Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forum_naam
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-07 14:36
Hallo,

Vorig jaar oktober (10 maanden na de aanschaf van mijn telefoon) heb ik een topic geopend op de Oneplus forums m.b.t 'krassen' aan de onderkant van mijn OP3T. Dat is het moment waarbij de schade wel erg opviel. Ik dacht eerst dat het normale gebruiks krassen waren in de eerste paar maanden. Naar mijn gevoel is het iets erger geworden een half jaar later. (Sinds oktober '17) Sindsdien valt het mij ook op dat de knoppen aan beide zijdes ook zijn aangetast.
(Ik heb de telefoon gehaald op release date, dus eerste batch neem ik aan, geen idee of dit ermee te maken heeft.)
In de eerste paar maanden heb ik een dbrand skin gebruikt, meerdere van gekocht dus heb 'm binnen die 10 maanden een aantal keren erop/eraf gehaald.
Ik gebruik dus geen hoesjes.

Ik wil namelijk weten waar deze 'krassen' vandaan komen. Voor mij lijkt het meer op een soort van corrosie?
Is er een mogelijkheid dat het te maken heeft met het opladen? Ik gebruik namelijk een Ikea verdeeldoos met ingebouwd usb outlets. (https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/) Ik laad mijn telefoon 's nachts op tijdens het slapen. (dus hij blijft ook aan de oplader bij 100% inderdaad)

Ik heb mijn telefoon dus nog nooit buiten laten vallen (dus op steen, asfalt, etc.) binnen, een paar keer op laminaat en tapijt maar daar zal het dus niet aan liggen.

Nooit in het water laten vallen of iets dergelijks, wel regen natuurlijk.

Mijn telefoon heb ik altijd in mijn rechter broekzak zitten waarbij de onderkant van mijn telefoon naar buiten zit ('uitsteekt') dus aan zand in mijn broekzak kan het niet liggen aangezien de bovenkant van mijn telefoon er gewoon prima uitziet.

Als je goed kijkt naar de usb-c poort zie je een soort van ring dat wel erg regelmatig is versleten.
Wanneer je het vergelijkt met een gloednieuwe OP3T kan je zien dat het versleten is daar waar het aluminium 'glanst'

Ook zie ik een vierkantje dat een iets lichtere tint is om de logo heen.

Hier staan de foto's : https://imgur.com/a/Bhkp0mj

Oneplus support heeft me verteld dat ik mijn telefoon moet opsturen naar ze (Heb ik nog geen tijd voor), maar daar gaat het ook niet om.

Ik wil gewoon weten hoe dit kan en of jullie misschien enig idee hebben/ervaringen hebben (ook andere telefoons)?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een OP3 (dus niet de T) die dus iets ouder is. Die ziet er nog als nieuw uit. Ik heb hem ook altijd in mijn broekzak, zonder hoesje, maar hij steekt er niet uit (diepe zakken ftw).
Als ik de foto's zie lijken me het krassen te zijn. Is niet bijv. een rits van een jas die er tegenaan komt ofzo ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forum_naam
u_nix_we_all schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:36:
Ik heb een OP3 (dus niet de T) die dus iets ouder is. Die ziet er nog als nieuw uit. Ik heb hem ook altijd in mijn broekzak, zonder hoesje, maar hij steekt er niet uit (diepe zakken ftw).
Als ik de foto's zie lijken me het krassen te zijn. Is niet bijv. een rits van een jas die er tegenaan komt ofzo ?
Ja bij mij steekt hij er ook niet uit, maar ik probeerde er gewoon mee te zeggen dat de onderkant van mijn telefoon dus aan de buiten kant zit en niet andersom.

Ik zou niet weten hoe die dan tegen mijn ritsen aan zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou op die foto's bijna zeggen dat het plastic is, of soort van corrosie, dit oogt niet echt als normale slijtage schade.
In de eerste paar maanden heb ik een dbrand skin gebruikt, meerdere van gekocht dus heb 'm binnen die 10 maanden een aantal keren erop/eraf gehaald.
Denk dat je hier meer je oorzaak moet gaan zoeken, geen idee welk 'kleefmateriaal' zij gebruiken, maar dit lijkt me niet zomaar van normaal gebruik.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Lijkt wel alsof er een coating of verf zat wat weggesleten is.

Anders laat je ze een back cover naar je opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forum_naam
SinergyX schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:44:
Zou op die foto's bijna zeggen dat het plastic is, of soort van corrosie, dit oogt niet echt als normale slijtage schade.

[...]

Denk dat je hier meer je oorzaak moet gaan zoeken, geen idee welk 'kleefmateriaal' zij gebruiken, maar dit lijkt me niet zomaar van normaal gebruik.
Zij gebruiken het gewoon van het merk 3M
KDL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:44:
Lijkt wel alsof er een coating of verf zat wat weggesleten is.

Anders laat je ze een back cover naar je opsturen.
Waar het het meest is aangetast is op de delen dat is gepolijst? (dat wat glimt)

Ja hier ben ik dus ook al een topic over begonnen, ze sturen geen onderdelen...
Hier: Consumentenrechten vervangende onderdelen onder garantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb dit soort 'beschadiging' eerder gezien bij iemand. Daar kwam het door het vasthouden. Sommige personen hebben blijkbaar wat corrosievere huidvetten/handzweet dan anderen. Die persoon had het met meerdere toestellen waarbij het chroom (en zelfs bij 1 het metalen accuklepje) gewoon aangetast raakte en er ongeveer hetzelfde uitzag als op jouw foto's.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
FooLsKi schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:00:
Ik heb dit soort 'beschadiging' eerder gezien bij iemand. Daar kwam het door het vasthouden. Sommige personen hebben blijkbaar wat corrosievere huidvetten/handzweet dan anderen. Die persoon had het met meerdere toestellen waarbij het chroom (en zelfs bij 1 het metalen accuklepje) gewoon aangetast raakte en er ongeveer hetzelfde uitzag als op jouw foto's.
Ik weet niet als dat soort metalen die gebruikt worden (of de coating daar van) last kunnen hebben van corrosie.

Maar ik heb de iPhone 6 van mijn zus 4 maanden mogen gebruiken vorige jaar, en gelijk lang gebruik merkte ik dat bij vasthouden van de telefoon dat die gelijk vettig / nat aanvoelde (was rare gevoel, eerste keer dat ik een metaal telefoon heb gehad), vooral toen ik met vakantie in Dubai en Kuala Lumpur (erg warm) was.... Kortom, na die 6 maanden zag ik wat verkleuringen aan de behuizing ook, niet zo extreem als die van de TS, maar iets vergelijkbaars... Ik zie wel een pausible link.

Anyways, misschien contact met OnePlus opnemen.
Pagina: 1