Gaat hem niet meer worden verwacht ik zo.Aangekomen op het depot in jouw regio
Sorteren
Verwacht bezorgmoment
Zaterdag 2 juni
11:00 - 15:00 uur

Signature
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Gaat hem niet meer worden verwacht ik zo.Aangekomen op het depot in jouw regio
Sorteren
Verwacht bezorgmoment
Zaterdag 2 juni
11:00 - 15:00 uur
Signature
[Voor 64% gewijzigd door frickY op 02-06-2018 15:40]
frickY schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:57:
Ik had 1 SNES mini besteld, maar in de doos die ik ontving zaten er 4![]()
Maar inmiddels ook al een vriendelijke mail gehad of ik er 3 terug wil geven, dus die zijn weer retour.
[Voor 14% gewijzigd door incmve op 02-06-2018 15:24]
[Voor 13% gewijzigd door R125 op 02-06-2018 15:35]
Klopt. Retour is een normaal antwoordnunmeren kan ook met Postnl.R125 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:29:
Ik neem aan dat het niet uitmaakt waarmee ik het retour stuur? DHL punt is een beetje ver weg met zo'n grote doos.
Hopen op een bijzonder duur product, om het te kunnen gebruiken (en sommige voor de winst?)AlxRoelofs schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:59:
Toch vind ik het bijzonder dat dit systeem nog werkt.
Je koopt een doos waarvan je de inhoud niet kan weten. Dat is juist de bedoeling van dit concept. Iedereen die hun inleg weet terug te verdienen wilt de doos houden. Iedereen die de inleg niet terug weet te verdienen stuurt hem gewoon retour.
Wat is dan het plezier van het kopen van zo'n doos?
Maar het kopen van zo'n doos is toch gewoon het roulette principe? Rood of zwart? Winnen of verliezen?iPersia schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:00:
[...]
Hopen op een bijzonder duur product, om het te kunnen gebruiken (en sommige voor de winst?)
Je gaat er nu van uit dat iBood de verliezer is met dit systeem, maar door deze dozen blijven veel mensen lang en aandachtig bij de hunt hangen met hoop op een doos. Hierdoor zullen de mensen die hopen op de doos geneigd zijn om ook nog andere koopjes te doen. En het zorgt voor de hype rond de hunt, want afgezien van de doos komt er toch niet heel veel interessants voorbij.AlxRoelofs schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:05:
[...]
Maar het kopen van zo'n doos is toch gewoon het roulette principe? Rood of zwart? Winnen of verliezen?
Als je een doos 'gewoon' retour kan sturen kan je dus nooit verliezen. Dan kunnen ze beter de waarde van de doos direct bij de aanbieding vermelden zodat je niet eens moeite hoeft te doen om de doos te verzenden.
Signature
Vroeger was het scoren van een doos áltijd winnen. Dan had je een smartphone, tablet en een andere gadget in 1 doos. Iemand had eens een NAS met terabytes aan harddisks en iemand had eens 12 camera's ofzo. Dat was gaaf: vette unboxings, kijken wat je kreeg, 1 van de gadgets verkopen of ruilen en zo een hele hoop toffe meuk voor weinig euro's krijgen.AlxRoelofs schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:05:
[...]
Maar het kopen van zo'n doos is toch gewoon het roulette principe? Rood of zwart? Winnen of verliezen?
Als je een doos 'gewoon' retour kan sturen kan je dus nooit verliezen. Dan kunnen ze beter de waarde van de doos direct bij de aanbieding vermelden zodat je niet eens moeite hoeft te doen om de doos te verzenden.
Ook nog aan het sorteren hé?Mitchell schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:47:
Mijn doos zou vandaag tussen 11 en 15 worden geleverd. Heb nog steeds niks ook al heb ik een DHL auto voorbij zien rijden.
Jep, echt heel erg vervelend. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje teleurgesteld in DHL, gezien ze normaal wel op tijd zijn.
Signature
[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 02-06-2018 18:56]
Een moederbord! Dat is een leuke toevoeging. Daar mogen ze er meer van in doen. Al blijft de rest maar niks.Corne1988 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:19:
Mijn box is ook binnen:Geen extreme knaller maar met de schoenen en het moederbord moet er wel iets meer dan 100 euro uit te halen zijn.
- 3 Philips Disney lampen
- Philips led tube T8
- Mykronos ZeClock rood
- Helly Hansen Vest rood
- Ibood lamp
- Philips myLiving mira inbouwspots
- Dekbedovertrek
- AGloves
- Lacoste overhemd maat 43
- Ortiz & Reed valerio-testa schoenen maat 42
- MSI H270 gaming M3
Oh mijn fout. Ik kon die mini's gratis terug sturen maar dat is andere situatie.incmve schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:51:
Werken ze nog steeds met antwoordnummers?
Als ik een annulering aanvraag staat er:
Retour verzendkosten worden niet vergoed
[Voor 3% gewijzigd door Cybey op 02-06-2018 22:59]
[Voor 3% gewijzigd door Newtequser op 03-06-2018 00:18]
Dat is een behoorlijke doos vergelegen met anderen die disney lampen zijn 30 euro p/s, jammer dat je waarschijnlijk geen drie kinderen hebt die die lampen willen.Newtequser schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:02:
https://imgur.com/a/6w9OMWh
Inhoud:
Inventum Airfryer
Philips Disney lampen 3x
Philips Mini AAA lader
Philips LED lamp
Philips LED tube
Philips spot light
Kahla servies
Lacoste overhemd
Broek
iBood hunt lamp
Dixxius dekbedovertrek
Tandenborstels merkloos
Pioneer SE-E711T-Y earphones
My Kronoz horloge
SNES Mini Classic
Veho Muvi K2 NPNG action cam
Redelijke box, niet zo top, maar ook niet zo slecht als sommigen hier.
(Levering door DHL). De Philips Disney lampen lijken in elke box te zitten zo te zien.
[Voor 5% gewijzigd door Toettoetdaan op 03-06-2018 01:43]
Ibood zelf verkocht die lampen voor 5 euro per stuk een paar weken geledenToettoetdaan schreef op zondag 3 juni 2018 @ 01:23:
[...]
Dat is een behoorlijke doos vergelegen met anderen die disney lampen zijn 30 euro p/s, jammer dat je waarschijnlijk geen drie kinderen hebt die die lampen willen.
dit zijn er overigens 5, er zitten er nog 2 aan de achterkant
[Voor 12% gewijzigd door Tec7lol op 03-06-2018 13:00]
Salmiak blokjes voor de soldeerbout. Om schoon af te vegen.Tec7lol schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:00:
Dit zat er ook in mijn doos, iemand een idee wat dit is?
Het is redelijk zwaar en brokkelt wat af als ik ze tegen elkaar sla.
de streepjescode brengt me niets verder.
[afbeelding]
[afbeelding]
wtf! Ik soldeer vrij regelmatig maar had er nog nooit van gehoord!MrDummy schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Salmiak blokjes voor de soldeerbout. Om schoon af te vegen.
Ik heb ze ook (lang geleden gekocht).
Ik zoek even ding op ibood, moment....Tec7lol schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:05:
[...]
wtf! Ik soldeer vrij regelmatig maar had er nog nooit van gehoord!
Dacht eerst dat het zeep was
[Voor 3% gewijzigd door 112sander112 op 03-06-2018 13:34]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Nou nog een lowepro rugzak zou een beetje teveel zijn haha. Heb er nog 1tje liggen hier maar vergeet het telkens in de verkoop te doen.MaD_co schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:47:
De disney lampen ben ik al blij mee, wilde er eigenlijk 2 bestellen voor de dochters, maar vind de verzendkosten dan weer veel te veel.
Lowepro rugzak zou ook welkom zijn.
Maar heel eerlijk, ik wil er natuurlijk het lieft een mooie gadget in, morgen zal ik het weten
Dit is gewoon nalatigheid natuurlijk, überhaupt niet gechecked bij retour.fromthehill schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:33:
[afbeelding]
heb kort gezocht naar de prijzen:
2e hands msi h270 tomahawk arctic - 105 euro nieuwprijs
philips led tl 600 lumen *4 - +-40 euro
escape room funland expansion 10 euro (waardeloos als je het spel niet hebt)
pioneer se-e711t koptelefoon 20.8 euro
agloves smartphone handschoenen 11.97 euro
philips mini aaa charger - ongeveer 10 euro gok ik
philips mickey lamp - 11 euro (op een of andere uk site)
disney princess lamp - 30 euro (niet meer leverbaar)
winnie the pooh lamp - 30 euro (kon deze ook niet vinden)
Greve 1898 - 100 euro (nauwelijks leverbaar, waarschijnlijk aanzienlijk minder binnenkort op ibood)
travelin north cape dark brown - 110 euro, ook nauwelijks leverbaar, de doos zegt 250 euro
uk travel plug - 1 euro op aliexpress
mykronos zeclock - uit de handel. app is niet meer geupdated sinds 2016 en het is maar de vraag hoe lang de ondersteuning nog loopt
dekbedovertrekken * 2 - kon geen prijs vinden
lacoste overhemd - 56 euro in een webwinkel
larry bay broek - 42 euro (prijskaartje zegt 100 euro)
philips recessed spot light - rond de 30 euro denk ik
ibood zwaailicht - 3 euro
Wat een troep. Misschien kan ik het moederbord gebruiken![]()
o, nee![]()
[afbeelding]
nooooooooo![]()
[afbeelding]
Jup, deze box gaat retour
Wellicht kun jij je dan beter beroepen op een garantie ipv wet koop of afstand? Zie ook in de beschrijving van de box:
Dan moet ibood ook de retourkosten voor hun rekening nemen als ik me niet vergis.Let op: er zit geen individuele garantie op de losse items in je box, wil je een garantie-aanvraag doen dan nemen wij de gehele box retour en wisselen deze, mits mogelijk, voor een nieuwe.
[Voor 3% gewijzigd door Rutger op 03-06-2018 20:04]
Dat was het plan ja.Rutger schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:04:
[...]
Wellicht kun jij je dan beter beroepen op een garantie ipv wet koop of afstand? Zie ook in de beschrijving van de box:
[...]
Dan moet ibood ook de retourkosten voor hun rekening nemen als ik me niet vergis.
ibood lamp | - |
handschoenen | - |
leeg doosje polaroid | ![]() |
2x philips lamp disney | 10 |
osram leds 6x | 15 |
dekbedovertrek | 20 |
hoeslaken | 20 |
deurklinken | 20 |
2x pioneer oordopjes | 20 |
muurbeugel tv | 40 |
zeclock | 50 |
lacoste maat 40 overhemd | 50 |
karlsson laith horloge | ![]() |
lowepro ridgeline bp 250 aw | 90 |
1more tripple driver oordopjes (vrouw is er helemaal weg van!) | 100 |
insta360 air | 100 |
Tamron 18-270 cannon compleet! | 340 |
totaal: | 900 |
...
gekke-gerrit schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:37:
Ik ben wel redelijk gezegend met mijn box
[afbeelding]
Tamron 18-270 cannon compleet! 340 totaal:900
Die tamron kan je verpatsen of op markteplaat er een Canon body bijzoeken.
Mij hoor je niet klagen als ik de rest lees.![]()
Niet iets wat ik direct kan gebruiken maar hey
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die komt wel op V/A te staan inderdaad, ben van het gele kamp namelijkfranssie schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:57:
Die tamron kan je verpatsen of op markteplaat er een Canon body bijzoeken.
[Voor 17% gewijzigd door gekke-gerrit op 03-06-2018 22:19]
...
Haha ik ben benieuwd! Ik hoop dat je een mooie inhoud hebt!Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:20:
Hehe, komt de bezorger eindelijk tussen 14.00 en 18.00. Wordt het lange wachten beloond? We shall see.
Geld terug want anders kan iedereen ruilen tot ze een ons wegen.Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:08:
Nou voor het eerst best een teleurstellende doos haha. Klapper is een iHealth Lite Bluetooth Weegschaal![]()
Rest qua spullen de disney lamp, philips spotlichten, truien en shirts, de kronoz horloge, schoenen en een dames horloge. Dus voor het eerst retour, natuurlijk zo even een fotootje maken en in een lijstje zetten.
Krijg je bij retour een andere doos of je geld terug? Want op zich kan ik wellicht met een andere doos meer dan met deze.
Oke haha, maargoed dan de volgende hunt wellicht meer kans!stealther schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:12:
[...]
Geld terug want anders kan iedereen ruilen tot ze een ons wegen.
Of je koopt van je geld terug een nieuwe, want iBood verkoopt tegenwoordig hun niet verkochte 'spullen' via jouwveilingen. Ook de box:Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:14:
[...]
Oke haha, maargoed dan de volgende hunt wellicht meer kans!
Hmmm daar zullen dan geen klappers inzitten ofwel?Rutger schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Of je koopt van je geld terug een nieuwe, want iBood verkoopt tegenwoordig hun niet verkochte 'spullen' via jouwveilingen. Ook de box:
https://jouwveilingen.nl/...electronica-100-box-op-op
Oke apart, ook maar een paar reviews maar niks over echt de inhoud.Rutger schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Of je koopt van je geld terug een nieuwe, want iBood verkoopt tegenwoordig hun niet verkochte 'spullen' via jouwveilingen. Ook de box:
https://jouwveilingen.nl/...electronica-100-box-op-op
Ga er niet van uit. Bovendien doen ze vaak een oplopende korting per dag, dus op een gegeven moment kostte het nog maar €60 oid voor de "€100 doos". Maar je zou hier kunnen kijken: https://nl.pepper.com/comments/permalink/334226stealther schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Hmmm daar zullen dan geen klappers inzitten ofwel?
Zie hierboven, één iemand die een van €50 gekocht heeft.Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Oke apart, ook maar een paar reviews maar niks over echt de inhoud.
Ik ken het gevoel. De dingen die mijn box uniek maakte waren een rode broek, een rode jas en een fout hawaiiaans bloesjeNikkiNailz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:41:
Als ik zo de boxen bekijk is die van mij wel extreem karig zeg. Met uitzondering van een goedkope Hitachi zaklamp (zonder accu) alleen maar generieke rotzooi die iedereen als opvulsel krijgt. En nog minder ook.
Ben nog steeds een beetje salty gezien de moeite die je moet doen om zo'n box te krijgen.
Ja die boxen neigen gewoon naar oplichterij. No way dat die spullen €100,- waard zijn. En dan wel heel grappig zo'n briefje erbij doen omtrent de aangepaste garantieregeling omdat de items veel meer waard zijn dan het betaalde bedrag.Rexiq schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Ik ken het gevoel. De dingen die mijn box uniek maakte waren een rode broek, een rode jas en een fout hawaiiaans bloesje. Kan alleen maar jaloers zijn op de boxen met een drone en duur camera onderdeel etc.
Het is eerder dat er weinig echt bruikbaar is. Niet per se dat je 500+ euro aan waarde moet hebben. Had liever enkel 200 euro aan spullen die ik echt kan gebruiken. Vorige dozen waren niet spectaculair, maar wel veel bruikbaar spul (goed bestek, veel ledlampen van A-merk, "werkende" smartwatch etc.)barrymossel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:01:
Grappig om te zien dat er zoveel van die dozen teruggestuurd gaan worden. Ik ben benieuwd of iBood hier lering uit trekt...
Zolang de dozen binnen no-time verkocht worden, maar wel voor veel meer pagina-bezoekers leidt, niet.barrymossel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:01:
Grappig om te zien dat er zoveel van die dozen teruggestuurd gaan worden. Ik ben benieuwd of iBood hier lering uit trekt...
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Dat bedoel ik ook. Het is grotendeels gewoon onbruikbare meuk die (dus) ook niet verkoopbaar is. En ik vind het mooi dat iBood straks zelf weer met die meuk zit. Zal ze toch aan het denken moeten zetten lijkt me.Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Het is eerder dat er weinig echt bruikbaar is. Niet per se dat je 500+ euro aan waarde moet hebben. Had liever enkel 200 euro aan spullen die ik echt kan gebruiken. Vorige dozen waren niet spectaculair, maar wel veel bruikbaar spul (goed bestek, veel ledlampen van A-merk, "werkende" smartwatch etc.)
Nou ja, als er steeds minder mensen dozen gaan hunten doordat er overduidelijk meuk in zit, dan wordt bovenstaand voordeel wel wat teniet gedaan. Aan de andere kant is het natuurlijk de vraag of het bij genoeg mensen doorkomt dat er zoveel meuk wordt weggegeven.MaD_co schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Zolang de dozen binnen no-time verkocht worden, maar wel voor veel meer pagina-bezoekers leidt, niet.
Sturen deze serie dozen de volgende keer gewoon weer uit, of worden inderdaad, via andere kanalen verkocht.
[Voor 78% gewijzigd door barrymossel op 04-06-2018 13:07]
3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB
Misschien als ze de retour optie wegdoen voor de iBOOD dozen dan zou het idd een aantal mensen demotiveren om de doos te bemachtigen. Op zich kan ik met de inhoud leven en er wel iets op verzinnen, maar als de optie van geld retour beschikbaar is, dan kies ik toch voor deze optie. Het is eenmaal het systeem wat ze zelf hebben opgezetDjampire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:10:
Het is toch wel een uitstekend voorbeeld van de consumptieve maatschappij waarin we tegenwoordig leven, ik word zelf altijd wat droevig van het lezen van de 'reviews' van de lui die teleurgesteld zijn over de inhoud van hun box.. uiteraard als er defecte spullen (moederbord met verbogen cpu pinnetjes) dan retour, maar onder de noemer defect.. mijns inziens kun je de box niet terugsturen met de mededeling 'voldoet niet aan verwachtingen'... Deze boxen koop je nu eenmaal blind, maar vaak wel met de hoogste verwachtingen dat men een klapper heeft. Dus eigenlijk moet je niet zeuren over wat er inzit... dat is het risico dat je neemt... Wat mij betreft zou je dit topic ook kunnen hernoemen naar het 'Grote show je Ibood doos topic' en laat het Ibood topic verder schoon..
Sowieso droevig dat de consumptiemaatschappij zo erg is dat ze onverkoopbare troep in een 'verrassingsdoos' verkopen om er vanaf te komen en dat mensen het ook nog kopen ook.Djampire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:10:
Het is toch wel een uitstekend voorbeeld van de consumptieve maatschappij waarin we tegenwoordig leven, ik word zelf altijd wat droevig van het lezen van de 'reviews' van de lui die teleurgesteld zijn over de inhoud van hun box.. uiteraard als er defecte spullen (moederbord met verbogen cpu pinnetjes) dan retour, maar onder de noemer defect.. mijns inziens kun je de box niet terugsturen met de mededeling 'voldoet niet aan verwachtingen'... Deze boxen koop je nu eenmaal blind, maar vaak wel met de hoogste verwachtingen dat men een klapper heeft. Dus eigenlijk moet je niet zeuren over wat er inzit... dat is het risico dat je neemt... Wat mij betreft zou je dit topic ook kunnen hernoemen naar het 'Grote show je Ibood doos topic' en laat het Ibood topic verder schoon..
[Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 04-06-2018 13:19]
Retour optie is wettelijk geregeld (wet koop op afstand), die kunnen ze dus niet wegdoen.Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Misschien als ze de retour optie wegdoen voor de iBOOD dozen dan zou het idd een aantal mensen demotiveren om de doos te bemachtigen. Op zich kan ik met de inhoud leven en er wel iets op verzinnen, maar als de optie van geld retour beschikbaar is, dan kies ik toch voor deze optie. Het is eenmaal het systeem wat ze zelf hebben opgezet
Eigenlijk is het gewoon verkapt gokken. "Ik hoop dat er iets goeds in zit dat ik met winst kan doorverkopen" is volgens mij voor de meeste mensen meer passend.aicaramba schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:18:
[...]"Ik wil iets kopen, maakt niet uit wat, wie weet zit er wel iets in wat ik kan gebruiken!".
[Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 04-06-2018 13:21]
Of als zeer vroege kerstaankopen. Zo heb ik nog een aantal doositems van vorige hunts waarvan ik weet wie dat gaat krijgen. Maar helaas was er bij deze doos geen enkele maat of item die ik ook weg kan geven. Geen kinderen voor de lampen binnen de familie, spotlichten zie ik nooit bij iemand thuis. Weegschaal zegt misschien meer negatiefs dan positiefs als cadeau. Smartwatches gaf ik de vorige keer ook al weg. Muurbeugel hebben mensen al. Gokken is het zeker, maar in dit geval best wel veilig gokken zonder verlies. Alleen je tijd en moeite hahaEnigmaNL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:20:
[...]
Retour optie is wettelijk geregeld (wet koop op afstand), die kunnen ze dus niet wegdoen.
[...]
Eigenlijk is het gewoon verkapt gokken. "Ik hoop dat er iets goeds in zit dat ik met winst kan doorverkopen" is volgens mij voor de meeste mensen meer passend.
Bij komen ze vanavond tussen 18:00 en 21:00, mits er niet weer "overmacht" is. Ben zeer benieuwd en ik gok dat ik het meeste toch wel kan gebruiken (en anders familie van me wel).Jaïr.exe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:20:
Hehe, komt de bezorger eindelijk tussen 14.00 en 18.00. Wordt het lange wachten beloond? We shall see.
Signature
Haha, druk aan het werk of aan de studie?Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
Tweakers die hun box (vermoedelijk) gaan houden:
Nickos89 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Pascalx in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
kasalla in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
djoey123 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Tec7lol in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Junia in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Cevie in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Curly_ in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
bibi2205 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Binky11 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
mr dragon in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Corne1988 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
stealther in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Frml in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
112sander112 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
gekke-gerrit in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
ikje74 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
pheijms in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
jinks26 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Tweakers die hun box (waarschijnlijk) gaan retour sturen:
MineMine in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
wardv in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Jerry2215 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
EK89 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Xentor in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Titus in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
skdevil in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Rubentje2015 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
incmve in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
MrWisent in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
R125 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Draivun in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Cybey in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
NikkiNailz in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
fromthehill in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
mcbacon0 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Rutger in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Rianata in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
Virus77 in "iBOOD Hunt 29 & 30 mei 2018"
21 tegen 19. Daarbij zijn er nog een paar dozen onderweg en een paar zullen niet op Tweakers belanden.
Tijdens de hunt is de box 28x verkocht geweest en volgens iBood gingen er elke keer 'meerdere' dozen uit, al is het vermoeden dat er telkens 2 dozen uitgingen (als het balkje tussendoor stopte, was dat ook altijd op 50%). Dat zou 56 dozen betekenen. Echter heb ik ook een box gezien die naar een niet bestaand artikel leek te linken en zijn er ook meldingen geweest van users waarvan de tweede box geannuleerd is. Ik vermoed dat er ongeveer 50 dozen totaal zijn verzonden.
Met 40 dozen hier op Tweakers moet de verhouding sowieso wel kloppen.
Anyhow: de helft van de dozen was dus totaal ruk deze hunt.
En volgend jaar er toch weer instinken.Ibood mag zich schamenen wij ook, dat we er dan toch weer in zijn getrapt
Hulde voor dit overzicht haha.Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
Dedication post
Zoals iemand al eerder aangaf zijn alle "goede" dozen ook voorzien van 2 tot 3 leuke items. Als ze die wat eerlijker hadden verdeeld waren er een stuk meer tevreden klanten geweest denk ik.Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
21 tegen 19. Daarbij zijn er nog een paar dozen onderweg en een paar zullen niet op Tweakers belanden.
Tijdens de hunt is de box 28x verkocht geweest en volgens iBood gingen er elke keer 'meerdere' dozen uit, al is het vermoeden dat er telkens 2 dozen uitgingen (als het balkje tussendoor stopte, was dat ook altijd op 50%). Dat zou 56 dozen betekenen. Echter heb ik ook een box gezien die naar een niet bestaand artikel leek te linken en zijn er ook meldingen geweest van users waarvan de tweede box geannuleerd is. Ik vermoed dat er ongeveer 50 dozen totaal zijn verzonden.
Met 40 dozen hier op Tweakers moet de verhouding sowieso wel kloppen.
Anyhow: de helft van de dozen was dus totaal ruk deze hunt.
Ibood mag zich schamenen wij ook, dat we er dan toch weer in zijn getrapt
Wat zouden ze moeten zeggen dan? Alsof die klantenservice medewerkers er wat aan kunnen doen.NikkiNailz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:00:
[...]
Ook mooi dat het iBood account hier zelf zijn gezicht ook niet meer laat zien.
Signature
Tevreden klanten, klopt.. maar daar gaat de box helemaal niet omNikkiNailz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:00:
[...]
Zoals iemand al eerder aangaf zijn alle "goede" dozen ook voorzien van 2 tot 3 leuke items. Als ze die wat eerlijker hadden verdeeld waren er een stuk meer tevreden klanten geweest denk ik.
Als dat inderdaad het doel is kunnen ze die meukboxen wel schrappen. Dan maar minder kans op een box maar in ieder geval wel spullen waar je iets mee kunt.Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Tevreden klanten, klopt.. maar daar gaat de box helemaal niet omiBood wil vooral de box laten werken als een reclamemiddel. 1 dikke box waar bij de volgende hunt terug naar wordt gerefereerd werkt misschien beter dan allemaal dozen waar iedereen 'gemiddeld blij' mee is.
Link naar de inhoud van mijn dikke deal:wweustink1980 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:56:
Ook mijn box vandaag uitgepakt... ook geen klappers helaas ☹
Hier mijn lijstje:
Blauw HUNT zwaailicht
Sleep4U jersey hoeslaken 180-200/200-200 olijfgroen
Sleep4U Hoeslaken 200/200-220 bont geruit
Sleep4U Jersey hoeslaken 70-80/200-220
Dixxius hoeslaken 140/210 Wit
Aglove tablet/telefoon handschoenen
4x 1-persoons broggi bestekset niet compleet.
Philips Mickey Mouse lamp
Philips Winnie the Pooh lamp
Philips myLiving Recessed spotlights (zonder bulbs)
Philips wireless everlite SHB4805
Karlson Laith horloge
2x pioneer SE-E711T-Y
Titan ultra slim muurbeugel
Lacoste overhemd Maat 41
NZA Hanmer Spring Ruby red bermuda Maat 33
Versace 1969 Sportivo SRL Donsjack black Maat S
MyKronoz ZeClock Zwart
zakje schroefjes (geen idee waar het bij hoort)
Foto volgt.
Je snapt dat dit inherent is aan het feit dat dat ding wettelijk mag worden teruggestuurd he? Als ze zó ontzettend veel terug krijgen omdat mensen als ze het niet leuk vinden gewoon weer alles retourneren loont het niet meer om in meerdere boxen veel leuk spul te doen. Het gedoe van retourneren is immers ook heel veel tijd en geld waard. Spijtig maar helaas. Logisch dat ze wettelijke voorschriften in acht houden voor retourneren, maar het verpest wel enorm het principe.Richh schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:51:
[...]
Vroeger was het scoren van een doos áltijd winnen. Dan had je een smartphone, tablet en een andere gadget in 1 doos. Iemand had eens een NAS met terabytes aan harddisks en iemand had eens 12 camera's ofzo. Dat was gaaf: vette unboxings, kijken wat je kreeg, 1 van de gadgets verkopen of ruilen en zo een hele hoop toffe meuk voor weinig euro's krijgen.
Twee hunts geleden had ik nog een 500GB SSD en een Dyson stofzuiger in een doos zitten.
De box is dan ook bedoeld als reclame voor de hunt. Iedereen wacht op het koopmoment voor zo'n box, maar als er dan een leuke aanbieding langs komt, wie weet neem je dat dan ook wel mee.
Het is pas sinds de vorige hunt (al zullen sommige zeggen, sinds 1,5 jaar geleden) dat het kopen van een doos nog niet betekent dat je wat leuks hebt gekocht. En dat er echt zooi verstuurd word waar je de winkelwaarde amper uit haalt.
Huh? Als ze leuk spul in de dozen doen, dan worden ze toch juist niet teruggestuurd lijkt me?Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Als ze zó ontzettend veel terug krijgen omdat mensen als ze het niet leuk vinden gewoon weer alles retourneren loont het niet meer om in meerdere boxen veel leuk spul te doen.
'Leuk' verschilt voor heel veel mensen. Waarom moeite doen om iets leuks samen te stellen gezien mensen hier zo kritisch zijn dat de helft retour gaat? :-)barrymossel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:42:
[...]
Huh? Als ze leuk spul in de dozen doen, dan worden ze toch juist niet teruggestuurd lijkt me?
Het gaat retour omdat er troep* in zit. En als er dan niet eens iets bij zit dat nog fatsoenlijk te verkopen is, tjsa, dan stuurt men het terug. Je wilt immers niet met (onverkoopbare) meuk blijven zitten. Volgens mij ging er vroeger zelden iets retour. En het is nou niet zo dat de kopers kritischer zijn geworden...Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:48:
[...]
'Leuk' verschilt voor heel veel mensen. Waarom moeite doen om iets leuks samen te stellen gezien mensen hier zo kritisch zijn dat de helft retour gaat? :-)
Inderdaad, mijn box bestond voor een groot deel uit schoenen, (dames)kleding in onmogelijke maten en een dames zonnebril. Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn? Wat moet ik daarmee?barrymossel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Het gaat retour omdat er troep* in zit. En als er dan niet eens iets bij zit dat nog fatsoenlijk te verkopen is, tjsa, dan stuurt men het terug. Je wilt immers niet met (onverkoopbare) meuk blijven zitten. Volgens mij ging er vroeger zelden iets retour. En het is nou niet zo dat de kopers kritischer zijn geworden...
*) troep, als in spullen waar vrijwel niemand op zit te wachten en die de moeite van het op Marktplaats zetten niet waard zijn.
Wat vind jij realistisch dan? Een waarde van + €500,- in iedere box met alleen maar gloednieuwe premium producten? Als er een dekbed inzit vindt een Tweaker dit kut, maar iemand anders kan daar prima blij mee zijn. Als ze de nieuwwaarde van de producten de €100,- realistisch overschrijdt en er ook een aantal boxen met uitschieters zijn (er zijn meer mensen met een box behalve dit forum) doen ze het imho prima.barrymossel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Het gaat retour omdat er troep* in zit. En als er dan niet eens iets bij zit dat nog fatsoenlijk te verkopen is, tjsa, dan stuurt men het terug. Je wilt immers niet met (onverkoopbare) meuk blijven zitten. Volgens mij ging er vroeger zelden iets retour. En het is nou niet zo dat de kopers kritischer zijn geworden...
*) troep, als in spullen waar vrijwel niemand op zit te wachten en die de moeite van het op Marktplaats zetten niet waard zijn.
Nee hoor, als de inhoud waardevol genoeg is gaan ze niet terug. WKOA bestaat al 4 jaar in de huidige vorm (14 kalenderdagen bedenktijd) en al 17 jaar 'binnen 7 werkdagen'.Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Je snapt dat dit inherent is aan het feit dat dat ding wettelijk mag worden teruggestuurd he?
Niet leuk vinden? We hebben het hier over dozen met dekbedovertrekken die waarschijnlijk niet jouw maat zijn en winnie de pooh-lampen. Dat zijn gewoon items die heel veel mensen gewoon écht niet kunnen gebruiken. Een horloge, oke, maar die zijn dan weer vaak defect, net als dat moederbord met verbogen pinnen.Als ze zó ontzettend veel terug krijgen omdat mensen als ze het niet leuk vinden gewoon weer alles retourneren loont het niet meer om in meerdere boxen veel leuk spul te doen. Het gedoe van retourneren is immers ook heel veel tijd en geld waard. Spijtig maar helaas. Logisch dat ze wettelijke voorschriften in acht houden voor retourneren, maar het verpest wel enorm het principe.
Juist omdát het zo onrealistisch is, zitten er 1000 mensen met hun muis boven de 'ik neem er 1' knop tijdens zo'n hunt. Dat is het hele verhaal juist.Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Wat vind jij realistisch dan? Een waarde van + €500,- in iedere box met alleen maar gloednieuwe premium producten? Als er een dekbed inzit vindt een Tweaker dit kut, maar iemand anders kan daar prima blij mee zijn. Als ze de nieuwwaarde van de producten de €100,- realistisch overschrijdt en er ook een aantal boxen met uitschieters zijn (er zijn meer mensen met een box behalve dit forum) doen ze het imho prima.
[Voor 17% gewijzigd door Richh op 04-06-2018 15:13]
Het gaat er niet om wat ik realistisch vind. Het gaat erom wat mensen willen én verwachten. Nu is het een grote gok (schijnbaar 50% kans dat je er niet blij mee bent). En dan stuurt dus 50% de meuk terug. Nogmaals omdat ze er zelf niets mee kunnen én omdat ze denken het niet te kunnen verkopen tegen een fatsoenlijke prijs.Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Wat vind jij realistisch dan? Een waarde van + €500,- in iedere box met alleen maar gloednieuwe premium producten? Als er een dekbed inzit vindt een Tweaker dit kut, maar iemand anders kan daar prima blij mee zijn. Als ze de nieuwwaarde van de producten de €100,- realistisch overschrijdt en er ook een aantal boxen met uitschieters zijn (er zijn meer mensen met een box behalve dit forum) doen ze het imho prima.
Voor de stats, ik stuur hem ook niet terug. Het is en blijft een spel. Had gehoopt op iets van meer waarde, maar hou er een leuk paar schoenen en een paar dingen die ik wel kan gebruiken aan over.Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details