Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Ik zoek een?
Over ear koptelefoon

Wat is je budget?
€ 300 - € 400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek luisteren via Spotify. Hoofdzakelijk icm Apple producten. Daarnaast zal ik het gebruiken om eens wat tv te kijken via de iPad (voetbal) en mogelijk om in de controller aan de PS4 te steken. Heeft Mn vriendin ook eens rust:)

Het moet een over ear headphone zijn waarbij muziek het belangrijkste is. Ik twijfel nog een beetje over noisecancelling. Ik vlieg meestal twee keer per jaar en oordopjes zijn kansloos in een vliegtuig. Mijn vriendin heeft een Sony mdr 1000x. Puik ding, maar qua muziekweergave ben ik niet echt overtuigd. Thuis luister ik muziek via Focal Aria 926 speakers, dus dat is een beetje mijn referentiekader. Het punt met die Sony is dat de muziek wat belevingsloos overkomt en ik mis laagweergave.

Wat heb je zelf al gevonden?
In deze prijsrange vind ik voornamelijk noisecancelling headphones. Sony wh1000, bose QC35 II, sennheiser pcx 550. Daarnaast vind ik een B&W PX prachtig qua vormgeving, maar hou niet van de B&W sound van hun speakers. Geen idee of hun headphones ook eenzelfde B&W klank hebben als bijvoorbeeld de CM reeks. Focal heeft ook koptelefoons, echter geen idee of die in mijn prijsrange te pruimen zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel over een aantal zaken. Draadloos of niet? Ik las dat niet elke koptelefoon via BT high res audio kan versturen naar Apple devies. Is de geluidskwaliteit bedraad veel beter dan via BT? Het is een must dat een BT headphone ook bedraad kan worden aangesloten. De Sony mdr1000x van mijn vriendin gaf bedraad, via het Apple lightning koppelstukje op Mn iPhone 7 een heel vaag echo geluid. Klonk helemaal nergens naar. Ligt dit aan de 3,5mm Jack naar lightnig adapter?

Daarnaast twijfel ik over noisecancelling. Werkt heel goed, maar ik vind een knap geluid veel belangrijker. Toevallig vlieg ik aanstaande vrijdag, dan kan ik eens testen of het in een vliegtuig te doen is met een overdag koptelefoon zonder noisecancelling.

Ik ben benieuwd welke ervaringen jullie met koptelefoons hebben en wat jullie adviseren. Een luistersessie kan ik altijd inplannen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beats Studio 3 wireless? Werkt perfect met iOS producten dankzij w1 chip. Over-ear en noise cancellation. Was zelf altijd anti beats totdat ik de solo 2 kocht. Prima allrounder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ronwiel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:01:
Beats Studio 3 wireless? Werkt perfect met iOS producten dankzij w1 chip. Over-ear en noise cancellation. Was zelf altijd anti beats totdat ik de solo 2 kocht. Prima allrounder imo.
Ik voel me niet echt aangetrokken tot beats, gezien het imago wat het heeft. Heel eerlijk gezegd heb ik nooit een beats koptelefoon gehoord. Wellicht een idee om in mn vergelijking mee te nemen!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In dit topic worden verschillende high-end koptelefoons besproken, kijk daar ook even: Het grote Headphones topic.

Ik heb zelf de MDR-1000x van Sony en ben daar heel tevreden mee, bluetooth, LDAC audio met Sony apparatuur en zeer goede noise-cancelling, gebruik hem continu op kantoor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik las je kritische houding tov de Sony. Maar bedenk even dat er zojuist een actie bij Sony telefoons is waarbij deze gratis zat, dus grote kans dat je op marktplaats voor een prikkie deze koptelefoon kunt aanschaffen. Dat verandert wellicht de prijs / kwaliteit verhouding. Check ook v&a op Tweakers ;)

Ik heb hem ook en herken me in je mening, overigens. Alhoewel ik geen ervaring heb met andere koptelefoons.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 15-05-2018 23:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb toevallig vorige week de sennheiser besteld maar deze weer retour gestuurd vanwege een naar mijn idee matige NC en geluidskwaliteit (kan uiteraard smaak zijn). Iets wat me ook opviel is dat bij het aansluiten van de audio via de kabel de geluidskwaliteit slechter werd, iets wat blijkbaar veroorzaakt word door de headset die in hands-free modus springt en dus een gedeelte van de audiokwaliteit reserveerd voor het opgenomen geluid van de microfoon (weet het uiteraard niet zeker).

Direct na het retour sturen heb ik nu dus de sony WH-1000XM2 besteld en deze bevalt me beduidend beter zowel kwa NC als de audiokwaliteit. Bijkomend voordeel is dat via de 3,5mm jack ik de geluidskwaliteit niet direct hoor verslechteren en ik via mijn computer de optie heb om de microfoon uitgeschakeld te houden (en dus audio device te forceren).

*Mocht je trouwens ING klant zijn, hij is voor €264 via de ING winkel te krijgen of als je vraag&aanbod/marktplaats bekijkt voor ~€250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:00
Gewoon zelf beluisteren. Vertrouw op je oren, loop een audio speciaalzaak binnen en kies er 1tje uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

aljooge schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:13:
Gewoon zelf beluisteren. Vertrouw op je oren, loop een audio speciaalzaak binnen en kies er 1tje uit.
Dit, als je niet weet wat je wilt gaat dit topic niet helpen. Mijns inziens zoek je nu een vervoersmiddel en twijfel je tussen een auto en een motor, redelijk verschillend.

De kwaliteit tussen een draadloze hoofdtelefoon (met ANC) of een bedrade hoofdtelefoon als een Sennheiser, Beyer Dynamic, AKG, Focal, Audioquest, er cetera is heel anders. Ik ben voor muziek luisteren meer voor hoofdtelefoons in dat laatste segment. Enige is dat ook daar wat nadelen aan kunnen hangen. Veel van die merken zitten met een redelijke weerstand wat niet altijd even lekker werkt met een draadloos apparaat. En er is echt keuze te over. Bij draadloos met ANC heb je het met een paar modellen wel gehad als je de top pakt, de andere types kan ik niet in één adem op opnoemen.

Ik heb een BT ANC Sony gehad (de WH-1000XM2, de nieuwe versie die niet scheurt aan de zijkanten zoals de genoemde Sony in TS dat wel doet) en heb deze retour gedaan om toch eens verder te zoeken naar een bedraad exemplaar. Al wil ik dan weer iets wat je zonder hoofdtelefoonversterker aan kan sturen. Audioquest Night Hawk en Night Owl gingen laatst voor leuke prijzen, van tegen de zevenhonderd voor vierhonderd.

Niets negatiefs over ANC van de Sony trouwens, dat werkte hemels Qua geluid miste ik toch wel iets. Vooral volume. Scheelde ook dat de Sony niet met twee devices gelijk gekoppeld kon worden waar ik wel van uit ging. Ook wat andere nukken zoals het niet aan kunnen hebben van ANC zonder bron actief. Andere merken kunnen dat wel. Bij de Sony is dan een work-around om de 3,5mm jack alleen in de hoofdtelefoon te doen en de andere kant nergens in.

De doelgroep van beide producten is toch wel anders. Al zou het me niet verbazen als de merken die nu heel bedraad doen (al dan niet een klein beetje draadloos) wel ANC gaan leveren. Ik heb redelijk wat reviews gelezen en gekeken en het missen van ANC wordt veelal toch als negatief gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 16-05-2018 00:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FeaR schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:32:
[...]
Dit, als je niet weet wat je wilt gaat dit topic niet helpen. Mijns inziens zoek je nu een vervoersmiddel en twijfel je tussen een auto en een motor, redelijk verschillend.
De info tot nu toe is al behoorlijk nuttig. Wellicht ben ik beter af met een draadloos apparaat met ANC, aangezien die koptelefoons sowieso goed werken met mobile devices. Daar ga ik em voor gebruiken. De ervaring van @sayang1991 helpt mij bij wat afwegingen maken.

Het wordt ook geen koptelefoon die ik dagelijks heel veel ga gebruiken, maar ik wil in bepaalde situaties rustig kunnen luisteren naar muziek/tv.
gambieter schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:34:
In dit topic worden verschillende high-end koptelefoons besproken, kijk daar ook even: Het grote Headphones topic.

Ik heb zelf de MDR-1000x van Sony en ben daar heel tevreden mee, bluetooth, LDAC audio met Sony apparatuur en zeer goede noise-cancelling, gebruik hem continu op kantoor.
Lol, ik heb dus serieus naar dat forum zitten zoeken he..... 8)7 thnx!
Sport_Life schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:35:
Ik las je kritische houding tov de Sony. Maar bedenk even dat er zojuist een actie bij Sony telefoons is waarbij deze gratis zat, dus grote kans dat je op marktplaats voor een prikkie deze koptelefoon kunt aanschaffen. Dat verandert wellicht de prijs / kwaliteit verhouding. Check ook v&a op Tweakers ;)

Ik heb hem ook en herken me in je mening, overigens. Alhoewel ik geen ervaring heb met andere koptelefoons.
Thnx voor de tip! € 250 is een prima prijs!

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 16-05-2018 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Zonder nu specifiek modellen te adviseren, wel de volgende overweging:

Wil je alleen voor die twee keer vliegen per jaar perse noice cancelling in je hoofdtelefoon waar je ook zo goed mogelijk van muziek wil genieten op andere momenten? Ik niet en heb enkele jaren terug gekozen om dat te splitsen. Je keuzemogelijkheden zijn dan veel groter en je sluit dan veel minder compromissen kwa comfort en geluidskwaliteit.

Ik koos toen voor een redelijke en niet te dure noice cancelling koptelefoon tijdens vluchten en treinritten - te weten een Sennheiser PXC 250-II toen, maar er zijn nu veel meer alternatieven - en een mooie Grado voor het echte luisteren naar muziek in rustige omgevingen.
Pagina: 1