Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fiber direct aansluiten op BCM5708S netwerk interface

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoi, ik wil even vragen of iemand ervaren heeft met SFP netwerk interfaces.

Ik heb zelf de BCM5708S, deze is SFP gigabit fiber card, ik gebruik daarop de module die t-mobile geleverd heeft. Ondanks het gebruik van MAC adres en hostname en zelf handmatig invoeren van de ip/subnet/ dns/ gateway. Wilt het gewoon niet werken, de DHCP werkt niet.

De netwerk kaart indicatie led geeft activiteit aan.

Ik heb verder sterk het vermoeden dan T-mobile iets niet wilt prijs geven opzettelijk. Ze verwijzen me dan naar Forum, maar ze weten best wel dat vrijwel niemand zo iets doet waar ik mee bezig ben. En daarnaast mochten ze iets verbergen opzettelijk, kan ik een eeuwigheid vragen en proberen zonder resultaat.

Ik dacht aan een unieke DNS suffix of een netwerkgroep/domein naam, die men benodigd om toegang te krijgen op het internet van t-mobile. ( ik weet, de gemiddelde tweaker zal het hier niet mee eens zijn. Maar het is in feiten mogelijk om je software zo te programmeren firewall,routering, dhcp om alleen deze toe te staan.

Dit voor een goede reden om ongewenst andere hardware niet toe te laten op het netwerk dan hun eigen ingestelde modem.

In het modem die t-mobile levert, is blijkbaar doelbewust de hostname verborgen. Tot zover is dit 104-241-145-85 met DNS suffix
= .ftth.glasoperator.nl

T-mobile support had me verteld dat het zou moeten werken, natuurlijk is er geen support op.

[ Voor 13% gewijzigd door mysterieworld op 10-05-2018 22:28 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
T-Mobile biedt internet toch aan over vlan300. Dus als je tagged op vlan300 zou zitten kun je een lease vragen.

U+

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Alles wat je nodig hebt staat zover ik kan zien in de topic start van het T-Mobile topic. Alleen staat het daar beschreven voor specifieke routers en switches en niet voor een netwerkkaart.
Let er naast het VLAN ook even op dat je gigabit kennelijk moet forceren.

Er lijkt me ook van 'opzet' geen sprake als ik zo het topic lees. Alleen ondersteunen ze het officieel niet, omdat er anders wel erg lastige vragen bij de helpdesk komen voor apparatuur die de helpdesk niet kent. Maar het lijkt er ook niet op dat ze het gebruik van eigen apparatuur onmogelijk willen maken. Als je het topic leest dan zijn er veel Tweakers met eigen routers en switches bezig _/-\o_

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had vlan aangezet en vlan op 300 gezet, en dit werkte prima.

alleen ben ik nieuwsgierig waarom vlan werkt, ik ging er vanuit dat iets met virtueel lan verbinding te maken had en waarom nou net op 300?

[ Voor 3% gewijzigd door mysterieworld op 11-05-2018 05:55 ]