Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop +/- 900 eur

Pagina: 1
Acties:

• SpAsMic
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-08 12:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil graag een nieuw systeem om een aantal van de huidige games op te kunnen spelen op relatief hoge settings en het liefst een beetje ‘toekomstbestendig’ zijn. Dit is de tweede keer dat ik een systeem in elkaar ga knutselen, laatste keer is nu 9 jaar geleden, en dat vind ik wel een mooie frequentie. Ik heb nog nooit overclocked en ik ben ook niet direct van plan om dat te gaan doen, misschien als ik erg veel goeie informatie kan inwinnen ergens val ik nog over te halen om zoiets te pogen (kan het gelijk van m’n bucketlist af ofzo).

TL;DR ik heb nu eisen die in de toekomst misschien heftiger worden, maar met de huidige 900+ euro in mijn boodschappenwagentje wordt mijn budget al aardig gedrukt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Absolute maximumprijs is dus 950Eur. Geen euro meer dan dat, tenzij de verantwoording voor die extra euros heel goed is, natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Vooralsnog hoef ik geen nieuwe muis, keyboard, monitoren of zelfs maar een muismat. Alle peripherals zijn al in orde. Ik heb ook een GTX 960 -> nieuwe videokaart wil ik mogelijk later kopen, voordat ik aan VR begin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil simpelweg een snel systeem waarbij ik op geen enkele manier vertraging ondervind bij het surfen, gamen of openen van websites. Ook niet wanneer ik 40+ tabs open heb, een stream, dumpert en 2 games.

Ik heb goed advies nodig, vooral met betrekking tot het werkgeheugen. Tweakers is voor mij een belangrijke website die ik vrijwel iedere dag bezoek, maar van de ‘hogere wiskunde’ heb ik geen kaas gegeten en hoewel ik las dat 2666mhz prima is en meer ram niet per se tot betere prestaties leidt in dit geval hoop ik dat een echte expert mij op een simpele manier kan vertellen dat ik een domme keuze heb gemaakt mbt werkgeheugen (dat kan zeker zo zijn). Ook wat betreft de koeling heb ik altijd de stock cooler gebruikt, dus als iemand mij zegt “die koeler is een domme keuze voor jouw systeem” dan geloof ik dat ook direct. Het systeem van mijn dromen wordt dus goedgekeurd aangepast en afgevinkt door een slimmere tweaker dan ikzelf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Merk voorkeur gaat uit naar intel. Van wat ik las is het werkgeheugen met een ryzen chipsetje ook echt lastiger en ik zal het voornamelijk gebruiken om wat te gamen en daarnaast te multitasken (stream kijken tijdens het gamen en bijvoorbeeld deck tracker tegelijkertijd aan bij hearthstone). Mogelijk wil ik ooit nog een VR setje kopen en dan met deze pc (en een nieuwe videokaart) aardig uit de voeten kunnen op mooie settings.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb een hekel aan krap bouwen en ik ben ook motorisch niet de meest handige tweaker-in-spe. Ik wil geen microbordjes of kleine kastjes, zodoende de keuze voor mijn mobo en kast. Ik las goeie reviews over het MSI mobo en zo ook over die kast met betrekking tot stilte en airflow. Uiterlijk is vrij onbelangrijk, hoewel een window me ook wel weer meer aanspreekt dan een gesloten kast.

Het liefst zo stil mogelijk en een beetje forse kast, energieverbruik is echt onbelangrijk tov gebruiksgemak. Ik weet dat de non-k-versie van de processor waarschijnlijk ook goed zou zijn, maar volgens mij is de k-versie waardevaster EN houd ik iig de mogelijkheid ooit nog te overklokken. Beeldschermresolutie is vooralsnog full hd, maar mogelijk wil ik daar bij een belastingmeevaller in de toekomst nog wel een 4k-impulsaankoop doen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Mogelijk klok ik ooit mijn systeem over, maar vooralsnog zijn daar dus geen plannen voor. Ik heb ook de kunde niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop echt feedback te krijgen op het volledige systeem. Ik ben al zeker 1.5 dag druk bezig met het uitzoeken van het systeem, hierbij heb ik van dit forum al veel en dankbaar gebruik gemaakt zoals ook aan de selectie af te lezen valt(ideeen gepikt), want ik heb wat dingen zitten cherry-picken, en heb het al in winkelwagentjes staan, maar her en der een tweak kan mij waarschijnlijk zeer goed helpen om het systeem te verbeteren, samenwerkend of goedkoper/duurzamer te maken.

Dan tot slot de lijst die ik graag getweaked zie worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 334,40€ 334,40
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSB€ 167,60€ 167,60
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,75

[ Voor 0% gewijzigd door SpAsMic op 13-05-2018 15:40 . Reden: Nieuwe lijst update ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Een i7 8700 is niet overclockbaar, een goedkoper B360 moederbord uitzoeken is dus wel handig.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Voor gamen heeft de i7 weinig meerwaarde over de i5.
Heb je nog een HDD liggen? 500GB in totaal is misschien wat weinig, een 1TB HDD is ongeveer €40, 2TB ongeveer €60. Maar als je je OS op de SSD zet, is een HDD bijzetten vrij makkelijk.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
Ik wil simpelweg een snel systeem waarbij ik op geen enkele manier vertraging ondervind bij het surfen, gamen of openen van websites. Ook niet wanneer ik 40+ tabs open heb, een stream, dumpert en 2 games.
Voor streamen raadt ik een ryzen aan, maar dat ligt ook aan de stream resolutie, welke games en hoe vaak je streamed. Maar Ryzen in het algemeen doet met streaming wat beter.
Als voorbeeld zou je dan zo'n build kunnen overwegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 208,90€ 208,90
1ASRock AB350 Pro4€ 79,95€ 79,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,93€ 57,93
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 182,65€ 182,65
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,34

Een koeler heb je niet nodig, die wraith doet zijn werk prima. Ik heb ook een HDD van 2TB erbij gedaan, want 500GB is snel vol als je het Windows erop zet + plus een aantal games (dan kan je single player games bijv. gewoon vanaf je HDD afspelen). 2TB keuze over 1TB is simpelweg de opslag-/prijs verhouding. 1TB kost rond de 40 á 45 euro. Dan een klein beetje erbij en je krijgt meer opslag per euro. :)

• SpAsMic
Top die tweede lijst. Daar ga ik mij eens wat verder in verdiepen. Hartelijk dank voor alle reacties dusver. Ik wil zelf voornamelijk streams kijken tijdens het gamen, erbij surfen enzovoorts, dus mogelijk verandert dat de boel enigszins. Ik heb de huidige lijst aangepast (8700k gemaakt van 8700 -> want dat was gewoon een foutje) En ga nu de ryzen lijst die hierboven staat uitpluizen.

Nogmaals dank! Meer voorstellen of een aanpassing zie ik graag tegemoet. Dit is wel een geinige zondagsbesteding en ik hoop vanavond dan de bestelling te plaatsen!

Naar mate mijn onderzoek vordert neig ik steeds meer naar het door jou geposte lijstje,
rain2reign. Wel heb ik op basis van wat reviews het mobo aangepast. Ik geloof dat het dan nogsteeds compatible is?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,36

Als ik ergens bevestiging krijg dat ik dit systeem in elkaar kan zetten en opstarten, dan denk ik zodirect de bestelling erdoor te jassen. Tenzij iemand een NOG betere suggestie heeft natuurlijk. Ik zal eerst gaan eten straks :D

[ Voor 71% gewijzigd door SpAsMic op 13-05-2018 17:54 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
pricewatch: MSI X470 Gaming Pro Voor die 3 tientjes vind ik dit bord zeker interessant. De betere quality control bij de nieuwe X470 borden, evenals dikkere PCB's en betere traces dragen voor een groot deel bij aan de betere geheugen compatibaliteit. Ook is de stroomtoevoer van X470 moederborden vrij hoog van kwaliteit. Reviewers kwamen er bij de initiële launch reviews achter dat de VRM componenten van de X470 borden een soort hogere standaard volgen.

[ Voor 51% gewijzigd door youridv1 op 13-05-2018 18:06 ]

• rain2reign
SpAsMic schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Naar mate mijn onderzoek vordert neig ik steeds meer naar het door jou geposte lijstje,
rain2reign. Wel heb ik op basis van wat reviews het mobo aangepast. Ik geloof dat het dan nogsteeds compatible is?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,36

Als ik ergens bevestiging krijg dat ik dit systeem in elkaar kan zetten en opstarten, dan denk ik zodirect de bestelling erdoor te jassen. Tenzij iemand een NOG betere suggestie heeft natuurlijk. Ik zal eerst gaan eten straks :D
Bij de winkel tijdens het bestellen moet even navragen op de bios de laatste versie of in ieder geval Ryzen 2 ondersteunend is. Op de fabriekspagina kan je de specifieke bios versie naam achterhalen. Is de bios niet up-to-date? Dan doen de meeste zaken wel een bios update voor je voor een kleine meerprijs, maar dan heb je naar mijn mening een betere x470 amd chipset moederbord als je het geld bij elkaar opteld.
youridv1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:04:
pricewatch: MSI X470 Gaming Pro Voor die 3 tientjes vind ik dit bord zeker interessant. De betere quality control bij de nieuwe X470 borden, evenals dikkere PCB's en betere traces dragen voor een groot deel bij aan de betere geheugen compatibaliteit. Ook is de stroomtoevoer van X470 moederborden vrij hoog van kwaliteit. Reviewers kwamen er bij de initiële launch reviews achter dat de VRM componenten van de X470 borden een soort hogere standaard volgen.
Voor dat zelfde bedrag, kan je beter kijken naar de pricewatch: Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming in mijn mening. Betere audiochip en twee type-c usb poorten (mocht dat van interesse zijn). Anders heb je ook een pricewatch: ASRock X470 Master SLI (Fabriekspagina geeft aan 4x pwm headers ipv de 2 op Tweakers). Voor dezelfde kwaliteit (of beter?) en qua features, vindt ik dat bordje niet interessant voor dat geld.

• SpAsMic
Voor de duidelijkheid hier even de meest up-to-date versie van het lijstje :)

Mijn dank is groot! Ik ga nog ff wat koffie en mergpijpen naar binnen stampen en dan bestellen. Top dit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,95€ 141,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 169,40€ 169,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,16

[ Voor 2% gewijzigd door SpAsMic op 13-05-2018 20:32 . Reden: Aangepast advies dus aangepaste lijst. ]

• rain2reign
Ik kijk met ryzen naar de ram op een moederbord tot moederbord basis. Ryzen 2 is echter minder kieskeurig als Ryzen 1, maar dan weet je ten minste zeker dat het moederbord het ramsetje ondersteund plus soms kan je zelfs een tientje of twee goedkoper uitkomen. :+

Voor de laatst gekozen lijstje wordt de 'meest bekeken' pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 ram setje ondersteund. Is een tientje of meer goedkoper (liggend aan bij welke zaak je het besteld). Misschien is dat iets. :)

• SpAsMic
Ik ga nu het systeem bestellen zoals de lijst hierboven door jullie is samengesteld. Fantastisch echt! Ik ben heel blij met jullie hulp! Nogmaals hartelijk dank!

Ik moet alleen de voeding helaas wijzigen, geloof ik -> ik moet van megekko dan uitwijken naar Azerty, maar helaas rekent Azerty voor een aantal producten wat meer geld, waardoor ik dus een andere voeding moet selecteren. Ik zoek even op het losse onderdelen gedeelte en bestel anders de seasonic 550w weer, denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door SpAsMic op 13-05-2018 20:56 . Reden: voeding ]

Pagina: 1