Afdingen, waar en hoe doe jij het?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 01:16:
[...]

Als ze hiermee adverteren, zijn ze ook gewoon verplicht dit te geven. Er staat nergens dat dit niet gecombineerd kan worden met (andere) kortingen, dus je kan ze gewoon wijzen op hun eigen voorwaarden.
Persoonlijk zou ik me voor dat geld niet al te druk maken.

Er staat ook onder welke waarde de cadeaubon heeft die je in plaats van het cadeau kun uitkiezen:
€25,- bij een besteding van €999 - €1999
€50,- bij een besteding van €2000 - €€3499

Je kunt er donder op zeggen dat de spullen die je voor dat bedrag koopt, ook een verkoopprijs hebben van ongeveer dat bedrag óf het is dumpgoed waar ze vanaf willen.

Klinkt of de cadeaubon een beetje een wassen neus is. Het is minder dan 2,5% van het aankoopbedrag en ik vermoed dat de cadeaubon ook nog eens alleen bij hen in te wisselen is.

In the end betaal je het alsnog zelf. Een cadeau is in dit soort situaties nooit gratis.

Yet, als het nerges in hun voorwaarden staat dat het niet te combineren is zijn ze wel verplicht zich er aan te houden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Smuggler schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:18:
Op alle duurdere aankopen probeer ik vaak af te dingen.

Laptop heb ik 2x met succes gedaan.
1x bij de mediamarkt. Was laptops aan het vergelijken... verkoper kwam naar me toe en ik vertelde dat alle laptops te duur waren. met de tweakers pricewatch erbij. Ik kreeg de laptop daarna mee voor de goedkoopste pricewatch prijs. (wat achteraf een ander goedkoper model bleek te zijn), had 250 euro korting + tv ontvanger.
Ik snap de prijspolitiek van elektronica zaken niet. Ik kijk in de Pricewatch naar welke winkel 4 sterren of meer heeft, en de laagste prijs heeft, en of het daar leverbaar is en daar bestel ik dan. Waarom de rest daar dan soms met hun prijs (ver) boven gaat zitten en wat hun motivatie en intenties zijn is mij een raadsel. Ze weten inmiddels zelf ook wel dat er prijsvergelijkers zoals de Pricewatch bestaan. Afdingen bij die andere duurdere zaken zou ik niet doen, ik bestel gewoon bij de goedkoopste winkel met goede recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

gold_dust schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Ik snap de prijspolitiek van elektronica zaken niet. Ik kijk in de Pricewatch naar welke winkel 4 sterren of meer heeft, en de laagste prijs heeft, en of het daar leverbaar is en daar bestel ik dan. Waarom de rest daar dan soms met hun prijs (ver) boven gaat zitten en wat hun motivatie en intenties zijn is mij een raadsel. Ze weten inmiddels zelf ook wel dat er prijsvergelijkers zoals de Pricewatch bestaan. Afdingen bij die andere duurdere zaken zou ik niet doen, ik bestel gewoon bij de goedkoopste winkel met goede recensies.
Ik bestel liever niet bij 30 verschillende zaken.
Gaat het een keer stuk, moet je weer gaan nakijken waar je het ooit hebt gekocht.

Zeker als het gaat om een complete PC uit onderdelen zou ik niet ieder onderdeel ergens anders bestellen, maar ook voor losse apparaten kies ik liever voor de standaard bedrijven dan voor een willekeurig bedrijf met 4+ sterren waar het op dat moment toevallig het goedkoopste is.

Sommige bedrijven willen wel matchen, helaas bleek net CoolBlue (waar ik zowel zakelijk als privé graag koop) totaal star te zijn. Boden een telefoon aan voor 150% van waar anderen 'm voor aanboden maar de prijs bleef wat 'ie was. Toen hebben we 'm maar elders (bij BelSimpel) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30
Afdingen doe ik niet in:

- De supermarkt tenzij het product/verpakking beschadigd is.

- Online retailers, dat gaat haast nooit.

- bedrijven waar ik een goede relatie mee heb en ik weet dat ik een goede prijs krijg.

Waar wel:

- Mediamarkt, altijd.

- Marktplaats

- Tweakers V&A tenzij iets al prima geprijsd is.

- De garage (al sleutel ik veel zelf en een andere garage ding ik nooit af vanwege de goede prijs en topservice).

- Ketens zoals Brezan, Slager automaterialen enz, daar is het ook doodnormaal.

Hoe ik het aan pak verschilt echt per persoon wie ik tegenover me heb, bij de een direct erom vragen, bij de ander aangeven dat ik iets prijzig vind oid op een manier zodat de andere kant het je al aanbiedt :-P

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:11
miicker schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:58:
Vandaag is het gelukt om een mooi bedrag van de stoelen die we gekocht hebben te kunnen afdingen bij Goossens. Nu heb ik alleen een vraagje, op internet en in de winkel adverteren ze met een cadeau als je meer dan 999 besteed, daar zaten we ruim boven, maar volgens de verkoper konden we dat echt niet combineren met de korting die wel al ontvangen hebben. Kan dit zomaar? In principe staat er overal bij besteding van meer dan €999,- dat je recht hebt op een cadeau:
https://www.goossenswonen.nl/gratis-cadeau
Als ze het vooraf besproken hebben dat dat cadeau niet meer doorgaat heb je weinig kans.
Beter had je je mond kunnen houden, en na betaling kunnen vragen naar je cadeau. Nu hebben ze het gebruikt als: jij krigt korting maar geen cadeau tegenover: geen korting maar wel cadeau.

Achteraf over je cadeau beginnen was ook een strijd geworden, maar minder kansloos dan vooraf al ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
frumper schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Als ze het vooraf besproken hebben dat dat cadeau niet meer doorgaat heb je weinig kans.
Beter had je je mond kunnen houden, en na betaling kunnen vragen naar je cadeau. Nu hebben ze het gebruikt als: jij krigt korting maar geen cadeau tegenover: geen korting maar wel cadeau.

Achteraf over je cadeau beginnen was ook een strijd geworden, maar minder kansloos dan vooraf al ;)
True, het is niet eens dat ik denk iets te hebben aan een van die cadeaus, maar ben en blijf toch een Nederlander hé :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:11
Je kan altijd nog bij aflevering erover beginnen als het niet op de factuur staat ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Beetje offtopic maar Ik vind zelf dit altijd nog ijzersterke marketing van de SNS bank:
YouTube: SNS commercial ‘onderhandelen’ met TN’er Bart

Al vanaf de eerste communicatie naar de potentiële klant toe proberen de meest makke schapen aan te spreken en op een positief manier duidelijk maken dat onderhandelen niet word gewaardeerd. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

unezra schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Sommige bedrijven willen wel matchen, helaas bleek net CoolBlue (waar ik zowel zakelijk als privé graag koop) totaal star te zijn.
Ik was een keer 20 HP Omens aan het sourcen b2b. Moest er nog een paar hebben. O.a. Coolblue had er een paar. Ik wist de inkoop ongeveer en bleef pushen om een goede prijs te krijgen. Korting lukte bij de ene niet, bij de andere persoon wel. Uiteindelijk alle 20 kunnen leveren voor een Smite event ergens in Europa.

Coolblue heeft gewoon de bedrijfsvoering om tegen retailprijzen ter verkopen en met een naar eigen zeggen uitstekende customer service. Helaas blijkt dat laatste niet altijd zo te zijn. Ik koop er privé dan ook niet.

[...], op internet en in de winkel adverteren ze met een cadeau als je meer dan 999 besteed, daar zaten we ruim boven, maar volgens de verkoper konden we dat echt niet combineren met de korting die wel al ontvangen hebben. Kan dit zomaar? In principe staat er overal bij besteding van meer dan €999,- dat je recht hebt op een cadeau:
Ik heb een screenshot voor je bewaard. Je hebt er gewoon recht op.
nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 01:16:
[...]

Als ze hiermee adverteren, zijn ze ook gewoon verplicht dit te geven. Er staat nergens dat dit niet gecombineerd kan worden met (andere) kortingen, dus je kan ze gewoon wijzen op hun eigen voorwaarden.
Dus alsnog claimen. Niet akkoord? Klacht indienen. Niet akkoord? Melden bij Reclame Code Commissie.

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 10-06-2018 13:49 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Vandaag is het gelukt om een mooi bedrag van de stoelen die we gekocht hebben te kunnen afdingen bij Goossens. Nu heb ik alleen een vraagje, op internet en in de winkel adverteren ze met een cadeau als je meer dan 999 besteed, daar zaten we ruim boven, maar volgens de verkoper konden we dat echt niet combineren met de korting die wel al ontvangen hebben. Kan dit zomaar? In principe staat er overal bij besteding van meer dan €999,- dat je recht hebt op een cadeau:
Goh, dan komt deze recente aflevering je echt perfect uit _/-\o_
YouTube: De Rijdende Rechter: Voor het karretje spannen - Aflevering 30

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Mooi gevonden, al heb ik het gevoel dat het niet 1 op 1 te vergelijken is. De actie is doorlopend zonder verdere voorwaarden, behalve de prijsband.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:16
1nsane schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:16:
Afdingen doe ik niet in:

- Online retailers, dat gaat haast nooit.
Das jammer, want vaak wil dit prima. Het werkt dan wel op een andere manier. Laatst moest ik iets hebben van Fonq. Heb toen een mail gestuurd of ze nog een kortingscode hebben. Drie dagen later kreeg ik keurig een kortingscode. Ik heb niet lopen smeken ofzo, gewoon aangegeven dat ik iets zocht wat 5 euro te duur was. Toen kreeg ik een kortingscode van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 10:22
grote_oever schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Das jammer, want vaak wil dit prima. Het werkt dan wel op een andere manier. Laatst moest ik iets hebben van Fonq. Heb toen een mail gestuurd of ze nog een kortingscode hebben. Drie dagen later kreeg ik keurig een kortingscode. Ik heb niet lopen smeken ofzo, gewoon aangegeven dat ik iets zocht wat 5 euro te duur was. Toen kreeg ik een kortingscode van 5 euro.
Nou hoezee, twee mails gestuurd/ontvangen en een aankoop moeten uitstellen voor (een onzekere) 5€ winst. Ik denk dat als je dat tijdtechnisch omrekent naar je uurloon dat je daar niet de vlag voor uit hoeft te hangen (tenzij je nog een scholierenbaantje hebt ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:06:
[...]

Nou hoezee, twee mails gestuurd/ontvangen en een aankoop moeten uitstellen voor (een onzekere) 5€ winst. Ik denk dat als je dat tijdtechnisch omrekent naar je uurloon dat je daar niet de vlag voor uit hoeft te hangen (tenzij je nog een scholierenbaantje hebt ofzo)
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je aankoop prima een paar dagen kan wachten en je vindt het leuk om hier een sport van te maken... waarom niet? We zijn immers Nederlanders. Altijd meegenomen en je kan dus prima korting krijgen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:06:
[...]

Altijd leuk, iets om willen rekenen naar een uurloon :X . Dan ga je er echter wel vanuit dat die uren extra gewerkt hadden kunnen worden. Meesten van ons hebben gewoon een baan voor vaste uren en kunnen dus niet zomaar "even" een uurtje extra werken.

Overigens, zo'n mailtje sturen kost mij maximaal 10 minuten. Dan heb je dus een uurloon van 30 euro netto. Dan hebben we het over een netto salaris van 5000 euro per maand, ruim 8000 euro bruto. Zelfs als het je 20 minuten kost heb je het nog over 2500 euro netto per maand, dat is alsnog boven modaal ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Tsurany schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Altijd leuk, iets om willen rekenen naar een uurloon :X . Dan ga je er echter wel vanuit dat die uren extra gewerkt hadden kunnen worden. Meesten van ons hebben gewoon een baan voor vaste uren en kunnen dus niet zomaar "even" een uurtje extra werken.

Overigens, zo'n mailtje sturen kost mij maximaal 10 minuten. Dan heb je dus een uurloon van 30 euro netto. Dan hebben we het over een netto salaris van 5000 euro per maand, ruim 8000 euro bruto. Zelfs als het je 20 minuten kost heb je het nog over 2500 euro netto per maand, dat is alsnog boven modaal ;)
Je gaat nu uit van het scenario dat het een zekerheid is dat je daarmee 5€ korting weet te behalen, maar dat is niet zo. Stel: 50% van de webshops geeft na het sturen van zo’n mail een korting (optimistische schatting, ik denk dat het lager is). Dan kost het in het scenario van 10 minuten al evenveel geld als je uurtarief á modaal inkomen. Dus als @grote_oever bovenmodaal verdient, “verdient” hij al geld onder zijn marktwaarde en is de kans groot dat het een strikt gezien irrationele keuze is. En ja, ik weet dat ik het marginale aspect van de opbrengsten buiten beschouwing laat, maar vrije tijd is vaak ook schaars in NL toch ;)

Maar goed ik draaf door, ik begrijp ook wel dat het een “sport” kan zijn om die 2 biertjes te verdienen. Maar 5€, tja. Ik verbaas me er misschien nog wel meer over dat zo’n bedrijf 5€ korting geeft als iemand het vraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door nino_070 op 10-06-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@nino_070 je argumentatie slaat nergens op. Jij gaat er namelijk vanuit dat hij, als hij die tijd anders besteed had, zijn eigen uurloon had verdient. Echter zijn er maar heel weinig situaties waarin iemand eenvoudig kan kiezen een uur extra te werken en daarmee een uur extra loon kan verdienen. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat ik even een uurtje extra werk krijg ik echt geen overuur uitbetaald.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
bellen, bellen en bellen (DUS NIET MAILEN) met lokale winkels (staan er meer dan 3 verkopers in de winkel dan is de winkel sowieso te groot en ben je je tijd aan het verspillen en kan je altijd een betere deal sluiten bij een kleine franchise winkel) en gewoon vragen: 'Ik zou graag willen weten wat de prijs is van ......, ik heb op internet gezien dat de ...... word aangeboden voor ...., kunt u deze prijs matchen ?' 'internet' wil ik ook nog wel eens vervangen door, 'belgie' of 'duitsland' :)

Altijd €50 onder de laagste prijs gaan zitten die je al heb ontvangen en dan kom je er vrij snel achter wanneer winkels niet meer op jou als klant zitten te wachten, heb je 5 winkels gebeld en kan er niks meer af, dan heb je de laagste prijs bereikt :) en natuurlijk altijd beleeft blijven ook al vertellen ze bulshit .

vraagprijzen zijn onzin voor alles, vraagprijzen zijn niks anders dan de hoogste prijs die een winkel wil hebben voor een artikel, of dat nu een auto, huis, tv, witgoed of bruingoed is. hoe luxer het product hoe meer er af kan percentueel.

staat een artikel in de prijswatch op tweakers dan is het een algemeen artikel en kan er sowieso altijd 10% af van de laagste prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 11-06-2018 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

grote_oever schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Ik ben blij dat ik me met dit soort gebedel niet in laat. Plaatsvervangend schaamrood op de kaken. Ik ben ook niet vies van een aanbieding hoor, maar gaan leuren om net niks is me een aantal bruggen te ver.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Tsurany schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:07:
@nino_070 je argumentatie slaat nergens op. Jij gaat er namelijk vanuit dat hij, als hij die tijd anders besteed had, zijn eigen uurloon had verdient. Echter zijn er maar heel weinig situaties waarin iemand eenvoudig kan kiezen een uur extra te werken en daarmee een uur extra loon kan verdienen. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat ik even een uurtje extra werk krijg ik echt geen overuur uitbetaald.
Ik zeg ook nergens dat hij elders meer kan verdienen, ik zeg alleen dat hij voor héél weinig winst (verrekend naar tijd) relatief veel inspanning verricht. Waarvan ik me afvraag of dat loont, ook omdat het mij een onbehaaglijk gevoel geeft (wat @FirePuma142 ook al zegt).

Het gaat om een paar euro he, dat geef je aan de pizzakoerier als fooi, maar bij een webshop doe je mails eruit om het eraf te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:54
Onlangs een aankoop gedaan voor mijn werkgever.

De opdracht: een leverancier vinden die zo goedkoop mogelijk 20 DELL U2414H monitoren kon leveren binnen de week m.b.t. nieuwe medewerkers die een werkplek nodig hadden.

Online de beste prijs gezocht (Dell rechstreeks was het duurst met 290 euro per stuk excl verzending, Amazon hing onderaan met 230 euro, maar een verkoper op Amazon verkocht ook via zijn eigen webshop aan een nog lagere prijs. Uiteindelijk was de geadverteerde verkoopprijs 169 euro excl BTW per stuk (201,11 euro incl, Duitse BTW is 19%).

Goedkoopste op de pricewatch hier bij Tweakers was 209 euro inclusief btw.

Heb alsnog de online (Duitse) retailer een mailtje gestuurd met de vraag voor korting. Nee heb je, ja kan je krijgen. Goed wetende dat ze al de goedkoopste waren. Na even pushen nog bijkomende 10 euro per monitor gekregen, dus 159 euro excl BTW.

Uiteindelijk dus 159 euro betaald exclusief BTW, terwijl op Amazon (waar we normaal zouden bestellen) de prijs ongeveer 195 euro exclusief zou zijn.

Zo hebben we dus op deze bestelling, door goed te zoeken, en af te pingelen, 720 euro minder uitgegeven.

Enige nadeel: levering was 1 dag te laat omdat we door de handmatige (niet-standaardprijs) bestelling moesten wachten op een factuur om de betaling uit te voeren, en dat kon niet via creditcard omdat het niet via de webshop zelf was maar via hun klantenservice. Maar die ene dag hebben we perfect kunnen overbruggen met de zooi die we hadden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tsurany schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Toch is dat eigenlijk wél hoe je moet rekenen. Het is ook hoe je businesscases bouwt.
Als ik voor mijn werk onderhandel (dat komt nog wel eens voor), ga ik uit van €50,- per uur. Dat is niet wat ik krijg van mijn werkgever maar door de bank genomen wel wat een gemiddelde werknemer per uur kost. (Ik ken alle mitsen en maren, €50,- per uur is nog aan de lage kant maar een mooie rekeneenheid.)

Op mijn werk kijk ik bij onderhandelingen vrij constant naar wat ik denk dat het op gaat leveren en wat het me qua tijdsinvestering kost. Ik wil best 8 uur werkelijke tijd onderhandelen (over een periode van dagen, weken), maar ga dat niet doen voor €100 korting. Yet, als ik daarmee €1000 korting beding is het de tijdsinvestering meer dan waard.

Onder een bepaald bedrag onderhandel ik vaak niet, tenzij ik weet dat ik een herhaalde aankoop ga doen óf duidelijk wil maken dat een leverancier beter marktconforme tarieven kan hanteren omdat we anders onze spullen elders kopen. Zeg dat ik op een headset van €100,- met een half uur onderhandelen €25,- korting krijg vind ik dat op de grens maar als ik verwacht dat ik in the long run 50 van dat soort headsets nodig ga hebben óf de leverancier tot de orde wil roepen, kan het toch zijn dat ik dat half uur (of langer) investeer.

Andere reden om niet, of slechts beperkt te onderhandelen is de relatie met de leverancier. Soms kun je té hard onderhandelen en je relatie geweld aan doen, soms is het juist nodig om hard te onderhandelen om je relatie (weer) goed te krijgen. Of, hoe, wanneer, etc, hangt van de specifieke situatie af.

Heeft iets een eerlijke prijs, onderhandel ik overigens vaak niet.

Privé ga ik daar ongeveer hetzelfde mee om, al ben ik dan iets minder bezig met die €50,- per uur. Blijft dat ik ook daar kijk naar de kosten/baten. Lijkt me ook raar om privé opeens compleet anders in de wedstrijd te staan dan zakelijk. (Al vind ik het bij V&A aankopen soms gewoon leuk om kort te onderhandelen. Niet vanwege de grote winsten, maar omdat het er een beetje bij hoort en het een leuk spelletje is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 06:58:
[...]

Toch is dat eigenlijk wél hoe je moet rekenen. Het is ook hoe je businesscases bouwt.
Nee dat is het dus niet. Als je dit in prive tijd doet heb ke hele andere belangen en is het onzinnig om met 50 euro per uur te rekenen aangezien je, zoals ik al zei, niet even dar uurloon verdient door wat anders te doen.

Neem trouwens aan dat jij ook een werkster thuis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
FirePuma142 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:36:
[...]

Ik ben blij dat ik me met dit soort gebedel niet in laat. Plaatsvervangend schaamrood op de kaken. Ik ben ook niet vies van een aanbieding hoor, maar gaan leuren om net niks is me een aantal bruggen te ver.
En dat zeg je in een topic over afdingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BCC en dergelijke hebben als reactie op prijsvergelijkingssites vaak specifieke modelnummers. De fabrikant maakt dan een modelnummer voor bijvoorbeeld BCC, maar in andere winkels wordt deze verkocht met een ander modelnummer. Op deze manier kun je producten niet vergelijken in de winkel op modelnummer. Het is volgens mij ooit in een of ander consumentenprogramma geweest, maar hier staat er ook een verhaal over: https://community.consume...5/bcc-boeven-zijn-het-830 (volgens dit verhaal staat op het product wel het juiste serienummer, maar ik dacht dat er ook echt producten met andere serienummers werden geproduceerd voor grote ketens).

Andere ketens zullen dat waarschijnlijk ook zo doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 11-06-2018 07:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tsurany schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:19:
[...]
Nee dat is het dus niet. Als je dit in prive tijd doet heb ke hele andere belangen en is het onzinnig om met 50 euro per uur te rekenen aangezien je, zoals ik al zei, niet even dar uurloon verdient door wat anders te doen.
Dat is dus waarom aan geef privé net iets anders te rekenen. :)
Zakelijk is €50,- per uur een nuttige rekeneenheid, privé minder.

On the other hand, als ik privé een uur moeite moet doen om €25,- van iets af te krijgen doe ik waarschijnlijk ook de moeite niet. Dan is het me de tijdsinvestering niet waard.
Neem trouwens aan dat jij ook een werkster thuis hebt?
Nog niet.
Staat wel op de planning though.

Even snel gegoogled, een witte werkster kost ~€16,50 per uur en heeft (als het goed is) flinke ervaring. Kortom, in een uur doet zij waarschijnlijk waar wij 1,5 uur voor nodig hebben én mogelijk doet ze het werk ook beter dan wij.

Zeg dat we zo iemand 2 uur per 14 dagen wat grote klussen laten doen, kost dat €66,- per maand terwijl het ons de grote en vervelende klussen (én 6 uur per maand) scheelt. Lijkt me een prima win-win situatie. Wij kunnen wat vervelende klussen uitbesteden, zij (of hij) heeft 4 uur per maand betaald werk. Levert thuis ook nog eens minder irritatie op over klussen die gedaan moeten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

Barrycade

Through the...

b12e schreef op maandag 11 juni 2018 @ 01:31:
Onlangs een aankoop gedaan voor mijn werkgever.

De opdracht: een leverancier vinden die zo goedkoop mogelijk 20 DELL U2414H monitoren kon leveren binnen de week m.b.t. nieuwe medewerkers die een werkplek nodig hadden.

Online de beste prijs gezocht (Dell rechstreeks was het duurst met 290 euro per stuk excl verzending, Amazon hing onderaan met 230 euro, maar een verkoper op Amazon verkocht ook via zijn eigen webshop aan een nog lagere prijs. Uiteindelijk was de geadverteerde verkoopprijs 169 euro excl BTW per stuk (201,11 euro incl, Duitse BTW is 19%).

Goedkoopste op de pricewatch hier bij Tweakers was 209 euro inclusief btw.

Heb alsnog de online (Duitse) retailer een mailtje gestuurd met de vraag voor korting. Nee heb je, ja kan je krijgen. Goed wetende dat ze al de goedkoopste waren. Na even pushen nog bijkomende 10 euro per monitor gekregen, dus 159 euro excl BTW.

Uiteindelijk dus 159 euro betaald exclusief BTW, terwijl op Amazon (waar we normaal zouden bestellen) de prijs ongeveer 195 euro exclusief zou zijn.

Zo hebben we dus op deze bestelling, door goed te zoeken, en af te pingelen, 720 euro minder uitgegeven.

Enige nadeel: levering was 1 dag te laat omdat we door de handmatige (niet-standaardprijs) bestelling moesten wachten op een factuur om de betaling uit te voeren, en dat kon niet via creditcard omdat het niet via de webshop zelf was maar via hun klantenservice. Maar die ene dag hebben we perfect kunnen overbruggen met de zooi die we hadden liggen.
Dus door te pingelen heb je 2x monitoren op moeten hangen en is je winst dus verdampt in het inzetten van mensen om de plekken 2x om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:10
Barrycade schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Dus door te pingelen heb je 2x monitoren op moeten hangen en is je winst dus verdampt in het inzetten van mensen om de plekken 2x om te bouwen?
En BTW krijg je als bedrijf toch terug, dus dat is al 19% minder.

1000€ sparen is mooi, maar als daar een dag werk in gegaan is, dan weet ik niet of het bedrijf daar een goede zaak aan gedaan heeft.
Ik vind de 50€ nogal weinig. Je moet ook kijken naar andere activiteiten die je in die tijd had kunnen doen en meer hadden opgeleverd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
nino_070 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:42:
[...]

Je gaat nu uit van het scenario dat het een zekerheid is dat je daarmee 5€ korting weet te behalen, maar dat is niet zo. Stel: 50% van de webshops geeft na het sturen van zo’n mail een korting (optimistische schatting, ik denk dat het lager is). Dan kost het in het scenario van 10 minuten al evenveel geld als je uurtarief á modaal inkomen. Dus als @grote_oever bovenmodaal verdient, “verdient” hij al geld onder zijn marktwaarde en is de kans groot dat het een strikt gezien irrationele keuze is. En ja, ik weet dat ik het marginale aspect van de opbrengsten buiten beschouwing laat, maar vrije tijd is vaak ook schaars in NL toch ;)

Maar goed ik draaf door, ik begrijp ook wel dat het een “sport” kan zijn om die 2 biertjes te verdienen. Maar 5€, tja. Ik verbaas me er misschien nog wel meer over dat zo’n bedrijf 5€ korting geeft als iemand het vraagt.
Als je alles omrekent naar uurloon, hoeveel geld heeft jou het lezen van deze berichten en het reageren hierop gekost? Sommige dingen doe je gewoon omdat het kan en omdat je het leuk vindt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Nogmaals; ik vind de discussie een beetje raar. We zitten in een topic over afdingen en opeens is het mailen naar een bedrijf voor een kortingscode een no-go. Dat is toch letterlijk hetzelfde. Of je nu net voor het betalen de korting afdwingt of dit VOOR de aankoop met behulp van een kortingscode. Het is letterlijk hetzelfde.

Ik stuur liever en mail naar een klantenservice waar ik niemand ken dan dat ik bij de lokale winkel, waar de halve straat werkt, ga lopen afdingen. Ga een dag met mijn schoonvader mee en het schaamrood loopt je op de kaken als hij afdingt in een winkel. Hij laat de wachtrij prima oplopen met mensen totdat hij zijn zin heeft. Laat vervolgens nog de halve winkel horen dat hij korting wilt hebben en zegt geen dankjewel als hij de korting vervolgens krijgt.

Bij webshops koop je toch vaak waar de laagste prijs is. Tweakers pricewatch is hierop gebouwd, waarbij webshops bovenaan komen te staan wanneer ze 1 cent goedkoper zijn. Is b.v. Fonq niet de goedkoopste dan ga ik naar een site zoals Amazon. Met de hoeveelheid die ik bestel maak ik te weinig gebruik van de service die een webshop geeft.

En zoveel tijd besteed ik er ook niet aan. 5 euro voor die paar minuten is prima. Vaak doe ik dit ook tegelijk met het kijken van een serie. Dus mooi meegenomen. Asociaal? Misschien, maar dan is het afdingen net zo erg. Ik heb nog niet het idee gehad dat ik ergens "gevlagd" ben door mijn mails. En je bent dief van je eigen portemonnee wanneer je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57

Bob Popcorn

Plop!

Tommie12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:07:
[...]

1000€ sparen is mooi, maar als daar een dag werk in gegaan is, dan weet ik niet of het bedrijf daar een goede zaak aan gedaan heeft.
Ik vind de 50€ nogal weinig. Je moet ook kijken naar andere activiteiten die je in die tijd had kunnen doen en meer hadden opgeleverd.
Waar betaal jij 19% btw? :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
In Duitsland, daar ging het namelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:54
Barrycade schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Zetten, in een trainingsruimte. Die monitoren moesten daar toch gezet worden, en werkplekken moesten toch ingericht worden. :)
Tommie12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Daar is welgeteld een uur of twee in gekropen. Ik woon en werk in Spanje, dus uurloon is verwaarloosbaar t.o.v. de besparing. En gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:40:
Bij webshops koop je toch vaak waar de laagste prijs is. Tweakers pricewatch is hierop gebouwd, waarbij webshops bovenaan komen te staan wanneer ze 1 cent goedkoper zijn. Is b.v. Fonq niet de goedkoopste dan ga ik naar een site zoals Amazon. Met de hoeveelheid die ik bestel maak ik te weinig gebruik van de service die een webshop geeft.
Ik heb een tijdje bij een WS gewerkt. De marges zijn zo klein dat korting vragen op 1 product weinig zin heeft. Koop je een aantal producten dan is de marge echt wel groot genoeg om 10% of 15% korting te kunnen krijgen, afhankelijk van je order. Nu moet ik wel zeggen dat de webshop waar ik werkte geen consumentenelektronica verkocht maar producten die voornamelijk in bedrijven of het MKB gebruikt werden.

Kortom, koop je veel, kun je altijd korting krijgen. Geldt trouwens ook voor producten die erg duur zijn, daarom kun je bij de aanschaf van een keuken of een auto ook vaak prima onderhandelen (en toch nog teveel betalen :+ )

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Glewellyn

is er ook weer.

Toen wij op zoek waren naar een nieuwe bank hebben we ook gekeken bij Goossens. Ze hebben daar voornamelijk design-merken die ook bij andere bedrijven geleverd kunnen worden. Daarna heb ik ongeveer 10 bedrijven gemaild voor een prijsopgave. De meesten kwamen terug met dezelfde adviesprijs als Goossens van iets boven de 2500 euro. Er waren er 3 met een lagere prijs, met respectievelijk iets van 2300, 2200 en 2000 euro. Nog even gebeld met de twee- en een na laagste, maar die konden niet meer zakken.

Uiteindelijk de bank dus voor 2000 euro gekocht. Niet gek 500 euro besparen met een uurtje werk.

*zucht*

Pagina: 1 2 Laatste