Hoe reset ik mijn monitors hertz?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-02 00:30
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn LG 22EA53 IPS 1920x1080 monitor waardoor hij na een Windows update naar 75Hz is gegaan (stond op 60Hz)

Wat ik vermoed is dat hij naar een andere stand is gegaan, namelijk de 75Hz modus.
Ik heb deze standaard uitstaan omdat ik dan een ''HDMI out of range'' melding krijg.
Nu kan ik helaas niet in Windows booten zonder safe mode en ook in safe mode krijg ik de refresh rate niet terug.
Een herstelpunt faalt constant en ook op Low Resolution mode krijg ik een "HMDI out of range" melding

Nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn monitors hertz weer terug op 60Hz?

Beste antwoord (via Gamende op 15-05-2018 19:38)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 17:33
Tech_Hero_YT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
Hmm goed idee, thx. Ik zal het direct proberen.
Ik zou niet het probleem 100% in de monitor zoeken, toevallig heb ik exact dezelfde monitor (x2) in gebruik en nergens last van (het lijkt bij jou dus ook net als bij heel veel mensen sinds een paar dagen, een windows dingetje te zijn). Mijn gehele PC bevriest wel sinds de updates op sporadische momenten maar dat is wat anders :P Bij mij kan ik de LG in ieder geval in Windows 10 op max 60Hz zetten.

Wat bij mij wel wat problemen omtrent geen beeld (sinds paar dagen) iets verholpen heeft is in veilige modus is het uitschakelen van de Intel HD **** stuurprogramma.
Deze lijkt ook bij veel mensen sinds een paar dagen een conflict te geven mbt vastlopen, geen beeld, reboots en etc. Misschien dat jij hier ook iets aan hebt..

Op welke GPU heb je de monitor aangesloten trouwens?

Waarom niet gewoon de monitor via apparaatbeheer verwijderen? Ipv die tool te gebruiken? :P

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 15-05-2018 18:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kun je in safe mode je videodriver verwijderen?
Of via uninstall of via apparaatbeheer?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Monitoren zijn beeldschermen, vragen erover horen dan ok in Videokaarten & Beeldschermen

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Tech_Hero_YT schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:15:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn LG 22EA53 IPS 1920x1080 monitor waardoor hij na een Windows update naar 75Hz is gegaan (stond op 60Hz)

Wat ik vermoed is dat hij naar een andere stand is gegaan, namelijk de 75Hz modus.
Ik heb deze standaard uitstaan omdat ik dan een ''HDMI out of range'' melding krijg.
Nu kan ik helaas niet in Windows booten zonder safe mode en ook in safe mode krijg ik de refresh rate niet terug.
Een herstelpunt faalt constant en ook op Low Resolution mode krijg ik een "HMDI out of range" melding

Nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn monitors hertz weer terug op 60Hz?
Als eerste kan je de monitor niet zelf instellen voor wat betreft deze waarden.
Dit word geregeld door de computer.

Gebruik je toevallig de standaard monitor drivers ?
Gebruik eens de LG drivers: http://www.lg.com/nl/onde...ing-product/lg-22EA53VQ-P

Je HDMI kan volgens mij maar max 60Hz aan.

Waarom gebruik je geen DVI ?
Dan kan je wel 75hz gebruiken en is veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
SpiriTNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Als eerste kan je de monitor niet zelf instellen voor wat betreft deze waarden.
Dit word geregeld door de computer.

Gebruik je toevallig de standaard monitor drivers ?
Gebruik eens de LG drivers: http://www.lg.com/nl/onde...ing-product/lg-22EA53VQ-P

Je HDMI kan volgens mij maar max 60Hz aan.

Waarom gebruik je geen DVI ?
Dan kan je wel 75hz gebruiken en is veel rustiger.
Monitor kan alleen 75 Hz tot 1280x1024, dus lijkt me niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

op F8 rammen tijdens opstarten van Windows, en in veilige modus starten ;)
Daarna zie boven, driver weggooien, gewoon opstarten en driver opnieuw installeren ...

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Bedankt voor jullie reacties, zou het meteen even uitproberen.
Excuus @dion_b voor het plaatsen van een forum op de verkeerde plek, had die even over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Heb het geprobeerd maar ik moet driver signature enforcement uitschakelen wil ik mijn drivers verwijderen.
Nu kan ik bij startup options 1 van beide inschakelen, driver signature enforcement uitschakelen of veilige modus.
Is er een optie om ze beide in te schakelen?
Of een manier om via CMD je Hz aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:07
Hoe bedoel je dat je niet de refresh rate terug krijgt op de normale instelling binnen safe mode? Waarom niet? Werkt het gewoon niet? Kan je de instelling niet vinden?

https://superuser.com/que...fresh-rate-with-safe-mode

Drivers verwijderen lijkt me onnodig.

[ Voor 48% gewijzigd door Iva Wonderbush op 15-05-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Bedankt voor je reactie @Iva Wonderbush
Helaas heeft dit ook niet gewerkt, is er niet een manier om bijvoorbeeld via CMD je standaardrefreshrate te veranderen?
Ik denk dan toch dat er iets fout is gegaan bij de standaardrefreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
@Iva Wonderbush Als ik op safe mode zit is mijn aanbevolen resolutie 1024x768 en mijn maximale resolutie 1400x1050.
Als ik naar eigenschappen van beeldscherm ga krijg ik als enige optie 64Hz (de max Hz binnen safe mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
Je bent niet heel duidelijk. Waarom heeft dit niet gewerkt? Kwam je niet bij de optie? Kwam je niet in safe mode? Heb je na de boot optie aan te passen wel de refresh rate gereset?

Ik vraag me af of je de link überhaupt wel gevolgd heb.

Edit: Nou weet ik het eigenlijk wel zeker, volg de link aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Iva Wonderbush op 15-05-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
@Iva WonderbushSorry ik ben inderdaad onduidelijk ik dacht dat je iets anders bedoelde.
Ik heb de link gevolgd en bij systeemconfiguratie naar computer opstarten op standaardvideo geklikt zoals de link zei. Toen ik rebootte naar de normale modus stond hij nog steeds op 75Hz helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
Huh. Misschien een gekke vraag, maar heb je het wel opgeslagen?

En kan je de refresh rate wel aanpassen naar 60 zodra je in safe mode zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Iva Wonderbush op 15-05-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Yup, ik heb op toepassen gedrukt en daarna op ok. Voor de zekerheid heb ik het zelfs een tweede keer gedaan nadat ik was gereboot maar het werkte niet.
Ik kan ook de refresh rate niet aanpassen naar 60Hz in safe mode.
Dat ik dus waarom ik denk dat de standaard refresh rate naar 75Hz is gegaan, alle opties die ik tot nu toe heb geprobeert is om de refresh rate naar de standaard refresh rate te zetten maar omdat die dus op 75Hz staat heeft dat geen zin. Nu vraag ik me 2 dingen af: Hoe kan dit überhaupt gebeurt zijn en hoe krijg ik mijn standaard refresh rate op 60Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 22:24
Custom Resolution Utility (CRU) is een tool waarmee je bestaande resolutie instellingen kunt verwijderen. Start op in safe mode en kies bovenin de dropdown je monitor(kunnen meerdere van dezelfde staan) en klik op delete. Als je vervolgens weer opstart in normale windows kent ie de monitor niet meer en zal windows de standaart instellingen voor die minotor weer overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tech_Hero_YT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
Ik zou niet het probleem 100% in de monitor zoeken, toevallig heb ik exact dezelfde monitor (x2) in gebruik en nergens last van (het lijkt bij jou dus ook net als bij heel veel mensen sinds een paar dagen, een windows dingetje te zijn). Mijn gehele PC bevriest wel sinds de updates op sporadische momenten maar dat is wat anders :P Bij mij kan ik de LG in ieder geval in Windows 10 op max 60Hz zetten.

Wat bij mij wel wat problemen omtrent geen beeld (sinds paar dagen) iets verholpen heeft is in veilige modus is het uitschakelen van de Intel HD **** stuurprogramma.
Deze lijkt ook bij veel mensen sinds een paar dagen een conflict te geven mbt vastlopen, geen beeld, reboots en etc. Misschien dat jij hier ook iets aan hebt..

Op welke GPU heb je de monitor aangesloten trouwens?

Waarom niet gewoon de monitor via apparaatbeheer verwijderen? Ipv die tool te gebruiken? :P

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 15-05-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
@Bennnie Bedankt voor je reactie, helaas heeft het niet geholpen en hij staat op normale modus nog steeds op 75Hz.

Edit: @LopendeVogel Thx voor je reactie, ik ga direct even proberen om bij apparaatbeheer m'n monitor te verwijderen, toevallig trouwens dat we dezelfde monitor hebben.
Ik heb overigens net een nieuwe pc gebouwd maar heb mijn oude videokaart behouden omdat de Gpu prijzen nog steeds insane zijn.
Ik run dus nog steeds op een of andere troep van AMD van 7 jaar geleden.
Hier wat info over mn pc:
Cpu: AMD Ryzen 5 1600 (overclock 4Ghz)
Gpu: AMD Radeon 6870 (1GB VRAM)
Mobo: Gigabyte AB350-Gaming 3
Ram: Corsair Vengeance Led 8GB ddr4 3200Mhz

[ Voor 70% gewijzigd door Gamende op 15-05-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Bedankt iedereen voor het helpen, probleem inmiddels opgelost door de monitor bij apparaatbeheer te verwijderen, de refresh rate terug te zetten en de benodigde drivers te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tech_Hero_YT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:42:
Bedankt iedereen voor het helpen, probleem inmiddels opgelost door de monitor bij apparaatbeheer te verwijderen, de refresh rate terug te zetten en de benodigde drivers te downloaden.
Graag gedaan, ik ben nu uiteraard blij voor jou, van de andere kant baal ik dat alle oplossingen bij iedereen werken behalve bij mij zelf haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Ooh das vervelend, zelf ben ik tegen ongeveer hetzelfde aangelopen ik snap jou frustratie dus zeker.
Ik heb 1 dag het hele internet afgezocht en niks werkte.
Vervolgens heb ik dus een forum gestart op Tweakers en heb een boel behulpzame mensen gekregen, maar na weer een dag van alles geprobeerd te hebben hielp alsnog niets, pas na 2 dagen en 6 uur heb ik de oplossing.
Nu is mijn vraag: wat is jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tech_Hero_YT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:03:
Ooh das vervelend, zelf ben ik tegen ongeveer hetzelfde aangelopen ik snap jou frustratie dus zeker.
Ik heb 1 dag het hele internet afgezocht en niks werkte.
Vervolgens heb ik dus een forum gestart op Tweakers en heb een boel behulpzame mensen gekregen, maar na weer een dag van alles geprobeerd te hebben hielp alsnog niets, pas na 2 dagen en 6 uur heb ik de oplossing.
Nu is mijn vraag: wat is jouw probleem?
Haha ja ik ben al sinds donderdag avond bezig, heerlijk hé?

Mijn probleem ojojoj: zwart beeld bij inloggen windows, of zwart beeld bij belasten systeem of zwart beeld gewoon door youtube te starten. Sporadisch maar komt het vaakst voor bij het belasten.

Hier nu ook mijn topic :D
Beeld wordt sporadisch zwart - pc hangt vast

Mijn tip wat bij jou de oplossing was, was dus ook 1 van de vele tips die ik via google gevolgd heb :D

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 15-05-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

Milmoor

Footsteps and pictures.

@Tech_Hero_YT Met CRU kan je resoluties en refresh rates definiëren en verwijderen.
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

[ Voor 5% gewijzigd door Milmoor op 26-05-2018 17:54 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1