Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
Hoi,

Al 40 jaar ben ik slechthorend. Gaandeweg is mobielgebruik ook voor slechthorenden steeds beter te doen geworden. Er is echter 1 gebied waarop ik de boot nog behoorlijk mis: Wakker worden. Los van mijn slechthorendheid ben ik ook nog eens best een vaste slaper.

Voor het op tijd wakker worden zijn wel genoeg dingen te vinden. wekkers met een trilplaat, autonome trilplaatjes die je met een app instelt, etc.

Alleen... ik draai ook standby diensten. Zolang ik niet alleen in bed lig 's nachts geeft mijn wederhelft me wel een beuk, maar aangezien die nu af en toe nachtdiensten gaat draaien...

Ergo, is er iemand bekend met een (androidcompatible) device wat afgaat en flink trilt zodra er gebeld wordt en/of de wekker afgaat?

Heb een smartwatch (k88h) geprobeert, maar die doet vanalles behalve trillen bij een inkomende oproep.

Thnx

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een Garmin Forerunner 735XT (sport) horloge die ook smart watch dingen kan. Ik heb die smartwatch functionaliteit juist uitgezet omdat ik gek werd van het trillen van mijn horloge bij meldingen van whatsapp en zo. Om de een of andere reden kan je dat trillen niet uitzetten (of ik heb niet goed gekeken). Het kan dus wel, vraag is alleen of dat trillen heftig genoeg is om je wakker te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:56

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb (om andere redenen) onlang een Huawei Band 2 Pro gekocht. Die kan zowel trillen als wekfunctie als wanneer je gebeld wordt, en trilt voor mij in ieder geval sterk genoeg om direct wakker van te worden. Groot pluspunt: gaat makkelijk een week mee op één batterijlading.

Toevoeging: je kunt push-notificaties uitzetten zodat je echt alleen bij telefoontjes gestoord wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Koppensneller op 18-05-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Misschien is deze wekker wat voor je. ;)

SONIC BOMB alarm clock

of anders de

Sonic Alert Jumbo wekker met trilkussen

[ Voor 38% gewijzigd door sjaool op 18-05-2018 16:24 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
Hee, dat is snel, thnx.
@Monkeybrains . Snap wat je zegt, dat gek worden had ik na 5 minuten al. Whatsapp heb ik gelukkig niet, maar de mail rinkelt veelvuldig end at werd idd ook doorgegeven.
@Koppensneller . Is dat trillen een betje de moeite waard?

@sjaool Thnx voor de suggestie. Maar dat precies wat ik aangaf... wekkers zijn er wel met zo'n functie. Issue is dat ik ook wakker moet worden als mijn mobiel overgaat. En die functie kan ik zowat nergens terugvinden, of in combinatie met speciale handsets e.d. . Ik wil gewoon iets hebben wat ik kan koppelen aan mijn mofo. Liefst met bluetooth, maar een draadje mag ook. Is toch alleen voor 'snachts

[ Voor 45% gewijzigd door Tuckson809 op 18-05-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma30
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een Philips wake-up light, daar gaat de lamp heel langzaam aan (begint heel zacht een half uur voor je wekker gaat, en bouwt langzaam op). Die kan je vrij fel instellen zodat je er echt wel van wakker word, dit misschien combineren met een fitbit die trilt als je alarm afgaat?

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:23

Qon

Ik gebruik sinds ik mijn Xiaomi Huami Amazfit BIP heb geen andere wekker meer.
Trilt behoorlijk duidelijk om mijn pols en ik wordt daar perfect wakker van. Deze zijn voor rond de 55 euro te verkrijgen.

Volgens mij kun je met de Mi Bands dit ook instellen aangezien deze dezelfde app gebruikt. Dan ben je voor 2-3 tientjes klaar, is volgens mij wel het proberen waard;
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=mi+band

[ Voor 13% gewijzigd door Qon op 18-05-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28
Een subwoofer aan je koptelefoonuitgang. En de juiste ringtone natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

@Tuckson809 Zoiets schijnen ze ook wel te hebben, de Sonic Bomb Bluetooth Super Shaker. Deze werkt met bluetooth en maakt verbinding met je smartphone.

Review

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 18-05-2018 16:39 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
@jeroen3 Tsja... Vroeg me al af wanneer de eerste grappenmaker zoiets zou roepn, je bent de eerste niet ;-)

Uiteraard heb je gelijk, als je alleen ligt is geluid geen issue. Alleen... ik heb een paar kids die ik toch wel graag door zou laten slapen.

Hee, @sjaool Als ik dat zo lees zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Thnx, Ga ik naar kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Tuckson809 op 18-05-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn vader heeft lang een trill wekker gebruikt, TCL 300, buiten dat dat ding een jesus tering herrie geeft (uit te zetten), zit er ook een trilplaat bij die je onder je kussen kan leggen.

Volgens mij is die 300 niet meer te koop, maar die 350 wel.
https://allesvoororen.nl/...comms-tcl-350-trilwekker/

Voordeel is, ding heeft ook een aansluiting voor een trilkussen.

Nu heeft hij een Fysic nogwat, een stuk grotere trilplaat die op een normale wekker is aangesloten (geen idee welk merk, van de lokale gehoorwinkel), die werkt bijzonder goed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 09:16
Tuckson809 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:27:
@jeroen3 Tsja... Vroeg me al af wanneer de eerste grappenmaker zoiets zou roepn, je bent de eerste niet ;-)
Daarop aanvullend zou een Ohmibod minder geluid produceren maar precies doen wat je vraagt.
De vraag is of je dan überhaupt kan slapen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Tuckson809 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:11:
Heb een smartwatch (k88h) geprobeert, maar die doet vanalles behalve trillen bij een inkomende oproep.
Er zijn vast genoeg smartwatches die _wel_ trillen bij oproep? Het lijkt mij het handigste. Fitbits doen dat bv volgens mij.

Ik heb zelf een Kronaby hybride horloge, omdat ik die mooier vind dan een smartwatch met scherm, die kan je laten trillen bij allemaal dingen vanuit je telefoon. Mijne trilt 3x voor inkomende oproepen bv. Deze is misschien wat aan de dure kant, maar dat komt niet door het trillen-bij-oproep, dus ik gok dat veel cheape dingen dat wel doen.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 12:28

Uiteraard heb je gelijk, als je alleen ligt is geluid geen issue. Alleen... ik heb een paar kids die ik toch wel graag door zou laten slapen.
Dan vervang je de subwoofer voor een elektromagnetische triltafel of solenoid.

Wellicht kun je ook een lamp ophangen? Een grote bouwlamp geeft licht en hitte, daar zou je toch wel wakker van moeten worden? Het is alleen niet zo fraai.

Of je traint je hond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 06:14
@jeroen3

Mijn stiefvader is 70% doof en en gebruikt een tril alarm onder zijn matras. dat ding doet zijn bed zo hard trillen dat iedereen in huis er van wakker word ( behalve hijzelf, hij heeft nog steeds een dreun van m'n moeder nodig 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 11:37
Qon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:24:
Trilt behoorlijk duidelijk om mijn pols en ik wordt daar perfect wakker van. Deze zijn voor rond de 55 euro te verkrijgen.

Volgens mij kun je met de Mi Bands dit ook instellen aangezien deze dezelfde app gebruikt. Dan ben je voor 2-3 tientjes klaar, is volgens mij wel het proberen waard;
Hier ook een BIP sinds maand of 3 en nooit meer een ander alarm nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
lol... zojuist toch voor elkaar gekregen die smartwatch (k88h) te laten trillen. Maar helaas... daar ga ik dus never nooit van wakker worden. Ben ana het kijken of ik die sonic boom zonder credit card hierheen kan krijgen :-| .

Wordt dit niks dan kan ik eens naar die Mi band kijken. thnx

[ Voor 12% gewijzigd door Tuckson809 op 18-05-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Een high voltage ejector bed ;)

YouTube: The High Voltage Ejector Bed

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:19
Op mijn Fitbit Ionic kan ik een trilwekker instellen naast dat 'ie als een malle gaat trillen als ik gebeld wordt.

Van de wekker word ik altijd wakker.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 10:29
Ramon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:05:
Op mijn Fitbit Ionic kan ik een trilwekker instellen naast dat 'ie als een malle gaat trillen als ik gebeld wordt.

Van de wekker word ik altijd wakker.
yup mijn fitbit versa doet dat ook, werkt prima (ik sta in 3x8 en zo wordt het vrouwke niet wakker) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54
Sleep as an droid heeft diverse mogelijkheden met lichtsignalen. De flitser van het toestel of Philips Hue bijvoorbeeld.
Kan ook koppelen met verschillende wearables (https://sleep.urbandroid....ion/integration/wearable/) en bijvoorbeeld met IFTTT.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 19-05-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Qon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:24:

+1. Ik heb zowel de Bip als de Mi Band 2 gehad. De Mi Band 2 is wat beperkter in scherm en mogelijkheden, maar als het jou puur om de trilfunctie gaat is het een meer dan prima apparaat. Tevens is het in China al te krijgen voor +/- 15 euro.

Wil buiten de wekker ook nog een hoop fijne extra's (notificaties, GPS, etc) dan is de Bip een betere keus, die is echter wel een stukje duurder. Voor ervaringen met beide apparaten: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie en [Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:29
Ik heb nu een mi band2(activity band, en kost bijna niks), die kan trillen. Ik gebruik zelfs mijn wekker niet meer omdat het lekkerder wakker worden is. Ik ga nu over naar de amazfit bip die zou het ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Samsung Gear S3 trilt ook als de wekker gaat van je smartphone en ook als telefoontjes binnenkomen. Ik wordt er wakker van. Als je daarna je hand op je horloge legt heb je een snooze functie en bij een telefoontje gaat het geluid op stil en houdt hij op met trillen.

Daarnaast ziet het horloge er ook nog eens moooi uit, maar dat is uiteraard persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door j-phone op 07-06-2018 22:07 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 21:28
Hoi,

De laatste reactie in het topic is inmiddels van al bijna 4 jaar geleden. Ik ben momenteel voor mijn vader op zoek aangezien hij met hetzelfde probleem zit als de TS. Van de Xiaomi watch zijn inmiddels alweer wat nieuwe versies. Ook heb ik even gekeken naar de Sonic Alert Super Shaker (momenteel niet leverbaar).

Wellicht zijn jullie in de jaren wel op een andere gadget gestuit die super goed werkt. Zijn er gadgets die jullie aanraden op dit moment?

Dank je wel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Grappig, helemaal vergeten dat ik ooit gereageerd had in dit topic.

In mijn Garmin Forerunner 735XT kan ik alarms instellen, waarbij ik kan kiezen of ik geluid of trillen als signaal wil. Dat trillen werkt prima, het gaat best hard. Ik ben er nog niet doorheen geslapen. Mijn vrouw ook happy omdat ze niet wakker gemaakt wordt door mijn wekker :-)

Of je 400 euro wilt uitgeven is wat anders, ik heb hem gekocht vòor het sporten en het alarm is een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 21:28
Monkeybrains schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:09:
Grappig, helemaal vergeten dat ik ooit gereageerd had in dit topic.

In mijn Garmin Forerunner 735XT kan ik alarms instellen, waarbij ik kan kiezen of ik geluid of trillen als signaal wil. Dat trillen werkt prima, het gaat best hard. Ik ben er nog niet doorheen geslapen. Mijn vrouw ook happy omdat ze niet wakker gemaakt wordt door mijn wekker :-)

Of je 400 euro wilt uitgeven is wat anders, ik heb hem gekocht vòor het sporten en het alarm is een leuke extra.
Bedankt voor je reactie! Goed om te lezen dat de Forerunner het voor jou heel goed doet. Uit eigen ervaring weet ik dat de Apple Watch ook heel goed werkt qua 'stille' notificaties. Alleen bij beiden hangt daar inderdaad wel een prijskaartje aan. In het geval van mijn vader is alleen de trilfunctie om hem te wekken belangrijk. Ik zoek dus eigenlijk een beetje naar iets dat betaalbaar is maar wel aan de wensen voldoet.

Ik kwam ook in een topic terecht over de Xiaomi Miband 6. Daar zijn mensen ook super te spreken over de notificaties. En dat is ook een heel betaalbaar apparaatje. Wellicht dat ik dat even probeer als eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Japie93 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:56:
Wellicht zijn jullie in de jaren wel op een andere gadget gestuit die super goed werkt. Zijn er gadgets die jullie aanraden op dit moment?
Juist om dit al wat ouder topic is, is het handiger om even een nieuwe aan te maken in Aankoopadvies Tablets en Telefoons.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.