Netflix NL server niet op NordVPN, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popmarter2012
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-08-2023
Mijn vraag

Ik heb een router gekocht en VPN bij NordVPN. Het idee was om de vpn op de router te installeren zodat iedereen in huis beetje anoniemer kan surfen. Dit instellen is gelukt. Helaas deed Netflix het daarna niet meer (vrouw en kind boos). NordVPN heeft daar servers 253-256 voor,maar dat kan dan niet ingesteld worden op de router liet NordVPN me weten.

Nu zie ik verschillende opties, maar nog niet geprobeerd. Wil graag eerst wat advies:
- De VPN via een buitenlandse server laten lopen waarop Netflix ook te kijken is. (voordeel/nadeel?)
- De VPN niet op router installeren, maar op alle losse devices (hoop gedoe?)
- De VPN alleen op desktop pc (die ik vooral gebruik voor downloaden e.d.) installeren en de rest gewoon laten zoals het is? (maar ik zou graag wat meer anoniemer verbinding hebben, ook op die devices)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus RT-AC68U router + desktop/android telfoons/chrome tablet + andriod tablet

Graag jullie adviezen
...

[ Voor 2% gewijzigd door popmarter2012 op 20-05-2018 10:18 . Reden: opmaak ]

Beste antwoord (via popmarter2012 op 20-05-2018 13:46)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

popmarter2012 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Dit moet in de router neem ik aan? Heeft iemand een linkje naar meer uitleg?
Je consumenten router gaat dit niet ondersteunen dit moet je op de clients instellen.
Ik denk niet dat je consumenten router dit out-of-the-box gaat ondersteunen terwijl je ook je VPN draaiende hebt, maar je kunt het proberen.

Als je wat Google't kom je al redelijk wat tegen:
Router als VPN client behalve voor netflix
https://gist.github.com/Freeaqingme/6309733
https://forum.pfsense.org/index.php?topic=108094.0
https://www.snbforums.com...netflix-amazon-etc.36608/
https://www.privateintern...to-bypass-pia-for-netflix
https://community.ubnt.co...-interesting/td-p/1795333

Maar deze had je zelf ook wel kunnen vinden hé :>

[ Voor 7% gewijzigd door True op 20-05-2018 12:21 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat wil je precies anoniemer doen dan ? Met alleen een VPN schiet je daar meestal niet zoveel mee op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popmarter2012
DukeBox schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:21:
Wat wil je precies anoniemer doen dan ? Met alleen een VPN schiet je daar meestal niet zoveel mee op.
Mee eens, maar Netflix is nu belangrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@popmarter2012 Als Netflix belangrijker is dan je 'anonimiteit' dan heb je zelf al het antwoord gegeven ;)

Ik heb geen ervaring met NordVPN maar normaal gesproken kan je gewoon split VPN doen waarbij je bepaalde ip adressen/reeksen buiten de VPN om kan laten lopen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popmarter2012
;)

Je bedoeld, ik zou de 'primaire' netflix-apparaten (tablet + tv/geluidbar) een statische ip kunnen geven en die uitsluiten van het vpn-verhaal? Zo ja, dan moet ik ff googlen,maar dat moet lukken. Dank voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:56
popmarter2012 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:02:
;)

Je bedoeld, ik zou de 'primaire' netflix-apparaten (tablet + tv/geluidbar) een statische ip kunnen geven en die uitsluiten van het vpn-verhaal? Zo ja, dan moet ik ff googlen,maar dat moet lukken. Dank voor je tip.
Of hij bedoeld dat je Netflix(IP) uit moet sluiten van je VPN. Zo hebben je tablets etc.. nog wel “anonimiteit”. Maar werkt Netflix wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik vind dit altijd zo vreemd. Je vertrouwd kpn/ziggo die onder de Nederlandse wetgeving vallen niet, maar een willekeurige VPN provider in een ander land wel.

Daarnaast moet een VPN supplier per flow session state bijhouden, terwijl een ISP alleen per CPE state bijhoudt. De no-logging policy is alleen relevant voor state die door een ISP niet eens bijgehouden wordt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:13
Routeer de adressen van Netflix niet richting de VPN-tunnel; voila.

Trouwens, jullie loggen ook nergens meer in met persoonlijke accounts ;)? Anders is die anonimiteit echt ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

De enige oplossing* is een proxy welke weer terugkeert in NL. Komt er eigenlijk op neer, of je maakt een proxy op VPS hoster (welke niet in een ip-block zit welke door Netflix geblokkeerd is). Of je maakt een fysiek of virtuele router binnen je eigen netwerk welke al het verkeer via VPN laat lopen.

Als voorbeeld hiervoor nemen we pfSense op een VM of een fysieke machine, dit als default gateway instellen en pfSense alleen naar buiten laten gaan via OpenVPN van Nord en dus alles thuis is via de VPN. Mocht je dan willen netfixen zet je een proxy open vanaf een lokale machine naar je 'echte' router welke zonder VPN naar buiten gaat. Dan ben je dus onbeschermd maar kun je netflixen.

Ik heb zelf Windscribe, zij hebben twee 'Windflix' locaties, USA en UK, met deze VPN kun je daar Netflix kijken.

*wat @eric.1 zegt moet ook kunnen zonder al te veel problemen maar dit moet je ook per client instellen, voordeel is dat dit éénmalig is.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 20-05-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popmarter2012
*wat @eric.1 zegt moet ook kunnen zonder al te veel problemen maar dit moet je ook per client instellen, voordeel is dat dit éénmalig is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

popmarter2012 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Je consumenten router gaat dit niet ondersteunen dit moet je op de clients instellen.
Ik denk niet dat je consumenten router dit out-of-the-box gaat ondersteunen terwijl je ook je VPN draaiende hebt, maar je kunt het proberen.

Als je wat Google't kom je al redelijk wat tegen:
Router als VPN client behalve voor netflix
https://gist.github.com/Freeaqingme/6309733
https://forum.pfsense.org/index.php?topic=108094.0
https://www.snbforums.com...netflix-amazon-etc.36608/
https://www.privateintern...to-bypass-pia-for-netflix
https://community.ubnt.co...-interesting/td-p/1795333

Maar deze had je zelf ook wel kunnen vinden hé :>

[ Voor 7% gewijzigd door True op 20-05-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:33
JackBol schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:10:
Ik vind dit altijd zo vreemd. Je vertrouwd kpn/ziggo die onder de Nederlandse wetgeving vallen niet, maar een willekeurige VPN provider in een ander land wel.
Blissful ignorance heet dat geloof ik. Interessant fenomeen inderdaad.

Bovendien is het weinig anoniem zodra je inlogt op mail, Facebook of iets anders. Geen enkele advertentieprovider die het interesseert wat je IP is, ze plaatsen wel een cookie of vragen het aan aan een tracker.

Je kunt beter een ad- en/of trackingblocker installeren.
En dan maar hopen dat de politie niet aanklopt meEn dan maar hopen dat de politie niet aanklopt met wat vragent wat vragen
Daarnaast moet een VPN supplier per flow session state bijhouden, terwijl een ISP alleen per CPE state bijhoudt. De no-logging policy is alleen relevant voor state die door een ISP niet eens bijgehouden wordt.
In Nederland is de 'bewaarplicht' momenteel geheel niet van kracht na een uitspraak van het Europees hof.

Een commerciële VPN-provider is een beetje alsof je zonder naambordje in een appartementencomplex gaat wonen, terwijl je weet dat er naast je een zedendelinquint woont en onder je een MDMA-lab huist.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 20-05-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Thralas schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Bovendien is het weinig anoniem zodra je inlogt op mail, Facebook of iets anders. Geen enkele advertentieprovider die het interesseert wat je IP is, ze plaatsen wel een cookie of vragen het aan aan een tracker.

Je kunt beter een ad- en/of trackingblocker installeren.
Het delen van een enkel ip-adres met een grote groep gebruikers voegt wel degelijk iets toe aan een ad- en/of trackingblocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Thralas schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:29:
[...]

[...]

In Nederland is de 'bewaarplicht' momenteel geheel niet van kracht na een uitspraak van het Europees hof.
Bewaarplicht niet, maar een ISP is wel verplicht een naam op te leveren wanneer een opsporingsinstantie (op bevel van de rechter) een naam en tijdstip aanleveren.

Hiervoor is een ISP wettelijk verplicht een administratie bij te houden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:01:
[...]

Bewaarplicht niet, maar een ISP is wel verplicht een naam op te leveren wanneer een opsporingsinstantie (op bevel van de rechter) een naam en tijdstip aanleveren.

Hiervoor is een ISP wettelijk verplicht een administratie bij te houden.
Het opleveren van een naam op basis van naam en tijdstip is tamelijk zinloos. Je bedoelt wellicht dat een ISP een ip-adres en tijdstip moet kunnen herleiden tot een abonnee. Ook dat is niet waar. Een ISP moet die gegevens uit eigen beweging regelmatig uploaden naar het CIOT. Tot slot heeft een opsporingsinstantie geen rechterlijke toestemming nodig om in die database te neuzen, omdat er geen bijzondere persoonsgegevens instaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:33
GlowMouse schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:42:
Het delen van een enkel ip-adres met een grote groep gebruikers voegt wel degelijk iets toe aan een ad- en/of trackingblocker.
Ik had het iets minder stellig kunnen brengen, maar wat onderbouwing zou niet misstaan. Poging 2:

Ongetwijfeld probeert de advertentieindustrie wel IP-adressen te gebruiken om devices van dezelfde gebruiker te aan elkaar te linken, maar dat valt wmb. in het niet bij alle services waarbij men zélf al expliciet die koppeling legt (Google/Facebook-accounts op meerdere devices).

Een ad- en/of trackingblocker vangt 90% af. Voor de rest bouw je alsnog een profiel op door gebruik te maken van services als Google/Facebook/LinkedIn.

De 'schade' die een uniek IP oplevert (voor je vaste aansluiting, mobiel word je toch al ge'NAT) lijkt me daarmee van sterk ondergeschikt belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Klopt helemaal wat @Thralas zegt,
als je echt veilig wilt zijn zou je op een systeem waarmee je niet inlogt in je persoonlijke accounts (facebook tweakers etc) achter een vpn (of in private navigatie helpt enigszins een beetje omdat hij de een cache aanmaakt zonder cookies van je actuele browsen)
Zo niet ben je via de cookies best nog wel te herleiden
Pagina: 1