Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:03
Goedenavond tweakers,

Nu loop ik al overal dagen klachten te lezen met betrekking tot vastlopers, reboots, zwart beeld en etc. Bij deze dus ook mijn klacht (maar net weer wat anders en met net wat meer eigen zoekwerk)

Wanneer ontstaat het probleem?
Vooral bij het belasten van het systeem (cpu miner wilt nog wel maar toch kan ik zwart beeld krijgen na 1 uur of na 20 uur)
Zodra ik de GPU daadwerkelijk aan het werk zet is het meestal binnen 5 seconde gedaan. Nu heb ik 2 monitoren, 1 op de GPU (deze krijgt zwart beeld) en 1 onboard (dit beeld blijft aan, en hieraan zie ik dat het systeem dus ook volledig vastloopt)

Waar ik denk dat het zit?
- Bios GPU (ondanks dat deze al ~3 jaar 24/7 probleemloos draait, is mijn klacht veelvuldig te vinden op google)
- Driver - Windows 10 update (problemen sinds circa 4-5 dagen, volgens mij begon het spontaan afgelopen donderdag)
- Voeding of de GPU zelf, deze kan ik momenteel niet testen want geen reserve en de mensen in mijn omgeving zijn smartphone - tablet - laptop gebruikers. Deze wil ik helaas niet uit de RIG halen (dan koop ik nog liever op de gok een nieuwe ^^ ) wegens de afstand om überhaupt daar te komen.

Mijn test systeem
i7 2600
1x R9 290 TRI-X OC
16GB DDR3
Samsung SSD + Seagate HDD (hdd al ontkoppelt om te testen)
Voeding: antec truepower trio 650Watt (niet de beste meer)
Windows 10 64 Pro

Dus hoewel de GPU en PSU in mijn achterhoofd zitten wil ik toch eerst naar de software kijken, dus wat heb ik al gedaan?
- Veilige modus (geen problemen, PC blijft gerust de hele dag draaien)
- 1. Via DDU de AMD drivers verwijdert 2. AMD Blockchain drivers geïnstalleerd
- DDU proces opnieuw want dit was niet de oplossing -> nu de recentste AMD drivers geïnstalleerd
- Wederom DDU, nu de Windows 10 Update AMD drivers gebruikt (en nu leek het circa 5 uur lang goed te gaan, CPU en GPU 100% belast zonder issues en poef probleem terug)
- Beeldscherm adapter (Intel HD Graphics ****) uitgeschakeld in veilige modus
- Windows 10 opnieuw laten installeren (via het configuratiescherm, soort fabrieksinstellingen dus), hiermee ging het ook weer even enkele uren goed en toen kwamen alle problemen terug.
- Error dump files bekeken, enige wat windows 10 vrolijk zegt is dat ik de desktop niet netjes afgesloten heb, maar dus geen critical errors omtrent het vastlopen.
- GPU jumper omgezet

Aangezien mijn GPU bios niet meer de nieuwste is (015.044.000.011.00000) hoopte ik dat ik met atiwinflash de nieuwste versie erop kon zetten, dit zou volgens veel mensen DE oplossing zijn.
Helaas, atiwinflash heeft bij mij zoiets van: ik start helemaal niet op, probeer maar zo vaak als je wilt, admin of niet.
Ondanks dat het mij niet lukt hoop ik dat iemand weet waarom ik atiwinflash niet gestart krijg, dit zou namelijk een gratis oplossing kunnen zijn voor de problemen die ik ervaar (hoewel wel een beetje vreemd want deze bios draait al zo'n 3 jaar probleemloos, maar u never know..)
Edit: volgens veel mensen kan de gpu bios de oorzaak zijn doordat iets qua volt regeling niet in orde zou zijn, dit zou opgelost zijn bij de nieuwste vbios drivers.

Mogelijke oplossingen (buiten een nieuwe psu of gpu kopen want dit is een uiteindelijke oplossing waar ik niet op zit te wachten haha) zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 15-05-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-02 00:30
Wat gebeurt er precies als je beeld zwart wordt? Valt je pc dan uit, krijg je blue screen of death of krijg je gewoon een complete freeze/ deadlock?
Wat voor moederbord heb je?
Edit: Heb je je Cpu ook overklockt? Zelf heb ik na de update ook op 4Ghz zomaar spontaan deadlocks wat ik eerst niet had, m'n ryzen 5 1600 runt alleen op 3,8Ghz 100% stabiel.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamende op 16-05-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ze noemen het black screen of death haha
Beeld wordt zwart (die op de GPU aangesloten is, dezelfde als jij hebt) en het scherm (op de onboard aangesloten) blijft aan. Maar doordat de pc gewoon freezed kan je niks meer behalve de aan/uit gebruiken.
Moederbord is een simpel ding: H67M-UD2H van Gigabyte met de meest recente bios.

Nee de i7 2600 (non k) is niet overclocked alles draait momenteel stock, gpu om te testen undervolt, en underclocked.

Wanneer je bijv op de MS site kijkt is de klacht: ''zwart beeld na inloggen windows 10'' bekend net als andere momenten van zwart beeld. Echter zijn dat specifieke klachten met een specifieke oplossing. Ik heb een combinatie van die klachten en dan ook nog eens sporadisch.

Zoals nu heb ik de topicstart+deze reactie getypt terwijl mijn CPU voor 85% belast wordt, PC blijft nu gewoon aan.. Echter moet ik niet de GPU aan het werk zetten want dan kan het vrijwel 100% direct poef - zwart beeld/freeze - zijn. Gister avond heeft de cpu op 85% gedraaid en de GPU op 100% voor meerdere uren, ergens in de nacht is die vastgelopen.

Paf, ik wil de reactie versturen. Direct op het moment dat ik op Verstuur klik: freeze...

[ Voor 59% gewijzigd door LopendeVogel op 15-05-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 22:30
Zelf de meest vreemde momenten van freezes gehad door oververhitting van de GPU; wellicht de moeite waard om te checken. Er bleek in mijn geval een voedingskabel te blokkeren in de GPU-fan, vlak na opstart van diezelfde ventilator.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 14:18
Het kan ook liggen aan de recente update van Windows, veel mensen hebben gekke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
AndriesLouw schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:45:
Zelf de meest vreemde momenten van freezes gehad door oververhitting van de GPU; wellicht de moeite waard om te checken. Er bleek in mijn geval een voedingskabel te blokkeren in de GPU-fan, vlak na opstart van diezelfde ventilator.
Thanks voor de reactie!
De GPU wordt circa 75-80 graden bij 100% belasting. Echter zodra ik bijv een miner start dan hangt de GPU nog rond de 45-50 graden en dan valt die al uit. Ook zoals gisteren toen ik een reactie wilde versturen (GPU werd niet belast), ik klik op de verstuur knop en direct op dat moment weer black screen / freeze. Temps op dat moment ook weer rond de 45 graden.

Wel is het inderdaad dat de fans niet in orde zijn (ook weer een bekend probleem), deze zijn al ruim een jaar niet in orde van deze GPU. De GPU heb ik momenteel naast mij liggen omdat de PC blijft uitvallen en ik zo niet eens een reactie op tweakers kan typen.
Ik heb de ''bescherm'' kap van de GPU gehaald om te zien of er iets fout zit, maar er is geen kabel die iets blokkeert.
CryRaven schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 06:22:
Het kan ook liggen aan de recente update van Windows, veel mensen hebben gekke problemen.
Thanks voor de reactie!
Klopt, hier denk ik ook (deels) aan. Problemen zijn ontstaan sinds afgelopen donderdag, dit ging geloof ik gepaard met een ''grote'' windows 10 update. Ik hoopte dus dat een ''reset'' van Windows 10 hierin een oplossing kon bieden maar dat is het niet (om deze reden ben ik dus even verder gaan kijken, bijv de bios flash van de GPU). Deze update kan ik helaas niet verwijderen, ik kan enkele kleine updates verwijderen maar niet deze ''grote''.

Het is in deze dan ook balen dat niet simpelweg de AMD GPU drivers crashen aangezien dit simpel op te lossen is, het is gewoon een freeze zonder foutlog in Windows 10.

1 van mijn mogelijke oplossingen zou dus zijn het opnieuw flashen van 1 bios van de GPU, echter willen hier 3 verschillende versies van atiwinflash (laatste 3) niet eens starten, een oudere versie zegt dat er geen GPU aangesloten is (volgens mij wordt de r9 reeks in die oude versie niet ondersteund).

Edit:
zojuist 1 bios geflashed met de nieuwste firmware dmv een bootable usb. Helaas, nu geeft deze bios helemaal geen beeld meer, computer blijft zelfs in een bootloop op deze bios (vreemd, officieel en de meest recente versie..).

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 16-05-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamende
Klopt, @CryRaven zelf heb ik een paar dagen een probleem met mijn refresh rate gehad nadat ik de Windows update heb geïnstalleerd.
Daardoor ging m'n standaard refreshrate op 75Hz wat op 60Hz stond.

@LopendeVogel Ookal heb je alles op normale snelheden en Volt staan, ik zou toch even kijken met monitoring software op hoeveel volts etc alles runt.
Teveel of te weinig Volt is namelijk vaak de oorzaak van spontane freezes.

Als dit niet helpt moet ik je teleurstellen omdat de kans groot is dat dit gewoon een falende voeding is die niet meer de gevraagde kracht kan leveren.
Mijn oude pc die ik inmiddels heb vervangen, had ook freezes en spontane shutdowns.
Dat probleem lag uiteindelijk ook bij mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tech_Hero_YT schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:04:
Klopt, @CryRaven zelf heb ik een paar dagen een probleem met mijn refresh rate gehad nadat ik de Windows update heb geïnstalleerd.
Daardoor ging m'n standaard refreshrate op 75Hz wat op 60Hz stond.

@LopendeVogel Ookal heb je alles op normale snelheden en Volt staan, ik zou toch even kijken met monitoring software op hoeveel volts etc alles runt.
Teveel of te weinig Volt is namelijk vaak de oorzaak van spontane freezes.

Als dit niet helpt moet ik je teleurstellen omdat de kans groot is dat dit gewoon een falende voeding is die niet meer de gevraagde kracht kan leveren.
Mijn oude pc die ik inmiddels heb vervangen, had ook freezes en spontane shutdowns.
Dat probleem lag uiteindelijk ook bij mijn voeding.
Nou op gebied van monitoring software heb ik niet veel (ik heb de Sapphire tool en de MSI afterburner tool) en die draaien op stock, deze heb ik ook iets teruggezet om te kijken of die niet juist teveel pakte (zou raar zijn zo spontaan na 3 jaar goed gewerkt te hebben).

Het is geen groot probleem om de PSU te vervangen echter wil ik wel eerst zeker weten of dat de oorzaak is (makkelijkste test zou dus een test voeding zijn maar ik heb hier geen juiste tot mijn beschikking). Het kan immers ook nog altijd de GPU zelf zijn, iets met de windows update, iets met een driver of iets anders.

Graag wil ik dus eerst alles op software gebied uitsluiten alvorens ik op de gok hardware ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Snap ik, altijd bij problemen met je pc eerst zeker zijn dat het hardware matig is en niet software matig is voordat je nieuwe hardware koopt.

Edit: Probeer deze monitoring software: https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
En gigabyte app center: https://www.gigabyte.com/...69/images/app-center.html

[ Voor 54% gewijzigd door Gamende op 16-05-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tech_Hero_YT schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:23:
Snap ik, altijd bij problemen met je pc eerst zeker zijn dat het hardware matig is en niet software matig is voordat je nieuwe hardware koopt.

Edit: Probeer deze monitoring software: https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
En gigabyte app center: https://www.gigabyte.com/...69/images/app-center.html
Hm jammer dat ik geen melding krijg van berichten ondanks de bookmark enz van dit topic :D

Ik heb zojuist al een nieuwe voeding op de gok besteld (hoewel die van mij sowieso al een oudje begon te worden) tot die tijd steek ik de GPU ook even niet meer in de desktop.

Ook een ticket geopend bij Sapphire hun wilde een kopie van mijn vbios (gpu bios) dus die heb ik zo'n 13 uur geleden doorgestuurd. Ik ben benieuwd wat daar nog uit komt maar ik hou al rekening ermee dat het volgende maand alsnog een nieuwe GPU zal gaan worden.

--
Over de software die je linkt, dat is toch software die je hardware bekijkt - waar zou ik dan moeten opletten over eventuele fouten? Qua software kan ik hier niks meer vinden en het is een beetje balen dat ik mijn GPU niet even in iemand anders desktop kan gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-06 20:46

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Welke voeding heb je 'op de gok' besteld?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Corsair CX650M (jep, niet de beste die er is maar als die gpu aan kan blijven weet ik genoeg voor even). Volgens sommige zou mijn oude voeding in mijn huidige test systeem 3-4 jaar geleden al ontploft moeten zijn maar dat viel gelukkig reuze mee (kans is zelfs aanwezig dat mijn huidige voeding nog altijd gewoon presteert en dat het de GPU zelf is haha);.

[ Voor 54% gewijzigd door LopendeVogel op 17-05-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Ik heb onlangs een periode van dit soort vastlopers opgelost door de bios instellingen te wijzigen. Geheugen van 1600mhz stond op 1333mhz (kan me niet voorstellen dat ik dit ooit bewust verkeerd heb gezet). Heb de processor ook van 3,3 naar 4 ghz geklokt en nog een aantal mobo afhankelijke instellingen gewijzigd.

Van 1 tot 2 vastlopers per dag bij gamen of video kijken naar 0 vastlopers tot op heden (vanaf de 12e).

Daarvoor koelpasta vervangen en computer uit elkaar gehaald en schoongemaakt en de mobo beeldscherm driver uitgezet, maar daar lag het dus niet aan. Daarvoor furmark/memtest/inteldiagnose/coretemp/bluescreenviewer etc geprobeerd om te analyseren zonder resultaat.

Wellicht de moeite waard om je bios instellingen nog eens goed na te lopen.

//edit: zojuist een vastloper bij een filmpje kijken ;(

[ Voor 3% gewijzigd door dwaas op 17-05-2018 21:36 ]

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dwaas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:28:
Ik heb onlangs een periode van dit soort vastlopers opgelost door de bios instellingen te wijzigen. Geheugen van 1600mhz stond op 1333mhz (kan me niet voorstellen dat ik dit ooit bewust verkeerd heb gezet). Heb de processor ook van 3,3 naar 4 ghz geklokt en nog een aantal mobo afhankelijke instellingen gewijzigd.

Van 1 tot 2 vastlopers per dag bij gamen of video kijken naar 0 vastlopers tot op heden (vanaf de 12e).

Daarvoor koelpasta vervangen en computer uit elkaar gehaald en schoongemaakt en de mobo beeldscherm driver uitgezet, maar daar lag het dus niet aan. Daarvoor furmark/memtest/inteldiagnose/coretemp/bluescreenviewer etc geprobeerd om te analyseren zonder resultaat.

Wellicht de moeite waard om je bios instellingen nog eens goed na te lopen.

//edit: zojuist een vastloper bij een filmpje kijken ;(
Hey!

Bios heb ik ondertussen meermaals na gelopen, alles staat hier op stock dus niks spontaan hoger- of lager. Ook al een cmos reset gedaan (''hardware'' matig) en via de bios instellingen de boel op standaard gezet, je weet maar nooit of je iets misloopt.

Ook de bios qua versie op factory gezet (F1 versie is dat), geen resultaat, daarna weer op F5 (nieuwste) gezet.

Was het maar zoiets simpels :'(

CPU koeler circa 6-7 maanden vervangen met nieuwe pasta, op 100% 24/7 load komt die niet boven de 60 graden. Schoonmaken met lucht doe ik 1x in de 1-2 maanden, rig zelfs 1x in de 4-5 maanden (maar daar zit niks qua stof). Alle temps zijn dan ook gewoon keurig.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 17-05-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas

dwaas

_

Nadat ik alles uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet kreeg ik bij de eerst volgende crash wel een bsod en de code 0x00000116 (Waar ik normaal de powerknop moet gebruiken om alles uit te zetten omdat het op zwart valt en soms ook de audio storend blijft hangen; Betrouwbaarheidscentrum zegt doorgaans dan ook dat het probleem was dat ik de stroom er af haalde. |:( )

Dit is videokaart compatibiliteit gerelateerd. Ik heb een 5 jaar oud mobo (asrock pro3 gen3) en een veel jongere videokaart (r9 390). Zulke ddr3 socket 1155 mobo's koop je niet meer via de pricewatch zeg maar dus als ik mobo moet upgraden heb ik een andere socket, dus andere processor en het is ook niet verstandig om nog ddr3 te kopen dus dat is dan een upgrade van 600/700. Of een nieuwe pc voor het dubbele, want straks upgrade ik alles en blijkt het alsnog de graka of de psu te zijn. :-(

Dus ik hoop dat je een oplossing gaat vinden. For all of us. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dwaas schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:03:
Nadat ik alles uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet kreeg ik bij de eerst volgende crash wel een bsod en de code 0x00000116 (Waar ik normaal de powerknop moet gebruiken om alles uit te zetten omdat het op zwart valt en soms ook de audio storend blijft hangen; Betrouwbaarheidscentrum zegt doorgaans dan ook dat het probleem was dat ik de stroom er af haalde. |:( )

Dit is videokaart compatibiliteit gerelateerd. Ik heb een 5 jaar oud mobo (asrock pro3 gen3) en een veel jongere videokaart (r9 390). Zulke ddr3 socket 1155 mobo's koop je niet meer via de pricewatch zeg maar dus als ik mobo moet upgraden heb ik een andere socket, dus andere processor en het is ook niet verstandig om nog ddr3 te kopen dus dat is dan een upgrade van 600/700. Of een nieuwe pc voor het dubbele, want straks upgrade ik alles en blijkt het alsnog de graka of de psu te zijn. :-(

Dus ik hoop dat je een oplossing gaat vinden. For all of us. :P
Haha ja ik heb zojuist nieuwe problemen gekregen.
Na de laatste factory reset vanuit windows 10 viel me steeds meer op dat bepaalde apps niet volledig verwijdert waren. Ondanks dat mijn pc stabiel leek te lopen wederom ervoor gekozen om windows clean te herinstalleren.
Even gedoucht ik kom terug en hij staat op het login beeld.. helaas pc is bevroren en reageert nergens op, herstart (aan/uit knop) dit tot zeker 10x gedaan maar hij blijft vasthangen op het loginscherm.

Yes dacht ik, dit is een fout in mijn windows 10 / herstelsoftware (GPU zit namelijk nog altijd niet in de desktop).
Dit wordt dus straks op werk een verse windows 10 usb stick dmv de mediatool.

Eigenwijs dat ik was de volgende truc toch maar even geprobeert: pc uitschakelen zodra het windows logo komt, dit 3maal zodat ik in het recovery menu zou moeten komen.

Gevolg: pc hangt vast in een bootloop ( krijg niet eens beeld, dus kan ook de bios niet in ).
Nu begin ik dus aan de voeding te denken die thuis bezorgd wordt precies op het moment dat wij beiden werken zijn.

Eventuele oplossingen zullen dus morgen komen.

Maarrrr een verse windows 10 install via usb leek voor zover een oplossing te kunnen zijn!

BlueSOD heb ik met deze desktop nog nooit gehad, ook nu niet.

@dwaas het gaat om deze update
https://www.google.com/se....0.3.180....0.Q1y2uU3ro0U
KB4103721
Deze zorgt dus voor deze ''wereldwijde'' problemen met betrekking tot vast hangen, zwart beeld, spontane reboots, bootloops en etc. Hoe ik het zo lees zou MS ermee bezig zijn maar weten ze het probleem niet te fixen (nog niet) :D

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 18-05-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas

dwaas

_

LopendeVogel schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:03:
[...]

Haha ja ik heb zojuist nieuwe problemen gekregen.
Na de laatste factory reset vanuit windows 10 viel me steeds meer op dat bepaalde apps niet volledig verwijdert waren. Ondanks dat mijn pc stabiel leek te lopen wederom ervoor gekozen om windows clean te herinstalleren.
Even gedoucht ik kom terug en hij staat op het login beeld.. helaas pc is bevroren en reageert nergens op, herstart (aan/uit knop) dit tot zeker 10x gedaan maar hij blijft vasthangen op het loginscherm.

Yes dacht ik, dit is een fout in mijn windows 10 / herstelsoftware (GPU zit namelijk nog altijd niet in de desktop).
Dit wordt dus straks op werk een verse windows 10 usb stick dmv de mediatool.

Eigenwijs dat ik was de volgende truc toch maar even geprobeert: pc uitschakelen zodra het windows logo komt, dit 3maal zodat ik in het recovery menu zou moeten komen.

Gevolg: pc hangt vast in een bootloop ( krijg niet eens beeld, dus kan ook de bios niet in ).
Nu begin ik dus aan de voeding te denken die thuis bezorgd wordt precies op het moment dat wij beiden werken zijn.

Eventuele oplossingen zullen dus morgen komen.

Maarrrr een verse windows 10 install via usb leek voor zover een oplossing te kunnen zijn!

BlueSOD heb ik met deze desktop nog nooit gehad, ook nu niet.

@dwaas het gaat om deze update
https://www.google.com/se....0.3.180....0.Q1y2uU3ro0U
KB4103721
Deze zorgt dus voor deze ''wereldwijde'' problemen met betrekking tot vast hangen, zwart beeld, spontane reboots, bootloops en etc. Hoe ik het zo lees zou MS ermee bezig zijn maar weten ze het probleem niet te fixen (nog niet) :D
Ik hoop dat het werkt voor je!
Ik ben van w10 naar w7 gegaan met een schone installatie, maar dat hielp niet.
Ben bang dat ik toch richting de update of nieuwe pc moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dwaas schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:56:
[...]

Ik hoop dat het werkt voor je!
Ik ben van w10 naar w7 gegaan met een schone installatie, maar dat hielp niet.
Ben bang dat ik toch richting de update of nieuwe pc moet gaan.
Voeding vervangen + Win 10 geïnstalleerd via een USB, miners draaien en tot zover nergens last van.

Let op dat sommige uitsluitend Internet (Edge) kunnen gebruiken en geen Mozilla, Chrome en etc.

Dat van 10 naar 7 de oplossing niet is, is dan wel weer vreemd. Maar, welke browser gebruik jij? :D

Deze bug is volgens mij net wat groter dan de meeste denken haha.

Edit;

Nu weer een x aantal uur verder en het systeem draait nog steeds uiterst stabiel. De oplossing lijkt dus te zitten in een versie installatie dmv een USB stick of uiteraard wachten op een fix vanuit Microsoft.

Gisteren contact gehad met een neef van mij, hij belde mij op wegens de klacht dat zijn systeem regelmatig vasthing (32GB DDR4, nieuwste i7 en de 1080Ti) hij heeft ook een andere klacht erbij sinds de update: er is een extra schijf aangemaakt waar random bestanden neergezet worden.
Ook deze extra schijf die aangemaakt wordt kan optreden bij deze update van circa 1 week geleden. Het formateren en verwijderen van deze ''schijf'' leek bij hem grotendeels de oplossing te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 19-05-2018 17:28 ]

Pagina: 1