Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.
Vraag
Beste antwoord (via Vliegenier04 op 17-05-2018 10:59)
Die functionaliteit verlies je dan, maar voor de rest kan je ze wel gebruiken. Je kan ook nog steeds de fansnelheid aansturen, al zijn de opties soms beperkter.
Alle reacties
Fancontrollers vind je in categorie: Fan-controllers en lcd's en aangezien je geen externe bays in de behuizing hebt ben je heel erg in keuze beperkt. En dan zit je nog met het RGB gebeuren dat je ergens aan moet sluiten.
[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 16-05-2018 21:28 ]

Don't let perfect be the enemy of good.
Ja, denk het wel want ik wil juist wel de snelheid controleren
Offtopic?
Klopt, RGB gebeuren gaat in een interne USB. Overigens, zoals ik al aangaf in mijn openingspost was mijn collectie hardware een tikkie verouderdUszka schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:10:
Dus je koopt een behuizing die 2x 10x zoveel kost dan de rest van het systeem waard is. Dat zou ik eerder aan een ssd uitgegeven hebben, maar goed, dat was je vraag niet.
Fancontrollers vind je in categorie: Fan-controllers en lcd's en aangezien je geen externe bays in de behuizing hebt ben je heel erg in keuze beperkt. En dan zit je nog met het RGB gebeuren dat je ergens aan moet sluiten.
Maar nogsteeds support mijn moederbord geen 4 pin fans. Kan ik die misschien aan een interne USB header pluggen met het juiste kabeltje?
Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.
Die functionaliteit verlies je dan, maar voor de rest kan je ze wel gebruiken. Je kan ook nog steeds de fansnelheid aansturen, al zijn de opties soms beperkter.
Bedankt voor je antwoord. Zijn er ook nog opties om het te regelen dmv een USB? Of is de andere optie gewoon een nieuw moederbord kopen?Bolletje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:36:
Je kan een 4-pins fan op een 3-pins-aansluiting aansluiten. 4-pins fans zijn vaak PWM-gestuurd; PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp
Misschien even in de BIOS kijken of er die optie tussen staat?
Die optie staat er inderdaad tussen. Bedankt voor jullie antwoorden! Hier moet ik wel mee vooruit kunnenNemesizz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:57:
Bij sommige borden kun je fanspeed regelen via PWM of voltage (kon ik in elk geval wel bij m'n socket 775 borden). Dan kun je toch de fanspeed regelen terwijl je een 4 pin fan aansluit.
Misschien even in de BIOS kijken of er die optie tussen staat?