Laptop + PC of alleen laptop voor studie? Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:51
Hoi,

Ik zit met een lastig dilemma aangaande de 'setup' voor mijn studie van volgend jaar, de opties zijn als volgt:
1. Ik koop een lichte en goedkope laptop voor op school en investeer wat in mijn thuis-pc om de rest van het werk thuis te doen
2. Ik ditch de bestaande PC en koop een laptop die beide kan vervangen

De specs van mijn huidige PC zijn als volgt:

i3-4160 + HD Graphics
4GB DDR3-1600 RAM
120GB SSD + 1TB HDD
Corsair 450VS voeding
Het lijkt niet veel, maar de meeste school-gerelateerde dingen draaien zonder enige problemen. Vanzelfsprekend kan de kast niet mee de collegezaal in, vandaar mijn vraag.

Voor de laptop, die er sowieso moet komen, gelden ongeacht welke optie het wordt al de volgende dingen:

Wat ga je met je laptop doen?
Studeren; notities maken, verslagen typen, PowerPoints maken

Wat is je budget?
Hopelijk €500 maar dat kan maar voor 1 van de 2 opties en zelfs dan is dat lastig

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! De laptop moet de eerste paar maanden elke dag enkele uren in de tas kunnen overleven, en misschien iets minder zodra ik een kamer heb, maar zelfs dan zijn batterijduur en stevigheid erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb als enige 'eisen' dat er een SSD in moet zitten en dat de laptop sowieso de office-programma's en enkele chrome-tabbladen zonder moeite kan draaien

Wat ik zelf al gevonden heb:
Een chromebook óf een generieke €800-€1000 laptop, maar ik hoor slechte dingen over Chromebooks na enkele maanden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen aangaande dit vage verhaal.

Groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018

Hint; regelmatig komen dit soort laptops (ook in de dure 1000 Euro categorie) langs in https://tweakers.net/aanbod/ rond het budget van €500 incl garantie. Probeer in ieder geval een laptop te vinden onder de 1.7kg en/of een scherm van 14" tot 15".

Nog een hint; Chrome is niet echt meer de preferred browser tegenwoordig als hetover memory management gaat. Firefox en EDGE doen het in een aantal gevallen beter.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:19:
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018

Hint; regelmatig komen dit soort laptops (ook in de dure 1000 Euro categorie) langs in https://tweakers.net/aanbod/ rond het budget van €500 incl garantie. Probeer in ieder geval een laptop te vinden onder de 1.7kg en/of een scherm van 14" tot 15".

Nog een hint; Chrome is niet echt meer de preferred browser tegenwoordig als hetover memory management gaat. Firefox en EDGE doen het in een aantal gevallen beter.
Bedankt voor de suggestie! Wat lijkt jou het best om te doen, de desktop houden of wegdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieksvd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:35:
[...]

Bedankt voor de suggestie! Wat lijkt jou het best om te doen, de desktop houden of wegdoen?
Weg... Want je hebt waarschijnlijk geen zin om elke dag kladblokken vol te schrijven op school en dan thuis weer uit te werken?

Maar ja, als je budget €500 is, kan je ook een laptop kopen en je PC als "backup" gebruiken? Dus documenten gewoon lekker op 2 plekken hebben. Gaat je laptop kapot of gejat, staat al je schoolwerk ook nog thuis en kan je later die dag gewoon verder met je scriptie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:38:
[...]

Weg... Want je hebt waarschijnlijk geen zin om elke dag kladblokken vol te schrijven op school en dan thuis weer uit te werken?

Maar ja, als je budget €500 is, kan je ook een laptop kopen en je PC als "backup" gebruiken? Dus documenten gewoon lekker op 2 plekken hebben. Gaat je laptop kapot of gejat, staat al je schoolwerk ook nog thuis en kan je later die dag gewoon verder met je scriptie.
Ik zal het meest van de tijd online werken (zij het OneDrive of Google Drive), en de aantekeningen maak ik ook digitaal, maar idd, als backup iig wel fijn. Ik betwijfel alleen of de PC überhaupt nog wat waard is; in ieder geval veeeeeel minder dan de nieuwprijs en dat gaat een mentale barrière vormen ;)