Tweakers,
Een paar maanden geleden was ik begonnen met het voorbereiden op deze build met de ghost S1 case van louqe.
Ghost case build
Helaas komt het moment eraan dat ik deze pc nodig ga hebben maar ik heb nog geen datum bekend voor de levering van deze case.
Dus zal ik voor nu een alternatief moeten verzinnen en wachten op de uiteindelijke case.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen bij vrienden, moet zeker in een rugzak passen.
Er zullen voornamelijk games als PUBG en RL gespeeld gaan worden. Vooral pubg met 60+fps op 1080p en degelijke graphics is een kleine eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het geheel graag onder 1500€ houden echter zal ik niet zo snel om een paar euro moeilijk doen mits deze te verantwoorden is.
Mogelijk haal ik de videokaart in Amerika(bijna vakantietijd:D) dus dat scheelt ook wat op de prijs hier.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe randapparatuur muis toetsenbord etc maar is niet van belang.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de videokaart heb ik een willekeurige gtx 1060 6gb gekozen. Dat prijzen hiervan anders liggen is bekend.
Verder heb ik een 8600k gekozen ipv de 8400 ivm hogere clock en evt oc potentie.
Geheugen wordt ondersteund door het moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee, tot zover alleen met intel en nvidia te maken gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Harde eis, case moet in een rugzak passen.
Ga je overklokken?
Ik heb de 8600k variant en een mobo gekozen dat het zou moeten kunnen hebben. Alleen geen idee hoe de case dit zelf gaat vinden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene blik op de build, niks vergeten en klopt het.
Iemand ervaring met de raven rvz02 case? en wat buildtips voor me?
Ik was stiekem aan het hopen dat de onderstaande videokaart in de gekozen case ging passen. Dit zou me een hoop geld schelen en gelijk een hoop power geven.
EDIT: Deze is al in mijn bezit en wordt gebruikt in mijn hoofd pc.
Is 2,5 slot voor nodig. Maar case geeft aan ruimte voor 2 te hebben. Wellicht heeft iemand dit passend gekregen? of weet een kleine case waar dit wel in zou passen?
Zoniet wordt het een 1060 6gb in de juiste maat.
Alvast bedankt
Een paar maanden geleden was ik begonnen met het voorbereiden op deze build met de ghost S1 case van louqe.
Ghost case build
Helaas komt het moment eraan dat ik deze pc nodig ga hebben maar ik heb nog geen datum bekend voor de levering van deze case.
Dus zal ik voor nu een alternatief moeten verzinnen en wachten op de uiteindelijke case.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen bij vrienden, moet zeker in een rugzak passen.
Er zullen voornamelijk games als PUBG en RL gespeeld gaan worden. Vooral pubg met 60+fps op 1080p en degelijke graphics is een kleine eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het geheel graag onder 1500€ houden echter zal ik niet zo snel om een paar euro moeilijk doen mits deze te verantwoorden is.
Mogelijk haal ik de videokaart in Amerika(bijna vakantietijd:D) dus dat scheelt ook wat op de prijs hier.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe randapparatuur muis toetsenbord etc maar is niet van belang.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 239,- | € 239,- |
1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 131,95 | € 131,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 379,- | € 379,- |
1 | Silverstone RAVEN RVZ02 | € 84,49 | € 84,49 |
1 | Cryorig C7 | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,95 | € 189,95 |
1 | Corsair SF450 | € 87,85 | € 87,85 |
1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 235,- | € 235,- |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 103,90 | € 103,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.481,09 |
Voor de videokaart heb ik een willekeurige gtx 1060 6gb gekozen. Dat prijzen hiervan anders liggen is bekend.
Verder heb ik een 8600k gekozen ipv de 8400 ivm hogere clock en evt oc potentie.
Geheugen wordt ondersteund door het moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee, tot zover alleen met intel en nvidia te maken gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Harde eis, case moet in een rugzak passen.
Ga je overklokken?
Ik heb de 8600k variant en een mobo gekozen dat het zou moeten kunnen hebben. Alleen geen idee hoe de case dit zelf gaat vinden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene blik op de build, niks vergeten en klopt het.
Iemand ervaring met de raven rvz02 case? en wat buildtips voor me?
Ik was stiekem aan het hopen dat de onderstaande videokaart in de gekozen case ging passen. Dit zou me een hoop geld schelen en gelijk een hoop power geven.
EDIT: Deze is al in mijn bezit en wordt gebruikt in mijn hoofd pc.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 1.069,- | € 1.069,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.069,- |
Is 2,5 slot voor nodig. Maar case geeft aan ruimte voor 2 te hebben. Wellicht heeft iemand dit passend gekregen? of weet een kleine case waar dit wel in zou passen?
Zoniet wordt het een 1060 6gb in de juiste maat.
Alvast bedankt