Grundig GV240 videorecorder defect. Reparateur gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01
Ik zoek een bedrijf, winkel of gewoon iemand met twee rechterhanden die mijn oude kapotte Hi-Fi Stereo VHS videorecorder van Grundig kan repareren. Bij voorkeur in Groningen.

Probleem: Hij gaat niet meer aan. Het begon als een klein probleempje, iedere keer als de stekker er uit was geweest (na verhuizing of verplaatsing) duurde het even voor het display aan ging en je het apparaat weer kon gebruiken. Eerst duurde dit maar 20 minuten, toen 50 minuten, toen een paar uur, tot uiteindelijk het apparaat helemaal niet meer wakker te krijgen was. |:( Het is een oud apparaat, bouwjaar plusminus 1993, en heeft een tijd ongebruikt stilgestaan, misschien wel 15 jaar. Er zit ook nog een videoband in.

Maar ik wil hem dus graag gerepareerd hebben om eens te kijken of er nog beeldmateriaal of hifi audio-opnames op mijn oude VHS videobanden voor komt wat de moeite waard is om te digitaliseren naar CD / DVD of misschien wel Blu-Ray. Ik heb mij laten vertellen dat voor de beste beeld en geluidskwaliteit je eigenlijk het apparaat moet gebruiken waarmee de opnames gemaakt zijn.

Weet iemand een goed adres voor reparatie dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:15
Nieuwe tweedehands kopen bij kringloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Roderiktweaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:36:
Nieuwe tweedehands kopen bij kringloop
Nieuwe tweedehands?

Kijk ff op Marktplaats voor een vervanger of laat je oude VHS banden digitaliseren.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:18
klinkt als een probleem met de voeding, maar een andere bij de kringloop scoren is 99,99% eenvoudiger en sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Speedster schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Nieuwe tweedehands?

Kijk ff op Marktplaats voor een vervanger of laat je oude VHS banden digitaliseren.
Laten digitaliseren om er later achter te komen dat het niet bruikbaar was ( hij wil juist selectief uitzoeken ) wordt een dure grap

Nieuwe tweedehandse is een goede uitspraak, voor hem is het nieuw natuurlijk.

De tape IN de machine is er eenvoudig uit te halen, er zit een tandwiel bij de cassette-houder, als je daar aan draait, komt de band netjes naar buiten geschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Commecieel gaat dit niet happenen, dan zou de reparatie je al snel 100 piek gaan kosten. Zoek eens naar een Hackerspace of repaircafe in groningen, daar zit vast wel iemand die in ruil voor een biertje er een blik op wil werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:55

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wij repareren tegen zeer gunstige tarieven, waarschijnlijk voor 15 a 20 euro klaar. Echter is een andere VHS recorder kopen beter/goedkoper. Wij zitten in Oss, dus een beetje uit de richting.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 15:16

Xanax959

relax...

Ooit mijn video recorder hier heen gebracht, bleken alle elco's stuk te zijn, waren ze lang mee bezig, niet te maken maar heeft me niets gekost want "no cure no pay".
https://www.heas-doedens.nl
(Heette vroeger Anne Doedens trouwens.)

[ Voor 4% gewijzigd door Xanax959 op 11-05-2018 21:39 ]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VHS videorecorders zijn niet of nauwelijks meer nieuw te krijgen. Zelfs de kringloopwinkels komen er niet meer vanaf. Duik bij de kringloop binnen en doe iedereen een lol inclusief jezelf en ons.

Dat van die beste beeldkwaliteit is lulkoek. Sinds begin jaren 90 waren de recorders al zo goed dat ze zichzelf afstemden op de band die er in zat. Mijn Sony uit 2001 had dat ook nog, en snel daarna kwam de DVD. Dus als je een hifi VCR uit eind jaren 90 of begin 2000 kunt krijgen (en daar is volgens mij keus zat in) ben je al spekkoper :)
Al zit in je vrhaal van die beste beeldkwaliteit wel een kern van waarheid. In de jaren 70 en 80 gold dat nog wel enigszins. Maar toen waren er nog geen zichzelf afstellende videokoppen etc. En was de kwaliteit van de banden ook lang niet altijd even goed.

Kortom: even bij de lokale kringlopen langs.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1