Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Dat is niet echt eerlijk, toch?
Kun je niet per kwartaal, per maand of zelfs per week kijken wat het beste uitkomt en op tijd switchen? ;)
De werkgever bied aan om aan het begin van het jaar je roostervrije dag(en) te kiezen. Dit kan je op meerdere manieren invullen. De een doet het om de opvang/vrouw te ontlasten. De ander doet het om een lang weekend te creëren of juist de week te breken en weer een ander doet het om het aantal vrije dagen te maximaliseren. Het is een vrije keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, maar nog steeds niet echt eerlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Ja, maar nog steeds niet echt eerlijk. ;)
Leg het eens uit waarom niet, aangezien je nu al twee keer aangeeft dat het niet eerlijk is.

De mogelijkheid bestaat er en wordt geaccepteerd door het bedrijf. Iedere werknemer heeft dezelfde mogelijkheden. Dat lijkt mij juist heel eerlijk. Dat sommige mensen ervoor kiezen en andere niet, is een andere kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Defector schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:52:
Leg het eens uit waarom niet, aangezien je nu al twee keer aangeeft dat het niet eerlijk is.
Omdat de een daardoor meer uren werkt dan de ander, afhankelijk van de gekozen dagen, terwijl er ook een oplossing is waarbij iedereen evenveel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Omdat de een daardoor meer uren werkt dan de ander, afhankelijk van de gekozen dagen, terwijl er ook een oplossing is waarbij iedereen evenveel werkt.
Daar heb je gelijk in.

Maar ik zie dat nog steeds als een keuze. Je kiest ook voor een bepaald contract met hoeveel uren je wil werken van 40 tot 32 uur of zelfs minder. Daarnaast zijn er ook genoeg collega's die wat langer blijven zitten, net wat langer pauze nemen of zelfs overslaan en laten we de rokende collega's niet vergeten.

Zolang het werk maar goed en op tijd gedaan wordt is dat allemaal geen probleem. Een goede werkgever is geïnteresseerd in het resultaat niet in de aanwezigheidsplicht(vergaderingen en contactmomenten daargelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Commissie Gelijke Behandeling heeft hier een uitspraak over gedaan. Men oordeelt dat feestdagen op jaarbasis naar deeltijdfactor toegekend moeten worden, en dat te weinig én te veel genoten feestdagen gecompenseerd worden via bijv. vakantie-uren.
Het is me alleen niet duidelijk of er jurisprudentie is over het afdwingen hiervan, en of een CAO hiervan mag afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:41:
De Commissie Gelijke Behandeling heeft hier een uitspraak over gedaan. Men oordeelt dat feestdagen op jaarbasis naar deeltijdfactor toegekend moeten worden, en dat te weinig én te veel genoten feestdagen gecompenseerd worden via bijv. vakantie-uren.
Het is me alleen niet duidelijk of er jurisprudentie is over het afdwingen hiervan, en of een CAO hiervan mag afwijken.
Interessant, dat wist ik niet. Dat maakt het wel een stuk eerlijker. In het geval van de situatie met mijn oud-werkgever zouden sommige mensen dus extra verlof uren/dagen krijgen en andere juist moeten compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Defector schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:17:
[...]

Daar heb je gelijk in.

Maar ik zie dat nog steeds als een keuze. Je kiest ook voor een bepaald contract met hoeveel uren je wil werken van 40 tot 32 uur of zelfs minder. Daarnaast zijn er ook genoeg collega's die wat langer blijven zitten, net wat langer pauze nemen of zelfs overslaan en laten we de rokende collega's niet vergeten.

Zolang het werk maar goed en op tijd gedaan wordt is dat allemaal geen probleem. Een goede werkgever is geïnteresseerd in het resultaat niet in de aanwezigheidsplicht(vergaderingen en contactmomenten daargelaten).
Helaas ken ik maar weinig werkgevers die op die manier denken.
blijkbaar heerst er bij veel bedrijven nog steeds een illusie dat "braafjes op het werk zitten met de afgesproken tijden" een efficiënte manier van werken is.
Inmiddels zijn er al zoveel studies en onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het ver van de waarheid is.

Ik heb persoonlijk liever iemand die goed aflevert dan mensen die keurig op tijd zijn maar zeer weinig presteren.

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2018 14:36 ]

One World Concepts

Pagina: 1 2 Laatste