Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-01-2023
Goedenavond,

Ik heb een Asus Transformer Book
T100TAM-BING-DK013B
. Deze heb ik in oktober 2015 gekocht en uiteraard zat er Windows op geinstalleerd (Windows 7). Direct geupgrade naar Windows 10, maar na een tijdje waren er wat foutmeldingen bij het automatisch willen updaten. Geen probleem, je kon de update ook annuleren. Tot ie ineens automatisch de update uitvoerde. Gevolg: pc zat helemaal vast in een blauw Windows scherm, en alle mogelijke opties (opnieuw opstarten, systeemherstel, weetikveelwatnogmeer, leidde tot hetzelfde: er gebeurde niks en je kwam Windows niet meer in.
Een bevriende computer-expert er naar laten kijken, en met veel moeite heeft ie 'm kunnen 'kraken' en Windows opnieuw geinstalleerd.
Nu heb ik alleen gedoe met de licensie. Ik overweeg een nieuwe licentie te komen om van het gezeur af te zijn, maar eerst wil ik hier de volgende vraag stellen:
Is het mogelijk op de één of andere manier te achterhalen wat de OEM Windows key is die bij mijn laptop hoort?
Hij staat overigens niet op een sticker, en de papieren van de laptop ben ik in een verhuizing kwijt geraakt...
Ik hoor graag van jullie!

Beste antwoord (via Berrychello op 01-04-2017 21:01)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Windows 8/10-keys zitten in het bios verwerkt en zouden automatisch geactiveerd moeten worden. Wat voor "gedoe" heb je dan met de licentie?

Met Produkey kun je de licentiecode achterhalen.

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-04-2017 20:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

De Windows OEM key (Windows 7) zit eigenlijk altijd met een sticker op de laptop. Niet toevallig onder de accu?
De Windows 10 licentie is gekoppeld aan het moederbord en deze zou automatisch moeten activeren.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
Dank voor je reactie Detmer.
Onderop de laptop zit een logootje van Windows 8 (ow, hierboven type ik 7...), naast een stickertje met het typenummer van de laptop. Verder helemaal niks. Accu zit in het scherm volgens mij, dus die kan niet los (is een tablet/laptop combi-ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou hem gewoon via de restore partitie terug moeten kunnen zetten. Heb je die weg gehaald voor de installatie van win10, of zit die er nog?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Windows 8/10-keys zitten in het bios verwerkt en zouden automatisch geactiveerd moeten worden. Wat voor "gedoe" heb je dan met de licentie?

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-04-2017 20:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
Als ik het goed heb begrepen zat het bios gelockt ofzo, dus daar is ook in gerommeld. Maar dat zou dan ook verklaren waarom ie niet automatisch de windows key oppakt...
Daaruit concludeer ik dan ook dat de key uit het bios is verdwenen, en ik die key niet meer vanuit de computer terug kan krijgen. Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
FlipFluitketel schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:29:

Potjandriedubbeltjes! Met dat ProduKey vind ik twee codes:
1. Windows (Bios OEM Key)
2. Windows 10 Home N

Dus als ik die eerste Key invul bij de productcode van mijn huidige Windows, dan gaat ie blijkbaar runnen op de originele code. Dat zou top zijn! _/-\o_

edit: hm, te vroeg gejuicht. Die product key geeft een foutmelding: 0xC004F050
|:(

[ Voor 6% gewijzigd door Berrychello op 01-04-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid.... Welke versie probeer je nu te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
Ik heb die Windows 10 Home, 32 bit, er nu al op zitten. Origineel zat er Windows 8 op, maar die had ik al eens geupgrade naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:48
Of je bios nu met een wachtwoord beschermd is of niet maakt niet uit. Windows haalt de key er sowieso uit. Het lijkt me dat er bij de herinstallatie geknoeid is met de activatie (verkeerde win 10 editie?). Ik zou Win10 gewoon van voor af aan opnieuw installeren. Gewoon even met de meida creation tool een nieuwe versie downloaden en van voor af aan beginnen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrychello
ok duidelijk! Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 01:11
http://neosmart.net/OemKey/
CMD (open als administrator)
typ in ‘slui’ en daarna plak je hier de code, daarna activeren en klaar

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 23:04
*zucht* here we go again...

je hebt geen enkele tool nodig, dus blijf daar vanaf. Installeer de CORRECTE versie van Windows 10, Home of Pro (waarschijnlijk ook de niet-N versie, dus gewoon 'Windows 10' zoals die heet)

Hoe doen we dat? Download de Media Creation Tool van Microsoft, volg de instructies en zorg er voor dat Windows 10 is gekozen. Kies voor 'een andere PC upgraden'. Taal maakt niet uit, 32- of 64-bits voor de licentie ook niet. Wel voor je hardware.

Wanneer je je USB stickje klaar hebt start je hem daarmee op. Wanneer je bij product key komt, vul je NIETS in en kies je voor 'Ik heb geen Productkey'

Windows zal gewoon automatisch activeren wanneer je op de desktop ben en internetverbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
@xFeverr

Inderdaad zo.
Ik heb al zoveel mensen tot waanzin zien gedreven omdat ze windows er maar niet op kregen met welke key dan ook die ze met de een of andere tool hadden achterhaald.
Terwijl de oplossing gewoon is om de stap waar om de key gevraagd wordt over te slaan, en klaar.

Anoniem: 1044451

Ik heb de website spam gebruikt en het werkt perfect

[ Voor 23% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-02-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
Nergens voor nodig om te spammen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.