USB LCD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

/me heeft beschikking over een compleet hardware lab en 'fabriek' inclusief multilayer prints.

beat that :P

Verwijderd

nope, dat gaat me niet lukken :9
maarja, beschikking is toch nog niet thuishebben (toch :? , anders wordt ik echt een beetje jaloers |:( :)

Verwijderd

Waar blijft die USB => LCD convertor dan. Met die middelen had ik er al 10 af. >:) :+

Eindelijk weer een beetje ontopic. :D

/edit: Ik heb ook multilayerprints.......in m'n computer.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 22:59 schreef _AscII_ het volgende:
nope, dat gaat me niet lukken :9
maarja, beschikking is toch nog niet thuishebben (toch :? , anders wordt ik echt een beetje jaloers |:( :)
Was het maar waar >:)

Als ik later veel geld heb.....

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:00 schreef Maxim het volgende:
Waar blijft die USB => LCD convertor dan. Met die middelen had ik er al 10 af. >:) :+

Eindelijk weer een beetje ontopic. :D
Waar die blijft? Nou, het zit zo.... er zitten 2 kanten aan het verhaal; afgelopen week heb ik een ontwerp gemaakt waar USB op zit en, als je er het RAM afhakt, ongeveer 150 I/O poorten. Nu nog de print erbij maken en dan kan het hele zooitje gemaakt worden. Dit je kun toepassen als LCD aansturing. Gewoon een kwestie van de juiste software.
Maar, helaas voor jullie mag ik m'n schema en software niet vrijgeven omdat het contractueel eigendom van het bedrijf waarvoor ik werk is. Daarentegen mag ik vast wel hints en tips geven ;)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:12 schreef Zotty het volgende:

[..]

Waar die blijft? Nou, het zit zo.... er zitten 2 kanten aan het verhaal; afgelopen week heb ik een ontwerp gemaakt waar USB op zit en, als je er het RAM afhakt, ongeveer 150 I/O poorten. Nu nog de print erbij maken en dan kan het hele zooitje gemaakt worden. Dit je kun toepassen als LCD aansturing. Gewoon een kwestie van de juiste software.
Maar, helaas voor jullie mag ik m'n schema en software niet vrijgeven omdat het contractueel eigendom van het bedrijf waarvoor ik werk is. Daarentegen mag ik vast wel hints en tips geven ;)
Hap, sorry mind the smilies. ;)

Maar dat chippie met 200 enzoveel pinneges klinkt als FPSLIC FPGA, waar werk jij mee?

/edit: enne hints en tips zijn natuurlijk altijd welkom. :)

Verwijderd

[dubbel]

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 23:23 schreef Maxim het volgende:

[..]

Hap, sorry mind the smilies. ;)

Maar dat chippie met 200 enzoveel pinneges klinkt als FPSLIC FPGA, waar werk jij mee?
Ach is toch leuk om af en toe eens te vertellen waar je mee bezig bent ;)

Maare, om je vraag te beantwoorden; een Xilinx Spartan-II. Zijn leuke chippies hehe

edit:
oh ja, deze kwam ik gisteren tegen: Itsy (= inclusief schema's :9)

Verwijderd

heej, xilinx, komt me bekend voor...
op school ook mee gewerkt :)

Verwijderd

Sim-pel ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
            USB         PIC/AVR
         |--------|     |---------|
         |    |-----WR-----|       |-- D0
         |    |-----RD-----|       |-- D1
data+ -------|    |-----CE-----|       |-- D2
data- -------|    |-----CS-----|       |-- D3
         |    |-----IRQ----|       |-- D4
         |    |------------|       |-- D5
         |--------|     |      |-- D6
                         |     |-- D7
                         |     |-- INIT 
                         |     |-- SEL
                         |     |-- LF
                         |     |-- STR
                         |---------|

edit:
software is trouwens ook niet zo moeilijk. Initialiseer endpoint 0 en 1 en een paar andere registers van de USB controller, initialiseerd de PIC en schrijf een klein stukje code wat niks anders doet dan de binnengekomen data doorsturen.

Verwijderd

mailtje terug:

Hi Bas - thanks for your enquiry.

Lead time for these items are March delivery

ASIC Devices

FT8U232AM and FT8U245AM ASIC Devices are priced the same i.e.
Minimum order quantity - 10 pcs.
US Dollars
10-49 pcs. $4.95
50-99 pcs. $4.60
100-249 pcs. $4.25
250-499 pcs. $3.95
500-999 pcs. $3.70
1000-4999 pcs. $3.40

If you are interested in placing an order, we would propose to send you a Pro Forma invoice detailing our bank information and ask that you send an advance payment for this. We can include carriage charges on the invoice (we have accounts for FedEx, DHL and UPS) or indeed, if you wish to use a preferred courier we would require details from you including account no. etc.,.
We would obviously require your full contact address details including tel. and fax. nos. together with your VAT no. for invoicing.

We hope these terms are acceptable to you and we look forward to hearing from you.

Regards

Rae

dus. minimaal 10 stuks
komen ze in maart (da's wel minder :( )

Verwijderd

Dat is dus alleen de chip of niet? Duur is het niet, maar het is nog steeds serieel, dus voor wat ik wil absoluut niet interresant.
Om te testen en uit te proberen, wil ik er overigens wel 1 ;)

edit:
ff vergeten dat het serieel was...

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
ik ben ook nog steeds geinterreseerd.

met die minimum order bedoelen ze dat per soort, of per totaal?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:47 schreef the12be het volgende:
ik ben ook nog steeds geinterreseerd.

met die minimum order bedoelen ze dat per soort, of per totaal?
Lijkt me logisch dat het per model/type is

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:34 schreef Zotty het volgende:
Dat is dus alleen de chip of niet? Duur is het niet, maar het is nog steeds serieel, dus voor wat ik wil absoluut niet interresant.
Om te testen en uit te proberen, wil ik er overigens wel 1 ;)

edit:
ff vergeten dat het serieel was...
De FT8U245AM is echt wel parrallel Zotty. :)

MCU interfaced :Y)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:23 schreef Maxim het volgende:

[..]

De FT8U245AM is echt wel parrallel Zotty. :)

MCU interfaced :Y)
Ben ik dan zo blind vandaag? 8-) Ff de datasheet checken

edit:
Ok, ik ben blind |:( Zag alleen FIFO staan en tja, dan denk ik al gauw aan serieel.
Hoe dan ook, hoe denk je de controllines (strobe, init, line feed, enz) te creeren? 1-0 voor de SL11P2USB zo te zien :P

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:26 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ben ik dan zo blind vandaag? 8-) Ff de datasheet checken

edit:
Ok, ik ben blind |:( Zag alleen FIFO staan en tja, dan denk ik al gauw aan serieel.
Hoe dan ook, hoe denk je de controllines (strobe, init, line feed, enz) te creeren? 1-0 voor de SL11P2USB zo te zien :P
Hoezo 1-0 waarom heb jij Str,In en LF nodig om met een uC te kunnen communiceren. :?

En als je z'n chippie wilt gebruiken voor je LCD is het dan niet makkelijker om een kant en klare module te gebruiken. |:(

/me is net gestopt met roken en daardoor misschien een beetje negatief

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:48 schreef Maxim het volgende:

[..]

Hoezo 1-0 waarom heb jij Str,In en LF nodig om met een uC te kunnen communiceren. :?

En als je z'n chippie wilt gebruiken voor je LCD is het dan niet makkelijker om een kant en klare module te gebruiken. |:(

/me is net gestopt met roken en daardoor misschien een beetje negatief
Het topic gaat nog altijd over LCDs met USB aansluiting. En aangezien een LCD behalve datalines ook een aantal controllines heeft, is het wel zo handig om die signalen gelijk beschikbaar te hebben. Er komt geen uC bij kijken, alleen een EEPROM die volledig door de controller aangestuurd wordt.

/me heeft ook al 2 daagjes niet meer gerookt B-)

Verwijderd

ik wil er ook knopjes e.d. aan gaan hangen.
(via een uc)
dus voor mij is 't wel nuttig
(anders had ik wel een sitecom usb->lpt genomen)

volgens mij gaat je ook wel spul kunnen versturen van uit het chippje (beetje met de busy flag stoeien)

/me is overigens nooit aan roken begonnen

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 22:02 schreef _AscII_ het volgende:
volgens mij gaat je ook wel spul kunnen versturen van uit het chippje (beetje met de busy flag stoeien)
Err.. wat bedoel je nu precies? Kan je ff niet meer volgen

Verwijderd

ik vraag me af (ik heb nog niet in de driver gesnuffeld) of je vanuit de pc de FT8U245AM opdracht kan geven om de poortjes ui te lezen.

dan kun je er namelijk een lcd display direct op aansluiten. (in nibble mode)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
wow ik zie dat t topic wat ik ooit eens uit interrese geopend had volop bloeit, en bij velen inspiratie heeft geleverd tot een nieuwe manier van LCD's aansluiten :P

maaruh wanneer kunnen we de eerst pics verw88 ? :D

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:50 schreef _Dennizz_ het volgende:
maaruh wanneer kunnen we de eerst pics verw88 ? :D
ik heb thuis al wel pic's van 't doosje waar 't in moet komen te zitten. die kan ik al wel ff posten (als ik weer thuis ben)

Verwijderd

_AscII_, hoe zit het eigenlijk met de inkoopactie ?

/me hoopt dat hij niet al te ongeduldig overkomt :D

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:25

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook nog steeds interesse, maar als het allemaal te lang gaat duren ga ik toch voor de makkelijke oplossing. (parallel display)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik ben ondertussen bezig mijn parallel LCD hier aan vast te knopen, en daarna eigen driver te schrijven.

Aansturen van dat ding is vrij makkelijk door de bijgeleverde drivers en DLL's. Nu dus alleen een eigen driver maken die het LCD aanstuurt, maar dit is ook vrij makkelijk.

Ben alleen op zoek naar goede connectoren voor dat ding :) Nog eens goed gaan zoeken in een willekeurige electronica zaak.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 11:17 schreef Creepy het volgende:
Ik ben ondertussen bezig mijn parallel LCD hier aan vast te knopen, en daarna eigen driver te schrijven.

Aansturen van dat ding is vrij makkelijk door de bijgeleverde drivers en DLL's. Nu dus alleen een eigen driver maken die het LCD aanstuurt, maar dit is ook vrij makkelijk.

Ben alleen op zoek naar goede connectoren voor dat ding :) Nog eens goed gaan zoeken in een willekeurige electronica zaak.
Wow, die dingen zijn aardig aan de prijs. Kun je beter voor die universele I/O module van Elektuur gaan. ;)

• Creepy

Creepy

Ah.. deze krijg je kant en klaar aangeleverd.. met drivers erbij.. aangezien ik niet zo'n electronica en soldeer god ben, doe ik het maar zo :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:37 schreef Creepy het volgende:
Ah.. deze krijg je kant en klaar aangeleverd.. met drivers erbij.. aangezien ik niet zo'n electronica en soldeer god ben, doe ik het maar zo :)
OK, de andere kant van 't verhaal :D

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Op woensdag 27 februari 2002 11:17 schreef Creepy het volgende:

Hey, dat ziet er wel een leuk ding uit!! :P

• D-Three
Never mind! Ik kom weeral 2 maanden te laat! |:(

• Creepy

Creepy

Op woensdag 24 april 2002 13:57 schreef Laagvliegerke het volgende:
Never mind! Ik kom weeral 2 maanden te laat! |:(
Geeft niet joh. die dingen zijn vast nog wel te bestellen. Een inkoop actie voor deze printjes is er nog nooit geweest hoor :)

• D-Three
Op woensdag 24 april 2002 15:59 schreef Creepy het volgende:

[..]

Geeft niet joh. die dingen zijn vast nog wel te bestellen. Een inkoop actie voor deze printjes is er nog nooit geweest hoor :)
Nu ik hier toch bezig ben, kan ik even goed verder doen :P
Is het jouw gelukt om jouw LCD daar mee aan te sturen?

• Creepy

Creepy

Op woensdag 24 april 2002 19:36 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Nu ik hier toch bezig ben, kan ik even goed verder doen :P
Is het jouw gelukt om jouw LCD daar mee aan te sturen?
Nog niet, heb nog steeds geen connector gehaald :), maar ik denk dat het prima zal gaan lukken hoor..

Heb het nog steeds erg druk, weinig tijd om wat met die LCD's te prutsen, en daarom ook geen nieuwe versie van LCDInf.

• D-Three
Op woensdag 24 april 2002 22:04 schreef Creepy het volgende:

[..]

Nog niet, heb nog steeds geen connector gehaald :), maar ik denk dat het prima zal gaan lukken hoor..

Heb het nog steeds erg druk, weinig tijd om wat met die LCD's te prutsen, en daarom ook geen nieuwe versie van LCDInf.
Ah die kostbare tijd... Gaat die bij jou ook zo snel?? :)
Nu ja, ik heb nu ook geen tijd om te prutsen, de volgende 2 maanden zijn druk, druk, druk...

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Ik zou ook wel zelf iets willen ontwikkelen maar veel te weinig tijd. ik ga denk ik toch maar voor de module van elektuur (dat vind ik eigenlijk al te duur).

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 19:11
USB to Serial Converter kopen en de connectoren eraf slopen. LCD met Serial connector kopen of LCD met BackPack (heb ik zelf gebouwd :)) en klaar ben je. USB converter word onder windows gezien als standaard COMx poort en elke software werkt ermee :). Zelfs via HyperTerminal kan ik er text op toveren :).

Sim-Pel

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:41 schreef LoverBoy het volgende:
Ik zou ook wel zelf iets willen ontwikkelen maar veel te weinig tijd. ik ga denk ik toch maar voor de module van elektuur (dat vind ik eigenlijk al te duur).
Check dit USB chipje inkoop actie draadje. Zotty is hier al mee bezig.

Verwijderd

Door Zotty - dinsdag 12 februari 2002 19:04

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.scanlogic.com/product_info/sl11p2usb/default.html
Het lijkt me een ideaal chipje. Maar helaas is ScanLogic overgenomen door Cypress die geen info over ScanLogic produkten op de site heeft staan |:(

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 14:54 schreef Shift het volgende:
Ik was bezig om lcd aan te sturen met usb>lpt convertor, maar ik ben nu bezig een aparte controller voor te maken die 8 bits data bus heeft net zoals een printer poort.
waar heb je die usb naar lpt vandaan en wat kostte die? heb ik nl nodig om me printer op usb te krijgen. Dan mag me lcd tenminste op lpt blijven.

(kan dat trouwens met zo'n simpele lpt-usb convertor? je lpt printer op usb zetten?)

Verwijderd

wat doet deze ouwe }:O boven water :?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:50

Alaksandus

Vae puto deus fio

Op woensdag 05 juni 2002 21:39 schreef ionize het volgende:

[..]

waar heb je die usb naar lpt vandaan en wat kostte die? heb ik nl nodig om me printer op usb te krijgen. Dan mag me lcd tenminste op lpt blijven.

(kan dat trouwens met zo'n simpele lpt-usb convertor? je lpt printer op usb zetten?)
Is te koop bij conrad maar dat ding kost wel heel wat...

Bestelnummer: 982416-89
Prijs: € 31,75

Als een god in Nijmegen.

Pagina: 1 2 Laatste