is dit te maken ? met aansturing etc, en is dit mischien handiger ?
was ik gewoon even benieuwd naar
maybe een uitdaginkie voor jullie
was ik gewoon even benieuwd naar
Verwijderd
Kan je hier eens wat meer over vertellen!! Wat voor controller gebruikt je hier voor enz!!!Op maandag 16 juli 2001 14:54 schreef Shift het volgende:
Ik was bezig om lcd aan te sturen met usb>lpt convertor, maar ik ben nu bezig een aparte controller voor te maken die 8 bits data bus heeft net zoals een printer poort.
Dan wacht ik rustig af!!!Ik ben nog in begin stadium dus ik weet nog niet zo veel van af maar ik ben hard bezig
Verwijderd
Als ik het goed lees zit je niet vast aan het display wat ze zelf verkopen. Ze zeggen dat er veel displays op dezelfde manier kunnen worden aangesloten. Misschien dat je zelfs een 4x20 kan aansluiten. Zou wel erg mooi zij als je je display op je bureau kan neerzetten en gewoon via de USB bus aansluiten. Mijn kast staan onder mijn bureau dus een display in mijn kast zou weinig nut hebben. Maar dit zou wel een erg mooie oplossing zijn zeg.Op maandag 16 juli 2001 22:13 schreef Yarvieh het volgende:
http://www.activewireinc.com/
Dit ziet er wel bruikbaar uit , alleen die $64 is een bietje prijzig voor een lcd displaytje van $15
Verwijderd
Verwijderd
Tegen wie heb je het nou?Op dinsdag 17 juli 2001 10:33 schreef Yarvieh het volgende:
Darn $25 verzend kosten, shift als je ook zo'n ding wil hebben
moet je het even zeggen, je woont toch bij mij aan de overkant
hellevoet toch? leg ik 'm wel op het pondje als ie binnen is
Verwijderd
Ok je hoort nog van mijn advokaat.Op dinsdag 17 juli 2001 12:05 schreef Yarvieh het volgende:
Het was eigenlijk niet m'n bedoeling om een groeps inkoop
te gaan doen , shift woont in hellevoet (als ik me niet vergis)
das hier in de buurt dus die kan 'm wel komen halen of ik drop m
ff af daar. Die dingetjes zijn toch net ff te duur om gewoon te
versturen dus krijg je allerlei gedoe met verzekerd versturen en
'k moet per bestelling kleine 150 piek voorschieten en maar hopen
dat iedereen die 'm besteld 'm ook betaald, kortom ik heb er geen
zin in , sue me
Verwijderd
Verwijderd
doe ff moeilijk die dingen verkopen ze gewoon by crystalfontz hoor dammmOp maandag 16 juli 2001 14:39 schreef _Dennizz_ het volgende:
is dit te maken ? met aansturing etc, en is dit mischien handiger ?
was ik gewoon even benieuwd naarmaybe een uitdaginkie voor jullie
Verwijderd
dammm, das ook echt een uitdaging..Op zondag 13 januari 2002 13:55 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
doe ff moeilijk die dingen verkopen ze gewoon by crystalfontz hoor dammm
Verwijderd
waarom moeilijk doen als het makkelijk kanOp zondag 13 januari 2002 14:17 schreef Zotty het volgende:
[..]
dammm, das ook echt een uitdaging..
Verwijderd
Voor de uitdaging natuurlijk, de kick die je er van krijgt als je het werkend ziet. En het klinkt misschien raar, maar sommige van dit soort dingen staan zeer goed op je CV, mits je het zelf maakt/ontwikkeld.Op zondag 13 januari 2002 14:18 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Shift is niet zo vaak meer online.Op zondag 13 januari 2002 17:41 schreef _AscII_ het volgende:
Shift, enig idee waar ik wat nuttige info zou kunnen vinden over het USB protocol?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Verwijderd
Dan zou je de info van de baybus ook op het scherm kunnen laten zettenOp zondag 13 januari 2002 22:53 schreef _AscII_ het volgende:
hmmm...
ik zit zo eens te denken...
als ik nou een baybus ook via dat ding kan laten lopen?
dan heb ik een doosje op me bureau staan waar een LCD schermpje, een USB hub en controle voor m'n case en proc fans![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Die module is compact, dus we kunnen het beter inbouwen, en er is veel info beschikbaar, het is echt een developers kit, een kant en klare ding kan niet zo veel als deze. Daarom is dit wel interessant.Op woensdag 30 januari 2002 22:51 schreef KingOfDos het volgende:
why zo moeilijk shift?
een USB => LPT is toch genoeg?
dat ding sloop je dan half uit elkaar....
mod het samen met de lcd enzo in een kastje....
en klaar!
of denk ik nou te simpel?
Verwijderd
als de gewoone progies maar werken(oa MP3Car).Op donderdag 31 januari 2002 00:16 schreef Shift het volgende:
[..]
Die module is compact, dus we kunnen het beter inbouwen, en er is veel info beschikbaar, het is echt een developers kit, een kant en klare ding kan niet zo veel als deze. Daarom is dit wel interessant.
Verwijderd
dat zou wel cool wezen, maar als dat zou kunnen, zouden de "grote" fabricanten dat dan niet allang gedaan hebben ?Op donderdag 31 januari 2002 08:06 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
mischien is het een idee om de driver(bv MP3Car) in een chippie te zetten, USB stekker er in en het werkt(zonder cd's/floppy's).
dus dat hij dat chippei meteen kan inlezen als een cdtje, en dan een autorun uitvoert.
/me vind dat pas COOL!!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kan je niet beter dat ding uit de electuur bouwen? dan heb je gewoon allemaal losse ios,rs232 klinkt leuk maar echt handig om hd44780 of sed1330/T6963 display aan te sluiten is het niet...Op donderdag 31 januari 2002 18:45 schreef Zotty het volgende:
Wanneer wil je gaan bestellen? Ik heb ook wel interesse in zo'n USB interface. Kunnen we de verzendkosten delen
Verwijderd
Verwijderd
Die Usbmod2 heeft maar 8 io's en das een bietje weinig voor 'n lcd.Op donderdag 31 januari 2002 22:56 schreef _AscII_ het volgende:
Ohja, Yarvieh, het ene ding(USB MOD-01) is rs232, de andere (USB MOD-02) spuugt parallel data uit.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
_AscII_ had dat ID al eerder.....Op vrijdag 01 februari 2002 13:15 schreef KingOfDos het volgende:
en als het dan goed werkt dan maken we een bedrijfje die lcd's verkoopt met USB
/me ziet nu al $$$$$$$$$$$
idee =>> ©opyright 2002 by KingOfDos
valt mee... maar ze accepteren dus geen credidcard!?FT8U232AMUSB / Serial1-24£4.54
FT8U245AMUSB / Parallel1-24£4.54
Prices are in GB Pounds, Duty Paid, excluding VAT & Carriage £10.00 + for Registered International Mail
This quotation is valid for 30 days.
Credit Cards not accepted at the moment
Terms: Pro-forma with first order until account can be set up.
AMC standard terms and conditions of sale apply.
And The Only One
Verwijderd
Ja net als een stereo, gewoon de info van bijv. WinAmp en als je aan zo'n rheostat draait het aantal RPM van de fan een paar secs displayenOp maandag 14 januari 2002 00:03 schreef Zotty het volgende:
[..]
Dan zou je de info van de baybus ook op het scherm kunnen laten zettenAls het dan toch in 1 kastje zit...
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
In de nieuwe elektuur staat hoe je dit kan doen met hun USB module.Op zaterdag 02 februari 2002 12:34 schreef _AscII_ het volgende:
heefter hier iemand trouwens enig idee over hoe je een voltage regeld met een micro?
(digitaal Fanspeed installen
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Verwijderd
Ben bezig met Atmel AT90S8515 en PWM (appeltje eitje)Op zaterdag 02 februari 2002 12:34 schreef _AscII_ het volgende:
heefter hier iemand trouwens enig idee over hoe je een voltage regeld met een micro?
(digitaal Fanspeed installen
Verwijderd
Via welk chippie dan ?Op dinsdag 05 februari 2002 08:52 schreef _AscII_ het volgende:
dat weet ik, die hangt bij mij al bijna
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
morgen ben ik weer op mijn werk (ik studeer ook maar hoorOp donderdag 07 februari 2002 14:23 schreef the12be het volgende:
gaat het nu nog door?
ik ben nog steeds geinterreseerd.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet het.Op vrijdag 08 februari 2002 16:34 schreef Zotty het volgende:
1 tip; ga voor dat chippie !! 'k zit hier al een paar uur de USB specs door te lezen en 1 ding is zeker.... zelf een USB besturing maken is niet leuk in het begin
Verwijderd
Verwijderd
ThanxOp vrijdag 08 februari 2002 18:00 schreef _AscII_ het volgende:
ik ga morgen die lui in engeland ff bellen voor prijzen
Die e-meeuwtjes van jouw durven toch wel het Kanaal over te vliegen ?en als ik ze niet kan berijken nog maar eens e-meeuwtje
Verwijderd
Heeft die firma ook een vestiging in scandinavië of ijsland?Op zaterdag 09 februari 2002 11:16 schreef _AscII_ het volgende:
e-meeuw is verstuurd..
(al1 stormt het zo, maar hopen datie het kan vinden
Verwijderd
Verwijderd
Woooot, voor de liefhebber ja.Op maandag 11 februari 2002 15:26 schreef Zotty het volgende:
Voor de liefhebber
http://www.dlpdesign.com/usb/dlpioschem.pdf
Verwijderd
Je kunt natuurlij kaltijd wat veranderenOp maandag 11 februari 2002 15:35 schreef Maxim het volgende:
Iets te universeel.
Verwijderd
Jazeker, alles behalve het USB-gedeelte trashen en er een AT90SXXXX aan hangen.Op maandag 11 februari 2002 18:57 schreef Zotty het volgende:
[..]
Je kunt natuurlij kaltijd wat veranderen
Verwijderd
Wat maakt het uitOp maandag 11 februari 2002 19:16 schreef Maxim het volgende:
[..]
Jazeker, alles behalve het USB-gedeelte trashen en er een AT90SXXXX aan hangen.
/me Maxim heeft het niet zo op PIC's, Atmel AVR Rulez !!!
Verwijderd
/me is een beetje jaloers op _AscII_ heeft zelf maar een stk200Op maandag 11 februari 2002 22:43 schreef _AscII_ het volgende:
idd. ieder z'n eigen smaak
/me heeft zelf ook verslaving aan Atmel AVR
(en een stk500)