Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01
Mijn medion pc met windows 7 (gekocht in 2011) heeft momenteel opstartproblemen. Het lukt alleen nog maar om op te starten in veilige modus, maar dan heb ik minder goed beeld en werken programma's als Kaspersky en AdBlock Plus niet. Ook wordt de monitor opeens niet meer door Windows herkend, en de hoogste resolutie waarin ik nu kan werken is 1600 x 1200. Als ik kies voor normaal opstarten dan gaat het beeldscherm na ongeveer een minuut op zwart, en gaat het blauwe lampje van de monitor rechtsonderin knipperen, alsof de computer is uitgezet 8)7

Op dat moment wordt er volgens mij door de videokaart overgeschakeld naar 1920 x 1080.
Voorheen werkte dat prima. Probleem met de videokaart?
De pc blijft wel gewoon werken en ik hoor de harde schijf geluiden maken en ook de ventilatoren draaien.

Nu vermoed ik dat ik wél in de normale modus kan opstarten als ik vooraf de resolutie bv. op 800 x 600 zet, maar hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@VHS De veilige modus is ook niet bedoeld om normaal in te werken. Zoals de naam al zegt, is het een (voor Windows) veilige modus waarbij verschillende drivers en software die problemen kunnen geven, niet geladen.

Je kunt wel je Windows Event Log bekijken in de veilige modus. Hierin kun je zien waarom hij niet meer normaal wilt starten. Het makkelijkste is om even de tijd te noteren voordat je de PC aan zet. Dan boot je tot ie faalt en dan herstart je in veilige modus. Vervolgens controleer je de logs vanaf de tijd dat je de PC normaal op wilde starten.

Echter, als enkel de monitor uit blijft, druk dan eens op de source knop op de monitor. Krijgt hij überhaupt wel signaal? Heb je niet toevallig een tweede videokaart (wellicht onboard) waar nu het signaal naartoe gestuurd wordt?

Maar mag ik je er even op wijzen dat je vier posts hebt in vier verschillende topics, waarvan er zelfs een van jou is waar je nooit meer wat van je hebt laten horen. Al die mensen hebben wel moeite voor je gedaan, hè ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Probeer eerst eens een andere monitor, voordat je je pc uit elkaar gaat slopen. Als die net zo oud is als je pc, dan zou die het misschien wel kunnen zijn ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
Het Windows Event Log, waar vind ik die en kan ik die gewoon met kladblok bekijken?

De monitor is denk ik niet het probleem, want die is een stuk nieuwer (Samsung S24D340)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:28
Je kan je instellingen voor de resolutie en event viewer niet vinden? Duckduckgo/Google/Bing als eens geprobeerd?
Zijn je drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
Ik heb momenteel een oudere monitor aangesloten (Samsung SyncMaster 720N)
Zelfde probleem nog steeds, halverwege het opstarten gaat het beeld op zwart.

Opnieuw starten in veilige modus lukt wel.

Ik zal zelf dan maar eens gaan zoeken. Ik dacht die lui op tweakers die weten het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VHS schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:46:
[...]

Ik zal zelf dan maar eens gaan zoeken. Ik dacht die lui op tweakers die weten het wel :p
Waarschijnlijk weten wij het ook wel, maar missen wij nu de informatie en handjes om het probleem op te lossen ;)
VHS schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:15:
Het Windows Event Log, waar vind ik die en kan ik die gewoon met kladblok bekijken?
Dit, bijvoorbeeld, is een behoorlijke handicap voor ons op dit moment :P Je had natuurlijk ook direct zelf even kunnen [google=Windows Event Log], dan had je het antwoord direct gehad.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VHS schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:46:
Ik heb momenteel een oudere monitor aangesloten (Samsung SyncMaster 720N)
Zelfde probleem nog steeds, halverwege het opstarten gaat het beeld op zwart.

Opnieuw starten in veilige modus lukt wel.

In de veilige modus kun je videokaart drivers verwijderen. Wanneer de boel daarna goed opstart is de videokaart inderdaad hoofdverdachte nr 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHS
Het lijkt er op dat het probleem is opgelost. :) Ik heb er een andere monitorkabel tussen gezet en hij start weer op alsof er nooit wat aan de hand is geweest. Misschien was er gewoon sprake van een slecht contact makend pinnetje. Anders weet ik het ook niet. In ieder geval bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1