Wat is DigitalOcean?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-09-2020
Beste Tweakers,

Voor mijn Magento 2 webshop ben ik op zoek naar een iets anders dan een Shared Hosting. Nu ben ik heel vaak de naam Digital Ocean gelezen op forums/websites etc. Eenmaal op de website zag ik dat het totaal iets anders is dan een VPS en/of shared hosting. Maar wat is het eigenlijk ? Hoe ga je er mee om? Wat bedoelen ze met drops, per uur prijzen etc. Ik heb alleen ervaring op het gebied van websites, maar servers etc, nee.

Kan iemand mij aub meer vertellen over deze Digital Ocean ?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Simpel gezegd zijn het VPS' die je per uur betaald maar dan met veel meer mogelijkheden

[ Voor 27% gewijzigd door RobinF op 23-05-2018 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DigitalOcean (een woord) levert IaaS, infrastructure as a service. Dat gaat veel verder dan alleen een VPS'je of wat shared hosting. Je kunt er een heel platform mee inrichten, met firewalls, load balancers, netwerk etc. En de meeste resources die je afneemt betaal je per uur dat je het gebruikt, in plaats van een vast bedrag per maand of je hem nou gebruikt of niet.

Droplets zijn denk ik hun marketingterm voor VM's, omdat ze een oceaan van druppels zijn, snap je?

edit:
@A.Nefes Waarom heb je je hier nooit meer gemeld? Niet zo aardig naar de mensen die geprobeerd je te helpen, he?

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 23-05-2018 07:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Ik vraag me af af je niet beter voor managed hosting kan gaan, Magento is nogal een draak en kan best wat optimalisatie aan de serverkant gebruiken. Natuurlijk is het altijd leuk om dit zelf te leren, maar als stabiliteit belangrijk is en de webshop een primaire inkomstenbron is dan zou ik persoonlijk de hosting uit handen geven aan een partij die je een schop kan geven als de boel niet goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals hierboven aangegeven is Digital Ocean is hosting provider waar je in feite een virtuele server huurt die je per uur betaald. Let wel op dat je alles zelf moet regelen; installatie, beveiliging etc, dus het is zeker niet voor de beginnende webmaster.

Als je toch je eigen Magento shop op een eigen server wilt hebben, kijk dan eens naar Cloudways. Zij bieden 'Managed Hosting' aan. Zij huren in feite een server voor jou bij Digital Ocean, of een aantal andere cloud providers waaruit je kunt kiezen, en regelen daarna de installatie van een aantal standaard pakketten mede als de beveiliging, updates, optimalisatie etc.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:42
Freekers schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:07:
Als je toch je eigen Magento shop op een eigen server wilt hebben, kijk dan eens naar Cloudways. Zij bieden 'Managed Hosting' aan. Zij huren in feite een server voor jou bij Digital Ocean, of een aantal andere cloud providers waaruit je kunt kiezen, en regelen daarna de installatie van een aantal standaard pakketten mede als de beveiliging, updates, optimalisatie etc.
Of alternatieven: Serverpilot of Laravel Forge. Dit is hoe ik mijn servertje heb ingericht: https://royduineveld.nl/f...bhosting-to-your-own-vps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Of Vultr als alternatief dus voor DigitalOcean.

[ Voor 43% gewijzigd door CurlyMo op 23-05-2018 17:11 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Vultr is een alternatief voor DigitalOcean. Niet Laravel Forge of Serverpilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
nullr0ute schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:07:
[...]

Vultr is een alternatief voor DigitalOcean. Niet Laravel Forge of Serverpilot
Je hebt gelijk. Laravel helemaal niet in juiste context gezet 8)7

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mja, ik denk dat we @A.Nefes niet meer terugzien tot hij weer een vraag heeft. :/

Maar gezien de uitstraling van zijn topics zou het inderdaad voor de hand liggen om de hosting niet zelf te doen maar aan een hostingpartner over te laten. Zeker als die 10000 artikelen een beetje moeten verkopen. ;) Maar ik snap wel dat ie een beetje wilt weten waar de verkopers het over hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-05-2018 20:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1