Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Wifi bedraad

Pagina: 1
Acties:
  • 3.417 views

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
Hoi mensen,

Ik heb een nieuw huis en wilde graag goed wifi overal, dus heb utp kabels laten trekken naar elke verdieping. Ik dacht daarom een setje google wifi points aan te sluiten (schijnt makkelijk te zijn...) en dat het met een paar klikken in de app geregeld zou zijn.

Echter kom ik al niet voorbij de setup, want dan zegt ie dat het niet bedraad mag zijn. Maar zonder draad probeert ie een mesh netwerk te maken maar daarvoor is het huis weer te groot.

Daarnaast zegt google dat je wel bedraad kan gebruiken, maar dat dan de tweede en derde op de eerste Google Wifi punt moeten worden aangesloten en niet op het modem mogen. Maar met een enkele poort op elke verdieping wordt dat uiteraard ook een issue..

Kan wat ik wil met Google Wifi, of heb ik het verkeerde product gekocht? Ik wil gewoon een ding aansluiten op elke verdieping via UTP en dat ze samen een netwerk maken.

En in het geval dat ik iets anders moet hebben, wat moet ik dan kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2018 20:54 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
Google wifi is zo te zien mesh en heeft 1 AP met utp en de volgende zonder die het signaal doorzenden.

Wat jij nodig hebt als je alle kabels wil gebruiken is een losse ap. Kijk eens naar ubiquiti unifi of TP-Link

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1200

Deze ap’s kan je met elkaar koppelen doormiddel van software zodat ze 1 SSID uitzenden in he hele huis en zo een dekkent netwerk hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door HKLM_ op 16-05-2018 21:00 ]

Cloud ☁️

• Bosmonster
Daar was ik al bang voor.

Zou dit een optie zijn (x3): https://www.coolblue.nl/product/760797/tp-link-eap245.html

De Google Wifi stuur ik wel weer terug dan... Jammer dat die niet gewoon kunnen fungeren als AP's.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2018 21:04 ]

• HKLM_
Bosmonster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:02:
Daar was ik al bang voor.

Zou dit een optie zijn (x3): https://www.coolblue.nl/product/760797/tp-link-eap245.html

De Google Wifi stuur ik wel weer terug dan... Jammer dat die niet gewoon kunnen fungeren als AP's.
Die lijkt op de AP uit mijn post en heeft ook de functies. Lees anders eens deze review of het wat voor je is.

productreview: TP-Link EAP225 Access Point AC1200 review door Foritain

Cloud ☁️

• Bosmonster
Hmm lees dat de TP-Link software niet op een Mac werkt? Ik heb alleen maar Macs hier, dus dat zou een probleem zijn.

edit: Controller software is er alleen voor Windows en Linux helaas..

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2018 21:11 ]

• HKLM_
Bosmonster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:08:
Hmm lees dat de TP-Link software niet op een Mac werkt? Ik heb alleen maar Macs hier, dus dat zou een probleem zijn.

edit: Controller software is er alleen voor Windows en Linux helaas..
Mmm de controller software voor ubiquiti is er wel voor mac of je kan de unifi ap gebruiken op je android of iphone.

Over ubiquiti is eventueel ook veel te vinden op het forum als je daar vragen over hebt.

\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 16-05-2018 21:14 ]

Cloud ☁️

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor dat geld zou ik naar Ubiquiti kijken: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) , eventueel met een cloud key: pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key
Als je een cloud key koopt heb je voldoende aan een browser om de boel te configureren. Als je het echter direct vanaf een PC of tablet wilt doen, kan je volgens mij alleen vanaf dat specifieke apparaat de boel onderhouden. Ik zou dan ook de cloud key erbij kopen (heb hem thuis ook ;) ).

Dan nog een PoE switch erbij zodat je niet een berg injectors hebt slingeren: categorie: Netwerk switches , en je hebt een fantastische, stabiele, en toekomstgerichte set-up.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyboyNL op 16-05-2018 21:16 ]

• HKLM_
@TommyboyNL tja ligt aan je wensen vind zelf de cloudkey te duur voor wat je krijgt. Die controller bekijken is leuk voor 2 weken en dan heb je het wel gezien.

Voor het updaten / instellen van je ap kan je net zo goed de app gebruiken of op je pc.

Hklm_ heeft wel een cloudkey bij zijn ouders zodat hij op afstand beheer kan doen. Dat is dan weer wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 16-05-2018 21:18 ]

Cloud ☁️

• Bosmonster
Ubiquiti ziet er beter uit inderdaad qua software. Het design is alleen wel weer echt gemaakt om op te hangen en niet om neer te zetten, maar dat is geen ramp.

(linkje was van CB ivm personeelskorting)
TommyboyNL schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:14:
[...]

Dan nog een PoE switch erbij zodat je niet een berg injectors hebt slingeren: categorie: Netwerk switches , en je hebt een fantastische, stabiele, en toekomstgerichte set-up.
Wat bedoel je hiermee? M'n router heeft 4 poorten, maar het is niet handig de AP's direct daarin te doen?

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 16-05-2018 21:19 ]

• HKLM_
Bosmonster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:17:
Ubiquiti ziet er beter uit inderdaad qua software. Het design is alleen wel weer echt gemaakt om op te hangen en niet om neer te zetten, maar dat is geen ramp.

(linkje was van CB ivm personeelskorting)
Voor ubiquiti kan je dus ook korting krijgen aangezien jullie die ook hebben :P

Cloud ☁️

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat bedoel je hiermee? M'n router heeft 4 poorten, maar het is niet handig de AP's direct daarin te doen?
Je moet het spul wel via PoE van stroom voorzien. Je kan naast je router 3 PoE injectors neergooien, maar een switch met PoE ingebouwd is veel praktischer.

• Bosmonster
TommyboyNL schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:22:
[...]

Je moet het spul wel via PoE van stroom voorzien. Je kan naast je router 3 PoE injectors neergooien, maar een switch met PoE ingebouwd is veel praktischer.
Ow ik snap het. Die Ubiquiti is een PoE AP. Had ik niet gezien. Thanks! Hang ik er zo'n switchje bij in de meterkast.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je kan ook naar de pricewatch: TP-Link Deco M5 (set van 3) van TP-Link kijken. Kleinere nodes, minder gedoe en wel de mogelijkheid voor een wired backbone. Qua setup is dit heel veel eenvoudiger, maar uiteraard ook iets beperkter in instelmogelijkheden dan een semi pro accespoint.
De app is er voor ios en android, en hij komt in de reviews doorgaans beter naar voren dan google wifi.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Je kan dan ook kiezen voor het AC-IW model.
Die is wel staand te gebruiken.

https://tweakers.net/pric...iti-unifi-ac-in-wall.html

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
MGB-hero schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:52:
[...]

Je kan dan ook kiezen voor het AC-IW model.
Die is wel staand te gebruiken.

https://tweakers.net/pric...iti-unifi-ac-in-wall.html
Nouja, werkt dat goed? Volgensmij is deze echt bedoeld om op een doos gemonteerd te worden en is t staand nogal een ramp. Ik zie zo voor me dat ie omvalt.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 13:00
Dat is wel het mooiste maar heb ze op meerdere plaatsen in de achterwand van een kastje zitten. En een voetje is ook niet lastig om te maken.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 11:08
Bosmonster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:51:
Hoi mensen,

Ik heb een nieuw huis en wilde graag goed wifi overal, dus heb utp kabels laten trekken naar elke verdieping. Ik dacht daarom een setje google wifi points aan te sluiten (schijnt makkelijk te zijn...) en dat het met een paar klikken in de app geregeld zou zijn.

Echter kom ik al niet voorbij de setup, want dan zegt ie dat het niet bedraad mag zijn. Maar zonder draad probeert ie een mesh netwerk te maken maar daarvoor is het huis weer te groot.

Daarnaast zegt google dat je wel bedraad kan gebruiken, maar dat dan de tweede en derde op de eerste Google Wifi punt moeten worden aangesloten en niet op het modem mogen. Maar met een enkele poort op elke verdieping wordt dat uiteraard ook een issue..

Kan wat ik wil met Google Wifi, of heb ik het verkeerde product gekocht? Ik wil gewoon een ding aansluiten op elke verdieping via UTP en dat ze samen een netwerk maken.

En in het geval dat ik iets anders moet hebben, wat moet ik dan kopen?
Ik heb dezelfde set-up. Hoe je het werkend krijgt is:
1. Eerste puck bedraad aansluiten op je kabel/dsl/ftth modem. Set-up draaien.
2. Tweede en derde puck zonder draad in de buurt van de eerste puck. aan de stroom aansluiten. Draai de set-up.
3. Switch aansluiten op de out-poort van de eerste puck.
4. Switch doorverbinden naar de kabel/poort van de aansluitingen op de eerste en tweede verdieping.
5. Puck 2 en 3 met draad verbinden aan poort op eerste en tweede verdieping.

Hierna draaien ze perfect mee in je netwerk. Ik heb deze set-up al een jaar.

(dit is meer voor diegene die deze discussie ooit lezen en denken dat het allemaal moeilijk is.

• Bosmonster
Raindeer schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:22:
[...]

Ik heb dezelfde set-up. Hoe je het werkend krijgt is:
1. Eerste puck bedraad aansluiten op je kabel/dsl/ftth modem. Set-up draaien.
2. Tweede en derde puck zonder draad in de buurt van de eerste puck. aan de stroom aansluiten. Draai de set-up.
3. Switch aansluiten op de out-poort van de eerste puck.
4. Switch doorverbinden naar de kabel/poort van de aansluitingen op de eerste en tweede verdieping.
5. Puck 2 en 3 met draad verbinden aan poort op eerste en tweede verdieping.

Hierna draaien ze perfect mee in je netwerk. Ik heb deze set-up al een jaar.

(dit is meer voor diegene die deze discussie ooit lezen en denken dat het allemaal moeilijk is.
Het werkte bij mij voor geen meter. De pucks konden elkaar op een verdieping hoger of lager al niet meer bereiken. Heb de boel uiteindelijk geretourneerd en gewoon 3 Ubiquiti PoE AP's opgehangen (op elke verdieping een) en kabels getrokken naar elke verdieping (had nog loze leidingen). PoE switch naast modem in de meterkast.

Configuratie was nog makkelijker dan Google Wifi en werkt als een trein.

Stap 3 kon bij mij bijvoorbeeld al niet, doordat ik het wifi punt in de huiskamer wil en m'n modem (en de rest van m'n netwerk) in de meterkast hangt. Dus dan had ik bedraad naar de kamer gemoeten en bedraad weer terug naar de switch in de meterkast. Ik heb maar 1 gepatchte aansluiting in de woonkamer. Drama.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 03-09-2018 12:08 ]

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 11:08
Ja, daar zit een verschil.

Google Wifi neemt controle over je hele netwerk. Dat zorgt ervoor dat je allerlei parental control dingen kunt doen. Als je dat niet wil, dan is Ubiquiti vaak handiger.

Ik heb de eerste puck in de meterkast en verder een boven en in de meterkast. Maar ik heb afdoende Ethernet door mijn huis, zelfs voor retour.

Verwijderd

Raindeer.

Loop ook al een tijd met het idee om Google WiFi te gebruiken en ook alles te bedraaden.

Nu heb ik een ziggo router en die wil ik dan in bridge stand laten zetten.

Nu mijn vraag Werkt nu de Google WiFi als router/modem want ziggo is nu een doorgeef Luik. Kan ik dan ook de rest op de switch aan sluiten en is dit dan beveiligt?

Hoor graag een reactie.
Gr gerrit-jan

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:56:
Nu mijn vraag Werkt nu de Google WiFi als router/modem want ziggo is nu een doorgeef Luik. Kan ik dan ook de rest op de switch aan sluiten en is dit dan beveiligt?
Dit is al een wat ouder topic, daarnaast is het niet toegestaan om topics te kapen. Wil je dus even een eigen topic aanmaken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.