• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:17
Matched: iphone
@Tonne2016,

Dat klopt! :) mijn iPhone X schakelt ook continu gelijk over zonder de verbinding te verliezen. Waar je nog naar zou kunnen met je S5Neo is of hij echt naar de andere router/node schiet of dat hij wellicht 2.4 GhZ oppakt van de router waarmee je al was verbonden?

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55

JME

zeg maar Jamie

Gaat nog steeds niet goed hier. Op zich werkt het bedraad allemaal wel, maar wifi verliest om de haverklap verbinding met internet (niet met de AP). Ook gaan de printer en de receiver (beide bedraad) niet meer vanzelf aan als je er een opdracht naar toe stuurt. Ik zie bijvoorbeeld de receiver wel bij de AirPlay apparaten op mijn iPhone, ik kan hem ook selecteren, maar vervolgens niet bedienen. Als ik de receiver handmatig aanzet, dan doet hij het wel. Ook de AirPlay content afspelen. Maar op de volume bediening vanaf de telefoon werkt hij niet. Er lijkt dus in AP modus iets in de aansturing niet goed te gaan, wat in routermodus wel altijd heeft gewerkt. Iemand een idee?

[ Voor 42% gewijzigd door JME op 29-09-2019 09:18 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

catchingfire schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:39:
[...]Ehm... heb op de ExperiaBox eigenlijk niks bijzonders gedaan, alleen de WiFi radios uitgezet.
De Experiabox zit op 192.168.2.x De Asus (en de rest van m'n LAN) staat niet in bridge moet en routert op 192.168.1.x
De radios uit, is meestal wel logisch, de routering op een ander subnet kan, maar dan "moet" ik dubbele port forwarding doen van een aantal zaken die ik heb lopen (VPN, webdav data server), liever niet, wordt hier door velen afgeraden en het advies is vaak "bridged mode" van het modem/router, maar daar werken een aantal providers niet mee en je hebt dan wel zelf de verantwoording phone & TV goed te krijgen op je eigen router (TV speelt niet hier. heb ik compleet gescheiden).
De ZenWiFi is triple band dus zou de backhaul op de extra 5G band kunnen doen, maar ik heb tussen alle AiMesh router+nodes een ethernet kabel liggen zoals in het plaatje wat je hierboven deelde. Werkt tot nu toe prima.
Mooi, je krijgt met de backhaul wel de halve snelheid maar in veel gevallen is de internet snelheid zo wie zo veel lager dan wat de router aan kan....
Enige issues die ik heb:
* heb de RT-AC68U ooit "geboost", weet niet of het daardoor komt, maar de RT-AC staat op zolder en heeft op de begane grond een vergelijkbare signaalsterkte met de ZenWiFi router die in de meterkast staat, waardoor devices soms wat lastig kunnen kiezen waar ze op connecten.
Heb ik ook ooit gedaan, maar neem een lagere waarde, zie weblink hoe je de power omhoog gezet werd en je kunt weer terug in power bijv 100 ipv 500 mW.
* de wifi-drivers van enkele Windows devices moest worden geupgrade, die hadden wat problemen met het WiFi signaal en konden als ik een WiFi6 had enabled geen verbinding krijgen
Tot nu toe nog niet iets opgemerkt, behalve dat mijn Iphone 5S er niet op kan, maar de Iphone 8 (van mijn zoon) wel. Aangezien de AC68u er nog is en ik geen roaming op de 5S hoef (die is wrs over ruim 1 jaar toch aan vervanging toe ), laat ik dat zo. Heb nog wel gister een support vraag bij Asus uitgezet.
* de Experiabox blijft, ondanks dat ik alle WiFi radios uit heb gezet, toch nog een signaal uitzenden met hidden SSID in de 5GHz band.
Das idd vreemd, vond hier nog iets maar geen oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 19-05-2020 10:58 ]

• route99

route99

Ben benieuwd...

Mijn (voorlopige) afronding van de RT-AX58U setup als Wi-FI roaming tool via WiFi6/AX/Mu-Mimo:

De Asus Helpdesk advies gekregen om de Iphone 5S in het gasten netwerk (met WPA2 te zetten, dat werkt (*) dus kunnen de kids dat ook voor de PS4 doen want die kon ook niet op het WiFi6/AX/Mu-Mimo netwerk komen (en er ligt al een overtallige UTP kabel heen achter de plint...).

(*) Het werkt maar er zit wel een lek in... gasten mogen niet op de rest van het netwerk komen..... ik kan gewoon op de webdav data server komen.... Uiteraard zit er wel een wachtwoord op de gasten ingang, maar het hoort niet... Dit zou wel eens een bug kunnen zijn.. zal het ff doorgeven.

De Asus Helpdesk vertelde dat de Iphone 5S niet met WPA3 om kon gaan en daarom dus niet kon connecten.
Maar default staat WPA2 aan als je AX/Wifi6/Mu-Mimo configureert.... dat lijkt me geen juiste conclusie v/d helpdesk, waarschijnlijk kan de 5S niet met Mu-Mimo overweg.

Hoe dan ook, het werkt nu allemaal maar er zijn toch een paar issues die voorbij kwamen.
Uiteraard is dit maar 1 case.

De behoefte om naar AiMesh te gaan lijkt me nu tot een minimum geslonken te zijn, hooguit als test case om te leren wat je allemaal tegen gaat komen. Met een backup van de settings ben ik immers in no time weer terug naar deze situatie.

Nog wat snelle metingen via onze VDSL 100Mbps aansluiting:
  • UTP: 90-95 Mbps / 25 Mbps (desktop)
  • Wi-Fi-binnen: ruim 90 Mbps/ 25Mbps met mijn oude laptop:nen op een paar meter afstand van de "AX58".
  • Wi-Fi naar achteren in de tuin 70 Mbps / 25 Mbps (afstand tot AX58 zeker 15 meter)
De AX58 staat op een houten kast op de grens van onze woonkeuken/kamer (open verbinding). De 2e staat op zolder. daar moet ik nog dekkingsmetingen doen om de exacte plaats te bepalen.

Ben prettig verrast met de uitstekende Wi-Fi-dekking in de tuin. De achterwand van het huis is grotendeels glas bovenop een stenen pui van ca 1 meter hoog.

Er lijkt nu geen noodzaak om 100 euro meer uit te geven voor de AX88, ik heb nog wel de AX92 kort overwogen vanwege de potentieel hogere snelheden, maar die kun je niet goed richten als belangrijkste punt. Vergelijk de tabel is niet compleet, de AX58 oa, die kan ook WPA3...

• route99

route99

bro_naldo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:58:
ASUS RT-AX920 duo pack”............
Algemeens stellen jullie ook bij een routers de kanaal gescheiden? Dus aparte 2.4 ghz kanaal en 5ghz kanaal? Of allemaal automatisch gecombineerd?
1 SSID vooral alles (optimale roaming) en de kanalen op een vrij kanaal werkt bij mij OK.
Ik heb begrepen dat dit een triband router is! Er zijn 2 5ghz kanaal. Maar de tweede 5ghz-2 is alleen bereikbaar als je apparaat WiFi 6 ondersteunt?
Ik heb de AX58U maar zelfs dan kon ik hier op het forum/de pricewatch en op Google reviews lezen dat het 2e 5Ghz kanaal van de AX92u niet een vrij kanaal is maar alleen voor de WiFi-backhaul als je geen UTP gebruikt voor de signaal aanvoer. En ik vond de antennes van de AX92U niet handig. Een reden waarom je een AX92U zou kopen is imho de wat hogere snelheid, maar die van de AX58U haal ik al niet eens met mijn provider, en lokaal vond ik het OK.
Want ik kan wel inloggen op deze kanaal met mijn note 10 plus, maar met mijn oude iPad Pro weer niet... Klopt dit?
De oude spullen moet je op het Guest account zetten, is ook hier voorbij gekomen.....de kracht zit hem wrs inde herhaling... ;)
Maar.... lees je wel de reviews als je minimaal 362 euro uitgeeft?
pricewatch: Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)
In dit topic staat ook een deel van de antwoorden in het topic waar oa een oude Iphone genoemd wordt....met hetzelfde probleem...

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 20-06-2020 14:29 ]

• jansentim1979
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01-2025
acid_rain schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:09:
Wat bedoel je met genoeg Wifi bereik? tussen router en node of tussen node en client? Als je dus een client bedraad aansluit op de node, heb je dan geen internet?
Sorry ben niet duidelijk. Als ik op zolder zit heb ik dus soms geen internet op mijn iPhone se2 en op mijn desktop. Allebei draadloos aangesloten.
WiFi bereik tussen client en node ziet er prima uit.
Client bedraad aansluiten niet geprobeerd maar ik verwacht daar geen problemen.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 23:32
@route99 Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Goed om te weten dat het bekabeld dus gewoon kan en de LAN poorten dan ook bruikbaar zijn :)

Moet zeggen dat ik icm de iPhone 12 al wel betere/stabielere wifi ontvang. Dat zal te maken hebben met wifi 6 (iPhones zijn de enige apparaten die we nu hebben met wifi 6).
Ik kijk even wat er deze week voorbij komt aan aanbiedingen maar een wifi 6 aimesh router voor er bij zou dan mooi zijn!

• route99

route99

Janpief schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:19:
Ik heb sinds kort ook een aimesh netwerk draaiende AX58U hoofdrouter bedraad verbonden via een insight switch met een AX55 en lig wat te sukkelen met mijn guest netwerk waar ik al mijn tuya smart home spullen op wil zetten.
Ik kan met mijn gsm geen wifi verbinding krijgen met de node tenzij ik in de settings selecteer dat guest netwerk ook toegang heeft tot mijn intranet. ....
In de AX58 zie ik niet zo snel "toegang heeft tot het intranet" staan. Waar staat dat?
Hij staat bij mij in AP mode + Mu-Mimo en de roaming assistant op -40dBm, is er een sterker signaal dan gaat ie naar de betere node .
Wel: mijn Iphone 5S heeft de setting van het plaatje nodig (gene WPA3) anders kom ik er ook niet op.
Die unlimited access in het plaatje slaat op de tijd per dag dat er toegang is voor die gast.....

Maar het zou ook kunnen dat jouw " tuya smart home" een agressieve approach hebben op jouw netwerk.. en geen genoegen nemen met een gastrol? Dat... zou je bij de makers van tuya smart home moeten navragen als dat niet in de handleiding ergens iets over opgemerkt is...

Vertel ons wat meer als het mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtHV-gUv2TacEmwFu7fG2qYfYCo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PK1CtX4xeg0kQMmagtfXlNjq.jpg?f=user_large

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02 12:21
Ik zit met het volgende probleem.

Vorige week bij mijn broer en schoonzus de RT-AX58U geupdate van een 2.7. naar 3.0.0.4.386 wat op dat moment (zaterdag met lunch geupdate, ik zondag eind van de middag vertrokken) erg stabiel draaide.

Nu sinds afgelopen vrijdag laten zij mij weten dat de Wifi er telkens uitvalt. Iets wat voor de firmware upgrade niet het geval was. Gisteravond dus maar via de telefoon proberen te troubleshooten maar leek niets aan de hand te zijn. Nu een nacht verder is de situatie weer veranderd.

Na het opnieuw instellen van wachtwoord gisteravond blijven alle Android apparaten in de lucht op WiFi (incl. Google Nest e.d.) maar wil er geen enkele iPhone/iPad verbinden. Die blijft melden dat het wachtwoord incorrect is. De SSID is niet veranderd en ik ben niet weg in de iPhone logica om uit te vinden waar het probleem ligt.

Iemand een idee?

• Sadhu
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 19:12
Genosha schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:00:
Ik zit met het volgende probleem.

Vorige week bij mijn broer en schoonzus de RT-AX58U geupdate van een 2.7. naar 3.0.0.4.386 wat op dat moment (zaterdag met lunch geupdate, ik zondag eind van de middag vertrokken) erg stabiel draaide.

Nu sinds afgelopen vrijdag laten zij mij weten dat de Wifi er telkens uitvalt. Iets wat voor de firmware upgrade niet het geval was. Gisteravond dus maar via de telefoon proberen te troubleshooten maar leek niets aan de hand te zijn. Nu een nacht verder is de situatie weer veranderd.

Na het opnieuw instellen van wachtwoord gisteravond blijven alle Android apparaten in de lucht op WiFi (incl. Google Nest e.d.) maar wil er geen enkele iPhone/iPad verbinden. Die blijft melden dat het wachtwoord incorrect is. De SSID is niet veranderd en ik ben niet weg in de iPhone logica om uit te vinden waar het probleem ligt.

Iemand een idee?
Of een rol back doen naar een firmware waar je geen last had.
Of proberen de instellingen van je iOS apparaten te resetten: General -> Reset -> Reset Network Settings
Maar het is wel raar dat alle iOS apparaten nu niet werken.

• route99

route99

Genosha schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:00:
Iemand een idee?
Probeer dit, er zijn issues niet met de nieuwste Iphone spullen maar zeker met een 5S, grote kans dat de iPads er ook last van hebben?
[Asus AiMesh] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1