen.

Ik kan je nog een paar kleine tips geven:

1. Bij het zelfbouwen zijn Google en YouTube je vriend. Bekijk eens rustig wat filmpjes van mensen die een pc in elkaar zetten.
2. Let daarbij vooral goed op het monteren van de CPU en hoe je de koelpasta goed aanbrengt.
3. Onderdelen moeten vaak vastklikken maar je moet er geen grote druk op uitoefenen.
4. Vertel aan je ouders dat je gewoon garantie op de losse onderdelen hebt. Ipv je hele PC om te wisselen stuur je bijvoorbeeld alleen je GPU terug.
5. Ik heb zelf nog nooit een probleem gehad met deze goedkope Windows licenties. Vroeger stonden ze zelfs gewoon in de pricewatch van Tweakers.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
Via softwareshop heb je zelfs windows 10 home voor 11,20
Lekker goedkoop dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 16:24
Yorick Brinke schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:18:
Via softwareshop heb je zelfs windows 10 home voor 11,20
Lekker goedkoop dus
Windows 10 voor 11,20? Ik ben benieuwd: Linkje? Ik wil wel eens zien wat voor key / shop dat is.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayme
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Kan zeker, maar is teeeeechnisch gezien niet helemaal legaal:

Dit zijn keys die voor bedrijven zijn aangeschaft en deze zijn dus eigenlijk ook niet voor resale aan consumenten bedoeld.

...Maar ze werken (meestal) wel, en het ziet er naar uit dat het Microsoft ook weinig kan boeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Windows Home voor bedrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Systeem 1 en 2 hebben betere videokaart, maar kleinere SSD.

Aangezien een SSD veel makkelijker (en waarschijnlijk) te upgraden is, zou ik voor één van die gaan.
Aangezien 1 & 2 eigenlijk dezelfde componenten hebben, kies dan gewoon de mooiste/handigste.

Even kort door de bocht: hou er rekening mee dat je waarschijnlijk verder niks meer kan upgraden (zie @PilatuS 's eerste post, die niet voor niks 7 plusjes heeft) en dat misschien over drie jaar (of eerder, of later) de hardware toch te traag wordt voor de nieuwste spellen.

Op dat moment moet je dus wéér een compleet nieuw systeem systeem kopen (want zoals Pilatus schrijft heeft hij (en ik, en andere tweakers) de ervaring dat dit soort systemen vaak nèt niet compatibel zijn met 'normale' losse onderdelen. Iets upgraden of verwisselen is waarschijnlijk niet mogelijk!!!
Dit betekent dus ook, dat als er na twee jaar een onderdeel kapot gaat (bv videokaart) heb je geen garantie meer, en grote kans dat je die kaart niet kan vervangen en dat dus je systeem waardeloos is geworden.

Vertel dit maar aan je ouders. en zeg er maar bij dat zetje01 dit gezegd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
Je kunt ook een kant & klaar pc kopen uit lossen onderdelen in plaats van een pc uit moeilijk vervangbare OEM onderdelen. Dan heb je niet het assembleren en uitzoeken van compatibiliteit, dat is al gedaan door de shop. Maar wel het comfort van latere upgrades. Want er zit niet een minimale voeding in zonder extra hdd stekkertje. Of dat alle DIMM slots al bezet zijn.

Bij desktops van HP of Lenovo is de garantie ook direct de te verwachte levensduur. Vervangen or upgraden van onderdelen gaat vaak gepaard met compatibiliteitsproblemen. En als je het kan vervangen heb je geluk, want die Lenovo uit je startpost is zeker geen standaard formaat kast.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 31-05-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
jeroen3 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:53:
Je kunt ook een kant & klaar pc kopen uit lossen onderdelen in plaats van een pc uit moeilijk vervangbare OEM onderdelen. Dan heb je niet het assembleren en uitzoeken van compatibiliteit, dat is al gedaan door de shop. Maar wel het comfort van latere upgrades. Want er zit niet een minimale voeding in zonder extra hdd stekkertje. Of dat alle DIMM slots al bezet zijn.
Die zijn dan wel weer erg duur.

Bij azerty zit er gewoon niks interessants tussen, 719 euro voor een dual core i3 , 4GB ram en een 1050?

Bij alternate is eigenlijk de eerste interessante PC die van 999 euro.
(i3 8100, 1050, geen SSD is het eigenlijk net niet)

Je kunt natuurlijk (met onze hulp) zelfs iets samenstellen en alsnog door azerty/alternate laten assembleren (incl garantie).

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 31-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat zijn inderdaad allemaal goede ideëen, toch zou ik een legale versie van windows 10 willen kopen, of het verkrijgen via een student ID ofzo(van mijn broer die mij tevens ook aanraad om een kant en klare pc te kopen omdat hij op het moment ook een kant en klare heeft die het nog doet na 6 jaar trouwe dienst.). verder vind ik het leuk ( denk ik ) om een pc te bouwen, maar het kost wel veel moeite en veel tijd om alle videos na te gaan en wat ik nou allemaal nodig heb Qua voeding voor X producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:54:
hmmm dat zijn inderdaad allemaal goede ideëen, toch zou ik een legale versie van windows 10 willen kopen, of het verkrijgen via een student ID ofzo(van mijn broer die mij tevens ook aanraad om een kant en klare pc te kopen omdat hij op het moment ook een kant en klare heeft die het nog doet na 6 jaar trouwe dienst.). verder vind ik het leuk ( denk ik ) om een pc te bouwen, maar het kost wel veel moeite en veel tijd om alle videos na te gaan en wat ik nou allemaal nodig heb Qua voeding voor X producten.
Heeft je broer een game-pc, voor race- vlieg- en schietspellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun vh
  • Laatst online: 11-11-2024
Is het misschien een idee om met een AMD Build te gaan i.p.v. Intel gezien het budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zetje01 Ik wil graag een game pc voor games als league of legends fortnite, evt games als Gmod en rainbow six siege, en minecraft. en het erbij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:31:
@zetje01 Ik wil graag een game pc voor games als league of legends fortnite, evt games als Gmod en rainbow six siege, en minecraft. en het erbij opnemen.
Nee, je zei dat je broer een pc had die het al 6 jaar prima deed, en dat je daarom misschien ook wel gewoon een kant- en- klare pc wilt kopen.

Toen vroeg ik dus: Heeft jouw broer een pc voor race- vlieg- en schietspellen die al 6 jaar prima functioneert?
Ik vind dat moeilijk te geloven. Dus vraag ik het nog een keer:
Heeft je broer een game-pc die al 6 jaar prima functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:54:
Je moet het ook niet onderschatten. Voor mensen die het regelmatig doen, lijkt het zelf bouwen supereenvoudig, maar men vergeet vaak details die voor de ervaren mensen vanzelfsprekend zijn, die je echt moet weten. Als je het zelf doet, trek er genoeg tijd voor uit en overhaast niet. Ik ben wat maanden geleden weer begonnen met PC's bouwen na het 15 jaar niet meer gedaan te hebben en ik vond het makkelijk, maar ik heb zeker wel fouten gemaakt.

Al eerder voorgesteld: Ik zou bij Alternate of Azerty of andere webshop naar keuze een PC laten samenstellen. Dat kost je iets van €70,- extra, maar dat is nog te overzien. Dan krijg je een werkend systeem, maar wel met losse onderdelen die je zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zetje01 hij heeft een de pc destijds voor 650 euro gekocht en draait games als league nog steeds op rustig 130 fps
Med high settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:40:
@zetje01 hij heeft een de pc destijds voor 650 euro gekocht en draait games als league nog steeds op rustig 130 fps
Med high settings
Ja, dat is een game uit 2009...
Anyways, ik denk dat je in dit topic genoeg info hebt gekregen om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 96,-€ 96,-
1Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 173,03€ 173,03
1Sharkoon Shark Zone C10€ 38,95€ 38,95
1Kingston 8GB DDR4 2666MHz€ 87,-€ 87,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Samsung 860 EVO 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,75

dit is mijn nieuwe build, hierbij komt nog 50 euro voor Windows 10 en evt 80 euro voor een i5 8400 ipv een i3 8100, zouden jullie deze build aanraden om league of legends te spelen en op te nemen? of zal ik dan beter vvoor een I5 processor kunnen gaan? ik hoor graag van jullie. Bedankt trouwens voor al jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-08 21:24
Ik zou voor deze gaan https://www.mediamarkt.nl...t-p32b4-i5n1-1506740.html

Ziek goede deal, voor maar €600 heb je ssd 1060 3gb en redelijke processor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Yasincelebi goh, je hebt gelijk man, alleen lees ik wel in de comments dat er veel gerommel is met software... maar voor de rest is dit verlies voor de mediamarkt en winst voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01 10:36
Is inderdaad een goede deal voor een prebuild. Let wel op dat deze geen wifi heeft en je hem dus met een kabeltje internet moet voeren. De SSD is ook niet de grootste, die zit voor je het weet vol. Maar als je het niet erg vind om wat langer naar je laadschermen te kijken kan je je games ook op je HDD mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Saabi onlangs een ethernet kabel weten aan te leggen naar mijn kamer, dus dat zit goed, evt nog uitbreidbare ssd kopen is dus aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Heb deze Peaq van de Mediamarkt vorige week ook aangeschaft. Wilde zelf ook niet gaan rommelen met losse onderdelen in elkaar zetten, want daar heb ik de tijd niet meer voor. Moet zeggen dat hij zeker niet tegenvalt. Er zit ook een keyboard en optische muis bij, dus je bent meteen klaar (alleen nog een losse monitor aanschaffen). Er zit 3 jaar garantie, dus helemaal prima. En hij is erg stil! Je hoort hem bijna niet als hij aan staat. Gerommel met software vond ik ook best meevallen. Er zit gewoon de standaard Windows 10 reclame software op die je kunt uninstallen en een McAfee 30 dagen trial. Maar je kunt altijd een clean install van W10 doen nadat je je licentie online hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
hostje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:03:
Heb deze Peaq van de Mediamarkt vorige week ook aangeschaft. Wilde zelf ook niet gaan rommelen met losse onderdelen in elkaar zetten, want daar heb ik de tijd niet meer voor. Moet zeggen dat hij zeker niet tegenvalt. Er zit ook een keyboard en optische muis bij, dus je bent meteen klaar (alleen nog een losse monitor aanschaffen). Er zit 3 jaar garantie, dus helemaal prima. En hij is erg stil! Je hoort hem bijna niet als hij aan staat. Gerommel met software vond ik ook best meevallen. Er zit gewoon de standaard Windows 10 reclame software op die je kunt uninstallen en een McAfee 30 dagen trial. Maar je kunt altijd een clean install van W10 doen nadat je je licentie online hebt geactiveerd.
Zo te lezen heb je in het verleden wel zelf pc's samengesteld. Misschien kun je een foto delen met wat voor een SSD erin zit (als de case zonder zegels te verbreken open kan). In mijn ervaring van enkele jaren terug met HP en Dell is het vaak een 2,5" SSD. Die zou TS als hij echt ruimte nodig heeft (nu of over een jaar) eenvoudig kunnen vervangen door een groter exemplaar.

Met die pc's van mij was het twee kabeltjes eruit, twee erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 02:12:
@Yasincelebi goh, je hebt gelijk man, alleen lees ik wel in de comments dat er veel gerommel is met software... maar voor de rest is dit verlies voor de mediamarkt en winst voor mij :-)
Wat je wel vaak hebt met dat soort computers is dat je nooit de voeding kan vervangen door een niet standaard aantal pins op het moederbord, terwijl de voeding vaak al erg op het randje is qua wattage en kwaliteit. Dat maakt dat je altijd aangewezen bent op low-end videokaarten. Kan je eens een dealtje krijgen met een zwaardere kaart kan je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nature , ik heb al geprobeerd te kijken naar dat wattage maar dat vermelden ze dus niet...
zou ik dan beter een eigen bouwen met een 1050 ti en een i5 8400?
iets meer kwijt maar wel de self built experience en je kan alles vervangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou lekker je W10 licentie bij Kenguin halen. Daar heb ik ook al meerdere licenties weggehaald, nooit problemen gehad en wel veel geld bespaard. Voor Office kun je ook wel goedkopere licenties vinden mocht je dat nog nodig zijn.

En als ik jou was wist ik het overigens wel: zelf bouwen is 10x leuker dan een kant en klare PC kopen. Je weet exact wat er in gaat, en de ervaring van inbouwen is gewoon erg leuk. En genoeg mensen hier op T.net die kunnen adviseren over de compatibiliteit van RAM/socket etc. dus zou ik me geen zorgen over maken. Ook heb ik al vaak genoeg hulp aangeboden zien worden van tweakers die voor weinig of nop helpen bouwen. Is ook nog eens leerzaam :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:47:
@nature , ik heb al geprobeerd te kijken naar dat wattage maar dat vermelden ze dus niet...
Ik zou dat wel doen, op een gegeven moment komen er zwaardere spellen en over 2 jaar komt er weer een nieuwe console generatie en dan is je computer niet meer in staat de nieuwste games te spelen en valt er ook niets meer aan te doen.
Wat je ook zou kunnen doen is een PC samenstellen nieuw, maar alleen de videokaart 2de hands kopen, bijv een GTX 970 of een R9 290(x) erbij via V&A dan heb je veel meer bang 4 buck en die laten de 1050TI ver achter zich. Maar als je echt garantie wilt hebben op je GPU is een 1050TI ook prima zeker voor LoL, maar met een krachtige PC gaan die mooiere games ook lonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Hij bedoelt het goed, rustig aan. :)
Dan doe je hetzelfde als bij alle andere producten: je neemt contact op met de verkoper (webwinkel oid) ervan en gaat de garantieprocedure in. Is een vrij normale procedure en niks bijzonders aan.
Late reactie, maar hier is wel wat op af te dingen hoor. Als eerst: Jij moet uitvogelen welk component defect is. Bij prebuild stuur je het hele ding terug, en mogen ze het oplossen. Bij self build moet je uitvogelen of je voeding, je moederbord, je geheugen, etc nou die BSODs veroorzaken.

Vervolgens weet ik niet hoe lang ze er bij prebuild over doen om te repareren, maar dat kan moeilijk even lang zijn als de getallen die ik weleens langs zie komen over componenten. Momenteel weer iemand in shopping forum die al zes weken zonder GPU zit, met reacties dat dat een normale tijd is en dat je niet moet klagen. Het 'voordeel' is wel dat je zelf een nieuwe kan kopen, en als je oude gerepareerd is je die weer kan verkopen. Maar dat kost natuurlijk ook gewoon geld.

Ik heb zelf overigens een self build, en dat heeft echt voordelen, maar onder de streep is garantie toch voor mij een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk91
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:47:
Rutger, probeer eens je lijst met onderdelen in te vullen op www.pcpartpicker.com. Dat geeft je een indicatie van het wattage (waar je beter iets boven kan gaan zitten - besparen op je voeding is een heel slecht idee, want als die knapt is de kans groot dat al je andere apparatuur ook doorbrandt). Daarnaast geeft het ook aan wanneer bepaalde onderdelen niet op elkaar passen (zoals Intel CPU op een AMD-socket wat eerder in het topic aan de orde kwam.
Check verder ook altijd even of je RAM in de QVL van je moederbord staat, dan weet je zeker dat het werkt.

Kan verder zelfbouw van harte aanbevelen - hele mooie ervaring - maar tegenwoordig kom je ook goede deals op prebuilts tegen. Houd er verder vooral rekening mee dat de games die je wilt spelen (Fortnite, LoL, Minecraft) niet heel veel van een PC vragen, dus staar je ook niet te blind op de 'beste' onderdelen etc. Een Intel CPU als de 8400 biedt over het algemeen betere gameprestaties, maar een AMD Ryzen (1400/1600) kan de door jou genoemde games al prima aan en wordt geleverd incl. CPU-koeler (die je anders nog bij zou moeten kopen, toch weer een paar tientjes). Daarnaast zou de Ryzen als multicore ook een voordeel moeten hebben wanneer je gamet + opneemt/streamt, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan wel die genoemde kant en klare pc nemen voor 600 euro, ik neem aan dat de media markt met niet afzet met een poep pc waar ik niet op kan gamen, ze zullen wel gekort hebben op de voeding, maar niet zoveel dat je er niet meer mee kan spelen, kan ik hier tevens 2 monitors op aansluiten?
als ik een eigen game PC ga bouwen dan wil ik een mini ITX ( zoals ik ook aangaf in mijn buildpost). Er wordt mij telkens aangeraden om Ryzen 5 1600 of 2400g ofzo te halen en er zijn ook mensen die mij aanraden een i5 processor te nemen, wat is nou het beste ? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:32:
Maar ik kan wel die genoemde kant en klare pc nemen voor 600 euro, ik neem aan dat de media markt met niet afzet met een poep pc waar ik niet op kan gamen, ze zullen wel gekort hebben op de voeding, maar niet zoveel dat je er niet meer mee kan spelen, kan ik hier tevens 2 monitors op aansluiten?
als ik een eigen game PC ga bouwen dan wil ik een mini ITX ( zoals ik ook aangaf in mijn buildpost). Er wordt mij telkens aangeraden om Ryzen 5 1600 of 2400g ofzo te halen en er zijn ook mensen die mij aanraden een i5 processor te nemen, wat is nou het beste ? XD
Een i5 kan handig zijn als je wilt gaan streamen of gameplay wilt opnemen. Maar als je gaat gamen heb je aan een i3 8100 voldoende. Vanaf de 8XXX generatie is een i3 een quad core net als de oudere i5's. Je kunt ook voor een AMD Ryzen 5 gaan. Die heeft ook SMT (AMD variant van HT), dus dan heb je 2x zoveel cores als een i5. Moeten je programma's overigens wel SMT ondersteunen en games doen dat meestal niet, maar als je gaat streamen kan het dan wel weer handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:04
hoi1234 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:46:
[...]

Een i5 kan handig zijn als je wilt gaan streamen of gameplay wilt opnemen. Maar als je gaat gamen heb je aan een i3 8100 voldoende. Vanaf de 8XXX generatie is een i3 een quad core net als de oudere i5's. Je kunt ook voor een AMD Ryzen 5 gaan. Die heeft ook SMT (AMD variant van HT), dus dan heb je 2x zoveel cores als een i5. Moeten je programma's overigens wel SMT ondersteunen en games doen dat meestal niet, maar als je gaat streamen kan het dan wel weer handig zijn.
Misschien handig om die jongen niet constant met termen te bombarderen waar hij nog nooit van gehoord heeft. Dan leest dit voor hem ook wel stuk makkelijker. Er is op zijn post zoveel gereageerd dat hij gewoon alsnog bang is om een eigen PC te bouwen terwijl dat eigenlijk beste keus is.

Ontopic, ik denk dat AMD voor de meeste mensen handiger is, meer threads en cores en dus ook beter voor streamen van je games. Zover ik weet is intel qua gamen wel iets beter, maar in de praktijk zul je dat verschil niet zo snel gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@johanteunis thanks, ik snap een deel wel van de termen maar zoeits als 8XXX niet bijvoorbeeld idd. maar is de kant en klare pc die @Yasincelebi genoemd heeft daar ook goed genoeg voor?( gamen en streamen van LoL bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:08:
@johanteunis thanks, ik snap een deel wel van de termen maar zoeits als 8XXX niet bijvoorbeeld idd. maar is de kant en klare pc die @Yasincelebi genoemd heeft daar ook goed genoeg voor?( gamen en streamen van LoL bijvoorbeeld
https://www.mediamarkt.nl...t-p32b4-i5n1-1506740.html

Ik weet niet zeker of de i5 7400 genoeg is voor gamen en streamen tegelijkertijd, iemand anders zal daar op moeten reageren, maar ik vermoed dat dit niet voldoende zal zijn. En zo ja, hoe steady en welke kwaliteit.

Verder is dit een game PC voor de huidige markt, de games die jij noemt is prima, maar in de toekomst evt andere games? Ik ga er vanuit dat je dan snel al weer wat anders zult moeten aanschaffen. Je zult er zeer zeker wel plezier van hebben, maar ik probeer alvast verder te kijken net zoals de meeste tweakers doen hier met dit soort aanvragen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@johanteunis , oke oke, je hebt me overgehaald, ik ga dan toch echt een eigen pc bouwen met een 1050 TI dr in en een AMD processor dan. want die is beter voor multitasking heb ik meegekregen. en een 8 gb ram.( zou ik evt ook een 8gb ram stick en een 4gb ram stick kunnen gebruiken?)( en evt onderdelen zoek ik later nog op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01 10:36
Nee, verschillende ram sticks gaan niet werken. Het slimste is dan om ze in een setje te kopen (bijvoorbeeld 2x8gb, als deze: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB, dan krijg je 2 stickjes die gegarandeerd met elkaar werken.
Later meer ram toevoegen zorgt vaak voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Saabi en als ik nou later een exact dezelfde ram stick neem?( ivm het budget enzo....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:54:
@Saabi en als ik nou later een exact dezelfde ram stick neem?( ivm het budget enzo....)
Dat zou gewoon prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke, ik ben aan het werken aan een build post, maar kan een 1050 TI wel twee monitors aan ? ik heb er nu een staan en zou wel een tweede willen aanschaffen. maar ik weet niet of ik dat er allemaal op kan aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:58:
Oke oke, ik ben aan het werken aan een build post, maar kan een 1050 TI wel twee monitors aan ? ik heb er nu een staan en zou wel een tweede willen aanschaffen. maar ik weet niet of ik dat er allemaal op kan aansluiten...
een 1050ti heeft een display port, een hdmi en een dvi poort. Dus 2 schermen moet prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik wel 3x4BG Ram sticks nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:06:
Ik denk dat je beter een nieuwe topic kan maken voor aankoopadvies van de compenenten, vooral met Ryzen kan je niet zomaar wat bij elkaar plempen. Of je moet het hier doen, maar dan wordt het misschien een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nature oke oke ik ga het hier proberen, jullie supporten me nu echt wel goed... thanks daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:58:
Dat is geen probleem. Welke monitoren heb je eigenlijk?

Persoonlijk zou ik echter voor een GTX 1060 6GB gaan. Dan heb je net ietsje meer prestaties in games, en gaat je PC ook langer mee. Je budget biedt er ook ruimte voor. De videokaart is veruit het belangrijkste voor goede gameprestaties; daar zou ik niet op besparen.
Ook zou ik zeker eens kijken naar een AMD Radeon RX570 of RX580. Deze zijn vergelijkbaar qua prestaties met een GTX 1060 3GB en 6GB, maar als je een nieuwe monitor gaat kopen heeft de keuze voor een AMD kaart zeker voordelen. Gaat echter een wat dieper verhaal worden, dus voordat ik daar verder op inga is het handig om te weten wat je erop aan gaat sluiten.

De i3 8100 is een prima keuze, maar ook hier vind ik de keuze voor een AMD processor interessanter omdat je dan meer cores krijgt wat in theorie toekomstvaster is (ook daar kan je lange verhalen over schrijven :) ). Wel geloof ik dat het dan iets duurder zal worden, dan snap ik de keuze voor een 8100. In plaats van een i5 8400 zou ik echter naar een Ryzen 5 2600 neigen.
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:06:
Moederborden hebben 2 of 4 geheugensloten. In principe kan je daar 1 tot 4 reepjes geheugen in duwen op dezelfde snelheid, en dat werkt 99% van de gevallen.
Ik zou het echter niet aanraden, geheugen werkt het beste in setjes van twee dezelfde reepjes. Het prestatieverschil is niet heel groot, maar het prijsverschil ook niet. Als je nu al weet wat je wil en waar je heen wil, zou ik hier wel rekening mee houden. Haal nu of 1x 8GB en later nog 1x 8GB erbij, of nu 2x 4GB en later 2x 4GB erbij, het liefst hetzelfde setje/model. Dan zit je altijd wel goed.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Richh Tot nu toe heb ik de monitor van mijn broer die ik mag gebruiken, die gebruikt hem atm niet, dan wil ik er een monitor bij aanschaffen

en daarna evt nog eentje. (w el dezelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Richh een 1060 6Gb is al snel 310 euro, daar komt dan een 200 euro processor bij, dan zit ik al op de 500, dan moet er nog een behuizing voeding en W10 bij, past niet in mn budget man, dan zou ik eerder gaan voor een Ryzen 5 1600 ( 165) en dan een 1060 3gb ( 247 ) dat ligt al richting de 400 euro, dan blijft er zeker nog ruimte over voor de rest..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:41:
@Richh een 1060 6Gb is al snel 310 euro, daar komt dan een 200 euro processor bij, dan zit ik al op de 500, dan moet er nog een behuizing voeding en W10 bij, past niet in mn budget man, dan zou ik eerder gaan voor een Ryzen 5 1600 ( 165) en dan een 1060 3gb ( 247 ) dat ligt al richting de 400 euro, dan blijft er zeker nog ruimte over voor de rest..:)
Een behuizing kan je zo duur maken als je zelf wilt :+ en PUBG gaat er niet vloeiender op lopen. Waar stop je je geld in ;) Windows 10 via een gamekey site hoeft niet meer dan 20 euro te kosten.

Het prijsverschil tussen een i3 8100 en een Ryzen 5 2600 is 70 euro en het prijsverschil tussen een 1060 6GB en een 1050Ti is 100 euro. Ik denk dat het eigenlijk ongeveer moet passen :)

En dan kom je bij een afweging die je zal moeten maken. Wil je nu de beste prestaties? Kies voor een i3 8100 en een GTX1060 6GB. Of wil je wat jaren langer vooruit? Dan is een Ryzen 5 2600 met een GTX 1050Ti een betere keuze, als over een paar jaar dan je PC niet snel genoeg is, heb je misschien wel genoeg aan enkel een nieuwe videokaart :)
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:31:
@Richh Tot nu toe heb ik de monitor van mijn broer die ik mag gebruiken, die gebruikt hem atm niet, dan wil ik er een monitor bij aanschaffen

en daarna evt nog eentje. (w el dezelfde)
Als je nog een nieuwe monitor gaat halen, zou ik geen Nvidia-videokaart nemen, maar een AMD-kaart. Dan kan je Freesync gebruiken wat voor een vloeiender beeld zorgt op lagere framerates. Aan de andere kant doen games als Fortnite en PUBG het weer beter op Nvidia... Zijn ook keuzes. Uiteindelijk zijn de verschillen klein (ook qua prijs) en kan je eigenlijk geen foute keuze maken, meer de afweging wat je zelf wil.

Monitoren worden elk jaar beter, als het een oude 1280x1024 monitor is zou ik niet dezelfde erbij halen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zoals al eerder aangegeven als student kun je op slim.nl of surfspot gratis windows 10 education downloaden. Is wel een upgrade versie, maar dat kun je negeren. Als je office nodig hebt, kun je dat daar ook voor 4 euro per jaar kopen. Je kunt je als student ook inschrijven voor het github studentpack. https://education.github.com/pack Dan krijg je gratis toegang tot microsoft imagine, misschien dat je dan ook gratis windows kunt downloaden

[ Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 04-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:10:
@nature oke oke ik ga het hier proberen, jullie supporten me nu echt wel goed... thanks daarvoor.
Als je een topic maakt met wat je nodig hebt wat je ermee wilt doen en met wat eigen inbreng met een lijstje van wat je zelf al gevonden hebt kunnen mensen je beter helpen, er is een standaard voor moet je maar bij sticky kijken ofzo.
Dat lijkt me handiger omdat dit topic een andere vraag heeft en mensen die dat soort vragen willen beantwoorden misschien niet in dit topic komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:24:
@johanteunis , oke oke, je hebt me overgehaald, ik ga dan toch echt een eigen pc bouwen met een 1050 TI dr in en een AMD processor dan. want die is beter voor multitasking heb ik meegekregen. en een 8 gb ram.( zou ik evt ook een 8gb ram stick en een 4gb ram stick kunnen gebruiken?)( en evt onderdelen zoek ik later nog op.)
Topper! Op jouwn leeftijd maakte ik ook mijn eerste eigen PC, was enorm spannend! Het leukste zijn alle pakketjes die je straks krijgt die je mag uitpakken haha. En het gevoel die je krijgt als je voor het eerst je beestje aan zet is echt cool :)! Mocht je bij het in elkaar zetten tegen iets aan lopen dan kan je natuurlijk direct weer terecht hier op Tweakers. Pakken we een geschikte youtube filmpje erbij en dan kan je rustig alles in elkaar zetten.
Pagina: 1 2 Laatste