Hulp nodig met samenstelling multi-room audio systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 00:05
Tweakers..

Mijn schoonouders willen heel graag een andere audio installatie.
Ze noemen het een soundbar maar na even door te vragen blijkt dat een soundbar de lading niet helemaal dekt..
Ik ben wel een beetje thuis in audio apparatuur maar ik wil toch graag wat advies.

Eisen
Soundbar
Geluid van de televisie is dramatisch KPN ontvanger [HDMI]

Multiroom
Ze willen graag op termijn 1 of 2 extra speakers kunnen toevoegen.
Mijn schoonmoeder is allergisch voor kabels, dus draadloos.
Netvoeding is geen probleem, stopcontacten voldoende.

DVD speler
Er moet een DVD speler op de TV/soundbar aangesloten worden.[HDMI]
Dit kan ook de oplossing zijn voor de lading CD's die ze nog afspelen, ze hebben ook nog een losse CD speler staat [Tulp aansluiting]

Platenspeler
De pickup moet ook aangesloten kunnen worden. [Tulp aansluiting]
Deze staan niet bij de tv maar in een andere kast op ongeveer 6m afstand.
Evens als de rest van de huidige setup (versterker, cassette desk, cd speler, radio en pickup)

Streaming geen vereiste
Ze hebben geen behoefte aan steaming diensten.

Wat hebben ze op het oog
Een familie lid heeft een HEOS homecinema soundbar, van dat geluid en het gebruiksgemak zijn ze gecharmeerd.
De lokale BCC heeft ze geadviseerd dat het bovenstaande allemaal mogelijk is met een HEOS homecinema soundbar.

Zijn voostel was:
Soundbar
Nieuwe DVD/cd speler nabij de tv.
Pickup in kast met een lange kabel op de aux (10 meter kabel aangeboden)

Mijn bedenkingen
1. Een HEOS soundbar heeft maar 1 HDMI in, dat gaat toch niet werken met de KPN ontvanger en een DVD speler?
En een HDMI switch lijkt me weer wat ingewikkeld, extra bediening/kastje.

2. Zal een "oude" pickup met een lange tulp>jack kabel werken?
m.b.t. tot signaal verlies?

3. Hoe zouden jullie dit aan elkaar knoppen?
Heeft Denon niet een receiver met multiroom functionaliteit voor onder de TV met een mooie sounbar-achtige speaker voor onder/naast de TV?

Als jullie een heel ander idee hebben hoor ik het ook graag, andere merken of een mix mag ook.
Let wel, ze zijn niet heel erg technisch, dus meer dan 1 afstandsbediening/app wordt al een uitdaging.
Ze zijn wel heel aardig hoor ;)

Beste antwoord (via Sissem op 23-05-2018 15:25)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

pricewatch: Yamaha MusicCast RX-V483 Zwart
Kun je combineren met de musiccast speakers van Yamaha

pricewatch: Denon AVR-X1400H
Kun je combineren met HEOS speakers

Kortom binnen het budget is een reciever goed in te passen, deze bieden alle functies onboard (streaming audio, voldoende inputs etc). Lijkt me de meest logische keuze in dit geval.

Voornaamste uitdaging blijft welk platform je kies (Heos, Musiccast) en wat je als luidsprekers aan de reciever ga knopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Er zijn recievers van Denon welke Heos ondersteunen, Yamaha heeft recievers welke het Yamaha multiroom audio systeem ondersteunen (geen ervaring mee verder).
Zat HDMI inputs, analoge input etc, kortom perfecte oplossing wat dat betreft.

Je zult dan alleen met de luidsprekers, audio technisch zou ik zeggen neem een paar boekenplank speakers. Of je nu een voedingskabel naar de luidsprekers laat lopen, of een 220v voeding maakt toch niets uit? 8)7. Je hebt een beter (en vooral natuurlijker) stereobeeld is mijn ervaring.

Wat is het budget trouwens?.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 21-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissem
Hoi Tortelli,

Budget voor de basis opstelling, zonder extra speaker, is ongeveer €500-700.

Speakers bij de tv mogen inderdaad bedraad zijn. Ik bedoelde meer de extra sprekers, ze willen er graag een in de keuken en ook buiten, daar kan geen signaal kabel heen.
En die moeten eigenlijk ook de zelfde inputs af kunnen spelen.

Thanks so far

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kortom binnen het budget is een reciever goed in te passen, deze bieden alle functies onboard (streaming audio, voldoende inputs etc). Lijkt me de meest logische keuze in dit geval.

Voornaamste uitdaging blijft welk platform je kies (Heos, Musiccast) en wat je als luidsprekers aan de reciever ga knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissem
Tortelli schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:22:

Thanks,
Ik zal het eens uittekenen en voorleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:00
Alle Marantz receivers hebben ook de HEOS functionaliteit: https://www.marantz.nl/nl/products/pages/productlisting.aspx?catid=hometheatre&subcatid=avreceiver

Heb zelf de NR1508 icm met een HEOS 1. Werkt gewoon feiloos en is gemakkelijk in bediening. Een ander voordeel is dat het over je eigen wifi netwerk gaat. Je hebt dus geen additionele bridge nodig zoals bij Sonos.

[ Voor 51% gewijzigd door Bart_Denon op 25-05-2018 13:52 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Pagina: 1