Kleine meeneem PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Tweakers,

Een paar maanden geleden was ik begonnen met het voorbereiden op deze build met de ghost S1 case van louqe.

Ghost case build

Helaas komt het moment eraan dat ik deze pc nodig ga hebben maar ik heb nog geen datum bekend voor de levering van deze case.
Dus zal ik voor nu een alternatief moeten verzinnen en wachten op de uiteindelijke case.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen bij vrienden, moet zeker in een rugzak passen.
Er zullen voornamelijk games als PUBG en RL gespeeld gaan worden. Vooral pubg met 60+fps op 1080p en degelijke graphics is een kleine eis.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het geheel graag onder 1500€ houden echter zal ik niet zo snel om een paar euro moeilijk doen mits deze te verantwoorden is.
Mogelijk haal ik de videokaart in Amerika(bijna vakantietijd:D) dus dat scheelt ook wat op de prijs hier.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

In principe randapparatuur muis toetsenbord etc maar is niet van belang.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1ASRock Z370M-ITX/ac€ 131,95€ 131,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 379,-€ 379,-
1Silverstone RAVEN RVZ02€ 84,49€ 84,49
1Cryorig C7€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Corsair SF450€ 87,85€ 87,85
1Samsung 860 EVO 1TB€ 235,-€ 235,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.481,09

Voor de videokaart heb ik een willekeurige gtx 1060 6gb gekozen. Dat prijzen hiervan anders liggen is bekend.
Verder heb ik een 8600k gekozen ipv de 8400 ivm hogere clock en evt oc potentie.
Geheugen wordt ondersteund door het moederbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee, tot zover alleen met intel en nvidia te maken gehad.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Harde eis, case moet in een rugzak passen.

Ga je overklokken?
Ik heb de 8600k variant en een mobo gekozen dat het zou moeten kunnen hebben. Alleen geen idee hoe de case dit zelf gaat vinden.

Wat verwacht je van ons?[i]

Algemene blik op de build, niks vergeten en klopt het.

Iemand ervaring met de raven rvz02 case? en wat buildtips voor me?

Ik was stiekem aan het hopen dat de onderstaande videokaart in de gekozen case ging passen. Dit zou me een hoop geld schelen en gelijk een hoop power geven.

EDIT: Deze is al in mijn bezit en wordt gebruikt in mijn hoofd pc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 1.069,-€ 1.069,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,-

Is 2,5 slot voor nodig. Maar case geeft aan ruimte voor 2 te hebben. Wellicht heeft iemand dit passend gekregen? of weet een kleine case waar dit wel in zou passen?

Zoniet wordt het een 1060 6gb in de juiste maat.

Alvast bedankt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L

Misschien is deze case een betere keuze, past een videokaart normaal in ipv zijlings met een extender.
Ook een normale atx voeding past erin.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
OverloadOfRed schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 06:29:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L

Misschien is deze case een betere keuze, past een videokaart normaal in ipv zijlings met een extender.
Ook een normale atx voeding past erin.
Zeker een mooie case en nog niet gezien. Wel een meer een kubus ipv een platte balk en hendel voor de handigheid.

Je hebt ervaring met deze case? zoja kun je eens checken of het nog beetje formaat normale rugzak is :P?

Dan is deze case wel een optie.

Thanks in iedergeval :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

Volgens de specs in de PW een volume van 34 liter (tegenover 12 liter van de Raven).
Afmetingen van +- 40x40x20cm, gaat dus een serieuze rugzak moeten zijn volgens mij.

Ik ben niet bekend met de games, maar zijn de nieuwe AMD APU's geen optie, zoals de 2400G? Dus zonder dedicated gpu?

Maar als je zelfs naar een 1080ti kijkt, vermoed ik van niet :+

[ Voor 36% gewijzigd door Harrie op 11-05-2018 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou juist eerder naar een kubusje kijken dan zo'n grote platte doos.
pricewatch: Sharkoon QB One

Ik zag net ook in het Dan A4 topic dat er een clone oa bij Azerty te koop is van Kolink. Mss een optie ipv de Ghost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ah idd is die cooler master wel flink groot voor een mee-neem pc. Ik denk dat ik me vergist heb in de maten :P
Toch lijkt me een kubusje idd beter dan zo'n htpc formaat, waarin je met pci-e extenders moet werken. Zal wel meevallen met de verhoogde latency daardoor maar toch blijft het een extra 'iets' wat kan falen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Videokaart uit de VS is niet te doen. Garantie problemen, importheffing? Dat word echt niet goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik was stiekem aan het hopen dat de onderstaande videokaart in de gekozen case ging passen. Dit zou me een hoop geld schelen en gelijk een hoop power geven.

1 Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G € 1.069,- € 1.069,-

Zoniet wordt het een 1060 6gb in de juiste maat.
er zijn toch ook gewoon dual slot varianten van de 1080 Ti categorie: Videokaarten en zat andere kasten die redelijk in een rugzak zouden moeten passen categorie: Behuizingen

ik snap trouwens niet waarom mensen denken dat een raven in een rugzak past, hij is 9*37*38 cm dat betekend dat je rugzak dus 37cm breed moet zijn! Meeste compacte rugzakken (tot 40 liter) zijn maar ca 30cm breed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ikzelf zou in jou situatie voor een zotac zbox gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Harrie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:46:
Volgens de specs in de PW een volume van 34 liter (tegenover 12 liter van de Raven).
Afmetingen van +- 40x40x20cm, gaat dus een serieuze rugzak moeten zijn volgens mij.

Ik ben niet bekend met de games, maar zijn de nieuwe AMD APU's geen optie, zoals de 2400G? Dus zonder dedicated gpu?

Maar als je zelfs naar een 1080ti kijkt, vermoed ik van niet :+
Nee, niet echt een optie. Wel naar gekeken. Zeker games als PUBG zal die het zwaar krijgen, en ik wil toch altijd wel beetje eyecandy :9

Mischien was het handig geweest als ik had verteld dat de 1080ti die ik zou willen gebruiken uit mijn hoofd pc komt. Vandaar die optie, excuus 8)7
wagenveld schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:06:

Ik zag net ook in het Dan A4 topic dat er een clone oa bij Azerty te koop is van Kolink. Mss een optie ipv de Ghost?
Net even bekeken. Lijkt veel op die ghost inderdaad, als ik dat eerder had geweten :D Probleem is dat ik al betaald heb voor die ghost en om nou nog een keer een redelijk prijzige behuizing aan te schaffen, hmm.
Optie blijft zeker open.

Die sharkoon daarintegen, goede kanshebber. Goedkoop en compact.
OverloadOfRed schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:10:
Ah idd is die cooler master wel flink groot voor een mee-neem pc. Ik denk dat ik me vergist heb in de maten :P
Toch lijkt me een kubusje idd beter dan zo'n htpc formaat, waarin je met pci-e extenders moet werken. Zal wel meevallen met de verhoogde latency daardoor maar toch blijft het een extra 'iets' wat kan falen.
Ik wist niet dat die extenders voor meer latency zorgde?

YouTube: How many PCIe Extensions is TOO MANY??

Als ik dit zie, moet een enkele extender toch geen problemen geven. :P

Inderdaad zeker iets wat kan falen maar daar gaan we niet vanuit.
legendareN schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:25:
Videokaart uit de VS is niet te doen. Garantie problemen, importheffing? Dat word echt niet goedkoper
Garantie durf ik niks over te zeggen. Importheffing is er alleen als je het declareerd })
Anders wordt inderdaad duur geintje. Maar tot zover de elektronica die ik uit buitenland heb meegenomen, heeft me nooit extra gekost. Altijd voor eigen gebruik geweest trouwens.
Rrob schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:37:
[...]

er zijn toch ook gewoon dual slot varianten van de 1080 Ti categorie: Videokaarten en zat andere kasten die redelijk in een rugzak zouden moeten passen categorie: Behuizingen

ik snap trouwens niet waarom mensen denken dat een raven in een rugzak past, hij is 9*37*38 cm dat betekend dat je rugzak dus 37cm breed moet zijn! Meeste compacte rugzakken (tot 40 liter) zijn maar ca 30cm breed!
Excuus, zie opmerking bovenaan over 1080ti.

Ik heb eventueel een oude maar nog prima kipling tas van school liggen. Stapel boeken is denk groter dan de pc. Maar inderdaad liefst formaat eastpak, geen probleem dat het een beetje gepropt moet worden.
eL_Jay schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:02:
Ikzelf zou in jou situatie voor een zotac zbox gaan.
Leuk klein formaat en met pit, echter redelijk aan de prijs voor de performance die je krijgt.
Weet niet of je een specifiek model in gedachte had ?

U allen bedankt, ik ga de opties is even overwegen en mijn lijst update :D

Verder commentaar natuurlijk welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
EN1070K, EK71080 & EN1080K.
Afhankelijk van je budget, eigenlijk de enige serieus compacte en capabele lanboxen.

Op zich zijn de 1060 uitvoeringen met i5 7xxx voor 1080p ook heel capabel.

Je maakt concessies en het kost meer, maar dat is inherent aan kleinere formfactor.

De itx cases die echt in een standaard rugzak passen zijn zeer zeldzaam.

Linus heeft er ooit 1 gebouwd.
YouTube: Ultimate Compact Gaming PC - 22 Cores & GTX 1080. Groter dan dat vind ik gefaald voor het rugzak criterium
offtopic:
ja je kan een fulltower kwijt in een duffle of tracking rugzak

Uiteindelijk zijn alle itx-en die ik heb gebouwd/samengesteld te groot voor het rugzak criterium. Van de grote Corsair 250, de kwalitatief geweldige Fractal design Node 304 en de kleine Silverstone sugo 5b, allen werden vervoert in kratten, dozen, big shoppers of gingen direct op de achterbank van de auto.

[ Voor 57% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
eL_Jay schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:22:
EN1070K, EK71080 & EN1080K.
Afhankelijk van je budget, eigenlijk de enige serieus compacte en capabele lanboxen.

Op zich zijn de 1060 uitvoeringen met i5 7xxx voor 1080p ook heel capabel.

Je maakt concessies en het kost meer, maar dat is inherent aan kleinere formfactor.

De itx cases die echt in een standaard rugzak passen zijn zeer zeldzaam.

Linus heeft er ooit 1 gebouwd.
YouTube: Ultimate Compact Gaming PC - 22 Cores & GTX 1080. Groter dan dat vind ik gefaald voor het rugzak criterium
offtopic:
ja je kan een fulltower kwijt in een duffle of tracking rugzak

Uiteindelijk zijn alle itx-en die ik heb gebouwd/samengesteld te groot voor het rugzak criterium. Van de grote Corsair 250, de kwalitatief geweldige Fractal design Node 304 en de kleine Silverstone sugo 5b, allen werden vervoert in kratten, dozen, big shoppers of gingen direct op de achterbank van de auto.
Inderdaad geen verkeerde keuzes, echter zou ik dan weer met een lege case zitten mocht die ghost case als nog komen.

Ik kon de sugo 5b even niet vinden. Wel een paar andere bekeken en opzich zijn de afmetingen niet verkeerd. Node 304 zou ook nog net kunnen, zeker stuk kwaliteit is wel nice bij iets wat een beetje rondgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ik heb zelf een soortgelijk systeem gebouwd in een node 202. Is geloof ik zelfs kleiner dan de Raven case. Ik heb er een zotac mini. Dat is een korte kaart maar ook best dik maar past wel eenvoudig in
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hl8Itg3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door P-Nut op 11-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf die kast gehad uit de OP. Die past niet in je rugtas. Ook moet je CPU heatsink erg laag zijn. Voor de veiligheid een paar rubberen doppen op de behuizing van je graka. Ik ben 2 vinnen kwijtgeraakt van mijn GTX970 omdat die te dicht bij de rand van de behuizing kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik heb eventueel een oude maar nog prima kipling tas van school liggen. Stapel boeken is denk groter dan de pc. Maar inderdaad liefst formaat eastpak, geen probleem dat het een beetje gepropt moet worden.
ik neem aan dat je weet hoe een meetlat werkt, doe er je voordeel mee, zoek iets in je huis dat 37cm breed (en 9cm dik) is en probeer het in de gewenste rugzak te proppen ;)

Als je je huidige videokaart wilt gebruiken zou ik een kast zoeken met een los zijpaneel dat je evt. weg kunt laten zodat je gpu iets uitsteekt, bijvoorbeeld een sharkoon categorie: Behuizingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
Zou een laptop met externe GPU ook een optie kunnen zijn? (Intern kan ook, maar dan zit je snel over het budget, bovendien heb je met een externe GPU minder problemen met hitte bijv.)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
P-Nut schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:21:
Ik heb zelf een soortgelijk systeem gebouwd in een node 202. Is geloof ik zelfs kleiner dan de Raven case. Ik heb er een zotac mini. Dat is een korte kaart maar ook best dik maar past wel eenvoudig in
[afbeelding]
Nette build, zou ik denk ook wel kwijt kunnen in mijn rugzak als ik naar de afmetingen kijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:14:
Ik heb zelf die kast gehad uit de OP. Die past niet in je rugtas. Ook moet je CPU heatsink erg laag zijn. Voor de veiligheid een paar rubberen doppen op de behuizing van je graka. Ik ben 2 vinnen kwijtgeraakt van mijn GTX970 omdat die te dicht bij de rand van de behuizing kwam.
Goede tip en paste niet in je rugzak want dan stak de bovenkant er enigzins uit ?
Rrob schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:13:
[...]

ik neem aan dat je weet hoe een meetlat werkt, doe er je voordeel mee, zoek iets in je huis dat 37cm breed (en 9cm dik) is en probeer het in de gewenste rugzak te proppen ;)

Als je je huidige videokaart wilt gebruiken zou ik een kast zoeken met een los zijpaneel dat je evt. weg kunt laten zodat je gpu iets uitsteekt, bijvoorbeeld een sharkoon categorie: Behuizingen.
Was inderdaad al aan de gang gegaan met een meetlintje. Stapel boeken van paar afmetingen gemaakt.
Past toch een hoop in z'n kipling tas.

Wel bij de meeste kubusvormig ipv rechthoekige dat de tas beter dicht gaat. Erin proppen zal wellicht met beetje geweld moeten :9

Zijkantje weghalen... simple oplossing nog niet aangedacht. Daar ga ik is even mee kijken wel cases dit nog meer zouden kunnen. goeie!
Metaalhoofd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:52:
Zou een laptop met externe GPU ook een optie kunnen zijn? (Intern kan ook, maar dan zit je snel over het budget, bovendien heb je met een externe GPU minder problemen met hitte bijv.)
Nu zou dit inderdaad een goede oplossing zijn aangezien ik dan zeker mijn 1080ti zou kunnen gebruiken. Echter ben ik totaal niet van laptops. En wil eigenlijk ook zelf bouwen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Zanamama schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:10:

Nu zou dit inderdaad een goede oplossing zijn aangezien ik dan zeker mijn 1080ti zou kunnen gebruiken. Echter ben ik totaal niet van laptops. En wil eigenlijk ook zelf bouwen :D
Een Clevo barebone kan je naar eigen inzicht uitbouwen ;)

Maar ik ben het met je eens dat een mini ITX build dat in een rugzak past een leukere queste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zanamama schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:10:

Goede tip en paste niet in je rugzak want dan stak de bovenkant er enigzins uit ?
Breedte vooral, het is een beetje pizzadoos formaat, met extra dikte. Check de mm*mm*mm specs :-) past bij mij niet in een standaard rugtas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
@Zanamama heb je de Dan A4 al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Breedte vooral, het is een beetje pizzadoos formaat, met extra dikte. Check de mm*mm*mm specs :-) past bij mij niet in een standaard rugtas.
Ik had de afmetingen al een beetje na gebootst maar de vergelijking met een pizzadoos is een goede. Praktisch denker hierzo :9

Ik had in eerste instantie meer het idee formaat ps4 pro. Maar nu ik die afmetingen heb opgezocht zie ik dat dat toch wel wat scheelt.

Wordt inderdaad vervelend om zoiets in een tas te stoppen. Dan liever inderdaad een kubusvormig.
Iemand al me al een hint gegeven over een soortgelijke bij azerty aangezien die Dan A4 lastig te vinden is.
Helaas is bij dit beetje de prijs het probleem aangezien ik al een soortgelijke case in bestelling heb echter nog niet binnen en geen idee wanneer dat gaat zijn.

Maar dit model case zou wel een goed formaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom is het rugzak formaat zo belangrijk eigenlijk? Ik neem aan dat je bv ook een m-atx build in een iets ruimere tas kan proppen. Moet je met het o.v. ofzo? Hoe doe je het dan met je monitor dan?

Misschien anders deze kast opsnorren: Lian Li Tu-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Hippocampus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:30:
Waarom is het rugzak formaat zo belangrijk eigenlijk? Ik neem aan dat je bv ook een m-atx build in een iets ruimere tas kan proppen. Moet je met het o.v. ofzo? Hoe doe je het dan met je monitor dan?

Misschien anders deze kast opsnorren: Lian Li Tu-200
Tijdens mijn aankomende vakantie ga ik langs iemand die ik heb ontmoet met gamen. Dus dacht neem dat ding daar ook mee heen en potje zonder lag gamen :P Hij heeft monitor etc.

Dus luchthaven medewerkers en koffers... is een gok. Dus daarom liever mee in de handbagage.
Plus de pc zal merendeels van de vakantie in een tas zitten in dit geval.

Met eventueel meenemen naar vrienden wordt een tas al iets minder belangrijk maar wel zo handig.

Die Lian li is geen verkeerde optie. Alleen zou ik als ik weer opnieuw geld uit zou moeten geven aan een iets duurdere case voor deze gaan: https://azerty.nl/product...x-minitowermodel-mini-itx

Dus even mijn laatste keuzes aan cases op een rij:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 130€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design Node 202€ 70,-€ 70,-
1Sharkoon QB One€ 39,49€ 39,49
1Silverstone RAVEN RVZ02€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,93

Qua afmetingen zou de kolink van azerty het beste zijn, echter blijft daar de prijs een beetje het probleem.

Van bovenstaande lijst lijkt me de sharkoon de meest gunstigste. De coolermaster is net iets groter.

De node en raven zijn redelijk gelijk aan elkaar en dus beide beetje formaat pizzadoos.

Mocht iemand nog meer inspiratie hebben, graag. Anders maar eens nachtje over slapen en dan waarschijnlijk de keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Er zijn ook trolleys die je als handbagage mee kan nemen. Die zijn een stuk ruimer dan een Eastpak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
Metaalhoofd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:17:
Er zijn ook trolleys die je als handbagage mee kan nemen. Die zijn een stuk ruimer dan een Eastpak
Trolley kan zeker, en nog niet aan gedacht. Max. 55 x 35 x 25 cm afmeting die ik het vliegtuig mee in zou mogen nemen als trolly. Daar moet ik wel een case in kunnen passen. Of ik geef de case een paar wieltjes en noem het een trolley :9

Thanks maakt de zoektocht weer iets gerichter!

EDIT:

Keuze is gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 229,90€ 229,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0)€ 349,-€ 349,-
1Sharkoon QB One€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,45

De gpu in de lijst heb ik vrij goedkoop kunnen scoren. Dus die staat al vast en gaat passen in de gekozen case.

De sharkoon case is het geworden want die past zeker in de trolley die ik heb kunnen regelen.
De node is net te breed en diep om goed te passen anders was het die geworden.

Echter nog 1 vraag over de sharkoon case, of de voeding plaatsing eigenlijk.

Ik zie in de reviews terugkomen let op met lengte van je voeding.
Als ik een SFX voeding gebruik met bracket naar atx dan zit ik prima toch?

Anyways alle weer bedankt voor het makkelijker maken van mijn keuze _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door Zanamama op 13-05-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Hou er rekening mee dat een GTX 1080 Ti een stuk meer watts nodig heeft.

Ik weet overigens niet of een Intel processor zo zuinig is als een ryzen?

Wellicht is een sfx 600 een toekomstbestendigere keuze.

Sfx voeding ondanks zelfde wattage preformed deze minder dan een atx variant. Dit dacht ik te hebben gezien op een YouTube video. Zal kijken of ik de source kan vinden deze koos uiteindelijk een GTX 1080 omdat de 450 voeding de GTX 1080 Ti niet aankon

/edit

Hierbij de video. Je moet hem zelf ff nakijken ;)
YouTube: Ultra small and powerful gaming PC

[ Voor 15% gewijzigd door P-Nut op 14-05-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanamama
P-Nut schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:19:
Hou er rekening mee dat een GTX 1080 Ti een stuk meer watts nodig heeft.

Ik weet overigens niet of een Intel processor zo zuinig is als een ryzen?

Wellicht is een sfx 600 een toekomstbestendigere keuze.

Sfx voeding ondanks zelfde wattage preformed deze minder dan een atx variant. Dit dacht ik te hebben gezien op een YouTube video. Zal kijken of ik de source kan vinden deze koos uiteindelijk een GTX 1080 omdat de 450 voeding de GTX 1080 Ti niet aankon

/edit

Hierbij de video. Je moet hem zelf ff nakijken ;)
YouTube: Ultra small and powerful gaming PC
Sorry, zie nu pas je bericht nog. Had het filmpje al gezien maar was dat inderdaad vergeten.
Goede reminder! Nu denk ik dat het met een i5 8600k wel goed komt mits ik niet te gek zou doen met OC.
Maar keuze is voor nu toch een 1060 6gb dus zal geen probleem worden.

Meeste onderdelen zijn ondertussen besteld en onderstaande is het geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 245,05€ 245,05
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0)€ 349,-€ 349,-
1Kolink Rocket€ 141,-€ 141,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.522,70

Ik heb voor een leuke prijs de 1060 kunnen scoren dus geen 1080ti meer nodig.

Helaas is mijn order gecancelled op de louqe ghost case wegens productieproblemen met de coating of iets in die richting. Netjes direct geld terug dus verder geen ongein.
wagenveld schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:06:

Met dank aan u, is het de kolink case geworden en zou 1 van deze dagen binnen moeten komen _/-\o_
Pagina: 1