Toon posts:

Adaptec 2940UW & CDROM's & U160 schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,
Ik heb nu een Adaptec'tje 2940UW erin zitten met een CDROM & Writer. Ik wil nu een U160 erin zetten (toegangstijd >:), maar ik wil deze wel graag op de huidige controller aansluiten. Ik weet dat je zo'n U160 schijf dan op SE moet zetten ipv. LVD, maar ik heb dan nog kabels/converters/omzetters/etc nodig, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die mix moet aansluiten.... Please help!

Verwijderd

u160 heeft niks met toegangstijd te maken |:(

verder disk op SE en dan op de kabel ..

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is 68 pins en cd CDROM's zijn 50 pins aansluiting... Hoe mix je deze aansluiting? :?

De U160 schijf is wel een bietje sneller dan de snelste IDE op de markt today, da's de reden waarom ik erin geinteresseerd ben. Op SE of LVD blijft de interne toegangstijd hetzelfde, alleen de 160MB/sec haal ik nie, 40MB/s max... Enne, hoe krijg ik 160MB/sec op een PCI-bus? 8-)

Verwijderd

heeft die kaart niet een 50 pins en een 68 pins connector ??

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je hebt ook nog een actieve terminator nodig voor de wide bus. Een U-160 schijf kan de bus niet termineren. Kwam ik ook achter toen ik 2 U-160 schijven aan m'n AHA-2940UW wou hangen.

De CD-ROM dus op de 50 pins kabel, de U-160 schijf op de 68 pins kabel met een terminator aan het einde.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Enne, hoe krijg ik 160MB/sec op een PCI-bus?
gewoon ff een Server mobo kopen met een paar 64 bits PCI sloten. :)

Ik heb hier trouwens nog een IBM Ultrastar liggen ( scsi 160 ) 18,2 GB.

Ik was alleen ff vergeten dat er geen power connector op de schijf zit, die past hier dus niet zal wel voor een servertje zijn.
Als iemand er 350 piek voor geeft mag ie m meteen meenemen.

IBM DPSS-318350.

habla@hablas.com

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart heeft wel een 50pins & 68pins, maar je krijgt toch een Y-verbinding als je beide aansluit? :7

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, dat krijg je alleen als je ook nog eens de externe aansluiting gebruikt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm... Als ik op de Adaptec site kijk, dan zeggen ze dat je niet beide connectoren mag gebruike :?

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ze bedoelen ws. de 2 connectoren van de 68pins bus (de wide bus). De interne en de externe connector. De 50pins connector staat daar los van.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 15:01
ben wel geintreseerd in die ibm schijf van je kun je even contact met me opnemen
t_raben@yahoo.com

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:53 schreef AMD-kachel het volgende:

[..]

Ik heb hier trouwens nog een IBM Ultrastar liggen ( scsi 160 ) 18,2 GB.

Ik was alleen ff vergeten dat er geen power connector op de schijf zit, die past hier dus niet zal wel voor een servertje zijn.
Als iemand er 350 piek voor geeft mag ie m meteen meenemen.

IBM DPSS-318350.

habla@hablas.com
AMD-kachel, koop een SCA-converter, 30 piek, dan kan je 'm ook op je PC gebruiken.
Pagina: 1