(Zoals velen rond deze tijd) Laptop voor studie gezocht Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:51
Een eerder deel van dit topic is gelinkt; dat ging om de kewstie PC + laptop of alleen laptop. Die is door school in 1 klap opgelost

Wat ga je met je laptop doen?
Om eerlijk te zijn heeft de school dat niet gespecificeerd. Het is geen IT-opleiding, ook geen 3D-modelling of zo, maar ze stellen wel bepaalde eisen aan de specificaties (zie hieronder)

http://prntscr.com/jl9nwn <- de pagina met daarop de eisen (minimaal is niet echt waar ik op zit te wachten, aanbevolen is meer de goede kant op i.v.m. meer cores, RAM & een SSD), ik wil daar graag een degelijke videokaart bij hebben óf Thunderbolt 3 om eventueel in de toekomst een extern kastje aan te hangen. Tevens wil ik liever geen TN-scherm. Ten slotte haat ik gamer-looks op laptops, en mag 'ie maximaal 15,6" zijn, want 17,3"past nét niet in mijn tas.

Wat is je budget?
Ik hoopte niet meer dan €900.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het gebruikelijke studeren; veel tijd doorbrengen in een tas, beuken doorstaan in de trein: de laptop krijgt het aardig te verduren. Gewicht interesseert me niet, grootte wel (zie hierboven).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb slechte ervaringen met HP, maar dat kan ook aan de leeftijd van het ding liggen. Verder geen voorkeuren.

Mijn eigen vondsten:

categorie: Laptops

Helaas allemaal ruim boven het budget.. Tweedehands zijn de opties helaas ook beperkt.

Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er staat een waslijst aan vergelijkbare reacties in dit forum. Heb je zelf al wat gevonden/uitgezocht?

Mijn 2 centen: een i7 presteert wel wat, maar geen schokkende sprong beter dan een i5. In tegenstelling tot desktops zijn de verschillen in de laptop stukken kleiner (de marketing van Intel is wel goed, als een i7 als aanbevolen op een lijstje komt).

Een IPS scherm is een goed idee.Maar realiseer je dat er ook slechte IPS schermen zijn.

Lees anders reviews. Een site als notebookcheck.com (Duits-talig) vertelt een hoop.

Omdat je naar school gaat, zou ik bijna zeggen: kijk eens naar een 14". Dat is nog iets compacter dan een 15,4 inch. Het verschil tussen 14 en 15 inch is dat de laatste tegenwoordig vaak wel en de eerste vaak geen apart numeriek gedeelte hebben. Persoonlijk vind ik keyboard en muisgebied in het midden van je laptop de voorkeur hebben. Ik gebruik een num-pad zo weinig, dat ik het een nadeel vindt als daardoor de boel 'uit het midden' verschuift (naar links).