Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samenstelling Game PC 1900 - 2300 euro

Pagina: 1
Acties:

• FragLord
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 20:14
Hoi, ik ben een ervaren gamer en één keer in de zoveel tijd is elke gamer toe aan een nieuw systeem. Nu volg ik al heel lang de hardware niet meer op en moet ik dus advies inwinnen bij derden ^^.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen, buiten word en andere programma's gebeurt er niet veel anders mee.

Dus zou ik graag aan de experts hier willen vragen, wat zij aan kunnen raden voor een prijs van 1900-2300 euro, het zou pas zijn voor binnen dit en 2-3 maanden. Maar ik hou er mij liever nu mee bezig, zo kan ik de gewenste hardware onderdelen in het oog houden en de komende tijd opvolgen. Wie weet is er ergens een deal en kan ik vroegtijdig een deal doen op een onderdeel. Nu las ik ook dat net over 2-3 maanden nvidia met nieuwe releases komt. Is het interessanter om sowieso te wachten in dat geval? Ik kan nog even door met deze pc en als het echt een groot verschil in prijs/kwaliteit is, dan is het mij het wachten wel waard.

Ik kan hem zelf samenstellen en een vriend van mij is daar zelfs nog veel beter in. Zo hoef ik mij ook niet te binden aan een shop en kan ik overal de beste onderdelen voor de beste prijs weghalen. Ik heb vorige keer de pc laten samenstellen bij alternate.be. Maar wellicht heb ik een beetje teveel betaald, wat normaal is zij moeten er ook wat aan verdienen, maar deze keer wil ik echt elke euro in de pc steken. Geen lichtjes en foefjes, maar performance!

Zo goed als niets van mijn huidige systeem is bruikbaar, op de kast na. Maar de "oude" pc werkt nog prima, dus deze zou ik houden voor andere dingen. Opslag, lan party als er vrienden zijn, etc. Dus alles in het nieuw ^^. Daarmee bedoel ik de PC zelf, toetsenbord, muis, boxes, monitor heb ik allemaal al.

Ik heb verder geen enkel idee wat er nodig is, wel weet ik dat SSD ram voor je besturingsysteem veel beter is enzo. Ik ben geen leek, maar motiveer graag waarom je voor een zeker onderdeel kiest en geef ook commentaar op elkaar graag. Zo kan ik mij het best een idee geven van wat ik nodig heb.

Ik heb geen voorkeuren of wensen, als het kan hou het bij de basics. Led verlichting en dat soort toestanden is niet nodig. Als het niet functioneel is, laat het dan maar vallen. Idem met stilte, is een zekere optie veel superieurer, maar luider. Dan gaan we voor luider. Moet ik 20 euro meer betalen, krijg ik hetzelfde en is het stiller. Dan gaan we uiteraard voor stiller. Ik heb ervaring met waterkoeling en daar nooit problemen mee gehad, ook niet kuisen. Dat is ook altijd lekker, alleen wordt dat door velen afgeraden. Is dit nu ook nog zo?

Ik heb ook nog één vraagje, ik heb geen zin om opnieuw windows 10 te kopen, is het mogelijk mijn oude licentie te gebruiken? Of zijn er nog "gratis" opties, dan hoor ik het graag. Zoniet, dan moet je wel het BS in de prijs bijrekenen.

Ik heb geen ervaring met overklokken en ga daar ook niet aan beginnen. Het zal best goed zijn voor de ultimate gamer, maar ik het liever au naturelle. :D

[ Voor 6% gewijzigd door FragLord op 23-05-2018 19:19 . Reden: Schrijffouten ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• Pascal Bouman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-03 16:34
de windows 10 key is te achter halen op internet zijn een paar programm's daar voor in deze form is het al gevraagt: OEM Windows key achterhalen

en voor pc denk ik aan intel i5 8600k is goed voor gamen en heeft meer core's een amd 2600X is ook goed en heeft Hyperthreading (smt) en is goed koper maar sinle core is iets slechter (bijde zijn geen slechte keuze)

ik heb er een smaengestel er zit een i7 in maar i5 kan ook voor gamen
i7 8700k
ASRock Z370 Killer SLI
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB
Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme Cor
Sharkoon TG5 Glass White

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Cooler Master MWE Bronze 650

Samsung PM961 256GB
totaal€ 1.876,18

gallery: Pascal Bouman

als je voor een i5 gaar wordt het nog goedkoper en voor gemen maakt het niet uit en twee videokaarten is vaak slechter.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
Pascal Bouman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:53:
de windows 10 key is te achter halen op internet zijn een paar programm's daar voor in deze form is het al gevraagt: OEM Windows key achterhalen

en voor pc denk ik aan intel i5 8600k is goed voor gamen en heeft meer core's een amd 2600X is ook goed en heeft Hyperthreading (smt) en is goed koper maar sinle core is iets slechter (bijde zijn geen slechte keuze)

ik heb er een smaengestel er zit een i7 in maar i5 kan ook voor gamen
i7 8700k
ASRock Z370 Killer SLI
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB
Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme Cor
Sharkoon TG5 Glass White

Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Cooler Master MWE Bronze 650

Samsung PM961 256GB
totaal€ 1.876,18

gallery: Pascal Bouman

als je voor een i5 gaar wordt het nog goedkoper en voor gemen maakt het niet uit en twee videokaarten is vaak slechter.
Een high-end systeem en dan zo'n slechte voeding. Vanwaar die keuze?

• Pascal Bouman
Omdat een hoger efficiëntie geen grote impact heeft op je preformence en op je stroomkosten voor een game pc bij een server maakt het wel uit

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
Efficiëntie is één ding en dan nog de kwaliteit van de voeding en de overige prestaties zoals spanningsstabiliteit, ripple, geluidsproductie etc. De Cooler Master MWE heeft niet eens DC-DC wat helemaal not done is voor een nieuw systeem.

• Pascal Bouman
ik heb de zelfde voedingen geluid is bijna niks op full load bij mij en ja je hebt gelijk met de beveling kan beter
Pagina: 1