/me heeft beschikking over een compleet hardware lab en 'fabriek' inclusief multilayer prints.
beat that
beat that
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Was het maar waarOp maandag 11 februari 2002 22:59 schreef _AscII_ het volgende:
nope, dat gaat me niet lukken
maarja, beschikking is toch nog niet thuishebben (toch, anders wordt ik echt een beetje jaloers
![]()
Verwijderd
Waar die blijft? Nou, het zit zo.... er zitten 2 kanten aan het verhaal; afgelopen week heb ik een ontwerp gemaakt waar USB op zit en, als je er het RAM afhakt, ongeveer 150 I/O poorten. Nu nog de print erbij maken en dan kan het hele zooitje gemaakt worden. Dit je kun toepassen als LCD aansturing. Gewoon een kwestie van de juiste software.Op maandag 11 februari 2002 23:00 schreef Maxim het volgende:
Waar blijft die USB => LCD convertor dan. Met die middelen had ik er al 10 af.![]()
Eindelijk weer een beetje ontopic.
Verwijderd
Hap, sorry mind the smilies.Op maandag 11 februari 2002 23:12 schreef Zotty het volgende:
[..]
Waar die blijft? Nou, het zit zo.... er zitten 2 kanten aan het verhaal; afgelopen week heb ik een ontwerp gemaakt waar USB op zit en, als je er het RAM afhakt, ongeveer 150 I/O poorten. Nu nog de print erbij maken en dan kan het hele zooitje gemaakt worden. Dit je kun toepassen als LCD aansturing. Gewoon een kwestie van de juiste software.
Maar, helaas voor jullie mag ik m'n schema en software niet vrijgeven omdat het contractueel eigendom van het bedrijf waarvoor ik werk is. Daarentegen mag ik vast wel hints en tips geven
Verwijderd
Ach is toch leuk om af en toe eens te vertellen waar je mee bezig bentOp maandag 11 februari 2002 23:23 schreef Maxim het volgende:
[..]
Hap, sorry mind the smilies.
Maar dat chippie met 200 enzoveel pinneges klinkt als FPSLIC FPGA, waar werk jij mee?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| USB PIC/AVR
|--------| |---------|
| |-----WR-----| |-- D0
| |-----RD-----| |-- D1
data+ -------| |-----CE-----| |-- D2
data- -------| |-----CS-----| |-- D3
| |-----IRQ----| |-- D4
| |------------| |-- D5
|--------| | |-- D6
| |-- D7
| |-- INIT
| |-- SEL
| |-- LF
| |-- STR
|---------| |
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt me logisch dat het per model/type isOp donderdag 14 februari 2002 17:47 schreef the12be het volgende:
ik ben ook nog steeds geinterreseerd.
met die minimum order bedoelen ze dat per soort, of per totaal?
Verwijderd
De FT8U245AM is echt wel parrallel Zotty.Op donderdag 14 februari 2002 17:34 schreef Zotty het volgende:
Dat is dus alleen de chip of niet? Duur is het niet, maar het is nog steeds serieel, dus voor wat ik wil absoluut niet interresant.
Om te testen en uit te proberen, wil ik er overigens wel 1
edit:
ff vergeten dat het serieel was...
Verwijderd
Ben ik dan zo blind vandaag?Op donderdag 14 februari 2002 20:23 schreef Maxim het volgende:
[..]
De FT8U245AM is echt wel parrallel Zotty.
MCU interfaced
Verwijderd
Hoezo 1-0 waarom heb jij Str,In en LF nodig om met een uC te kunnen communiceren.Op donderdag 14 februari 2002 20:26 schreef Zotty het volgende:
[..]
Ben ik dan zo blind vandaag?Ff de datasheet checken
edit:
Ok, ik ben blindZag alleen FIFO staan en tja, dan denk ik al gauw aan serieel.
Hoe dan ook, hoe denk je de controllines (strobe, init, line feed, enz) te creeren? 1-0 voor de SL11P2USB zo te zien
Verwijderd
Het topic gaat nog altijd over LCDs met USB aansluiting. En aangezien een LCD behalve datalines ook een aantal controllines heeft, is het wel zo handig om die signalen gelijk beschikbaar te hebben. Er komt geen uC bij kijken, alleen een EEPROM die volledig door de controller aangestuurd wordt.Op donderdag 14 februari 2002 20:48 schreef Maxim het volgende:
[..]
Hoezo 1-0 waarom heb jij Str,In en LF nodig om met een uC te kunnen communiceren.
En als je z'n chippie wilt gebruiken voor je LCD is het dan niet makkelijker om een kant en klare module te gebruiken.
/me is net gestopt met roken en daardoor misschien een beetje negatief
Verwijderd
Verwijderd
Err.. wat bedoel je nu precies? Kan je ff niet meer volgenOp donderdag 14 februari 2002 22:02 schreef _AscII_ het volgende:
volgens mij gaat je ook wel spul kunnen versturen van uit het chippje (beetje met de busy flag stoeien)
Verwijderd
Verwijderd
ik heb thuis al wel pic's van 't doosje waar 't in moet komen te zitten. die kan ik al wel ff posten (als ik weer thuis ben)Op vrijdag 15 februari 2002 12:50 schreef _Dennizz_ het volgende:
maaruh wanneer kunnen we de eerst pics verw88 ?
Verwijderd
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Wow, die dingen zijn aardig aan de prijs. Kun je beter voor die universele I/O module van Elektuur gaan.Op woensdag 27 februari 2002 11:17 schreef Creepy het volgende:
Ik ben ondertussen bezig mijn parallel LCD hier aan vast te knopen, en daarna eigen driver te schrijven.
Aansturen van dat ding is vrij makkelijk door de bijgeleverde drivers en DLL's. Nu dus alleen een eigen driver maken die het LCD aanstuurt, maar dit is ook vrij makkelijk.
Ben alleen op zoek naar goede connectoren voor dat dingNog eens goed gaan zoeken in een willekeurige electronica zaak.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
OK, de andere kant van 't verhaalOp donderdag 28 februari 2002 19:37 schreef Creepy het volgende:
Ah.. deze krijg je kant en klaar aangeleverd.. met drivers erbij.. aangezien ik niet zo'n electronica en soldeer god ben, doe ik het maar zo
Hey, dat ziet er wel een leuk ding uit!!Op woensdag 27 februari 2002 11:17 schreef Creepy het volgende:
Ik ben ondertussen bezig mijn parallel LCD hier aan vast te knopen, en daarna eigen driver te schrijven.
Aansturen van dat ding is vrij makkelijk door de bijgeleverde drivers en DLL's. Nu dus alleen een eigen driver maken die het LCD aanstuurt, maar dit is ook vrij makkelijk.
Ben alleen op zoek naar goede connectoren voor dat dingNog eens goed gaan zoeken in een willekeurige electronica zaak.
Geeft niet joh. die dingen zijn vast nog wel te bestellen. Een inkoop actie voor deze printjes is er nog nooit geweest hoorOp woensdag 24 april 2002 13:57 schreef Laagvliegerke het volgende:
Never mind! Ik kom weeral 2 maanden te laat!
Nu ik hier toch bezig ben, kan ik even goed verder doenOp woensdag 24 april 2002 15:59 schreef Creepy het volgende:
[..]
Geeft niet joh. die dingen zijn vast nog wel te bestellen. Een inkoop actie voor deze printjes is er nog nooit geweest hoor
Nog niet, heb nog steeds geen connector gehaaldOp woensdag 24 april 2002 19:36 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Nu ik hier toch bezig ben, kan ik even goed verder doen
Is het jouw gelukt om jouw LCD daar mee aan te sturen?
Ah die kostbare tijd... Gaat die bij jou ook zo snel??Op woensdag 24 april 2002 22:04 schreef Creepy het volgende:
[..]
Nog niet, heb nog steeds geen connector gehaald, maar ik denk dat het prima zal gaan lukken hoor..
Heb het nog steeds erg druk, weinig tijd om wat met die LCD's te prutsen, en daarom ook geen nieuwe versie van LCDInf.
Verwijderd
Check dit USB chipje inkoop actie draadje. Zotty is hier al mee bezig.Op donderdag 25 april 2002 14:41 schreef LoverBoy het volgende:
Ik zou ook wel zelf iets willen ontwikkelen maar veel te weinig tijd. ik ga denk ik toch maar voor de module van elektuur (dat vind ik eigenlijk al te duur).
Verwijderd
Het lijkt me een ideaal chipje. Maar helaas is ScanLogic overgenomen door Cypress die geen info over ScanLogic produkten op de site heeft staanDoor Zotty - dinsdag 12 februari 2002 19:04
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.scanlogic.com/product_info/sl11p2usb/default.html
Verwijderd
waar heb je die usb naar lpt vandaan en wat kostte die? heb ik nl nodig om me printer op usb te krijgen. Dan mag me lcd tenminste op lpt blijven.Op maandag 16 juli 2001 14:54 schreef Shift het volgende:
Ik was bezig om lcd aan te sturen met usb>lpt convertor, maar ik ben nu bezig een aparte controller voor te maken die 8 bits data bus heeft net zoals een printer poort.
Is te koop bij conrad maar dat ding kost wel heel wat...Op woensdag 05 juni 2002 21:39 schreef ionize het volgende:
[..]
waar heb je die usb naar lpt vandaan en wat kostte die? heb ik nl nodig om me printer op usb te krijgen. Dan mag me lcd tenminste op lpt blijven.
(kan dat trouwens met zo'n simpele lpt-usb convertor? je lpt printer op usb zetten?)
Als een god in Nijmegen.